Ajattelin lopettaa imetyksen hiljalleen kun lapsi 4kk, 6kk pelkkää korviketta

Vierailija

Tuommoinen suunnitelma minulla. Olenko itsekäs? Imetys sujuu hyvin, mutta haluaisin päästä vähän vapaammin jo menemään. Eli kun lapsi on 6kk, saisi jo pelkkää korviketta (soseiden lisäksi siis).
Enkä nyt tarkoita esim biletystä tai alkoholia, vaan harrastamista.

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Jokainen tekee ratkaisunsa itse, eikä kenelläkään ole oikeutta sanoa sinua itsekkääksi. Olet varmasti hyvä äiti, imetitpä tai et.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jokainen tekee ratkaisunsa itse, eikä kenelläkään ole oikeutta sanoa sinua itsekkääksi. Olet varmasti hyvä äiti, imetitpä tai et.

Kiitos!
Ap

Vierailija

Jos aloitat kiinteät makuannokset 4 kk iässä, 6 kk ikäisenä annokset alkavat olla jo niin isoja, että pääset joka tapauksessa menemään vapaammin. Mikset siis odottaisi stä paria kuukautta ja jatkaisi imetystä? Rintamaito nyt kuitenkin on kiistattomasti niin monin tavoin parempaa kuin korvike. Vauva-aika on nopeasti ohi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miten imetys estää harrastukset? Imetys vähenee joka tapauksessa kun siirryt soseisiin.

No koen erittäin hankalana pumppailun + imetyksen. Olen tämän reilu 3kk aikana päässyt 2 kertaa harrastamaan ja kiireellä olen saanut tulla kotiin syöttämään. Mulla se siis ainakin estää.
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos aloitat kiinteät makuannokset 4 kk iässä, 6 kk ikäisenä annokset alkavat olla jo niin isoja, että pääset joka tapauksessa menemään vapaammin. Mikset siis odottaisi stä paria kuukautta ja jatkaisi imetystä? Rintamaito nyt kuitenkin on kiistattomasti niin monin tavoin parempaa kuin korvike. Vauva-aika on nopeasti ohi.

Tuossa on kyllä hyvä pointti.
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä siirryin soseisiin, kun lapset oli 3 kk ja vastikkeeseen, kun olivat 2 kk. Hyviä ihmisiä niistä tuli.

Nykytiedon mukaan 3-kuisen vauvan suolisto on liian kehittymätön kiinteille.

Vierailija

Mä oon tehny juuri noin 4kk täysimetystä ja siittä pikkuhiljaa korvikkeisiin että puolivuotiaana saanu pelkkää korviketta. Kätilö-ystäväni mukaan 4kk täysimetys antaa yli 90% hyödyn mitä imetyksestä nyt voi saada. 3 lasta ja kaikkien kanssa toiminut samanlailla, terveitä muksuja ollut kaikki en vaan tykännyt yhtään imettämisestä .

Vierailija

Vauva pärjää harrastusten ajan ilman ihmetystä jos syö kiinteitä. Korvikkeen ja pumpatun rintamaidon lisäksi voi juoda myös vettä.
Miksi lopettaa imetys juuri sillon kun se on muuttumassa muutenkin helpommaksi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä oon tehny juuri noin 4kk täysimetystä ja siittä pikkuhiljaa korvikkeisiin että puolivuotiaana saanu pelkkää korviketta. Kätilö-ystäväni mukaan 4kk täysimetys antaa yli 90% hyödyn mitä imetyksestä nyt voi saada. 3 lasta ja kaikkien kanssa toiminut samanlailla, terveitä muksuja ollut kaikki en vaan tykännyt yhtään imettämisestä .

Kiva kuulla :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kätilöystäväsi tiedot ovat pahasti vanhentuneet.

Vierailija

Jaa... Itse täysimetin 6 kk. Ei vauva pulloa edes huolinut, vaikka yritettiin joskus lypsettyä maitoa tarjota. Eihän siinä vapaalle kauheasti päässyt, mutta se oli pieni hetki elämästä. Siinä 4-6kk:n ikäisenä yritin saada ajoitettua juoksulenkit yms. vauvan nukkumisajoille iltaisin ja viikonloppuisin, kun mieskin oli kotona siis. Imetin aina juuri ennen lähtöäni, joten jos ei nyt ollut menossa juuri tiheän imun kausi, niin sai sitä nyt ainakin tunnin oltua pois.

En nyt ihan ymmärrä, miksi lopettaisit imettämisen kokonaan, jos se hyvin sujuu. Suositus on kuitenkin vähintään sinne vuoden ikään ja se on lapsen suolistolle parasta.

Jos haluat kovasti harrastamaan, etkö sitten voisi niinä kertoina tarjota sitä korviketta? Ja muuten imettää.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat