Ihminen on luonnostaan polyamorinen ja polygamiaan taipuvainen

Kommentit (9)

Vierailija

Toki toki, mutta sitten käytännön asiat tulevat eteen.

Heimoissa, joissa tuo toimii, miehet hoitavat kaikkia lapsia. Kukaan ei tiedä, kuka on isä, joten kaikki lapset ovat kaikkien lapsia.

En tiedä, miten tämä toimisi meidän yhteiskunnassa, haluatko maksaa Pirkon, Marjatan, Liisan, Juanitan, Charlotten ja muiden lapsien harrastukset, vaatetuksen... vai pelkästään niiden lapsien, joiden tiedät kantavan omia geenejäsi.

Miehethän aika pitkälti ovat kehittäneet koko avioliittosysteemin ja vaimo on ollut vain tavara, joka vaihdetaan.

Kiinassa on muuten matriarkaalinen alkuperäiskansa, joissa jokaisella naisella on oma talo ja joka yö he valitsevat jonkun heimoonsa kuuluvan miehen mukaansa, eli kaikilla on kivaa. Lapset tottakai hoidetaan yhteisesti. Heidän kielessään ei ole sanoja mm. sodalle, murhalle ja raiskaukselle, kun niitä ei tapahdu.

käoykakku

Totta. Jos ihminen olisi yksiavioinen, se kävisi meiltä luonnostaan kuten joutsenilta. Ei olisi pettämisiä eikä avioeroja, koska se olisi ihmiselle luonnollista haluta vain yhtä. Mielestäni on kamala vaatimus, että toinen ihminen olisi vain "minun" ja vain minua pitäisi rakastaa ikäänkuin olisin joku maailman napa. Yhteiskunnan pitäisi rakentua yksilöllisyydelle. Ei ihmeelliselle "pari-vaatimukselle." Vaatimus tuottaa niin paljon tuskaa, mites ne jotka ei löydä paria? Kristillisen näkemyksen mukaan eläkööt yksin seminaarissa. Yhteiskunta ei toimi, koska ihmiset eivät kestä elää jos eivät saa omistaa yhtä ihmistä.

käpykakku

Vierailija kirjoitti:
Totta. Jos ihminen olisi yksiavioinen, se kävisi meiltä luonnostaan kuten joutsenilta. Ei olisi pettämisiä eikä avioeroja, koska se olisi ihmiselle luonnollista haluta vain yhtä. Mielestäni on kamala vaatimus, että toinen ihminen olisi vain "minun" ja vain minua pitäisi rakastaa ikäänkuin olisin joku maailman napa. Yhteiskunnan pitäisi rakentua yksilöllisyydelle. Ei ihmeelliselle "pari-vaatimukselle." Vaatimus tuottaa niin paljon tuskaa, mites ne jotka ei löydä paria? Kristillisen näkemyksen mukaan eläkööt yksin seminaarissa. Yhteiskunta ei toimi, koska ihmiset eivät kestä elää jos eivät saa omistaa yhtä ihmistä.

Selibaatissa. Ei seminaarissa :D kiitos taas ennakoiva tekstinsyöttöni

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Toki toki, mutta sitten käytännön asiat tulevat eteen.

Heimoissa, joissa tuo toimii, miehet hoitavat kaikkia lapsia. Kukaan ei tiedä, kuka on isä, joten kaikki lapset ovat kaikkien lapsia.

En tiedä, miten tämä toimisi meidän yhteiskunnassa, haluatko maksaa Pirkon, Marjatan, Liisan, Juanitan, Charlotten ja muiden lapsien harrastukset, vaatetuksen... vai pelkästään niiden lapsien, joiden tiedät kantavan omia geenejäsi.

Miehethän aika pitkälti ovat kehittäneet koko avioliittosysteemin ja vaimo on ollut vain tavara, joka vaihdetaan.

Kiinassa on muuten matriarkaalinen alkuperäiskansa, joissa jokaisella naisella on oma talo ja joka yö he valitsevat jonkun heimoonsa kuuluvan miehen mukaansa, eli kaikilla on kivaa. Lapset tottakai hoidetaan yhteisesti. Heidän kielessään ei ole sanoja mm. sodalle, murhalle ja raiskaukselle, kun niitä ei tapahdu.

Johan me lapsottomat maksetaankin niistä. Niitä kutsutaan lapsilisiksi. Niitä taas kerätään meidän veroistamme.

Pirkolle ostin tänä syksynä verrarit, pikku jaana sai kengät jne.

Vierailija

Ei kiinnosta kuin yksi mies, kiinnostanut sama heppu jo kahdeksan vuotta. Sitten kun lakkaa kiinnostamasta, täytyy yrittää etsiä joku toinen joka kiinnostaa.

Varma tapa saada huomiota mediassa on esittää joku kulunut mutta näennäisen raflaava ihmisen seksuaalisuutta koskeva väite.

Vierailija

Mun on vaikea hyväksyä, että vaikka mies voikin rakastua niin voi myös harrastella seksiä ilman että se tarkoittaisi kummempia tunteita. Itsellä rakastelu johtaa joko rakastumisen tai siihen, että mies tuntuukin vastenmieliseltä ja haluan lopettaa. Toivon, että jotenkin löytäisin suhteen, joka tuntuu hyvältä ja reilulta molemmille. Olen biseksuaalinen ja luulen, että saattaisin helpommin löytää elinikäisen kumppanin naisesta.
Vaikka uskon rakkauteen ja siihen, että voi rakastaa vaikka harrastais jonkun muun kanssa, se saa mun olon jotenkin niin surulliseksi että en halua ollenkaan suhdetta sellaisen miehen kanssa.

Vierailija

Ihminen on luonnostaan myös mustasukkainen (kärjistän yhtä paljon kuin sinä), joten yhtälö ei oikein toimi. Ei tule kovin hyvää jälkeä, jos neljä toisistaan mustasukkaista ihmistä harrastaisi seksiä keskenään. Mustasukkaisuushan on yksi yleisimmistä syistä toisen ihmisen surmaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat