Ovatko kaikki tukien saajat olleet tosiaan aina työttömiä?
Tältä palstalta saa sellaisen käsityksen. Onko se noin? Mitäs tuolle sitten voisi tehdä? Ovatko ne palstan kuusikymppisetkin työttömät koko elämänsä maanneet sohvalla netflixiä katsellen? Miten se on onnistunut? Miksi ne noin ovat valinneet? Miten tuollaista jaksaa vuosikymmeniä?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
No ei.
Minä käyn töissä ja saan tukia koska palkka on sen verran surkea.
Mutta olet siis aina elänyt noin?
Aika monet saa ansiosidonnaista. Ei ikityötön sellaista saa.
Vierailija kirjoitti:
Ne on parempia? Voivatko ne päätyä koskaan toimentulotuelle?
Minä olen osittain lomautettuna ollut keväästä alkaen. Viikkossa teen 10 tuntia töitä entisen 40 tunnin sijaan
Suuri osa on.
loput on pääasiassa vammaisia fyysisesti
tai mt-ongelmaisia, toki nykyään löytyy niitä
jokka on saanu potkut yks kaks vaan
ja ovat pari vuotta roikkuneet alkuun liiton rahoilla
ja sitte tipahtaneet työkkäreille kun eivät ole
töihin päässeet.
Olin 20v töissä ennen kun sairastuin ja jouduin työttömäksi. Olen ollut nyt 4v työtön.
Töissä 1989-2019
Amiksessa 2019-2022
Nyt on määräaikainen työpaikka. Saan asumistuen palkan lisäksi eli on huono palkka
Vierailija kirjoitti:
Suuri osa on.
töihin päässeet.
Laitatko linkin tilastoihin.
Tein töitä about 40 vuotta ja nyt työtön ja tuet ei riitä mihinkään. Epistä että ne kun ei oo päivääkään tehny töitä saa jopa enempi. Ja sit vielä nää nee kerit ja ma mut.
Joskus täällä palstalla on niitä työttömiä, joilla ei ole autoa, koulutusta, ei mitään mielenkiintoa hankkia kumpaakaan edellä mainittua. Sitten kun ehdotetaan kouluttautumista ammattiin niin ei voida, koska taloudelliset syyt, ei kiinnosta mikään ala, pitäisi muuttaa opintojen perässä jne.
Jännä, että opiskelijoilla on varaa opiskella. Kaikki ovat tässä asiassa tasavertaisia Suomessa.
Sitten vedotaan sairauksiin, ilman että olisi ensimmäistäkään diagnoosia itse diagnosoitujen lisäksi. Ja naristaan kun on niin hankalaa ja monimutkaista ettei voi rueta tekemään mitään.
Sitten jatketaan vinkumista, että tukia pitäisi nostaa että olisi talous turvattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuri osa on.
töihin päässeet.
Laitatko linkin tilastoihin.
kovin tarkasti ei suomi seuraa työttömien tilannetta mutta
varmaan avittaa tilannettasi:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on parempia? Voivatko ne päätyä koskaan toimentulotuelle?
Voi tietysti, kun liiton päivät tulevat täyteen, eikä vaan työllisty. Työttömyyspäivärahat loppuvat, jos ei työllisty koskaan, mutta vielä toistaiseksi on laki, ettei ketään saa jättää kokonaan toimeentuloa vaille.
Iltapäivälehdet eivät ole ensisijainen paikka, joista lähtisin tilastoja tutkimaan 🤭🤣
Opiskelijat saavat tukia. Samoin perheenperustajat.
Vierailija kirjoitti:
Tein töitä about 40 vuotta ja nyt työtön ja tuet ei riitä mihinkään. Epistä että ne kun ei oo päivääkään tehny töitä saa jopa enempi. Ja sit vielä nää nee kerit ja ma mut.
Teitä töitä 40 vuotta, etkä ollut tarpeeksi älykäs säästääksesi yhtään mitään? Minä olen ollut töissä jotain yli 15 vuotta ja löytyy säästötili, rahastoja, osakkeita, kryptovaluuttoja, kultaa ja hopeaa. Mikä on sinun tekosyysi? Pitäisikö valtion antaa kaikki kädestä suuhun? Jos minä jatkan samaan malliin kuin nyt, eikä tule mitään suursotaa, hyperinflaatiota tai vastaavaa, niin minulla on varmaan 25 v jälkeen (40-15=25) satojatuhansia euroja rahaa, siis toki aika pitkälti muussakin kuin rahan muodossa, sillä raha vain menettää arvonsa. Mikä on sinun tekosyy? Ei valtio ole sinulle mitään velkaa.
Käytännössä suurin osa työttömistä ovat niitä häntäpään ihmisiä joiden tietotaito taikka fyysinen tai henkinen kapasiteetti on riittämätön mihinkään työsuoritteen tekemiseen joten käytännössä he harvemmin ovat työelämässä ollet paljoa mukana tai eivät lainkaan. B/C luokan ihmisiä tarvitaan hyvin harvoin missään.
Npc ihmisiä 99%
Vierailija kirjoitti:
Joskus täällä palstalla on niitä työttömiä, joilla ei ole autoa, koulutusta, ei mitään mielenkiintoa hankkia kumpaakaan edellä mainittua. Sitten kun ehdotetaan kouluttautumista ammattiin niin ei voida, koska taloudelliset syyt, ei kiinnosta mikään ala, pitäisi muuttaa opintojen perässä jne.
Miks pitäs olla auto?
Ei taida kukaan pelkällä toimeentulotuella elävä kieltäytyä töistä taloudellisten syiden vuoksi. Taisivat olla enemmän anssilla, asumistuella + lapsikorotuksilla, ja heiltähän nyt leikataankin. Saa nähdä, miten käy.
No ei.
Minä käyn töissä ja saan tukia koska palkka on sen verran surkea.