Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*MAALISMUSSUKAT VIIKONLOPPUUN!*

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta perjantaihin! Viikon viimeistä työpäivää viedään, illalla lähden lentelemään Helsinkiin. Unohdin ostaa lentosukat, saa nähdä minkälainen norsu kömpii koneesta ulos... Onneksi ei kestä pitkään tuo lento. Aurinko paistaa ja on ihanan talvinen keli, pakkastakin vain kymmenisen astetta. Sääli olla töissä. Oma maha kasvaa kasvamistaan, muuten ei uutta sille rintamalle. Nyt aamukahville, eli ei mulla mitään asiaa ollut, en vaan malttanut päästää käsistäni tätä tilaisuutta päästä aloittamaan pinoa :)

-Aranja ja pikku-Ukko, rv 33+2-

Vierailija
2/51 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen taas TOOOOOOSI pitkästä aikaa, siis kuukausiin. Joka päivä käyn kyllä lukemassa pinon!

Nyt oli ihan pakko tulla kertomaan, että mulla alkoi tänään ÄITIYSLOMA! Ai että kuinka hienoa! Tässä nyt sitten istun sohvalla, luen vauvan sivuja ja hörpin kahvia kaikessa rauhassa! Ihanaa!!!

Synnytys tuntuu jotenkin olevan tosi lähellä. Viikkoja nyt 34+6 ja kaikki on mennyt niin hienosti kuin nyt vain voi! Tietty niitä vaivoja on, mutta eiköhän ne kuulu vaan asiaan. Masu tuntuu isolta, senttejä tasan 100, kun sitä ollaan täällä kyselty. Painoa on tullu 9 kg. Vauveli liikkuu tosi, tosi paljon. Sirokokoista vauvaa on veikkailtu tulevan, suntymäpainoksi arvioidaan hiukan reilua 3 kg.

Vauvan tarvikkeet alkaa olla kasassa. Nyt on sitten aikaa pestä ja silitellä pikkupyykkejä enemmän ja alkaa kasata pinnasänkyä jne.

Voi kertakaikkiaan, nyt on kyllä aika upea fiilis! Upeaa oloa myös kaikille muille maaliksille!

Maarge ja Vili

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=orchid]Ekaksi onnittelut MAAGRELLE ekasta äippälomapäivästä! Ja ARANJALLE mukavaa Helsingin reissua!

Huh, eilen sitten järjesteltiin huushollia uuteen uskoon. Vaikka meillä onkin ihan normaalin kokoinen kaksio, tuntuu että käy vielä elo ahtaaksi... Makuuhuone tuotti ongelmia, kun joka suunnasta avautuu joku ovi, mikä rajoittaa tavaroiden asettelua melkoisesti! Pyysin sitten isukiltani, josko voisi laittaa pinnasängyn jalaksiin rattaat, että voisi sitten sänkyä helposti siirtää. Ei tarvis sitten niin ängetä kaikkea yhteen läjään. Luuli onnistuvan.

Tänään olis ohjelmassa MOKKAPALOJEN leivontaa :) Niitä kun on tällä palstalla himoittu useammin kuin yhdesti. Toivottavasti tulos on maukas! Tekisi myös mieli lähteä jonnekin ihmisten ilmoille, kun olen koko viikon ollut kotosalla. Shoppailemassa jotain, jos vielä jaksais. Viikonloppuna luvassa sitten kyläilyä.

Omaan nassuun ei kummoisempia kuulu, kaikki pitäis olla hyvin. Eilen havahduin, että ei ole enää pitkä aika, kun vauva syntyy!!! Alkaa jo jännittää. Anoppi eilen kysyi vointia ja huolehti, etten liikaa rehki, ettei synnytys käynnisty. Taitaa joku muukin odottaa vauvan syntymää, kuin minä :)

Nyt leipomaan!

~cadavera&muru~ rv33+5

Vierailija
4/51 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas pitkästä aikaa " kerkiän" linjoille, on tässä lomalla ollessa aina niin muka kiirettä... ;o) Onkos meiän pinossa mitään uutta ja mullistavaa tapahtunut? Ei vissiin..? Nyt se laskettu aika on tosiaan niin lähellä, että kohta varmaan rupiaa tapahtumnaan....

ARANJALLE: Hyvää matkaa tähän suuntaan! Se on niin lyhyt lento, ettei lentosukat ole välttämättömät kun muista vaan liikutella nilkkoja ja jalkateriä lennon aikana. Se ajaa saman tarkoituksen kuin sukat, parantaa laskimoveren paluuta sydämeen.

Omassa navassa todennäköisesti voidaan hyvin. Hikkaa on nykyään usein ja pientä mylläystä, enää ei tila varmaan anna niin kovin periksi ;o)

Oikean käden puutuminen on tullut tosi ongelmalliseksi! Yöllä missään asennossa ei ole hyvä maata, aina joko maha painaa tai jos muuten hyvä, oikea ranne ja käsi puutuu ihan tunnottomaksi ja särkee... Päivisinkin toi rupeaa jo haittaamaan. Rannetta pystyy kyllä taivuttelemaan, mutta kättä ei saa nyrkkiin. Tää puutuminen alkoi jo aika kauan aikaa sitten, mutta nyt se tosiaan vaivaa jo! Muuten raskaana oleminen on kivaa, mutta välillä tulee jo ajatuksia, että syntyisi jo mokoma niin oma olo helpottuisi... Onko muilla raajojen puutumisia??

Tänä viikonloppuna haetaan vihdoinkin vaunut ja pinnis, sitten onkin lähes kaikki valmiina ;o)

Tapaamiseen yritän päästä mukaan!

Iloista viikonlopun alkua jokaiselle!

V+Helmeri rv 35+2

Vierailija
5/51 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Maargelle äippäloman aloituksesta. Miulla alkaa virallisesti maanantaina, mutta eipä se näin työttömällä missään tunnu;)

Yyh, olen nukkunut kaksi yötä sohvalla ja alkaa vähän tuntumaan. Selkä tulee kipeäksi ja huonomminhan siinä saa nukuttua, kuin omassa. Avon nenää vähän operoitiin ja se on tosi kipeenä. Ei uskallettu pariin yöhön olla samassa sängyssä, kun se miun nukkuminen niitten tyynyjen kanssa on väliin aikamoista meuhkaamista. Lisäksi avo pitää kamalaa ääntä nukkuessaan, nyt kun se ei voi hengittää nenän kautta ollenkaan =( Toivottavasti lähtee tuosta pikkuhiljaa paranemaan ja miekin pääsen sänkyyn...=)

Muuten ei (-) mitään uutta. Ens viikolla on lääkäri =( =( , jota inhoan yli kaiken!!!!! Luultavasti niitä viimeisiä kuitenkin eli kohta (lue:kuukauden sisällä) tässä varmaan päästään synnyttämään. Alakerran asukki on taas tosi aktiivinen ja välillä tulee mietittyä, miten outoa se onkaan, kun se yhtäkkiä tuleekin tuolta pois, eikä möyryä siellä joka ilta.

Viikonloppuun ei täällä kuulu mitään muuta kuin OLYMPIALAISET!!!! Olen fanaattinen penkkiurheilija=) Koiraa tietysti täytyy ulkoiluttaa, nyt kun avo ei voi tehdä vähään aikaan sitäkään. Onneksi säät vihdoin ja viimein lauhtu.

Hyvät viikonloput kaikille!

-jossara + möyris rv34+3-

Vierailija
6/51 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun viikonloppu tulossa. Tosin mulla on maanantaina viimeinen työpäivä, joten eipä enää kovin paljoa oo jäljellä...

Pihalla on niin ihana ilma, että olisin mieluummin pihalla kuin täällä toimistossa sisällä. Aurinko paistaa ja pakkasta on vähän. Toivottavasti säät ovat hienot, kun äippäloma alkaa.

Eilen ompelin pari lakanaa vauvan sänkyyn, siis isosta normaalikokoisesta lakanasta. Siitä riitti pari lakanaa vaunuihinkin. Aattelin kesäksi laittaa lakanan sinne varmuuden vuoksi ja onhan se helpompi pestä kuin koko patja jne. Ehkä voi teistä tuntua turhalta, mutta ite pidän ajatusta hyvävän. Käytäntö sitten opettaa, onko hyvä juttu vai ei.

Tänään olis tarkoitus laittaa vielä yksi koneelllinen vauvan pyykkiä koneeseen. Sitten olis vaatteet ja sänkytekstiilit valmiina pikkuista varten.

Kovin haluaisin vauvan jo kotiin! Vielä on kyllä aika paljon, loppujen lopulta, aikaa jäljellä. Onhan sen hyvä kasvaa ja kehittyä masussa, mutta silti olisi niin ihana saada nyytti jo kotiin.

(.) ei kummempia. Ympärystä oli eilen 99 cm ja maha tuntuu olevan aika usein tiellä. Hikkaa on joka päivä vähintään kerran ja möyryämistä on paljon. Välillä tulee kyllä kunnon potkujakin kylkeen. Vauvan asennosta en osaa sanoa, ei kätilökään osannut sanoa tällä viikolla... Oletan vauvan olevan rt. Ens viikolla on lääkäri, niin selviää sekin asia... :)

Tinttu81

rv 34+1

Vierailija
7/51 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Lightcoral]Ihan ensimmäiseksi onnittelut [b]Maargelle[/b] ekan äippälomapäivän johdosta!

Täälläkin ihan mukava ulkoilusää, vaikkei aurinko paistakaan. Pakkasta kuutisen astetta ja lunta sataa pikkasen. Oltiin jo neidin kanssa ulkoilemassa ja just syötiin ja odotellaan kerhoonlähtöä. Seuraavaksi ois tarkoitus laittaa pyykit narulle kuivumaan ja sitten imuroida sen minkä pystyy, saa mies sitten kotiin tullessaan imuroida sohva ja sänkyjen aluset.

Mullakin PUUTUU KÄDET välillä nukkuessa, etenkin päiväunilla. Samaa oiretta muistan myös esikoisen ajoilta. Välillä, kun on päiväunilla ja puhelin soi, niin ei meinaa pystyy vastaamaan, kun sormet ihan puuduksissa.

[b]Cadavera[/b] aikoo leipoo mokkapaloja ja mullakin ois se homma edessä huomenna, kun aattelin tehdä sellasta mokkapalakakkua sunnuntaiksi, kun mulla synttärit. Ja sitten aattelin leipoo myös juusto- ja kinkkusarvia. Mies tekee voileipäkakun, kuten meillä tapana aina toisen synttäreille on tehdä. Voileipäkakku on niin hyvää!

Omassa ( . ) oli eilen illalla kauheen tukala olo. Tuntui, että masu on koko ajan ihan kivi kovana, ihan henkeä ahdisti välillä. Myös tuolla alapäässä vihloi ikävästi. Liekö vauva tunkenut itseään alemmas, kun tänään on istuminen tuntunut jotenkin helpommalta kuin aiemmin. Ei paina enää niin ikävästi tohon rintalastaan. Tai voihan olla, että vauva vaan hieman asentoa vaihtanut. Flunssa meinaa iskeä päälle. Nokka vuotaa koko ajan. Miehelläkin flunssaa, samoin kuin neidillä ollu jo sunnuntaista asti nuhaa ja yskää. Kuumetta ei onneksi kellää oo, että jospa tää menis ihan vaan niiskutellessa ohi.

Nyt hommiin...

-Monkey ja mosse rv. 34+2-

Vierailija
8/51 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[red]Kivaa kun on perjantai, lähdetään ajelemaan Lappeenrantaan tänään anoppilaan ja jään varmaan pariksi päiväksi sitten vielä omille vanhemmille kun mies tulee takas kotiin sunnuntaina.

Eilen oli lääkäri vihdoin, yllätykseksi hänen mielestään vauva on pää alaspäin ja ilmeisesti ollu koko ajan, Kumma tyyppi kun huijaa vanhempiaan ;) en sitten tiedä oikooko jalkojaan niin että tuntuu että olis poikittain... Painoa oli tullu melkein kilo/viikko :[ ja yhteensä jo 16 kg- kauheeta, no sf-mittakin on jo [b]36cm[/b] ja viikoja siis 35+4 eilen !!!! Ihan reippaasti käyrän yläpuolella siis, minkäänlaista koko arviota ei lääkäri sanonu enkä tajunnu kysyä !!!! Muuten kaikki kunnossa kohdunsuu on pehmentynyt, mutta kiinni ja pituutta 2 cm.

Mukavaa viikonloppua kaikille !!!!

Fiona 35+5 [/red]

Vierailija
9/51 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei näköjään miun värin kokeilu onnistunut :(

Vierailija
10/51 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=orchid]Kokeile värihommelia ekaksi näin: [ color=red ] Laita kaikki yhteen pötköön ja aloita tekstin kirjoittaminen heti viimeisen sulun jälkeen. Näin koko teksti tulee samalla värillä. Muita hienouksia en minä sitten osaakaan, pitäs opetella. Tuolla saitista sanottua-palstalla on vaikka mitä vinkkejä ja voi käydä harjoittelemassa. Netistä voi sitten etsiä HTML-värikarttoja, joissa paljon värivaihtoehtoja. Ei kun yrittämään uudestaan :)

~cadavera&muru~ ja pellillinen mokkapaloja :)

Vierailija
11/51 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=lightcoral]http://koti.mbnet.fi/~merkka/colors.html

Just sain imuroitua (mieskin ehti kotiin ja sai heti jatkaa sohvan alustan imuroinnilla) ja pyykitkin on narulla kuivumassa. Nyt vois mennä päiväunille, kun neitikin kerhossa neljään saakka. Illalla vielä kauppaan ja saunankin vois lämmittää.

Ai niin ja hyvää matkaa [b]aranjalle[/b] ja [b]fionalle[/b]!

Mukavaa päivänjatkoa kaikille mammoille ja masuille!

-Monkey-

Vierailija
12/51 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Mä oon ollut tänään ahkerana. Nousin aikaisin ylös ja pesin pyykkejä pari koneellista. Sen jälkeen siivosin tän asunnon ja lähdin käymään kaupungilla yhden ystävän kanssa. Käytiin syömässä ja shoppailemassa. Minä lähinnä haaveilin vaatteista, jotka eivät varmaan vielä hetkeen mahdu päälle. :)

Nyt odottelen miestä kotiin, että voitais mennä käymään kaupassa, kun illalla tulee kaveripariskunta istumaan iltaa, niin tarttis jotain tarjottavaa käydä hakemassa. Huomenna mennään päivällä käymään mun vanhempien luona, kun miehelläkin on vapaapäivä ja illalla oli puhe lähteä kaupungille syömään erään toisen kaveripariskunnan kanssa. Sunnuntaille ei oo ohjelmaa. Minä oon kotosalla yksin, kun miehen on pakko mennä töihin. Siinäpä sitä ohjelmaa meidän viikonloppuun. :)

PUUTUMISESTA kyseli muistaakseni V80. Silloin, kun olin vielä töissä, niin sekä kädet että jalat puutuivat siinä päivän aikana moneen kertaan, mutta nyt kun oon kotosalla ja varsinkin, kun en pysty olemaan kauaa paikoillani, niin ei raajat ehdi puutua. Mun on oikeasti niin vaikea olla paikoillani, että mä ihan kiemurtelen koko ajan. Hyvää asentoa ei vaan löydy.

( . ) ei kummempia. Ennen kuin lähdin kaupungille, niin supisteli ikävästi. Pitäis uskoa, ettei tässä tilassa kannattaisi huhkia samaan tahtiin kuin " normaalitilassa" . Liitoksia särkee valtavasti ja vauva tunkee päätään alaspäin minkä kerkiää. Kovasti on muutenkin tänään ollut vilkas päivä vauvalla. Niin, ja jalkoja turvottaa taas melkoisesti kaupungilla kävelyn jälkeen..

Nyt täytyy taas kammeta itsensä ylös tästä tuolista ja mennä vessaan. :)

Kivat viikonlopun alut kaikille! Ja kivaa reissua kaikille reissuun lähtijöille! :)

Lily & Nappo 37+2

Vierailija
13/51 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

V80 kyseli, enkä aikasemmin muistanu kommentoida. Miulla puutuu kans kädet nukkuessa, vaikka nukun kyljellään niin välillä herään siihen että " päällimmäinen" käsikin on ihan puutunut, vaikkei ole minkään alla ja se miusta aika outoa. Aiemmin miulla puutuili myös jalat, mutta nyt ei oo vähäänaikaan jalat puutunu, se ehkä johtu istuma työstä.

Vierailija
14/51 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=light blue]

Pitkien päikkäreitten jälkeen alkaa olo normalisoitua....:)

Mulla on tullut se alun kova väsymys takasin ja joka päivä on pakko saada päikkärit tai ainakin siis mielellään, muuten on jo illalla klo 20 ihan unikunnossa!

Masuasukki on jo vähän rauhoittunut, tila on käynyt sen verran ahtaammaksi, jotta biccaa enää ehkä kakkosteholla :) mutta hikkailee joka päivä useammankin kerran ja se on jännä tunne....esikoiselta en muista tunteneeni kertaakaan ja tältä tosiaan useinkin....riippuiskohan istukan paikasta???

Hyvää viikonloppua ja mukavaa oloa kaikille...käyn listautumassa järkevimmin tekstein tässä viikonlopun aikana, nyt alkaa olla jo hoppu tapaamiseen...

Urkki 33+4

Vierailija
15/51 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]moit, viikonloppu mukavasti edessä. ei sitten ehditty vaunuostoksille, eikä edes synnäriin tutustumiseen tänään (mies lähdössä aamulla reissuun koko ensi viikoksi ja oli kiire päivä..). siirrettiin siis molemmat reilun viikon päähän. toivottavasti vaunuliikkeessä on vielä niitä hyviä värejä jäljellä - ensi viikolla on kuulemma lehdessä mainos ja se aina saa porukkaa liikkeelle ja ostoksille.

aloittelin jo vähän erottelemaan vaatteita ja totesin että meillä ainakin tulee villavaatteet riittämään, esim. villahousuja oli kolmet, villapotkareita kahdet, villapaitoja/ takkeja neljät, pieniä villasukkia ties monet.. onneksi jokunen oli isompaa kokoa joten täytyy toivoa että menee vielä ensi talvena. ensi viikon homma on sitten lajitella isommat vaatteet kasasta pois ja pyykätä ekat pidettävät odottamaan.

tarkistin juuri netin yli kelan tilannetta eikä vieläkään hakemus ole liikahtanut eteenpäin. neljä viikkoa nyt sisällä, joten toivotaan päätöstä piakkoin. rahajutskat saavat setviä rauhassa mutta ainakin se paketti olisi kiva saada postiin.

kävin tosiaan siellä hierojalla tänään ja kyllä teki lantioseudulle hyvää. hieroja kysyi että alkaako nivusiin sattua kävellessä. silloin vasta tajusin että tosiaan sinnekin sattuu. joku päivä ihmettelin että missäs nivuset on kipeytyneet mutten keksinyt - se olikin sitten ihan näitä raskausleviämisiä taas;) saapi nähdä miten sitä kohta liikutaan kun vauva liukuu alaspäin - huhhuh. tukivyöp on tehnyt ihan hyvää, mutta ainakin tänään tuntui että vauvan hikka eli pää nousi ylemmäs vyötä pidettäessä - kiristäisiköhän vyö sen verran että vauva hakeutuu sitten ylös? en tiedä mutta täytyy seurata tilannetta. ainakin istuessa otan vyön aina veks.

mukavia reissuja/ alkaneita äitiyslomia/ ja ainakin viikonloppua kaikille,

:) Caddie ja Pirpana, rv 35+3[/color]

Vierailija
16/51 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas viikko vierähtänyt ja en ole saanut nettiä auki. Nyt on ollutkin menoa monenlaista ja vieraitakin käynyt. Joops. En nyt sit jaksanut lukea mitä tääl on viikonaikaan kirjoiteltu. Mutta melkeimpä arvaan... äippälomat monella jo alkaneet. Onnittelut kaikille niistä nauttiville:-) Minulla olis viikonpäästä(18.2) sit virallisesti loma alkamassa.

Mutta nyt palaan maanantaihin, jolloin minulla oli neuvola. Ei mitään mullistavaa. Painoa on tullut yhteensä 13.5 kg. Vaikka se laskikin jossain vaiheessa ja viikottaiset painonnousut olleet suht pieniä, nyt vikax oli tullu +950. Sf edelleen menee korkeella. 34.5cm. Ihme kun masus ei ole sen jättimäisestä koosta huolimatta raskasusarpia, mutta varmaan tulee kyl vielä! Olen koettanut rasvata masua, sekun hilseilee ihan kuivuuttaan. Rinnoissa on ollut muutama raskausarpi aika kauankin jo, vaikka ne eivät ole juuri pullistuneet. Niin vaikuttaneekohan tuohon painon nousuun kuin nuo turvotukset, jalat on aika tolpat aika-ajoin? Verenpaine oli 133/79. Pikkuhiljaa noussut ja noussut, toivottavasti ei liiaksi innostu kohoileen. Syke edelleen 140. Hemppari katotaan enskerralla.

Sit eilen oli vika synnytys (perhe)-valmennus, joten nekin on pulkassa ny.

Mies kovasti ruennut jännittään että tää mun jättimäinen maha puhkee. Harvasapäivä kehoittaa mua pakkaamaan sairaalakassin valmiiksi. Kai se on pakattava että ei tarvi kuunnella sitä narinaa. Vaa nyt jos se vauva syntyis ni ne vauvanvaatteet olis kyl aivan liian suuret, vaikka viikkoihin nähen mulla iso vauva onkin mahassa. Oikeestaan olis hyvä kun päättyis suunniteltuun käynnistykseen tää raskaus. Mutta eihän sitä ikuna tiiä... Minä taas sain naristua vihdoin viimein six-packittoman viikonlopun... jos vauva sattuu vaikka rueta syntyyn just silloin kun mies rentoutuu sen puolikkaan mäyrän kanssa... no on sillä ressukalla yks olut. Jos koettas hemmotella sitä jotenkin...

Palataan taas joskus... kenties huomenna tai viikonpäästä :-D

Paukku rv.33+6

Vierailija
17/51 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=olive] Mullakin puutuu kädet! Ja erityisesti sormet. Riittää, kun lukee makuuasennossa kirjaa, ja kädet on ylhäällä... ja aamuisin ovat usein tunnottomat ja turvoksissa.

Lääkäri oli eilen, kaikki ok. Vauvelin arvioi jo nyt n. 2,8-reilu 3 kg, eli hieman keskimääräistä suurempi, kuulemma. Ja nyt olen sitten kauhuissani, että kuinka iso sieltä mahtaa olla tulossa... Jos on joku, joka on lähes nelikiloisen esikoisen synnyttänyt, laittakaa jotain kannustavaa, jooko...? Onko muiden mielestä vajaa nelikiloinen iso?

Paino oli tippunut ja sf- mitta ei ollut kasvanut, joten käyrällä tipahdettiin keskikäyrälle...

Hyvää äitisylomaa kaikille, joilla se on alkanut äskettäin?

Onkohan kukaan maaliskuisista jo synnyttämässä...?

NapNap rv35+2 [/color]

Vierailija
18/51 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=olive] Niin, ja kohdunkaula oli lyhentynyt aikaisemmasta 3cm:stä 1,5 cm:in. Ja oli jotain kiinteän ja pehmeän välimaastosta, kuitenkin kiinni. Eli jotain siellä alapäässä on tapahtunut... Ja vauvan pää on laskeutunut ja mahtuu hyvin alakautta tulemaan. [/color]

Vierailija
19/51 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]napnapille tsemiä - ei kai se nelikiloinen mahdoton ole jos kerran alakautta pitäisi hyvin sopia:)

mulle lääkäri sanoi alkuviikosta alapäätä mittaillessaan että kai sen pitäisi tuolta sopia. mikä kai?? ;) toivottavasti siis Pirpana sopii tulemaan.

öitä,

Caddie[/color]

Vierailija
20/51 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyttääkö vai eikö synnyttää?

Täällä taas kärvistellään... Laskettuun aikaan on vielä kolme viikkoa, mutta musta tuntuu että mä synnytän jo pikkuhiljaa, aina muutaman tunnin vuorokaudessa. Olis tosiaan kiva tietää, onko paikat auenneet tai ylipäänsä missä mennään. Vaikka mulla on jo yksi lapsi ennestään, niin oon kyllä ihan pihalla tässä synnytyshommassa. Plääh :(

Taas mietin, että mistä himskatista sen tietää milloin sinne sairaalaan pitää lähteä. Esikoisen syntyessä mulla ei ollu mitään havaintoo mistään limatulpasta tai lapsivesistä vaikka tietenkin ne on olleet ja menneet. Ja nyt en oo moneen viikkoon edes tiennyt mikä näistä kivuista on supisteluja ja mikä muuta. Jippii! Varsinainen uudelleensynnyttäjä minäkin!

Kai sitä sitten pitää taas arpomalla jossain vaiheessa mennä sairaalaan noin kolmen viikon päästä...? Tuskin mulla nyt onnistuu se supistusten tiheyden ja keston laskeminen yhtään sen paremmin kuin ensimmäisessäkään synnytyksessä, ei siitä silloin ainakaan mitään tullu. En mä erottanu milloin ne alko tai loppu ja oliko ne ylipäänsä supistuksia.

Eli kuten kaikki voi päätellä, synnytys pyörii jo kovastikin mielessä. ;) LA 4.3. ja nyt on sitten 38. rv alkanut. Muuten kaikki hyvin mutta tuo oikeaan aikaan sairaalaan meno on mulle kyllä täysi mysteeri, yhtään en viisastunut ekasta kerrasta! Onks kukaan muu yhtä pihalla?