Harmittaako, jos joku luo teistä huhupuheiden perusteella negatiivisen kuvan?
Sitten katsoo sinua ihan naama norsunveellä ja ihmettelet vaan, että mitähän olen tuollekin tehnyt ja missä välissä muroihinsa pissannut, kun et muista sanaakaan vaihtaneesi. Sille löytää yleensä yhteisen tekijän ja johtolangan, kun vähän miettii kuka tuntee kenet ja mitä kautta jollain on jotain hampaankolossa. Ihmisellä joka jaksaa ja jaksaa panetella hautaan asti.
Kommentit (30)
Siksi noudatankin laulun sanoja mukaellen ohjetta: "usko puolet mitä näet, älä mitään mitä kuulet.."
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta sillehän ei voi mitään,koska kyse on huhujen levittäjän mielisairaudesta.
He tekevät outoja tekoja, vaanivat myös, koko heidän elämänsä on omalaatuista, ei normaalia.
Paranoia.
Niitä asuu pikkupaikkakunnilla ja verhot heiluu tiuhaan ja suu käy. Tylsäähän se muuten olisi metsässä asustaa vaikka sitä muka niin ylistetään. Sitten ollaan omasta mielestä niin hauskoja ja nokkelia.
Gang stalking ja maineen tuhoavien huhujen levittäminen.
Kuka uskoo kaikki mitä sille kerrotaan. En minä ainakaan.
Yleensä se johtaa lisääntyneeseen kiusaamiseen. Tosin ei kaikissa piireissä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka uskoo kaikki mitä sille kerrotaan. En minä ainakaan.
Oletkin järkevä. Mutta moni kyllä uskoo ja levittää vielä huhua eteenpäin.
En usko huhuja. Muodostan itse omat mielipiteeni.
Kyllä moni ostaa tuon paskanpuhumisen. Tuntematta kohdetta josta puhutaan pahaa.
Varsinkin viranomaiset. Sekä uskovat että itse levittelevät vääristeltyä totuutta.
Se joka tietää levittävänsä väärää huhua tietoisesti, on " rikollinen"
Jos joku pelkkiin huhuihin uskoo niin siitä sitten vaan. Se on hänen ongelma. Se riittää, että tietää omat asiansa.
Ei haittaa. Nuorena aloitin itse itsestäni vaikka mitä huhuja ja naureskelin, jos joku niihin uskoi. En halua olla sellaisten ihmisten kaveri, joka uskoo kaikkia juoruja.
Niin no, joskus huhujen kertominen eteenpäin on hyvä asia.
Meillä päin asui nainen, joka jakoi auliisti itseään ympäriinsä. Kylillä alettiin puhumaan, että tällä olisi sukupuolitauteja.
Myöhemmin kävi ilmi, että huhu piti paikkansa.
Muutama mies väisti luodin, kun uskoi huhuja, eikä lähtenyt tämän naisen matkaan.
Ei harmita, koska aina löytyy ihmisiä jotka valitsevat pahansuopuuden. Ei pidä antaa ulkoapäin tulevien huhupuheiden määrittää omaa käsitystä itsestä. Kun tietää itse miten asiat on, niin voi jättää omaan arvoon myös sellaiset ihmiset, jotka haluavat mustamaalata toisia ihmisiä.
Riippunee paljon yhteydestä.
Ei pääsääntöisesti, mutta tilanne on ollut myös työpaikalla, joka on vaikuttanut omiin mahdollisuuksiin uralla niin kauan kuin esimiehet talossa vaihtuivat. Nykyisin kuulen osalta, että yllättyvät minun olevan "ihan kiva". Olen ollut aina tällainen ja nykyisin näyttää työurakin kannalta helpommalta.
Fiksu olisi lähtenyt aiemmin, mutta työssäni on muutoin paljon hyvää, mitä kilpailijalla ei ole tarjota niin en vaan osannut sitten lähteä.
Minulle taas tulee työtarjouksia ja olen nytkin töissä. Että minusta juoruilun tarkoitus on vain nolaaminen ja tietynlainen haitanteko.
Meillä tapahtuu työpaikalla tuollaista.
Juorukerho, ns. sisäpiirikerho. Yksi joka levittelee valheita, jää vierestä katsomaan kun muut toteuttaa ja esittää ettei tiedä mitään.
Yleensä mustamaalaaminen kääntyy maalaajaa itseään vastaan. Lopulta huonoon valoon joutuu juorun levittäjä ja keksijä ja uhria säälitään. Tietty on matalan äo:n omaavia jotka pahansuopuuttaan ja tyhmyyttään haluavat uskoa kaikkea, mutta sille ei voi voi mitään mitä tyhmä ajattelee. Viisaat osaavat ajatella itsekin.
Totuus tuleeesiin aina. Mahtaa huhuihin uskojia nolottaa.
Kyllä, mutta sillehän ei voi mitään,koska kyse on huhujen levittäjän mielisairaudesta.
He tekevät outoja tekoja, vaanivat myös, koko heidän elämänsä on omalaatuista, ei normaalia.
Paranoia.