Kuukautiskivut = raskausoire?
Nyt apua kokeneemmat!!
Voiko kuukautiskivut olla raskausoire? Täällä on nyt yritetty raskautta jo jonkin aikaa, ja tässä kierrossa kuukautiskivut ovat olleet ns. päällä jo kohta kaksi viikkoa. Välillä ei ole niin kipeät.
Joo, tiedän, että testillähän se selviää, mutta onko järkeä jos ne menkat kuitenkin alkavat.
Vastatkaa please!!
Kommentit (28)
Mä menin lääkäriin kun oli viikon ollu kuukautis kivut mutta ei vielä kuukautisia, kivut oli meni niin koviksi että välillä lähti ihan jalat alta, ja yöllä heräsin kerran tunnissa vihlovaan kipuun. Kuulema johtuu siitä kun kohdun kannattimet alkaa venyä (näin mulle sanoi lääkäri)
Menkkatuntemukset tulivat normaaliin aikaan. Mutta menkkoja ei kuulunut. Kärvistelin pari viikkoa, koska töissäkin oli stressiä ja muuta.
Mitään muita raskausoireita ei ollut, edes tissit eivät olleen kipeät.
Sitten pari viikon kipujen jälkeen en testin, ihan vaan sillä mielellä, että onhan sitten tehty. Ja plussa!! Yllätys oli melkoinen. Mutta nyt mennään rv 34. Koko ajan on ollut ajoittaista särkyä/pakotusta. Lääkäri sanoi, että on normaalia.
Teen siis testin heti huomenna aamulla. Loppuuhan sitten tämä pähkäily. Kiitos vielä kerran!
Mulla alkoi menkkakipuilu n. viikkoa ennen, kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa, ja kun kipua oli kestänyt kaksi viikkoa, tein testin, kun ei menkkoja kuulunut. Kipuilua kesti n. rv 14 asti, joten voi jatkua vielä hyvän aikaa, jos olet raskaana.
Plussatuulia sinne!
kuukautiskivuilla. En siitä syystä osannutkaan miettiä, että olisinkin raskaana. Vasta kun kivut olivat jatkuneet jo kolme viikkoa, tein positiivisen testin. Yllätys oli melkoinen, mutta tuolla hän nyt 4 kk köllii.
Olin aivan varma, että kuukautiset alkavat ihan juuri, mutta eipä niitä sitten kuulunutkaan moneen kuukauteen...
kuukautistuntemukset olivat ensimmäinen merkki raskaudesta. Kuukautisten olisi pitänyt alkaa ja kivut alkoivatkin, mutta vuotoa ei tullut. Seuraavana päivänä tein testin, kun "kuukautiset" vain jatkuivat ja plussaahan se näytti.
Minulla on ollut viime kuukautiseni ja sitä edelliset kuukautiset todella oudot ja muutenkin jännä olo.. Viime ja sitä edellis kuukautiseni olivat todella niukat (Melkein pelkkää rusehtavaa limaa) ja kipuja ei ollut kuin yhtenä päivänä, ja normaalisti kuukautiseni ovat todella runsaat. Kuukautisteni kesto myöskin oli normaalia lyhyempi (nor. 5-7 pvää) ja nyt oli vain 2-3pvää. Vatsani on myös turvonnut ja ärtyisän oloinen ja päätäni särkee kokoajan. Mieheni on myös huomauttanut minulle, että olen nykyään todella kiukkuinen. Raskaustestin tein ja näytti aikaslailla negativiistä. Voiko silti olla että olisin raskaana, mutta ei näy testeissä vielä kun silti tulee rusehtavaa "limavuotoa" silloin kun pitäisi olla kuukautiset. Voiko olla, että sen näkisi vasta ultrassa, jos hormonitaso niin matala kun ei menkatkaan ns. kokonaan ole loppuneet vaan vaihtuneet rusehtavaan vuotoon ?? Hjälpaaa, kauheata elää epätiedossa... P.S. Mahassa on kokoajan samanlainen tunne kun silloin, kun menkat olisivat alkamassa, nipistelee lievästi kokoajan.. Tuntuu kuin olisi menkat kokoajan tulossa..Hmm..
Meidän neuvolassa muuten ei tiedetty, että "kuukautiskivut" voi kuulua raskauteen, veikkasivat mulle keskenmenoa. Terkka sanoi, ettei kovat kivut kuulu alkuraskauteen. Uskomatonta, etteivät tienneet, jos kerran näinkin yleistä on. Itse luulin olevani ainutlaatuinen :)
Koko raskaus meni tosi hyvin, ainoita oireita olivat juuri nuo kivut.
Up. Itellä alavatsassa samanlaisia kipuja kuin menkkojen aikana, vaikka niiden pitäisi alkaa vasta reilun viikon päästä. En kuitenkaan vielä viitsi tehdä testiä.
Up. Itellä alavatsassa samanlaisia kipuja kuin menkkojen aikana, vaikka niiden pitäisi alkaa vasta reilun viikon päästä. En kuitenkaan vielä viitsi tehdä testiä.
Mulla menkkakivut kestäneet aina kuten nytkin reilu kaksi viikkoa. Onko kellään muulla? Miettinyt onko tämä enää normaalia.
Mulla taas alkoi menkat ilman kipua ja vaaleanpunaista vuotoa :) normaalit menkat ovat kipuja ja tuskaa
Täälläkin kipuja ollut muutaman päivän... välillä kipu helpottaa. Myös janottaa ja hikoiluttaa. Ja hengästyttää ylämäessä. Pistäisköhän hakea testi.
Testillähä ne selviää :) tää on mulle nyt toinen kierto ku oon tuntenu menkkakipui viikkoa ennen menkkoja. Aina ollut säännölliset ja oon tuntenu ovulaation mut en nyt. Että entiä yrittääkö keho pysyä raskaana mut ei vaa voi. :/ nyt 4pv menkkakipui muute on iha normi olo, ensviikkoa ootellessa.
Moikka
Mulla on ollut ovulaatiosta lähtien menkkakipuja päivitäin ja nyt on rinnat pikkusen arat sit mua huimaa vaikka makaan ja outoja vihlomisia mahaan tulee ja menkkoihin on aikaa vielä 8 päivää ja vatsa on iltaisin kun pallo ja en ole plussaa saanut vielä pitkää odottaa että menkat jää pois ennenkun testa 😔
Myös alaselkää särkenyt viikon, välillä huimausta, hikoilua. Normisti rinnat kauhean kipeät ennen menkkoja nyt ei oikein mitään. Olisi eka yritys saada vauva ja huomenna pitäisi menkkojen alkaa. Jännittää ihan kamalasti. Kai se jännityskin voi tän kaiken tehdä... mutta huomenna sitte testi jos eivät yöllä ala.
Mulla oli myös menkkamaisia kipuja aika kiitettävästi ennen kuin turhauduin odotteluun ja tein testin joka näytti plussaa.