Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tutkimus: Kissasi tappaisi sinut jos pystyisi

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissahan on tappanut vauvan tukehduttamalla sen menemällä makaamaan kasvojen päälle. Suomessa :(

Jos joskus ziljoona vuotta sitten tuollaista onkin epäilemättä jossain tapahtunut, niin sen kissan motiivi ei ole ollut tappaa vaan se on vain simppelisti ja ilman mitään maagista pahuuden aspektia hakeutunut lämpimimpään mahdolliseen paikkaan nukkumaan kauneusuniaan = siinä tapauksessa ollut nukkuvan lapsen kehon ja hengityksen tuottama lämpö, ehkä vielä joku villapeite lapsen päällä. Vain siksi se kissa on mennyt siihen. Jotta näin. Juuri tuon minimaalisen onnettomuusmahdollisuuden estämiseksihän ihmisillä on kissallisissa kotitalouksissaan niitä suojakatoksia, esim. sellaisia verkkopuukehikkoesteitä vauvan sängyn päällä siihen saakka kunnes tapaturmavaara on ohi.

Vierailija
42/85 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi pitää kissa meitä lauman jäseninä, ja tuskin söisi.

Tai ehkä silti... ehkä se poskien hierominen käsiin ja jalkoihin tarkoittaakin sitä, että kissa merkkaa muille kissoille tiedoksi että nämä ovat minun evästä, älkää tulko samoille apajille...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvojahan ne yrittävätkin tappaa. Tukehduttamalla.

Meillä lapsen ollessa vauva ja nukkuessa vaunuissa kissa meni aina vaunujen jalkopäähän vahtimaan lapsen unta. Ei koskaan muten kuin jalkopäähän. Minulla oli näköyhteys toki, eli vahdin.

Naapuriin syntyi sitten vauva, joten varoitin heitä kissamme käytöksestä (asumme omakotialueella). Naapuri kertoi meille, että siellä se kissamme vahtii heidänkin vauvansa unta, samalla lailla, ihan hiljaa jalkopäässä.

Tämä samainen kissa sitten muutamaa vuotta myöhemmin meni pulkan kyytiin lasten laskiessa pulkkamäkeä, joka kerta.

Vierailija
44/85 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina olen tiennyt tämän! Jo pienenä kammosin kaverini kissaa joka tuli aina ikkunan taakse tuijottamaan vihaisena minua kun olin kylässä.

Aistitko sen tunnetilan ikkunankin läpi :) 

Tunnetko edes yhtään kissaa oikeasti?

Vierailija
45/85 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kerran viikossa herään aamulla siihen että kissa hyökkää jalkoihin ja pakenee sitten vauhdilla.

Sillä loppuu ilmeisesti usko kesken; Miettii, että nyt minä tapan tuonkin paskiaisen. Mutta usko loppuu varpaisiin, ja sitten alkaa pako.

Kun tulen alas, se tuijottaa pettyneen näköisenä.

:D :D

Vierailija
46/85 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29v kirjoitti:

Onhan tuo todiste siitä miksi koira voi olla parempi lemmikki. Isoinkaan koira ei yleensä vahingoita pientä omistajaa.

Koira on kuin jalomielinen voimamies, joka hoitaa hommat asiallisesti ja ei käytä voimiaan väärin. Kissa taas on kuin pahansisuinen ja kateellinen ämmä, jonka vaarattomuus perustuu vain tuhovoiman puutteeseen.

-Mies 29v + 1v-

Niin, koirat ja koiraat kasvatetaan alistuviksi. Kissoja ei voi alistaa, joten ne ovat perheen pomoja, aivan kuin me naisetkin:)

Vierailija
47/85 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina olen tiennyt tämän! Jo pienenä kammosin kaverini kissaa joka tuli aina ikkunan taakse tuijottamaan vihaisena minua kun olin kylässä.

Aistitko sen tunnetilan ikkunankin läpi :) 

Tunnetko edes yhtään kissaa oikeasti?

Tottakai aistin. Hyvin pahaenteinen tunnelma...

Vierailija
48/85 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies 29v kirjoitti:

Onhan tuo todiste siitä miksi koira voi olla parempi lemmikki. Isoinkaan koira ei yleensä vahingoita pientä omistajaa.

Koira on kuin jalomielinen voimamies, joka hoitaa hommat asiallisesti ja ei käytä voimiaan väärin. Kissa taas on kuin pahansisuinen ja kateellinen ämmä, jonka vaarattomuus perustuu vain tuhovoiman puutteeseen.

-Mies 29v + 1v-

Niin, koirat ja koiraat kasvatetaan alistuviksi. Kissoja ei voi alistaa, joten ne ovat perheen pomoja, aivan kuin me naisetkin:)

Mies on aina ollut perheen pää. Jos kapinoit tätä vastaan, kapinoit itse Jumalaa vastaan. Siinäpähän räpiköit sitten.

Vierailija
49/85 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Onko muuten mahdollista että ne suunnitelmallisesti isontavat itseään, jotta... :O Olen kyllä kieltämättä herännyt nyt parina yönä siihen kun minua on käytetty kissarallin käänteissä ponnahdusalustana, siis selkääni on käytetty. Se on käynyt nopeasti, olen vain herännyt että wtf auh, missä minä olen, olenko minä, olenko ulkoavaruudessa jne. koska ponnahtaja on jo siinä vaiheessa rullannut tuhatta ja sataa asunnon toiseen päähän mouruamisnaukaisun saattelemana. Tuo on siis... harjoitusta ennen varsinaista...? Siis... siksikö minulta pyydetään aina vain isompia ja isompia ruoka-annoksia? Että... että ne kohta kasvaa ja ne voimistuu niin että ne... jonain aamuna en enää herääkään?

Vierailija
51/85 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies 29v kirjoitti:

-Mies 29v + 1v-

Höpsis, ei kissaa voi tarvitse alistaa. Se oppii kyllä, milloin kannattaa totella. Ja häntä pystyssä iloisena hyppää alas pöydältä, kun kieltää.

Naisiin vertaaminen ei tässä toimi, joten heistä en sano mitään.

Vierailija
52/85 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://justsomething.co/wp-content/uploads/2014/01/animal-photobombs-30.jpg

Kuule hei, älä viitsi, hän vain jonottaa pääsyä raskaiden luomien korjausleikkaukseen, mutta mateleeko leikkausjonot julkisella puolella, no matelee. Hän ei oikeasti ole murhahimoinen eikä hänen katseensa tihku hitaasti laskelmoivaa inhoa, hänellä on vain raskaat luomet. Höh!

Vierailija
53/85 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Onko muuten mahdollista että ne suunnitelmallisesti isontavat itseään, jotta... :O Olen kyllä kieltämättä herännyt nyt parina yönä siihen kun minua on käytetty kissarallin käänteissä ponnahdusalustana, siis selkääni on käytetty. Se on käynyt nopeasti, olen vain herännyt että wtf auh, missä minä olen, olenko minä, olenko ulkoavaruudessa jne. koska ponnahtaja on jo siinä vaiheessa rullannut tuhatta ja sataa asunnon toiseen päähän mouruamisnaukaisun saattelemana. Tuo on siis... harjoitusta ennen varsinaista...? Siis... siksikö minulta pyydetään aina vain isompia ja isompia ruoka-annoksia? Että... että ne kohta kasvaa ja ne voimistuu niin että ne... jonain aamuna en enää herääkään?

Tätä samaa olen epäillyt jo pitkään, ja tuon uutisen luettuani asia on varmistunut. Kaikki on hyvin loogista, selkeää ja suunnitelmallista. Yritän mielistellä omia kissaherrojani mahdollisimman hyvin, jotta ne suunnitelman toteutuessa armahtaisivat minut tai ainakin tappaisivat mahdollisimman nopeasti ja kivuttomasti. Vankihan minä olen jo nyt, mutta en voi mitään sille, että palvon kissojani. Ehkä minulla on Tukholman syndrooma, kuten tässä ketjussa aiemmin ehdotettiin. :/

Vierailija
54/85 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://justsomething.co/wp-content/uploads/2014/01/animal-photobombs-30.jpg

Että joku voikin olla katkeran ja kateellisen näköinen :D Koira taas on niin lepposan ja mukavan oloinen.

Vierailija
55/85 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin yksi kolmesta taitaisi tappaa. Toissailtana sai raivarin ja yksi kynsi osui suoraan (pieneen) suoneen ranteessa 😃, muutama muukin naarmu tuli käteen. Kyse oli vain tavallisesta kynsien leikkuusta, mitä on tehty jo 15 vuotta, mutta frouva oli tainnut nousta väärällä tassulla.

Vierailija
56/85 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29v kirjoitti:

-Mies 29v + 1v-

Niin, siis koirathan ihan OIKEASTI tappaa ihmisiä, ei siis ole mikään höpöhöpö teoria "jos olisivat isompia :3" vaan todellisuutta. Pidän koirista eikä tarkoitukseni ole haukkua.

Monet kissat tykkäävät ihan erityisesti vauvoista (kuten monet koiratkin) ja kykenisivät niitä tappamaan, mutta yllättäen tämä on äärimmäisen harvinaista ja mahdollisesti täysin tahatonta silloin kun niin on tapahtunut. Tutkimus kuulostaa siltä, että siinä on käytetty jotain puolivillejä navettakissoja.

Vierailija
57/85 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Koiralta saa aitoa kumppanuutta. Koirani ei takuusti tappaisi minua vaikka pystyisi. 

Ja sitä paitsi pystyisi. On saksanpaimenkoira. 

Koirathan ei ole ikinä tappaneet yhtään ihmistä...

Kyse olikin siitä, että kissat tappaisivat aina, jos pystyisivät. Sinäkin 46-kiloinen vanhapiika selviäisit varmasti kissan hyökkäyksestä naarmuin. 

Tappamaan pystyviä koiria on Suomessa n. 200 000. Aika harvinaisia nämä koiramurhat kuitenkin ovat. 

Mutta kissaihmiset jyräävät toki tämänkin keskustelun. Yksinäisiä, outoja somessa aikaansa viettäviä kummajaisia ovat. 

Lähdenkin tässä koiran kanssa ulkoilemaan, vapaapäivä nääs.... Kohtaan ehkä jopa jonkin IHMISEN polulla. 

Minkälainen ihminen olisitkaan jos sinulla oli aivot ja tunteet.

Vierailija
58/85 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta kissan aiheuttamaa kuolemantapausta tiedätte Suomessa?
Entäpä koiran? Niinpä.

Eikä koiran/kissan koko vaikuta siihen, sillä tiedän tapauksen, jossa 4,5 kiloinen koira puri ensiksi kaksi sormea täysin irtipoikki aikuiselta ihmiseltä ja tappoi sen jälkeen taaperon. Ihan perhekoira, hyvin koulutettu, ei aikaisempaa "väkivaltahistoriaa". Muutenkin jatkuvasti saa lukea lehdistä, kuinka koira hyökkäilee ihmisen kimppuun, mutta enpä ole lukenut, että kadulla jonkun kimppuun hyökkää kissa.

Jos hyttynen olisi 4 kg painoinen, olisi se aikamoinen uhka ihmiselle. Mikä tahansa on uhka ihmiselle, jos se olisi isompi.

Kuitenkin leijona on pikkuisen eri asia kuin 3000 vuotta ennen ajanlaskun alkua kesyyntynyt kissa. Vai onko kissa piilotellut pahaa luonnettaan 5000 vuoden ajan ilman, että kukaan huomaa mitään?

Eikös kissanomistajien pitänyt olla koiranomistajia älykkäämpiä? 

Jos, niin varmasti ymmärrät, että kissalla ei ole mitään puruvoimaa. Kissa ei voi tappaa ihmistä muuten kuin tukehduttamalla naaman päälle istumalla. Näitä tapauksia on jonkin verran vauvaperheissä ollut. 

Toki se on kissalta ihan vahinko, ei voi sanoa, että kissa olisi tappaja tämän takia. 

Tuota, missä maissa nämä vauvaperheet ovat olleet?

Vierailija
59/85 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Koiralta saa aitoa kumppanuutta. Koirani ei takuusti tappaisi minua vaikka pystyisi. 

Ja sitä paitsi pystyisi. On saksanpaimenkoira. 

Koirathan ei ole ikinä tappaneet yhtään ihmistä...

Kyse olikin siitä, että kissat tappaisivat aina, jos pystyisivät. Sinäkin 46-kiloinen vanhapiika selviäisit varmasti kissan hyökkäyksestä naarmuin. 

Tappamaan pystyviä koiria on Suomessa n. 200 000. Aika harvinaisia nämä koiramurhat kuitenkin ovat. 

Mutta kissaihmiset jyräävät toki tämänkin keskustelun. Yksinäisiä, outoja somessa aikaansa viettäviä kummajaisia ovat. 

Lähdenkin tässä koiran kanssa ulkoilemaan, vapaapäivä nääs.... Kohtaan ehkä jopa jonkin IHMISEN polulla. 

Muista varoa ihmistä! Nekin ovat aika monta ihmistä SuomessaKIN tappaneet. Mitä jos pysyisit ihan vaan himassa. 

Vierailija
60/85 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ne jopa sadan villiintyneen kissan laumat, joista uutisoitiin joku aika sitten? Voisi kuvitella, että niissä enemmän tuhovoimaa kuin pienessä susilaumassa.