Muoti/pukeutumisvinkkejä, joita ette vain ymmärrä?
Oletteko törmänneet joihinkin kummallisiin pukeutumisvinkkeihin netissä tai televisiossa? Mitä vinkkejä ihmettelette eri vartalotyypeille. Tai mitä /minkä hehkutusta ette vain ymmärrä?
Itse en ymmärrä ikuista pituuden tyrkytystä. Kyllä, pidän pitkiä naisia kauniina ja pituuden tavoittelussa/korostamisessa ei ole mitään vikaa. Mutta itse lyhyenä (157) tykkään pukeutua välillä "lyhyen" näköisesti. Joskus on hauska näyttää "söpöltä" ja "hukkua" isoon neuleeseen matalien kenkien kanssa.
Aina toitotetaan, että lyhyen tulisi pukeutua korkokenkiin, ja parempi jos ne ovat mustat, mustien sukkahousujen kanssa ja hameeseen. Koska tämä pidentää. Juu pidentää pidentää,mutta entä jos tykkään pukeutua mataliin bootseihin? Tai rakastan käyttää isoja villapaitoja ns. tunikoina mekkoina.
Samoin ikuinen vyötärön korostaminen käy muoti vinkeissä/ohjelmissa välillä hermoille. Kyllä, vyötärö on ihana asia ja näyttää hyvältä, mutta miksi AINA survotaan se kapea vyö tuohon keskelle? Ihan sama mitä on päällä, siinä on se vyö.
Olen myös lukenut, että V-kaula-aukko sopii lyhyille naisille. Pidentää muka. Ja paskat sanon minä. Näytän tajuttoman idiootilta v-kaula-aukossa.
Mitäs av-mammat eivät ymmärrä tai ihmettelevät?
Kommentit (127)
Niinpä. Itse näytän oikein hyvältä maksimekoissa, vaikka pituutta on vain 161 cm.
Samaa mieltä! Olen myös 161cm, hoikka ja lyhytselkäinen :D
[/quote]
Hujopit! tv 160 cm
Ihmettelen, kun pullukoille tarjoillaan poikkiraitaisia vaatteita (paksuntavat entisestään) samoin joku ihme mukkai hoikentava on rintojen alle laitettava vyö(on kuin tynnyrin vanne). samoin usein liian pienet vaatteet(kittanat)
Kukaan pullukka ei oikeasti näillä konsteilla hoikaksi tule.
Pullukka voi ola tyylikäs ihan normikokoisissa itselle sopivissa vaatteissa.
Ihmettelen kaikkia kaularättejä, joita myös huiveiksi kutsutaan. Sisälläkin ihmisillä on hirveä vyyhti kaulassa ja siinä sitten yritetään hoitaa lasta tai kokata, kun pitää olla niiin trendikäs.
"Osta laadukkaita perusvaatteita yhteensopivissa neutraaleissa väreissä" ohjenuorana ikään, kokoon ja elämäntilanteeseen katsomatta. Ideana ihan kätevä, mutta mielestäni niiiiiiin tylsä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kaikkia kaularättejä, joita myös huiveiksi kutsutaan. Sisälläkin ihmisillä on hirveä vyyhti kaulassa ja siinä sitten yritetään hoitaa lasta tai kokata, kun pitää olla niiin trendikäs.
No pidän kyllä sitä huivia ihan vaan lämpimyyden takia.. No, mielestäsi se näköjään näyttää sitten trendikkäältä? :)
En ymmärrä tätä, että surkeissa lättäpohjaisissa tennareissa mennä viipotetaan kesät talvet ja ilman sukkia. Se on kyllä nopein tie selkävaivoihin. Mut eihän tää mua rassaa, ihmettelin vaan että missä vaiheessa sukista on tullut joku nounou, ja ne siniset, kylmät ja silti pikkusen hikiset tennareissa palelevat varpaat on jotenkin muotia.
Lyhyt saa olla lyhyt, ja toisaalta pitkä nainen saa käyttää korkkareita. Joskus nuorena varoin näyttämästä miestäni pidemmältä, mutta nykyään olen tajunnut, että mitä se haittaa, ja pidän korkoja, jos tykkään.
V-aukon puolustukseksi pitää sanoa, että isorintainen näyttää helposti lihavalta pyöreän kaula-aukon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, kun pullukoille tarjoillaan poikkiraitaisia vaatteita (paksuntavat entisestään) samoin joku ihme mukkai hoikentava on rintojen alle laitettava vyö(on kuin tynnyrin vanne). samoin usein liian pienet vaatteet(kittanat)
Kukaan pullukka ei oikeasti näillä konsteilla hoikaksi tule.
Pullukka voi ola tyylikäs ihan normikokoisissa itselle sopivissa vaatteissa.
Noista poikkiraidoista, en nyt mikään hirveä läski ole, mutta normaalipainon ylärajoilla tai hitusen yli kumminkin. Mulla on poikkiraidallinen paita, jossa aika leveät raidat ja se kyllä hoikistaa tai ainakin korostaa kapeinta kohtaa. Sattumalta raidoista tummin osuu siihen vyötärön kohtaan. Tajusin tämän joskus kävellessäni peilikuvaani kohti ja oikein hätkähdin paidan luomaa vaikutusta.
Että kaikilla pitäisi olla joku pikkumusta (ärsyttää sanakin). Ensinnäkään kaikille ei sovi musta, ja miksi kaikkien pitäisi tuollainen vaate omistaa jos ei tykkää. Itse näytän ainakin ihan harmaalta jos käytän mustaa kasvojen lähellä:/
Muodon muutoksissa keski-ikäisille yms. vanhemmille naisille laitetaan aina järkyttävän räikeää huulipunaa tuomaan valoa ja ilmettä kasvoihin. En ymmärrä. Jos on kapeat ja jo uraiset tai ryppyisemmät huulet, räikeä puna näyttää kamalata.
Vierailija kirjoitti:
Muodon muutoksissa keski-ikäisille yms. vanhemmille naisille laitetaan aina järkyttävän räikeää huulipunaa tuomaan valoa ja ilmettä kasvoihin. En ymmärrä. Jos on kapeat ja jo uraiset tai ryppyisemmät huulet, räikeä puna näyttää kamalata.
Olen huomannut saman. Tuon lisäksi annetaan ohjeet pysyvän huulimeikin tekoon: pohjustus, rajaus, puuterointi, väritys, paperiin taputtelu, väritys ja puuterointi, jottei puna lähde kiipeämään huulien uurteista niiden ulkopuolelle uurteisiin. Ja sitten se häivähdys vaaleampaa sävyä keskelle huulta antamaan täyteläisyyttä - ei se oikeasti muuta yhtään sen neljä milliä paksun alahuulen ja vielä kapeamman ylähuulen ulkonäköä.
Meikki ohje, ettei tulisi käyttää tummaa silmämeikkä ja huulipunaa yhtä aikaa. Pitää valita toinen.
Itse ainakin tykkään lookista musta cateye rajaus ja räikeän punainen huulipuna.
Olen pikkasen plösö nelikymppinen, joka ei todellakaan käytä pillifarkkuja tai suoria housuja. Syynä se, että olen pitkä ja roteva ja jalkakin on pieni sievä 41. Laitapa pillifarkkujen kanssa tennari tai perussaapas, niin näytät ihan pelleltä jalkoinesi. Eli bootcuttia tänne tai ihan normilahkeista, mutta mitään porkkanajuttua en päälleni vedä.
Kummastuttaa myös nämä jo mainitut kaulahuivivyyhdit ja erittäin vaalea meikkopohja, johon yhdistetty kirkuvan punainen huulipuna ja vahvat silmämeikit. Kammottavan halvan näköistä.
En myöskään jaksa miettiä optimaalisia hihapituuksia, jotka on tieteellisen tarkasti määritelty eri kroppatyypeille. Pituutta korostaisin mielelläni korkkareilla, mutta jalkavaivaisena joudun tyytymään "järkeviin" kenkiin joissa max 3 sentin korko.
Vyötärön "merkitseminen" vyöllä, kaltaiselleni lyhytselkäiselle jolla ei ole varsinaista vyötäröä, se näyttää typerältä.
Ei saa käyttää puuteria, ihon pitää olla kuultava. Okei, nuorella iholla toimii. Keski-ikäinen iho ei "kuulla" vaikka tekisi mitä, vaan lähinnä kiiltää ja näyttää elähtäneeltä ja hikiseltä. Yritetty on. Ostin taas laadukkaan irtopuuterin ja ongelma poistui.
Korkokengät. Stailausjutuissa AINA laitetaan kymmenen sentin korot. Ne vaan eivät ole paljon kävelevälle tarpeeksi mukavat. Kaupoissakin on kesäisin älyttömän paljon korkokenkiä ,kun vertaa kuinka paljon niitä on ihmisten jaloissa. Ostaako naiset niitä kaapit täyteen ja kulkee kuitenkin tennareissa ja ballerinoissa?
Muodonmuutoksissa minua kummastuttaa se, että aina se juuri päinvastainen tuntuu olevan muodistajien mielestä sopiva juttu. Jos on puolipitkät, ruskeat hiukset, ne leikataan poikatukaksi ja blondataan, ja jos on poikatukkainen blondi, väkerretään punaiset pidennykset. Ja muodosta riippumatta kaikille se vyö. Ja vaikka näkisi, että muodistettava ei koskaan tule tottumaan kittanoihin vaatteisiin ja on melkein itku silmässä, juuri niihin hänet ahdetaan ja selostetaan, että nyt rohkeasti vain muodot esille.
Iltapäivälehdissä on joka päivä jotakin uutta kivaa. Tänään on järisyttävän tyylikästä tehdä viimeisen päälle näkyvät kissarajaukset ihan arkimeikissäkin, huomenna taas kissarajaukset ovat ei ikinä -osastossa. Samana päivänäkin saattaa olla nounou ja jeesjees samasta asiasta. Ja tietysti tämä vuodenaikoja seuraava ilmiö, että syksykaudella ovat muodissa punaiset, roosat, ruskeat, nudet, tummat, marjaisat ja sinertävänsävyiset huuli- ja kynsimeikit . Ja kevätkaudella sitten punaiset, roosat ruskeat, nudet, tummat, marjaisat ja sinertävänsävyiset huuli- ja kynsimeikit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pidän kyllä sitä huivia ihan vaan lämpimyyden takia.. No, mielestäsi se näköjään näyttää sitten trendikkäältä? :)
Nimenomaan mielestäni ei näytä trendikkäältä, ja harvoin sisätiloissa on niin kylmä, että rätit kaulassa tarvitsee olla. Juuri käyttäjien mielestä on ehkä trendikäs, muuta järkeä en siinä näe.:)))
En seuraa pukeutumisvinkkejä netissä, mutta päivittäin näen asioita, joita ihmettelen:
Sukkahousumaiset farkut, jotka pukevat todella harvoja, pitkäsäärisiä ja hoikkia naisia. En tykkää siitäkään, että nuoren naisen pakarat piirtyvät tuollaisissa housuissa kuin hän olisi alasti. Siinä on jotain seksististä, esineellistävää. Arkimuoti taitaa olla vanhenevien miesten käsissä.
Maastokuosi – miksi ihminen haluaa näyttää viidakossa taistelevalta sotilaalta? Helsingissä?
Taannoisia asioita: Capri-housut sopivat vain naisille, joilla on Audrey Hepburnin ruumiinrakenne. Sään mukainen pukeutuminen on aina tyylikästä; tuulisessa pakkasillassa ohuissa piikkikorkosaappaissa ja kuoritakissa kulkeminen, ilman pipoa, lapasia ja kaulaliinaa on tyylitöntä.
Vääränkokoisten, yleensä liian pienten, vaatteiden käyttäminen.
Ennenkaikkea: päivittäismuodin orjallinen seuraaminen,kun omaa tyyliä ei ole, eikä peiliä, eikä käsitystä omasta vartalosta ja ruumiinrakenteesta.
Vimma kayttaa lenkkareita. Joku viikko sitten jonkun lehden muotivinkkiosiossa oli yhdistetty musta poolokauluksinen neule ja musta kynahame Niken pinkkeihin juoksukenkiin. Siis joku on jossain paattanyt, etta urheilukengat kay nyt ihan minka tahansa vaatteen kanssa, ja jengihan tottelee. Ai kun nayttaa hyvalta.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä sitä, että miksi niissä "näin puet vartalotyyppisi oikein" -jutuissa on aina O-, H-, Y- ja päärynävartalo, mutta ei koskaan X- tai 8-vartaloa (mun vartalo).
Jep, ja aina kun annetaan pukeutumisvinkkejä Y-vartalolle (eli yläosa isompi kuin alaosa) oletetaan yläosan koon johtuvan pelkistä tisseistä. Sitten koko artikkelissä keskitytään vain siihen, miten tissejä saa piiloon / korostettua, tissit tissit tissit.
Itse kun olen yläosasta runsaampi, mutta ihan vaan hartioiden ja selän leveyden takia. Tissit ovat A-kuppia.
Ei kun juuri niille se tekee isoimman vaikutuksen. Mulla on sekä pienet silmät että roikkuvat läskit luomet, ja ne vahvat mustat luomivärivarjostukset häivyttävät nämä tosi nätisti näkymättömiin. Toki smokey eye on vain juhlaan sopiva, ei esim. konttoritöihin, mutta efekti on kyllä hieno,