LA Heinäkuu 2016
Tervetuloa odottavat joilla laskettu aika heinäkuussa 2016. :)♡
Kommentit (302)
Pikku-Ninja kirjoitti:
Hei pumpulipallero!
Ite olen myös joutunut jättämään kahvin jo kokonaan myös pois ja samanlaisia raikkaita syötäviä tekisi kokoajan mieli ja kaikkea suolaista kuten ranskalaisia :D
hedelmiä uppoaa päivässä useita ja ne ovatkin töissä mainioita eväitä..siellä eivät ole vielä huomanneet asiaa kun syön koko ajan jotakin :D
Se on janna mitenka paljon noita hedelmia tulee syotya :D no kai se on parempi jotain terveellista kuin epaterveellista.. pitaa kylla tunnustaa, etta eilen illalla tuli vahan ranskalaisia syotya myos. Onko sulla miten pitkalla raskaus?
Ehka niita hedelmia eivat huomaa niin helposti, eri juttu jos vetaisi kakkuja ja muita herkkuja?:D
Heippa vaan kaikille! :) Aattelin nyt kanssa liittyä seuraanne, sillä on kiva kuulla muiden samassa tilanteessa olevien kuulumisia. Meillä on laskettu aika 6.7. Tänään oltiin ekassa ultrassa ja siellä se pikkuinen näkyi. Oli aivan uskomaton fiilis! Sydämmen sykkimisen erotti hyvin ja liikettäkin riitti <3 Meille siis tämä on ensimmäinen raskaus. Ollaan mieheni kanssa aivan innoisaamme, vaikka silti yritetään vielä olla innostumasta liikaa, kun raskaus on vielä niin alussa. Viime yö meni jännittäessä tämän päivän ultraa, mutta kyllä se oli sen arvoista kun tänään nähtiin pikku "toukkamme". :D Ultan jälkeen rv muuttui noin viidellä päivällä eli nyt olis menossa rv 8+3.
Raskausoireina minulla on ollut pahoinvointia ja välillä se on ollut todella voimakastakin. Väsymystä on myös ollut ja nukkuisin mielelläni vaikka koko ajan, paljon onkin tullut nukuttua :) Vatsassa myös välillä vihlaisee ja on menkkamaisia kipuja.
Meille tämä raskaus tuli melkeen heti, kun jätin pillerit pois. Eli ei oikeen ehitty vielä ees rupea yrittämään. Mutta aika yllätys olikin, että nyt jo olen raskaana, mutta positiivinen sellainen.
Onnea kaikille raskauden johdosta!
Ja mukavaa, että voidaan yhdessä käydä tätä läpi. Me ei nimittäin olla vielä mieheni kanssa kerrottu kellekkään tästä raskaudesta, mutta hinku jutella jonkun kanssa tästä on kyllä kova. :)
P.S Varmasti kyselen teiltä kokeneemmilta kaikenlaista, joten kiitokset avusta etukäteen. :) Itselleni tämä on ihan uutta ja outoa. Toivon vaan, että kyytiläinen pysyy mukana ja kaikki sujuu hyvin!
Oon vähän heikosti ekan viestin jälkeen kirjotellut mutta mielenkiinnolla lukenut teidän muiden kuulumisia. Eilen olin alkuraskauden ultrassa ja pommi oli melkoinen. Yhden pienen sydämen sijaan siellä sykki myös toinen sydän. Kummatkin omissa pikku poteroissaan.. ihan ei vastannut koko viikkoja. 7+1 olisi kai pitänyt olla mutta vastasivat 6+3. Lääkäri sanoi että on ovis voinut olla myöhemmässä vaiheessa kiertoa.
Tässä on kyllä nyt sulattelemista hetkeksi. Ennestään kaksi lasta vuosilta -11 ja -14 ja itsellä ikää jo 36. Saa nähdä miten voimavarat riittävät.
Onko täällä muita joille tuplat tulossa?
Täällä nyt viikkoja 8+3 ja vatsassa jonkin verran sellaista kipua kuin olisi menkat alkamassa. Myös huonoa ja etovaa oloa on päivittäin ja väsyttää ihan todella paljon. Töiden jälkeen tuleekin usein nyt nukuttua päikkärit ja nukkumaan menen yleensä viimeistään yhdeksältä. Tää onkin jo kumma, kun olen vielä tähän aikaan hereillä :D Hyvin tulee siis ainakin nukuttua!
Ruoka ei meinaa oikein maistua tai ainakin on tosi tarkkaa sen kanssa. Mielihalut vaihtelee niin paljon ja välttämättä ei enää hetken päästä maistukaan se ruoka mitä on kaupasta tilannut mieheltä. Mies on tosiaan ollut ihana ja soitellut joka päivä mitä haluaisin kaupasta ja tekee ruoat valmiiksi kun tullaan töistä kotiin. Itse en oo voinut oikein kokkailla kun on niin etova olo kokoajan ja kaikki tuoksut tuntuu niin voimakkailta, ettei tee mieli pitkään olla keittiössä. Vitamiinejakaan ei meinaa saada aamulla kurkusta alas kun on huono olo. Ja kahvin juonti on vähentynyt ihan tosi paljon, se kyllä tuoksuu aivan ihanalta mutta maku ei jotenkin miellytä sitten yhtään :D
Mandariineja ja appelsiinimehua menee joka päivä aikamoisia määriä, ne onkin varmaan ainoat joita voin joka päivä syödä ja juoda. Muut ruoat alkavat helposti ällöttää yhden syöntikerran jälkeen. Mitä te muut olette syöneet ja onko jo herännyt jotain himoja tiettyihin ruokiin? :)
Joo kahvi ei mene alas enää mullakaan, teekin tekee tiukkaa. Juon siis vain vettä kun mehutkin tökkii... Hedelmiä menee valtavasti, erityisesti kiivejä. Muuten ei oikeastaan ole mitään erityisiä mielihaluja, ihan alussa maistui suolainen ruoka mut sekin on tasaantunut.
Eilen käytiin neuvolassa ja kaikki oli hyvin, vauva olla möllötti omalla paikallaan ja pieni sydän sykki vimmatusti. Kerrottiin myös tuleville isovanhemmille ja kaikki olivat aivan mielettömät innoissaan. Mun äiti ei meinannut housuissaan pysyä ja nyt sitten tietääkin koko maailma... ;)
Mukavaa viikonloppua kaikille!
T. Pulla 9+2
Ihana lukea teidan muiden ultrakokemuksia :) onnea ja toivottavasti meilla kaikilla menee jatkokin hyvin <3
Se on tosiaan janna etta kahvi ei mene alas, ei tee yhtaan edes mieli. Eika edes tee. Mikaan lammin juoma ei himota. Mehua olen yrittanyt valilla juoda, mutta pidemman paalle menee ihan vesilinjalla.
Suolainen ruoka himottaa enemman kuin makea. Valilla tosin tulee makeaakin syotya.
Hedelmat on hyvia. Itse olen paljon syonyt appelsiineja/madariineja ym. saa nahda tykkaako tuleva baby kasvaessaan niista kun niita nyt on kilokaupalla matetty :D
Joo, sama täällä, mullekkaan ei enää kahvi oikeen maistu. Mulla menee mehut onneks vielä alas. Välillä kun oikeen etoo ja on pahaolo, vedän mustikkamehukeittoo, mulla se ainakin hetkeksi parantaa oloa. Mä kans syön paljon hedelmii ja satsumat on kyl mun lemppareita. Tosin ne on kyl ollu ennen tätä raskauttakin :) Välillä tulee aikamoisia määriäkin niitä vedettyä, et sais koko ajan olla säkkikaupalla niitä kotiin kantamassa :D
Nyt tosin tekee kauheesti mieli kiivejä, kun Pulla niitä tos aikaisemmin mainitsit syöväsi.
Mullakin olisi hinku jo kertoa vanhemmille ja ehkä muutamalle hyvälle ystävälleni, mutta täytyy tosin vähän vielä miettiä asiaa. Ens viikonloppuna ollaan menossa moikkaamaan molempien vanhempia, et saa nähä jos sit samalla kerrotaan.
Mukavaa sunnuntaita kaikille! :)
R1ksu 8 + 6
Ja tämähän ei olekkaan ihan tavallinen sunnuntai, joten HYVÄÄ ITSENÄISYYSPÄIVÄÄ! :)
Olin näköjään tuolloin, kun kirjotin aamulla tänne hieman uninen, nii ei tullu mieleen et mikä päivä tänää oikeen onkaan :D
Terkuin,
R1ksu 8+5
Täällä kahvinjuonti loppui jo ennen plussaa ja nyt olen tullut teenkin suhteen ronkeliksi. Piparminttutee maistuu ja auttaa myös kuvottavaan oloon, jotkin harvat vihreät tai valkoiset teet kelpaa myös. Mustaa en tosin muutenkaan juo.
Hedelmiä menee kilokaupalla täälläkin, etenkin satsumia ja päärynöitä. Appelsiinimehu on paras kaveri, se on ensiapu pahoinvointiin, joka iskee heti pienenkin nälän yllättäessä. Myös ripeämmin kävellessä on alkanut oksettaa ja täytynyt pysähtyä tai ainakin hidastaa tahtia. Vielä en kuitenkaan ole oksentanut.
Keitetty peruna himottaa niin kuumana kuin jäähtyneenäkin ja tavoistani poiketen olen alkanut haluta kastiketta salaattini päälle. Mausteiset ruuat ovat lakanneet maistumasta, vaikka normaalisti chiliä kuluu reilullakin kädellä.
Ihan alun voimakas turvotus tuntuu vähän tasoittuneen (tai olen tottunut?), mutta ikävänä vaivana on tullut järkyt ilmavaivat... Maitohappobakteereita ostin avuksi, ja suositellaan niitä kai muutenkin raskauden aikana. Niin ja Multi-Tabsin raskausvitamiinit otin käyttöön jo viikkoa ennen plussaa kun oli nii vahva "tunne" :-)
Rauhallista Itsenäisyyspäivää kaikille!!
Emsi 6+2
Hei kaikille ja onnea odotukseen!
Täällä tehtiin positiivinen raskaustesti toissapäivänä perjantaina ja nyt viikonlopun ajan ollaan sulateltu ihanaa uutista. Viikkoja vasta 5+4, LA menee elokuun alkupäiviin, mutta koska elokuisille ei vielä löydy omaa ketjua niin kirjoittelenpa - nyt ainakin alkuun - tänne heinäkuisiin.
Ennestään meidän perheessä touhuavat 2/11 ja 1/13 syntyneet pojat. <3
Ulkomailla asustellaan. Esikoinen syntyi Suomessa, kuopus täällä nykyisessä asuinmaassamme. Täällä raskaudenseurannan hoitaa yksityinen gynekologi ja ajattelin soittaa hänelle heti huomenna ensimmäistä lääkäriaikaa varatakseni. Oispa kiva päästä ultrattavaksi vielä ennen joulua jotta sais jonkinlaisen varmistuksen sille, että raskaana todellakin ollaan. Testi oli kyllä ihan vahvasti positiivinen ja rinnat aristavat kovin, muita raskausoireita ei ole, tosin onhan vielä hyvin aikaistakin. Pientä vaaleanpunaista vuotoa esiintyy, joka tietty jo heti hieman huolettaa. Senkin takia ois kiva käydä näytillä. Jospa se ois vaikka jokin tulehdus eikä merkki mistään vakavammasta. Aikaisemmat raskauden sujuneet hyvin, mutta on tämä alku silti aina yhtä jännäämistä. Viime raskaudessa tosin sain puolenvälin paikkeilla raskausdiabetes -diagnoosin, joka tuli aika puskista kun ylipainoa ei ole ja elintavat terveelliset. Samaa mahdollisesti odotettavissa tälläkin kierroksella, meinaan fiksata ruokavalion kuntoon siis jo heti alusta lähtien.
Hyviä vointeja ja tsemppiä kaikille meille!
Hei,
olen lueskellut kuulumisianne, mutten itse ole ehtinyt kirjoittamaan. Tänään olen todella huolissani. Raskaustestini plussa on ollut heikko koko ajan ja tänään tuli pelkkä haamuviiva. Tänään on ennenaikainen neuvola ja katsovat ultralla mitä mahassa tapahtuu. Ihan hirveä tunne, sillä neuvolatäti oli huolissaan ja sanoi,että pitää varautua pahimpaan. 😢
Olen ollut todella väsynyt, muita oireita ei ole juuri ollut. Miten te muut, joilla on lapsia ennestään, jaksatteko touhuta lasten kanssa? Tuntuu, että olisi huono äiti kun töistä tullessa ei jaksa leikkiä lapsen kanssa, vaan haluaisi vain nukkua! Mieliteoista: Mieliteoista ei sillä tapaa ole, mutta hedelmiä kuluu. Koko ajan on jäätävä nälkä! Turvotus on jäätävä ja töissä on pitänyt piilotella mahaa jo viikosta neljä.
Pikku Myy 8+0
Keppis, on varmasti sulateltavaa kaksosissa, varsinkin kun kaksosraskaus on aina riski ja alkukin aina niin epävarmaa. Tsempit sinne! Onko suvussa kaksosia? Mä en ole vielä käynyt missään ultrassa mutta melkonen shokki olisi kyllä tuplat.
Pikkumyy, onneksi pääset selvittämään tilanteen, toivotaan parasta! Kyllä mulla on selvästi vähän muuttunut esikon kanssa puuhailut, enemmän lukemista ja pelailua ja sellaista rauhallista, omien olojen mukaan. Harmi vaan, että mulla menee niin helposti hermot tällähetkellä :( poikaankin. Sit joutuu puree hammasta ja olen kiukkuinen.
Onneksi kaikki oli hyvin! 😃
Nafti89; mulla on ihan samanlainen toi hermojen laita! Aivan kauheata!
Täällä eletty kans hiljaiseloa, aika samoja oireita ja tuntemuksia kuin monilla muillakin:kahvia en pysty juomaan ja hedelmät maistuu. Hermot on ollut tiukilla pikkumiehen kanssa ja jatkuva huono omatunto kun ei jaksa leikkiä ja huomioida niin paljon kun haluaisi. Mulla on kahden viikon päästä eka ultra, sitä on odotettu hartaasti, huomenna pitäis käydä ottamassa labroja. Kohta alkaa kuitenkin eka kolmannes kääntymään voitolle, joten siinä mielessä hyvillä mielin 😊
alicia 10+2
Juu..ei tule tosiaan nyt niin usein kirjoiteltua..tuntuu tällaiselta odottamiselta tää alkuaika. Odotan ekaa neuvolaa ensi viikolla ja np-ultraa uudenvuodenaattona. Oireita on vähän vaihtelevasti. Välillä pahaa oloa ja etomista välillä ei mitään. Erilaista, kuin eka raskaudessa, jossa paha-olo oli 24/7 sinne rv 12-14 asti. Nyt tuntuu jo että pahimmat olot oli ja meni rv 6-8 ja nyt ei pahemmin enää...mutta voihan ne tietysti tulla takasinkin.
Aliash 8+5
Heippa kaikille! Voisin itekki ilmottautua mukaan, sivusta oon jo jonkun aikaa seurannu hiljaisena. Tein positiivisen testin marraskuun alussa ja meillä la 3.7. Ensimmäistä odotellaan, kesän lopulla koettiin rankkaakin rankempi keskenmeno mutta nyt ollaan saatu uus onni <3 varhaisultrassa käytiin pari viikkoa sitten, jossa nähtiin pieni syke ja kaikki oli hyvin, eilen käytiin ekassa neuvolassa jossa syke jo kuuluikin, parin viikon päästä ultra ja neuvolalääkäri. Väsymys ja paha olo vaivaa kyllä kokoajan, nyt päälle iski vielä kunnon flunssan :/ jokos teillä muilla neuvolalääkäri lähestyy? Mikshän se mua jo nyt on alkanu ahdistamaan, siis just se sisätutkimus mikä siellä tehdään. Ei niihin kyllä koskaan totu, oon yrittäny nyt unohtaa sen että sais rauhassa keskittyä joulun odotukseen ja muuhun mutta tuolla mielessä se vähän väliä pyörii.. Pitäs osata ajatella että vauvan ja minun parhaaksihan se tehdään, ja lääkärillehhän se on jo aivan rutiini toimenpide mutta silti siinä joku ahdistaa.
Hyviä vointeja teille kaikille ja mukavaa joulunodotusta, toivottaa Ama ja pieni 10+3
Ama, tervetuloa mukaan!Pahoittelut keskenmenosta, peukut pystyssä että kaikki menee tällä kertaa hyvin! Ps. Mulla sama laskettuaika 👍🏻
Hei!
Täällä yksi uusi käyttäjä ja esikoista odottava. ☺️ Laskettu aika siinä 13.-16.7. Kävin varhaisultrassa viime viikolla ja mittojen mukaan oli 7+4 viikkoja vastaava papunen siellä. ❤️ Luulin silloin olevani 8+0 siis, mutta pari päivää sinne tänne.
En ole kertonut kuin miehelleni ja yhdelle ystävälle. Jouluna ajattelin paljastaa omalle perheelleni, kun en keksi hyvää selitystä miksi en voi silloin syödä suurta herkkuani graavilohta. 😄
Oireina ollut jo ennen plussaa etovaa oloa joka pahentunut asteittain. Tällä hetkellä on kurja olo ja ihmettelen, että miten tästä selviää.. Tänään yltyi niin pahaksi, että tällä hetkellä tulee kaikki ylös mitä vaan suuhuni laitan. 😥 Pitäisi juoda ettei kuivu, mutta kaikki juotava varsinkin tulee hetkessä ylös.
Olen ehdottomasti onnellinen ensimmäisestä lapsestani! Tällä hetkellä vaan niin epätoivoinen olo.
tsende 8+4
Hei pumpulipallero!
Ite olen myös joutunut jättämään kahvin jo kokonaan myös pois ja samanlaisia raikkaita syötäviä tekisi kokoajan mieli ja kaikkea suolaista kuten ranskalaisia :D
hedelmiä uppoaa päivässä useita ja ne ovatkin töissä mainioita eväitä..siellä eivät ole vielä huomanneet asiaa kun syön koko ajan jotakin :D