Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LA Heinäkuu 2016

04.11.2015 |

Tervetuloa odottavat joilla laskettu aika heinäkuussa 2016. :)♡

Kommentit (302)

141/302 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo.. vuotoo ja kipua sen verran etten jaksa enää uskoa et olis toivoa. Ja kun joniinverran hyytymiäkin seassa...

Luonto hoitaa pois heikoimmat ja elinkyvyttömät ja kiitollinen olen että meni näin aikaisin eikä myöhemmässä vaiheessa... tänään olisi viikkoja 5+6.

Neukkutätin kanssa sovittiin et jos vuoto yltyy mahdottomaksi tai kipu kovaksi tai jos vuoto jatkuu viel viikon päästä eikä kunnon hyytymää tule niin sit pitää käydä tarkistamassa mikä on homman nimi...

Toivon että tää hoituu ihan itse.

Minulta on yksi tuulimuna hoidettu pois imukaavinnalla ja toinen lääkkeellisesti eikä ne olleet mitään mukavia kokemuksia... en halua uudelleen...

Joten koska en usko että tässä nyt mitään toivoa enää on niin toivon suuresti että tämä tosiaan hoituu luonnollisesti j mahdollisimman nopsaan.

Paljon paljon tarrasukkia matkaan pienille ja teille kaikille ihanille mammoille toivon paaaaaaaljon ihania hetkiä.

142/302 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei kanaemo miten harmillista, voimia:( <3

Täällä kans yks väsynyt ja paleleva ilmottautuu:D tuntuu et nyt 8+0 terävin pahoinvoinnin huippu olis jo ohi:o voiko olla mahollista et se ois jo parempaan päin?

Laitoin spostii tohon osotteeseen mut en ainakaan oo saanu vastausta:o siitä faceryhmästä siis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
143/302 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia kanaemolle, tosi kurjaa!

Täällä käyty neuvolassa ja la vahvistui 3.7, nyt 8+4 ja edelleen ihan hirveet olot joka päivä. Ultra aikaa en ole vielä saanut mut siihen pitäis tulla lähete postitse, jos se nyt kulkee. Toivon kovasti et pääsis ennen joulua, en tiedä kauan tätä turvotusta vielä peittelee...

Muistaakseni suljettu face toimi just niin et piti pyytää kaveriks, muuten ryhmään ei voi kutsua..

Voimia kaikille loppuviikkoon!

alicia

Vierailija
144/302 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille! Onnea kaikille teille plussanneille! <3  Kiva lukea teidän tarinoitanne. Minä plussasin 16.11, eka neuvola oli 23.11, LA:ksi muodostui 18.7.2016, ja 17.12 on ensimmäinen ultra... Nyt on menossa siis 6+4. Ensimmäinen raskauteni ja plussaukseni ikinä,huima tunne <3 Oireina on ollut ihan alussa ennen plussausta kova nälkä ja jano, touhukkuus, oikean kyljen kipuilu varsinkin makuulla, hyvän olon tunne mitä ei aiemmin ole ollut. Nyt viimeaikoina varsinkin tällä viikolla on taas ruokahalu kadonnut aivan tyystin; tutut lempiruuat tai makea ja kahvi ei maistukkaan; mandariineja, muita hedelmiä, tuoreita vihanneksia, hapankorppua ja jugurttia sekä muita kylmiä ruokia menee sentään alas. Lisäksi touhukkuus vaihtunut väsymykseen ja "haahuiluun", ja miesystävän mukaan olen yleensäkkin ollut rauhallisempi kuin koskaan ikinä:) Ainut asia mikä viime päivinä on huolettanut, minulla on kolmen päivän ajan tullut ruskeaa tuhruvuotoa ja eilen myös hieman verta joukossa. Myös kovempaa kipuilua on ollut vasemmalla puolella alamahassa, tiedän, ettei välttämättä aihetta huoleen, mutta..

Vierailija
145/302 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ikävä kanaemo kuulla, että raskaus päättyi noin ikävästi. Verenvuotoja kun alkuraskaudessa vaikuttaisi monilla olevan, mutta se milloin se muuttuu keskenmenoksi on todella häilyvää. Itsekin itkin koko päivän, kun olin varma että kirkas veri, jota vuosin oli keskenmenon merkki...hope, ymmärrän myös hyvin huolesi, minulla myös tuhruvuotoa oli 2viikkoa alussa, kunnes tuli se verenpurkaus yksi päivä ja tuhruilu loppui kuin seinään. Nyt on kyllä tullut kuvioihin niin vahvoja raskausoireita, että olen taas luottavaisempi, että kaikki menee hyvin alun tuhruilusta huolimatta.

Aliash 7+0

146/302 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kurjaa kanaemo, kun raskaus meni kesken :( Mutta kuten itsekin tuumit, niin parempi näin aikaisessa vaiheessa kuin joskus reilusti myöhemmin.

On kyllä ihanaa lukea teidän muiden plussanneiden tarinoita! Tää on niin käsinkosketeltavan jännää ja uutta, kun on ensimmäinen kyseessä. Miulla on viime päivinä turvonneet vatsan lisäksi rinnatkin, monet lempirintsikat kiristää jo melkoisesti. Rinnat on myös hetki hetkeltä kipeämmät. Tänään meinasi ekaa kertaa laatta lentää, kun tulin ostoskassien kera sisälle. Nakkasin ostoskassit lattialle, kaappasin jääkaapista appelsiinimehua ja istuin mehua siemaillen varmaan vartin keittiön lattialla :D  Ruoka myös tupannut nousemaan takaisin ylös tässä muutamana päivänä. Ja vessassa juoksen jatkuvasti, yhtäkkiä vaan iskee armoton paineen tunne rakkoon. Jotenkin hassua, että näin aikaisessa vaiheessa tuntuu jos jonkinlaista oiretta. Enpä kyllä yhtään ymmärrä noita jenkkisarjoja, joissa naiset tajuaa raskauden vasta synnyttäessään :D

Emsi 5+0

Vierailija
147/302 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä esikoista ootellaan ja ikää on 19v :) kovasti odotettu lapsi, toivottavasti pysyy matkassa. Viikkoja tänään 5+6 ja laskurin mukaan laskettu aika olisi 23.7 :) mulla raskaus oireita oli aluksi, nyt vähän kadonneet mikä vähän pelottaa. Välillä masu kivut tulee takaisin ja alavatsa onkin turvonnut aika reippaasti. Toivottavasti siellä pikkuinen olisi vaikka välil tuntuukin ihan toivottomalta. Neuvola aikaa soittelen maanantaina :)

Vierailija
148/302 |
28.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut kanaemo :( paljon voimia sinulle <3

Kavin tanaan varhaisultrassa.. oli aivan upeaa nahda pikkuisen syke <3 ihan uskomatonta! Tietty tuli itkut tirautettua siina. On vaan ihan mieletonta ajatella etta siella se pikkuinen on <3 Kaikki nayttaisi olevan ok, niinkuin pitaakin. Laskettu aika nayttaisi pysyvan samana tai -1 paiva (eli laskettu aika joko 8.7. tai 7.7.). Pikkuinen on vajaa 2cm nyt.

Seuraavaan ultraan vahan reilu 3 vkoa.

Nyt vahan tuntuu "aidommalle" tama raskaus!

Ihanaa viikonloppua kaikille <3

Pumpulipallero ja Jellybean 8+1

149/302 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon pistänyt spostia ;)

150/302 |
29.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua saa ainakin pyytää faced sa kaveriks ja salaseen ryhmään laittaa kutsua :) mä laitoin siis muistaakseni nimimerkin siihen spostii ja spostiosotteessa oikee nimi.

Mulla on ollut oireita nyt hirmu vähän, lähinnä väsyttää naama kukkii ja lievää pahoinvointia ajoittain.. eli pelottaa onko siellä kaikki hyvin :/ vaikka ei kai sen vähäoireisuuden mitään pitäis tarkottaa. Ens to onneks neuvola niin toivon et siel vois vähä ultraa kun tiedän et meidän neuvolassa on ultra :)

-murmur rv8+3

151/302 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin osalle meilin laittaneista kaveripyynnön,koska kutsut ei ilmeisesti tule perille. Älkää siis ihmetelkö jos tonttu pyytää kaveriksi ;)

152/302 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) itse en ajatellut faceen siirtyä jotenka toivon että tänne jäisi edes osa :) täällä viiikkoja kasassa 8+1. Hui miten aika rientää nopeasti. :o ensiviikolla pitäis mahdollisesti olla työiskussa ja aamuherätykset alkavat joka toinen viikko klo 4.15 :| minun ystävä piirissä on tulossa nyt 5 vauvaa minun lisäksi :) vertaistukea saa kiitettävästi! Pahoinvointi /närästys on nyt vähän helpottanut onneksi ja painottuu enemmän aamuihin. Miten teillä muilla on mennyt? :)

Millski

153/302 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! onpas täällä paljon plussanneita! Itse tein plussan eilen, laskettu aika olis laskurin mukaan 31.7.2016. Raskaus tuli tosi yllättäen, enkä jotenkin yhtään osannut sitä odottaa, vaikka miehen kanssa oltiinkin sovittu, että saa tulla jos on tullakseen:) Ei mitään oireita ole ollut, se tässä hassulta tuntuukin kun esikoisesta raskaustestiä tehdessä olin jo varma oireiden vuoksi, mutta tämä tuli yllättäen. Silti ihana uutinen <3 Esikoistyttö on nyt vuoden, että aika pienet ikäerot tulee, mikäli kaikki menee hyvin:) Kun täällä ikiä kysyttiin, niin täällä nuori äiti 20 v. Laittelen sähköpostia tuohon osoitteeseen ANNIM.

-Heini1 5+2 

154/302 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin myös jäädä tänne kirjoittelemaan, kai meitä edes muutama siis täällä on :) Itselläni nyt menossa seitsemäs viikko ja oireita on vaihtelevasti. Mahatuntemuksia on lähes päivittäin ja pahoinvointi tuntuu pelottavaa vauhtia lisääntyvän. Näiden lisäksi nyt muutaman kerran meinannut silmissä sumeta :/ On tämä jännää, jos ei ole mitään oireita on sitä huolissaan ja koko raskaus tuntuu vieläkin epätodelliselta, vaikka olen jo kaksi kertaa käynyt ultrassakin!  Ja sitten taas kun oireita tulee on niistäkin huolissaan. :D

Onneksi on taas ensi viikolla neuvola ja ultra, josko se taas tuntuisi hieman konkreettisemmalta. Viime ultrassa todettiin raskauden olevan tällä kertaa oikeassa paikassa! Ihanaa, että tulee joulu kaikkine hössötyksineen, saa ehkä ajatuksia jonkin muunkin odottamiseen. :)

Hyvää joulukuuta kaikille! :)

155/302 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulla ainakin jää tänne vielä kirjoittelemaan... Itselläni on ollut aika vähänlaisesti oireita ja vieläkin epäilen koko juttua mut perjantaina on eka neuvola, ehkäpä sen jälkeen tuntuu jo joltain. Siis pahoinvointia ei ole ollut, turvotustakaan normaalia enempää mutta öisin on ollut ikävää kun mahahapot ei pysy mahassa vaan nousevat polttamaan kurkkua ja jopa nenässä tuntuu!!! Nostin sängynpäätyä jo ja viime yön sain nukuttua mutta aamulla oli kurkku todella kipeä eli edelleen nousee hapot... Toki olen kovassa flunssassakin tällä hetkellä eli toivottavasti helpottaa kun taudista päästään... Jos neuvolassa todetaan kaiken olevan kunnossa niin kerrotaan vanhemmille pe, mies on jo kuin kuumilla hiilillä... ;) jännää!

Mukavaa viikkoa kaikille!

T. Pulla 8+5

Vierailija
156/302 |
01.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille! Varovasti mukaan liittyisi 37-vuotias, jo kolmen lapsen äiti. Takana myös liian tuoreessa muistissa loppukesästä tapahtunut km rv 11. Tämän vuoksi vielä pelonsekaisin mielin joskin onnellinen. Laskettu aika 31.7. Oireina voimakkaat tunne reaktiot, hyvin höpöt unet,normaalia suurempi väsymys sekä mieletön turvotus ilmavaivoineen :) pientä etovaa oloakin olen silloin tällöin bongannut.Rv 5+0 menossa jos nyt oikein laskin.Ihanaa ja onnellista odotusta jokaiselle!

Vierailija
157/302 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juuri tulin varhaisultrasta. Siellä oli mötkylä oikeassa paikassa ja vastasi viikkoja 7+5, eli täysin samoja, jotka itsekin olen laskenut. Kyllä vierähti kivi harteilta, kun itselläni vielä ollut sitä alkuraskauden verenvuotoa (runsastakin) ja silti kuulee, että kaikki hyvin. Vuodon syytä ei löytynyt.

Vierailija
158/302 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa. Soitin neuvolaan ruskean vuodon takia, mikä on painanut mieltäni koska on jatkunut jo viikon verran. Neuvolan täti sanoi että voi olla normaalia, mutta pyysi minua käymään neuvolassa. Hän katsoi mahan päältä laitteella, ja minä tuijotin hoomoilasena ruutua.. Ensin ei tahtonut löytyä mitään, mutta sitten pieni pötkylä ilmestyi ruutuun. Neuvolan tädin mukaan hieman tarkastasteltuaan löytyi myös syke, mutta oli kyllä niin epäselvä kuva että itse en osaa sanoa asiaan mitään. Koon mittasi ja se vastasi viikkoja 7+3. Aikaisempien laskujen mukaan silloin olisi pitänyt olla 7+1 eli heitti parilla päivällä eteenpäin. Hän ei kuitenkaan osannut sanoa onko alkio oikeassa paikassa?! Siksi jäi vielä mietityttämään, että ollaanko tässä kuitenkaan turvallisilla vesillä. Nyt pitää vaan seurailla tilannetta, ja seuraavala neuvola on 17.12. Vuoto on jatkunut edelleen, maha kipuilee, päätä särkee, olo on heikko/etova ja väsynyt. Rajumpien oireiden ilmaantuessa on kuulemma soitettava päivystykseen..sitten kun vielä osaisi tunnistaa että milloinkohan se hetki mahtaa olla. On tää kyllä niin jännittävää aikaa että voi elämä. Ei kyllä tosiaa mee nii kuin elokuvissa :D

Vierailija
159/302 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minakin meinasin kirjoitella taalla foorumissa, en halua ainakaan viela menna Facebookin puolelle.

Minulla on vielakin ollut vahan semmoista allotysoloa, mutta vahemman onneksi. Kahvia en voi juoda eika tee edes mieli (aiemmin olin kahvin suurkuluttaja:P). Raikkaita juttuja tekee mieli ja suolaista. Hedelmista tykkaan :) Tekis mieli salamia mutta luin ettei se olis paras vaihtoehto raskaana olevalle.

Ainiin ja nyt on taas alkanut kohdussa tuntuvat nippailut. Niita oli alkuraskaudessa mutta sitten havisi jossain vaiheessa. Nyt alkoi taas, valilla aika tukalan tuntuiset mutta taitavat kuulua asiaan? Vasymys/"ei jaksa tai viitsi"- olo jatkuu.

Perjantaina olisi katilon tapaaminen ja verikokeet. 3vk paasta ultra :)

Rv 8+5 menossa tanaan :)

160/302 |
03.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan päätin liittyä myös joukkoon itselläni LA olisi 17.7 ja ekaa neuvolakäyntiä odotellaan joka olisi tälleen joulun alla 7.12.

Kyseessä on meillä ensimmäinen lapsi ja olen aivan innoissani asiasta...tekisi jo kovasti mieli kaikille asiasta kertoa :)