LA Heinäkuu 2016
Tervetuloa odottavat joilla laskettu aika heinäkuussa 2016. :)♡
Kommentit (302)
Alan itsekin kallistua varhaisultraan menoon, sillä sain ajan ensimmäiseen ultraan kunnan puolelta vasta 28.12. En millään voi odottaa niin kauan ja haluaisin jo kovasti nähdä ja kuulla pienen! Mulla ei ole ollut mitään raskausoireita ja haluan varmistuksen että kaikki on kunnossa ja normaalisti.. En jotenkaan usko vielä että olen raskaana (kyseessä siis ensimmäinen raskaus).. Mies onneksi oli mukava ja osti kaupasta 10 raskaustestiä niin saan joka aamu varmistella että olen vielä raskaana:D ja mies väittää muutenkin että mulla on jo mielialan vaihteluita runsaasti.. Mitään en myönnä..:D
Te ketkä olette käyneet yksityisellä varhaisultrassa, osaatteko sanoa minkä hintasta se on? Eipä sillä loppujen lopuksi ole kamalasti väliä, saa ainakin itselleen mielenrauhan ja pääsee näkemään että kohdussa todella on jotain!:)
Ja toivottavasti tänne keskuteluun jää vielä porukkaa kirjottelemaan, itse en vielä henno tulla facen puolelle.. Ehkä sitten keväämmällä!
Ruoka ei maistu... ei varsinaista pahoinvointia ole mut ei vaan oo ruokahaluakaan...
Jäätävä turvotus vähän väliä joka sit aiheuttaa todella epämukavaa ja tukalaa oloa..
Pöh!
Lisäksi palelen väliin ihan hirveesti!
Vaikka on villasukat ja veluorhousut ja fleecepaita ja vielä fleecepeitto päällä ni silti palelee.. lapset saattaa olla joko ihan pikkuhousuisillaan tai pelkät pikkuhousut ja teepaidat ja ihan on lämmin heillä.
Mie oon aina ollut tarkenevaa tyyppiä ja nyt sit ihan jäässä.
Hyrr.
Täällä kans ihme vilutusta. Melkeen kokoajan kamalan kylmä .hrrr. Olin tänäaamuna ekassa neuvolassa ja ultrassa.:) siellä se pikkuinen köllötti oikeassa paikassa, vastasi viikkoja ja sydän löi voimakkaasti :) ♡♡ oiih en malta oottaa että se syntyy :D Pahoinvointia ollut nyt paljon vähemmän mutta väsymys on astunut mukaan.
Hyviä vointeja teille :)
Millski rv7+1 ja la 11.7
Onnea Millski hyvistä neuvolakuulumisista!
Täällä kans yks palelija. Tosi inhottavaa,kun ei tule lämmin sitten millään. Mulla on huomenna neuvola,siellä tuskin ultrataan. Vaikken kyllä tiedä,millanen tämä neuvola on kun ollaan asuttu toisella paikkakunnalla aiemmissa raskauksissa. Olis se ihanaa saada tietää,että onko edes elossa!
Hei!
Täällä vielä yksi plussannut :) La todennäköisesti juuri heinäkuun lopussa, varma ei vielä ole sillä en ole soittanut neuvolaan enkä siis käynyt missään varmistamassa koko asiaa :D Joko sitä pitäisi rohkaistua ja varata aika neuvolaan ja kenties varhaisultraankin.. nyt viikkoja 4+3. Rintoja aristaa ja välillä masusta nippailee. Muita oireita ei vielä oo. Tai on, lämmöt on ollut koholla jo kauan (noin 37.0, normaali lämpö noin 36.6), liekkö raskauden loppuun asti näin? Ja palelee myös.
Zessuli
Mietinkin, että onkohan tämä ryhmä kokonaan hiljentynyt ja onko täältä kaikki siirtynyt facebookin puolelle kirjoittelemaan 😊 Olin hetken poissa, kun koin niin sydäntäpysäyttävän hetken viimeviikolla. Minullahan on siis tuota ruskeaa tuhruvuotoa ollut, kuten viime raskaudessakin, mutta viime viikolla kävi niin, että kun kävin vessassa hulahti oikein veristä punaista verta pönttöön. No menin tietysti ihan paniikkiin ja aloin itkemään, että km osui nyt kohdalle...kävin päivystyksessä, jossa lääkäri myös sanoi että tod. Näk. Km kyseessä. Menin siis kotiin ja itkin koko illan ja odotin seuraavaa veristä hulahdusta ja kipuja--joita ei kuitenkaan tullut. Seur. Pvnä lääkärin määräämään ultraan, jossa kaikki olikin kunnossa! Eli ei ollutkaan km kyseessä ja tämän jälkeen ei ole juurikaan edes tuhrutellut. En sitten tiedä mikä siellä vuosi, eikä sitä osannut lääkärikään sanoa..itse olen tutkinut, että esim. Hematooma, herkät limakalvot tms. Voi aiheuttaa vuotoja. No ilman kipuja ja runsasta jatkuvaa verenvuotoa ei pitäisi olla mitään hätää, näin sanottiin ja käskettiin jatkamaan normaalia elämää. Ikään kuin tässä enää pystyisi....
Aliash 6+4
Moi!
Minäkin nyt uskaltaudun mukaan :) Olen 25 vuotias ja nyt viikkoja 7+4. Mies 30 vuotias ja tämä olisi ensimmäinen hyvin toivottu lapsemme vaikkei raskaus suunniteltu ollutkaan. Vähän vaikea vielä tajuta että tässä tosiaan odotetaan lasta :) LA olis 8.7.
Sain noin viikko sitten lähetteen ultraan kipujen ja rusehtavan vuodon takia. Lääkäri ja neuvolasta epäiltiin km mutta kaikki oli hyvin ja sain itsekin nähdä pienen sydämen sykkeen :) pelästytti kyllä.
Nyt aivan järkyttävä pahoinvointi aamusta iltaan ja töissä saa rampata oksentamassa :/ + jäätävä väsymys. Omalle perheelleni olen jo innostuksissani kertonut raskaudesta mutta miehen perheelle ja muille sukulaisille ja kavereille ajattelimme kertoa jouluna :)
Ensimmäinen neuvola olisi 30.11 eli vajaa viikko enää...odotan innolla ja toivottavasti saisi ultrankin mahdollisimman pian :)
Minkkis 7+4
Oliko näin et se faceryhmä jo on perustettu? En ole ainakaan itse saanut sähköpostiviestiini vastausta. Toki ymmärrän jos kiireitä jne. näistä kun ei vaan aina tiedä meneekö viestit perille.
Vierailija kirjoitti:
Oliko näin et se faceryhmä jo on perustettu? En ole ainakaan itse saanut sähköpostiviestiini vastausta. Toki ymmärrän jos kiireitä jne. näistä kun ei vaan aina tiedä meneekö viestit perille.
Miks tuohon tul vierailija vaikka oon kirjautunut... höh
Huh! Täällä on jännät ajat menossa :) Olen 28-vuotias ja plussasin viime viikolla. Kyllä siinä itku pääsi ja kolme eri testiä oli tehtävä ennen kuin meni perille, että kyllä mä vaan olen raskaana.
Eilen olin ensimmäisellä neuvolakäynnillä ja varhaisultrassa. Kyllä jännitti, kun vauvaa on odotettu ja toivottu jo liki kolme vuotta ja nyt se on sitten totta. Siellä se pikkuinen vaan olikin masussa ja sydämen syke näkyi ultrassa. Viikkoja tällä hetkellä 7+1 ja kova väsy ja vähän huono olo on kokoajan. Tuntuu niin uskomattomalta koko juttu! Saatiin ultrasta kuva mukaan ja arvatkaa vaan kuinka kiva sitä on tuijotella vaikka eihän siitä nyt ihan hirveästi selvää saa mutta silti :)
Mua kiinnostaisi myös kovasti tuo facebook-ryhmä, laskettu aika on heinäkuun puolilla välin suunnilleen. Jos täällä on joku, joka voi neuvoa miten ryhmään pääsee niin olisi ihanaa jos voisi laittaa mulle sähköpostia osoitteeseen mymmelim@hotmail.com Kiitos kovasti ja hyviä vointeja kaikille! <3
Heippa!
Uusi ilmottautuisi mukaan =) hirveen hankalaa tämä puhelimella olo ja mielellään liittyisin myös sinne faceryhmään. Eli 32-vuotias ja neljättä odotellaan ja viimistä. Pakko jo uskoa kun tänään tein vielä testin jossa oli raskaana 3+ =) kierukan poistatin syyskuun lopulla josta kahden viikon päästä tuli tyhjennysvuoto ilmeisesti ja sen jälkeen ei enää kuukautisia näkynytkään. Kovin on oireeton olo edellisiin verrattuna, jonka takia ei meinaisi uskoakaan tätä. Edellisistä ollut pahoinvoinnit ja rinnat kipeät, mutta nyt ei yhtään mitään, kuin väsymys ja vatsan järkyttävä turvotus. Niin se laskettu aika pitäis olla 14.7 ilmeisesti.
Saas ny nähä joudunko jättäyttä pois pikkuhiljaa... koko aamun ollu menkkajomotusta alaselässä ja alavatsalla.. ja veskipapruunkin tuli vaaleanpunaista viirua valkovuodon seassa..
onkohan täällä oleville sitä faceryhmää vai ei? Olen molempiin sähköposteihin laittanut viestiä =/
Mitenkäs kanaemo siellä on mennyt? Selvisitkö pelkällä säikähdyksellä viirujen kanssa? Toivotaan!
Faceryhmä on olemassa ja olen vastannut kaikkiin sähköposteihin lähettämällä kutsun faceryhmässä olevasta linkistä. Kutsu pitäisi tulla sähköpostiin,mutta ilmeisesti nyt on joku ongelma,ettei tule. En saa lisättyä muuten kuin pyytämällä kaveriksi ja lisäämäällä ryhmään jos toi ei toimi =/ Miten nyt tehdään?
Pahoin pelkään et tää oli ny tässä...
Illasta vuoto lisääntyi vain ja jomotus muuttui kivuksi...
Nyt on siis aivan kuten menkat ois...
Kuukautiskivut päällä ja vuoto on kuukautisvuotoon verrattavissa, eli aika reipasta...
Voi Kanaemo paljon voimia ja tsemppiä mitä ikinä tuo vuoto onkaan. Minkäverran sinulla olisi viikkoja tällä hetkellä ja aiotko käydä tilannetta tarkistuttamassa ultralla? :)
Itsellä ei kummempia, iltaisin etoo välillä melkoisen voimakkaasti ja ruokahalu on 0. Joudun pakkosyömään. Mikään makea ei maistuu yhtään eikä tee mielikään. Senkin takia varmaan voin välillä pahoin kun ruuat ei meinaa maistua. :( kylmyys jatkuu ja illalla pakko päästä kahden peiton alle. Nopeasti menee aika. Vasta oli rv 4+2 ja nyt jo 7+ 3. La onkin siis 11.7.
Millski
Paljon tsemppiä kanaemo, toivotaan että vielä on toivoa!!
Tarrasukkia kovasti kaikille ketjun jäsenille!
Niin ja hei,
Tässä ilmoittautuis vielä yksi heinäkuun vauvaa odottava :) Facebook-ryhmään en niinkään halua, mutta jos tässä palstalla on elämää nii täällä varmaan hengaisin. On nimittäin hurja hinku jutella tästä raskaudesta, mutta toistaiseks pidetään se vielä salaisuutena miehen kanssa.
Sunnuntaina tuli kaksi hentoa viivaa testiin, toissapäivänä tiistaina tarkistin vielä digillä "raskaana 2-3" ♥ Tää on meidän ensimmäinen lapsi eikä uskottu, että pikkuinen lähtis alulle näin nopeaan, kun ehkäisy jätettiin pois vasta syys-lokakuun taitteessa. Kuitenkin nyt on niin ihanasti, että joku on pesiytyny tuonne massuun. LA ois kaiketi aivan heinäkuun lopulla, nyt ois kuukautisten mukaan laskettuna jotakuinkin rv 4+6. Ollaan miehen kanssa kumpikin 27v. On tää vaan jännää ja ihanaa! Arvasin, että jotakin on tekeillä, kun kahvit lensi viime viikolla lavuaarin lähes koskemattomana ja välillä tuntui pientä kuvotusta. Kaikki himo kahvia kohtaan on poissa, mikä on melko kummallista tällaiselle kahvifanille. Tällä viikolla on turvottanut oikein kunnolla, jännä miten turvotus voi kerrankin saada hymyilemään..! Tuntuu kuin joku ois puhaltanu ilmapallon tuonne mahan sisälle ja puhaltais siihen jatkuvasti lisää ilmaa. Kiristelee ja turvottaa siis ja maha näyttää siltä kuin olisin jo ties kuinka pitkällä :D Toivon niin, että pikkuruinen pysyy matkassa mukana! Eka neuvola-aika on jo ennen joulukuun puoltaväliä.
Itsella olisi varhaisultra yksityisella edessa taman viikon lauantaina :) ei malttaisi odottaa!
Oireina on talla hetkella huono olo (ei niin voimakkaana kuin 1-2vk sitten), kova nalka vahan valia, vasymys ja rinnat tanaan on vahemman kipeat kun viime paivina. Viimeksi nain kavi pari viikkoa sitten ja panikoin, mutta iltaan mennessa ne oli taas tosi arat. Eikohan se ole naita hormoonimuutoksia.
Tassa sita vaan odottelee, mita siella nakyy viikonloppuna :)
rv 7+3 menossa tanaan :)