Karmeimmat työpaikan pikkujoulut?
Jaa pahin pikkujoulumuistosi. Mikä meni pieleen, itsellä tai muilla tai järjestelyissä?
Kommentit (1197)
Lisää kiitos, nää on hauskoja! : D
Tämä ei ollut työpaikka, vaan miesvaltainen harrastusporukka.
Yksi ihan ulkopuolinen neiti oli saanut kuulla että meillä on pikkujoulut ja tunki väenväkisin kuokkimaan. Saman illan aikana se sitten lähentyi vuoronperään useammankin juhlijan kanssa, jopa niin että aamuyöllä tiedettiin jo vähän jakaa jonotusnumeroitakin.
Miehillä riitti viihdykettä ja naisilla naurunaihetta. Kaikki voitti.
Pikkujoulut pidettiin mökillä keskellä korpea.
Pöydät notkuvat viinasta ja jossain vaiheessa toimitusjohtaja keksi vetää housut jalastaan ja leikkiä helikopteria. Työkaveri lähti leikkiin mukaan ja siinä sitten yritettiin katsella kattoon kun kaksi aikuista miestä heilutteli keskellä tupaa.
Vierailija kirjoitti:
Pikkujoulut pidettiin mökillä keskellä korpea.
Pöydät notkuvat viinasta ja jossain vaiheessa toimitusjohtaja keksi vetää housut jalastaan ja leikkiä helikopteria. Työkaveri lähti leikkiin mukaan ja siinä sitten yritettiin katsella kattoon kun kaksi aikuista miestä heilutteli keskellä tupaa.
Teillä ei sentään ollut naispuolista potkurikonetta siinä seurana? Sekin on tullut nähtyä, ei tosin pikkujouluissa...
Mut hei, Iltajournalismi ei ole VIELÄ julkaissut jokavuotista
"Näin pikkujouluissa petetään"
"Pikkujoulut ovat rasite parisuhteelle"
"Luotatko kumppanisi käyttäytymiseen pikkujouluissa -Vastaa kyselyyn!"
"Lukijat kertovat: "Näin tuhosin parisuhteeni pikkujouluissa"
"Lukijan tilitys: löysin itseni pikkujoulujen jälkeisenä aamuna pomon sängystä"
"Ahdistaako työpaikan pikkujoulut? Mikä on pahinta mitä siellä voi tapahtua?"
Katsotaan vaan, kyllä se artikkeli kohta sieltä ilmestyy.... :D :D :D
Vierailija kirjoitti:
Kivaa että lainausterroristit saatiin kuriin! Jee!
mä oon viettänyt yhdet pikkujoulut: ensin puuroa konttorilla ja sit kirkkokonsertti.
Meillä samantapaiset, mutta ihan kunnon joululounas srk:n leirikeskuksen tiloissa ja sitten konsertti. Osanotto oli vapaaehtoista, mutta usko tai älä, yli puolet tuli ja minusta se ei ollut yhtään hullumpi tilaisuus.
Uusi ravintolan esimies oli keksinyt pikkujouluihin hauskaa ohjelmaa. Naudanruhon osien tunnistusleikki oli sekä hyödyllinen että hauska!( hänen mielestään) 😂
Juu meilläkin oli kuiva työkokous tiukkaa asiaa 15-17. Sen jälkeen oluet ja sauna ja janssoninkiusausta. En juo olutta ja oon kalalle allerginen. Menin kotiin.
Itsellä ekat firman pikkujoulut edessä parin viikon päästä. Oon opiskellut niin kauan, että on vaan ainejärjestön ja luokan pikkujoulut mielessä... :D Olihan nekin kyllä aikamoisia bileitä.
Firman pikkujouluihin oli hankittu esiintyjä, joka oli sinänsä taitava ja viihdyttävä, mutta silti NIIIN vääränlainen. Nainen lauloi kaikki herkimmät, viiltävimmät ja masentavimmat joululaulut mitä suomen ja englannin kielellä ikinä on kirjoitettu. Siis koko porukka istui liikuttuneena ( tai kuten itse, vaivaantuneena) kuuntelemassa biisejä, jotka on tarkoitettu johonkin hiljentymis hetkiin jolloin muistellaan kuolleita. Tunnelma oli siis täydellisen maan tasalla. Karmeuden huippu oli se kun yksi työntekijä sai musiikkia kuunnellessaan niin hirveän itkukohtauksen, että hänen lähimmät työkaverinsa taluttivat hänet pois huoneesta rauhoittumaan.
Nuorempana tuli oltua tekemisissä erään tukkukauppiaan kanssa kun meidän firma osti siltä aika paljon vakiotoimituksia. Kerran sitten tuli meidän porukalle kutsut tukkukauppiaan järjestämään pikkujouluun. Ihan mukavaa oli, mutta yhdessä vaiheessa tuli ihmeteltyä, missä tämän tukkukauppiaan poika oli. Kaveri toimitti meille tilaukset ja tunnettiin pintapuolisesti. Eräs tukussa työskentelevä sitten sanoi, että kyseinen kaveri n. 2 m ja 130 kg, lähetetään aina pikkujouluksi risteilylle, koska näin vahingot jäävät pienemmiksi. Viinaa saadessaan muuttui kuulemma aivan sekopääksi ja kaikki paskaksi vaan. Aikuistahan ei oikein voi kieltää viinaa juomasta, mutta ainakin laivahenkilökunta kiittää :)
Firma jossa kaikki muut miehiä paitsi minä ja yksi vanhempi nainen,joka ei päässyt paikalle kun oli sairastunut. Illan ohjelma vain ryyppäämistä ja saunomista. Ei tehnyt mieli saunoa tai juoda,kun miesten jutut olivat 95% panojuttuja jne. Kyllä minuakin muistettiin joka välissä vähän "kiusata". Loppuillasta peräti 2/10 tuli "paljastamaan" ihastuneensa minuun. Tosi kiva. Uutena firmassa jotenkin hävetti muiden puolesta alkuviikosta töissä....
Up! Haluaako joku vielä muistella ikimuistoisia pikkujouluja? Kohta saadaankin jo uutta matskua ;) Itse olen ollut vaan työpaikan tavallisen kivoissa ravintola ja baariin jatkoille -pikkujouluissa ja nyt opiskelijana on oman ainejärjestön pikkujouluristeily edessä, joista en toivottavasti joudu kirjoittamaan tähän ketjuun :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen osuus oli jaoteltu, ja minä jouduin maksamaan Visa creditillä 85 euroa omista ruuista ja juomista, koska minulla ei ollut tilillä niin paljon käyttörahaa.Pomo selvästi reilukerhon jäsen, mutta 85 euroa/pää ei kyllä ole "sikamaisen kallista".
T. 250 euron lasku vähän samanlaisessa tilanteessa... ;)Just olin sanomassa, että 85 euroa kolmen ruokalajin illallisesta juomineen kuulostaa erittäin edulliselta!
No, ehkä kirjoittaja ei ole yhtä varakas kuin te, tai hän on vaikkapa päätoiminen opiskelija.
Minulle esimerkiksi 85 euroa olisi " sikamaisen kallis" lasku pelkästään yhdestä ravintolakäynnistä, se on kuitenkin minun tuloillani koko viikon ruokabudjetti. Eli sen jälkeen saisi todellakin kiristellä vyötä.
Näin on. Ja mulla ei edes luottotilillä ole 85 euroa...miinukselle menee joka kuu.
Pikkujouluista vähän kokemusta, olen syönyt ja lähtenyt...
Mutta kerran erehdyin menemään hyvinvointi-iltaan tms, oli järkyttävää, aikuisten ihmisten piti pakolla leikkiä typeriä leikkejä, pussijuoksua yms. Ei ikinä enää!!!!
Vierailija kirjoitti:
Juotiin kolmestaan pomon kanssa vodkaa, pelattiin kortia ja syötiin nakkeja. Aamuyöstä tajusin että kaikki on aika humalassa ja kaikki tunkivat aivan kauheesti paskaa niin että koko keittiö kaikui. Oli jotenkin utopistinen olo siinä paskan hajussa...
Mihin tunkivat?
Juuri ennen kuin aloitimme firman pikkujouluissa ruokailun, pomo piti puheen. Sen sijaan että olisi puhunut kuinka olen tehneet hyvin työmme, tai puhunut tulevaisuudesta tai edes joulusta, hän puhui juuri lukemastaan kirjasta jossa käsiteltiin eläintuotannon epäkohtia. Kertoi, että eläinten kohtelu ja elämä on niin kamalaa että hän on ajatellut alkavansa kasvissyöjäksi! Ja sitten meille tarjoilijat kantoivat annoksia, ja ruokana oli siis kunnon pihvit! Meinasi jotenkin laskea fiiliksiä syödä sitä mehukasta pihviä moisen puheen jälkeen. En ymmärrä ollenkaan, mitä kyseisen naispomon päässä oikein liikkuu.
Viime vuonna firman pikkujouluissa toimitusjohtaja, minua reippaasti vanhempi, naimisissa oleva useamman lapsen isä, roikkui koko illan kiinni minussa ja selitti sitä, miten meillä kahdella olisi niin hyvää seksiä. Yritin mahdollisimman tehokkaasti torjua sitä jatkuvaa lähentelyä, vaihtaa istumapaikkaa ym., mutta yllättävän sinnikäs ja suorastaa aggressiivinen tuo toimari oli. Hänen lisäkseen myös kaksi muuta miestä, molemmat varattuja, tunnustivat minulle tunteitaan ja lähentelivät, toinen sulki minut kanssaan vessaan, eikä meinannut päästää pois! Tuo oli mielestäni oikeasti tosi ahdistavaa, ja onneksi olen nykyään toisessa työpaikassa!
Kemut järjestettiin vuokratulla mökillä lähellä toimitusjohtajan kotia. Meitä oli siellä intiimi pikkuporukka ja jo ruoan jälkeen kaikki oli todella pieruissaan. Soitettiin siinä musiikkia ja jokainen firman naisista tanssitti vuorollaan toimitusjohtajaa. Eiköpähän paikalle paukahtanut tj:n vaimo juuri kun oli mun vuoro tanssittaa. Meillä ei siis ollut aveceja kellään ja vaimo tuli ihan yllättäen. Pisti pystyyn kunnon mustasukkaisuuskohtauksen. Meuhkasi että pitääkö hänenkin värjätä hiukset vaaleiksi (mulla oli vaaleat) saadakseen huomiota mieheltään. Tj ja vaimo vetäytyivät siitä sitten tappelemaan toisaalle. Me muut jäätiin vielä mökille sekoilemaan. En ole muuten koskaan sen illan jälkeen pussaillut mua 40 vuotta vanhemman miehen kanssa mutta silloin tuli sekin koettua :D :D