Vatsaoireita kaalista ja kaaliruoista? Millaisia?

Vierailija

Olen kärsinyt jo pari päivää järkyttävistä vatsakivuista. :(

Mahalaukkua (ja koko suoliston yläosaa) kivistää ja polttaa, turvottaa, henkeäkin ahdistaa, röyhtäyttää, vatsa kuplii ja poreilee... Koko olo on tuskainen ja kuumottava, kuin jatkuvassa vatsataudissa mutta ilman oksentamista ja ulostamista. Aamuyöllä olen herännyt sykkivään vatsakipuun, eli parin sekunnin välein tulee kipuaalto.

Mitään muuta selitystä en äkkiseltään keksi kuin viikonloppuna tekemäni kaalilaatikon ja sen syömisen. Mutta voiko kaaliruoista oikeasti tulla tällaisia päiväkausien oireita...? Vai onko tässä nyt kyse jostakin vakavammasta?

Kommentit (3)

Vierailija

Happovaivoja ja närästystä nuo on. Hae lääkkeet apteekista niin eiköhän sillä mene ohi. Itse otan useamman päivän Somac-kuurin jos tuollaista esiintyy. Mutta on niitä heti ja lyhyemmin vaikuttavia lääkkeitäkin kuten Rennie, tai jopa ruokakaupan Samarin, joka ei tosin kovin tehokas ole ja vaikutus kestää tyyliin vartin.

Vierailija

Tutulta kuulostaa. Voi toki olla vakavampaakin ja kannattaa tietty tarkistuttaa lääkärillä jos jatkuu vielä pitempään, mutta AP:na välttelisin kaaliruokia jos reaktio on tuollainen. Muita välteltäviä ovat herneet ja pavut, käristetyt rasvaiset ruoat (pyttipannu jne), kahvi, porejuomat (limsat, erityisesti light -sellaiset on pahimpia).

Vierailija

Ehkä jonkunlainen yhteisvaikutus?

Sun vatsassa on ollut happojen ja entsyymien hetkellinen epätasapaino ja nyt sitten kaalin syönti laukaisi nuo kuvatut oireet? Mä itse en voi nykyään syödä kaalia ollenkaan kun maha alkaa heti keräämään ilmaa. Laxogas onneksi auttaa vähän.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat