Karmeimmat työpaikan pikkujoulut?
Jaa pahin pikkujoulumuistosi. Mikä meni pieleen, itsellä tai muilla tai järjestelyissä?
Kommentit (1197)
Vierailija kirjoitti:
Työpaikassani on vajaa puolet noin kymmenestä työntekijästä sairaalloisen ylipainoisia, enkä ensimmäisten pikkujoulujen jälkeen ihmetellyt, miksi! Pikkujoulut aloitettiin syömällä, ruoka oli hyvää ja juomaa oli, mutta kaikkea sellainen määrä, että sillä olisi syöttänyt tuplamäärän ihmisiä. Mutta kaikki upposi näihin naisiin ja jälkkäristä jo puheltiin, ennenkuin ruoka oli loppunut.
Ruokailun jälkeen askarreltiin joku korurasia! Ja kuunneltiin cd:ltä joululauluja, jonka jälkeen oli kahvia, jälkiruokaviinejä ja torttuja ja pipareita, joita oli annosteltu kaikille 4lajiaan. Yritin kieltäytyä, kun pääruoka oli vielä menossa alaspäin, mutta se ei järjestäjille käynyt, syömään vaan! Onneksi pöytäämme oli leveistä hirsistä tehty, joten sain suurimman osan pöydän alta hirsien väliin tungettua :)
kahvin jälkeen laulettiin ja puhuttiin pahaa muutamasta ex-kollegasta ja hups, pöytään ilmestyi jäätelöä, kermavaahtoa ja keksejä. Siinä vaiheessa en uskaltanut kieltäytyä, kun asiasta minulle ilmoitettiin etukäteen, mutta onnistuin sotkemaan kulhon sen näköisesti, että se näytti siltä, että olin jo syönyt! Illalla kotiin ja paha olo jatkui koko yön. Seuraavalla viikolla kehuttiin pöydän antimia ja tilattiin päälle pizzaa!
Kuulostaa unelma pikkujouluille!! :Dd vaikka laiha olenkin ja aika pieniruokainen, niin silti huippua, jos ruokaa on KUNNOLLA ja varsinkin jos saa valita eri sorteista :Dd
Vierailija kirjoitti:
Aika pohjanoteeraus oli ne, kun pienen toimiston omistaja vei meidät ihan vaan lounaalle kesken työpäivän.
Tosin kukaan meistä ei edes olisi halunnut lähteä mitään iltaa viettämään sen ihmisen kanssa. Joten ehkä tässä kaikki voitti.
Mikä pohjanoteeraus se oli? Lounas on oikein hyvä, paljon parempi kuin omakustanteisesti ryyppyjuhlat. Olisin todella iloinen ilmaisesta lounaasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika pohjanoteeraus oli ne, kun pienen toimiston omistaja vei meidät ihan vaan lounaalle kesken työpäivän.
Tosin kukaan meistä ei edes olisi halunnut lähteä mitään iltaa viettämään sen ihmisen kanssa. Joten ehkä tässä kaikki voitti.
Mikä pohjanoteeraus se oli? Lounas on oikein hyvä, paljon parempi kuin omakustanteisesti ryyppyjuhlat. Olisin todella iloinen ilmaisesta lounaasta.
No noin pikkujoulumielessä se oli aika alakanttiin. Maksuton lounas kyllä kelpaa, ilmaisia ei ole olemassakaan.
Henkilökunnan muistaminen vaan on osa yrittämistä. Niin kuin se, että edellisinä vuosina oli tarjottu day-spata (ei tarvitse olla tekemisissä toisten kanssa) tai vastaavaa.
Kertokaas lisää. :) Nämä pelasti päivän!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen osuus oli jaoteltu, ja minä jouduin maksamaan Visa creditillä 85 euroa omista ruuista ja juomista, koska minulla ei ollut tilillä niin paljon käyttörahaa.
Pomo selvästi reilukerhon jäsen, mutta 85 euroa/pää ei kyllä ole "sikamaisen kallista".
T. 250 euron lasku vähän samanlaisessa tilanteessa... ;)
Just olin sanomassa, että 85 euroa kolmen ruokalajin illallisesta juomineen kuulostaa erittäin edulliselta!
No, ehkä kirjoittaja ei ole yhtä varakas kuin te, tai hän on vaikkapa päätoiminen opiskelija.
Minulle esimerkiksi 85 euroa olisi " sikamaisen kallis" lasku pelkästään yhdestä ravintolakäynnistä, se on kuitenkin minun tuloillani koko viikon ruokabudjetti. Eli sen jälkeen saisi todellakin kiristellä vyötä.
Siis olisikin viikossa noin paljon rahaa ruokaan... Tuo on jo lähemmäs kuukauden budjetti. Kallis ravintolailta on.
Mä olin harjoittelijana 90-luvun alussa isossa firmassa. Mun mielestä kaikki meni hyvin, otettiin siis glögiä ja boolia toimistolla ennen kuin lähdettiin. Mentiin syömään alakerran ravintolaan ja osa lähti kaupunkiin jatkamaan ja osa takseille kotiin. Mä unohdin mun kaulahuivin ja käsineet yläkertaan ja ajattelin vain kipaista ne hakemaan. Urk sitä järkytystä. Matkalla hissiltä mun huoneeseen joka huoneessa joku pani jotakin, toisissa huoneissa peräti valot päällä uh huh. Huoneestani takaisin hissille juoksin ja lujaa, hyppäsin eka taksiin. Maanantai aamuna nämä paneskelijat jatkoivat toimistolla ihan kuin mitään ei ois tapahtunutkaan. Mä olin ihan :O. Mä oisin hävennyt itseni maan rakoon, jos oisin noin sekoillut.
Näitä kun lukee, niin tuntee itsensä kyllä niin paremmaksi ihmiseksi. Luoja mitä lumppuja ja pukkeja.
Voisiko joku selittää MIKÄ näissä pikkujouluissa saa aikuisten ihmisten päät sekoamaan niin että varattuina harrastetaan seksiä työkavereiden (ehkä varattujen) kanssa? Ymmärrän esim. työpaikkaihastukset joille ei selvinpäin tule tehtyä mitään, mutta miten fiksut ihmiset menee alkoholistakaan niin sekaisin että sellainen käytös on ihan normaalia? Mulla ei juurikaan ole kokemusta pikkujouluista niin kaikki vastaavat kauheudet jääneet kokematta...
Firman sisäinen stand-up-koomikko jauhoi vitsiä raiskauksista lähes kymmenen minuuttia. Ei tainnut kovin moni nauraa... Paska fiilis jatkui koko illan.
Pahimmat hetket pikkujouluissa olen kokenut kerran toimitusjohtajan puheen aikana. Pomo latisti tunnelmaa ensin yleisillä puheilla rankasta vuodesta, ja sitten kirsikkana kakun päällä muisti viitata syksyllä työpaikan tiloissa itsemurhan tehneen työkaverin "henkilökohtaiseen ratkaisuun". Että hilpeitä bileitä.
Terkut muille mukana olleille.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku selittää MIKÄ näissä pikkujouluissa saa aikuisten ihmisten päät sekoamaan niin että varattuina harrastetaan seksiä työkavereiden (ehkä varattujen) kanssa? Ymmärrän esim. työpaikkaihastukset joille ei selvinpäin tule tehtyä mitään, mutta miten fiksut ihmiset menee alkoholistakaan niin sekaisin että sellainen käytös on ihan normaalia? Mulla ei juurikaan ole kokemusta pikkujouluista niin kaikki vastaavat kauheudet jääneet kokematta...
Minä kyllä ymmärrän että tuollaista sattuu. Olen itse naimisissa ja järjettömän ihastunut yhteen työkaveriin. Selvin päinkin melkein vapisen hänen lähellään, joten en varmaan pystyisi vastustamaan häntä parin lasillisen jälkeen, jos hän vähänkin vihjaisisi siihen suuntaan. Onneksi en juo alkoholia enkä käy pikkujouluissa.
Hmm...pahin on varmaan jos/kun ite ei muista loppu illasta mitään.
Muutoin on ollut vain ihania ja hauskoja pikkujouluja, paljon ruokaa, skumppaa , ystäviä, naurua ja laulua :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä ymmärrän että tuollaista sattuu. Olen itse naimisissa ja järjettömän ihastunut yhteen työkaveriin. Selvin päinkin melkein vapisen hänen lähellään, joten en varmaan pystyisi vastustamaan häntä parin lasillisen jälkeen, jos hän vähänkin vihjaisisi siihen suuntaan. Onneksi en juo alkoholia enkä käy pikkujouluissa.
Okei, en silti ihan ymmärrä että tuntuu olevan pikkujouluissa enemmän sääntö kuin poikkeus pistää menemään. Uskoisin että omalta osaltani, vaikka olisin sinkkukin niin ihan vaan yleinen työilmapiiri saisi aikaan sen että en todellakaan keikkuisi pikkujouluissa tuhannen tuubassa koska en haluaisi nolata itseäni työkavereiden edessä, saatika sitten se tilanne kun pikkujoulujen jälkeen pitäisi kohdata hoito päivittäin, voisi olla kevyt morkkis vaikka ihana kollega olisikin. Mutta mistäpä minä tiedän ennen kuin koen ensimmäiset "kunnon" pikkujoulut :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet ihastunut häneen? Kannattaisi selvittää tuo. Muuten tulee vielä pahaa jälkeä. (Nähnyt sivusta tämmöisen tapahtuman.)
En ole silti samaa mieltä pettämisestä. Vaikka olisin itse ollut kuinka tuiskeessa, niin että pätkiä uupuu, ei ole tullut pieneen mieleenkään pettää miestäni. Arvostan ja rakastan häntä sen verran paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen osuus oli jaoteltu, ja minä jouduin maksamaan Visa creditillä 85 euroa omista ruuista ja juomista, koska minulla ei ollut tilillä niin paljon käyttörahaa.
Pomo selvästi reilukerhon jäsen, mutta 85 euroa/pää ei kyllä ole "sikamaisen kallista".
T. 250 euron lasku vähän samanlaisessa tilanteessa... ;)
Just olin sanomassa, että 85 euroa kolmen ruokalajin illallisesta juomineen kuulostaa erittäin edulliselta!
85e tilanteessa jonka kuvittelee olevan ilmainen on paljon t. Ohis
Tämä ei ole muisto firman pikkujouluista vaan koulun joulujuhlasta. Juhla järjestettiin koulun pihalla illalla. Tietysti oli periteistä luokkien tekemää ohjelmaa mutta sitten tuli rehtorin puhe. 10min valitusta tiukoista budjeteista, huonosti käyttäytyvistä lapsista, Jouluruuan kalleudesta (?) ja siitä ettei kahden viikon joululoma palauttanut häntä työkuntoon. Me aikuiset oltiin ihan monttu auki tämän avautumisen jälkeen. No kyseinen henkilö ei ollut enää montaa kuukautta töissä...
Tulevat pikkujoulut vähän jännittää.
Meillä on pieni toimisto ja alettiin sitten toimistohenkilökunnan kanssa vihjailla, että voitaisiin järjestää pikkujoulut, jos vaan annetaan vähän osviittaa paljonko saa maksaa yms.
Pomo päätti ratkaista tämän niin, että kun muutenkin ollaan järjestämässä yhteistyökumppanin kanssa asiakasiltaa, niin tuupataan meidät muijat sinne mukaan, lopetamme narinamme.
Odotan jännityksellä syntyykö synergiaetuja.
Jaettu piirakka asiakkaan kanssa yhdistää
Pikavippifirmoilla pyyhki hyvin 2011 ja näin meidän pulju järjesti loistavat pikkujoulu kekkerit Virossa.
Osakkaat (pomot) veti hirveät kännit ennen juhlien alkua (2 heistä eivät päässeet edes omin jaloin pois laivalta klo 17.00). Siirtyessään ravintolaan 1 osakas oli ehtinyt hukata Rolex kellonsa. Ruuan jälkeen siirryttiin baariin jolloin toinen pomo päätti liukua selällään "pulkkamäkeä" joka oli ehkä 5cm jyrkkä...
Muuten pikkujoulut olivat onnistuneet jos ei pomojet toilailua lasketa mukaan. Firman piikkiin meni 5 tähden hotelli, ruuan, juomat + business class laivaliput
Tästä tuli mieleen se Nelosen aina ennen joulua tuleva klassikko-ohjelma, Pikkujoulut :D