Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karmeimmat työpaikan pikkujoulut?

Vierailija
28.10.2015 |

Jaa pahin pikkujoulumuistosi. Mikä meni pieleen, itsellä tai muilla tai järjestelyissä?

Kommentit (1197)

Vierailija
181/1197 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-seudun seurakunta kymmenisen vuotta sitten. Varttia yli kolme (työajallisten ulosleimausaika 15.45) kirkkoherra toivotti tervetulleiksi, laulettiin tulevan pyhän virsi, saatiin puuroa kertiksilta, samoin kahvia ja yksi torttu ja pipari. Lopuksi "enkeli taivaan". Lähtiessä sai sivupöydältä ottaa kuivettuneen ja paleltuneen minijoulutähden. Ja tämä oli loppiaisviikolla, koska joulukuu olis niin mahdoton kaikkine kiireineen.

Vierailija
182/1197 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pk-seudun seurakunta kymmenisen vuotta sitten. Varttia yli kolme (työajallisten ulosleimausaika 15.45) kirkkoherra toivotti tervetulleiksi, laulettiin tulevan pyhän virsi, saatiin puuroa kertiksilta, samoin kahvia ja yksi torttu ja pipari. Lopuksi "enkeli taivaan". Lähtiessä sai sivupöydältä ottaa kuivettuneen ja paleltuneen minijoulutähden. Ja tämä oli loppiaisviikolla, koska joulukuu olis niin mahdoton kaikkine kiireineen.

Voi apua...voittaja on löytynyt!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/1197 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kävi silleen, että pomo kuukauden päivät hehkutti, että pikkujoulut 1.12. Sitten pidetään hauskaa!

No, pikkujoulupäivä koitti. Tehtiin duunit pitkin viikkoa jo osa etukäteen, että perjantaina kello 14.00 ollaan nätteinä, kun pomo tulee.

H-hetki koitti ja pomo tuli nolona paikalle. Siinä ruoes kahvinkeitto puuhiin ja tarjosi meille neljään pekkaan fazerin sinisen levyn.

Siinä kauniina natusteltiin suklaata ja kuunneltiin häpeän pomon selityksiä. Hän oli viimeiseen saakka yrittänyt saada rahaa juhliin, kuten ennenkin vaan ei.

Itse tuumasin, että mikäs hätä tässä, vieressä on alepa eikun ostoksille tai mennään syömään edes yhdessä - omakustanteisesti. Ei kelvannut vanhemmalle väelle, kun kusetetuksi tultiin.

Hirveen älämölön kanssa hävisivät pois ja me pomon kanssa kaksin käytiin syömässä. Miehemme ja muutamia kavereita tuli myöhemmin ja hemmetin hauska ilta siitä tulikin.

Naurattaahan tuo nyt. Työpaikan pikkujoulut ja mimmit glittervaatteissa naatiskelee rivit suklaata. ;)

Repesin niin tuolle vikalle riville että vauva heräsi vieressä :)

Vierailija
184/1197 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me aloiteltiin jo hyvissä ajoin iltapäivällä "vähän lämmittelemään koneita".

Illalla varsinaisissa pikkujoulujuhlissa minä muistan jotenkuten vielä jälkiruokaan asti mutta sitten on filmi täysin poikki.

Työkaverit ovat kertoilleet toinen toistaan minulle erittäin häpeällisiä juttuja niistä kaikista asioista mitä sen illan ja yön aikana tuli tehtyä..

Vierailija
185/1197 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä oma kokemukseni vakuutusyhtiön pikkujouluista, jotka järjestettiin firman ylellisissä kokous- ja juhlatiloissa kattohuoneistossa muutamia vuosia takaperin. Meille oli tilattu paikalle ruhtinaalliset tarjoilut, joista kaikkien piti maksaa tietty rahasumma (olisiko ollut 30€) joko heti paikan päällä tai pikkujoulujen jälkeen. Heti illan alussa eräs nainen veti kirjaimellisesti itkupotkuraivarit tuosta summasta, kieriskeli matolla ja itku kurkussa huusi olevansa persaukinen yksinhuoltaja, jolla ei ole varaa maksaa sellaista summaa. Hän oli juonut jo selkeästi ennen kuin meidän muiden juhlistaminen virallisesti alkoi, joten se todennäköisesti selitti hänen itkukohtauksensa.

No, tarjolla oli paljon eri alkoholijuomia ja kun päästiin niihin käsiksi niin sen jälkeen se riemu vasta ratkesi. Itse en viitsinyt juoda paljoa, sillä olen kännissä mahdoton avautuja enkä halunnut nolata itseäni työkaverien edessä. Lähes kaikki paikalla olleet vetivät ihan övereiksi.

Illan aikana näin paljon asioita, joita en ikimaailmassa olisi halunnut nähdä. Yllätin mm. pikkupomon ja uuden nuoren naistyöntekijän täydessä touhussa saunasta. Hetki sen jälkeen kuulimme toisen ei-niin-juopuneen kollegan kanssa, että parvekkeella keski-ikäinen miestyöntekijä huuteli, uhkaili rikkovansa parvekelasin ja hyppäävänsä alas. Kiiruhdimme noutamaan miestä sisätiloihin. Lasi oli pahasti rikottu yhdestä kohtaa ja mies seisoskeli siellä tuoli käsissään, ilmeisesti hänellä oli aikeena heittää se parvekkeelta alas. Sisätiloissa sohvalle oli kaadettu viinaa, wc-tiloista kuului jatkuvaa voihkintaa ja karjumista, eräs nainen oli sammunut sohvan taakse eikä tämän housuista ollut tietoakaan. Koitin saman rouvan, jonka kanssa haimme miehen parvekkeelta, kanssa katsoa naisen housujen perään, mutta emme löytäneet niitä. Heitimme pyyhkeen hänen päälleen ja siinä vaiheessa aloimme olla jo todella uupuneita. Istuimme rouvan kanssa pöytään napostelemaan herkkuja huonon musiikin ja hiljaa kuuluvan voihkinnan säestämänä. Emme lähteneet heti kotiin, sillä koimme velvollisuudeksemme katsoa kollegojen perään.

Kaikki tämä yhden illan aikana... Voitte varmaan arvata, ollaanko tässä firmassa järjestetty kunnon pikkujouluja tuon jälkeen.

Vierailija
186/1197 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin lokakuussa Pikkujoulukutsu. Todella hieno illallinen ja musiikkia livenä ja taikuri. 3 pv ennen pikkujouluja yt kutsu, jossa puolet osastostani oli irtisanomisuhan alla. Oisko muitakin säästökohteita, eipä huvittanut juhlia kalliisti. Tuollakin summalla olisi maksanut jonkun kk palkan.

Vierailija
187/1197 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö löytyis tarinoita?

Vierailija
188/1197 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutuspäivä ja sen jälkeen pikkujoulut. Paikalla porukkaa ympäri Suomea, kaikki pikkupomot ja firman johto, työntekijöille ei pikkujouluja ollenkaan. Paikkana oli joku karu koulutuskeskus josta käytössä ruokala ja auditorio. Ruoka oli pummittu yhteistyökumppaneilta (firma siis suurehko henkilöstöravintolayritys) ja ne einekset oli lämmittänyt ja tarjoilijoina toimivat opiskelijat. Siinä sitä istuttiin "gaalaillassa" koulun ruokalassa syöden einesmoskaa, ravintola-alan ihmiset. Ilta päättyi hotellin ravintolaan jossa suurella osalla oli vauhti päällä, kourimista, pussailua jne. Yksi johtaja kävi "peittelemässä" useammankin naisen sänkyynsä.

Vierailija
189/1197 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me aloiteltiin jo hyvissä ajoin iltapäivällä "vähän lämmittelemään koneita".

Illalla varsinaisissa pikkujoulujuhlissa minä muistan jotenkuten vielä jälkiruokaan asti mutta sitten on filmi täysin poikki.

Työkaverit ovat kertoilleet toinen toistaan minulle erittäin häpeällisiä juttuja niistä kaikista asioista mitä sen illan ja yön aikana tuli tehtyä..

No kerro nyt toki meillekin että mitä olit tehnyt? Ei tarinaa saa jättää kesken!

Vierailija
190/1197 |
13.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa porukasta oli kännissä kuin apinat jo kun saavuin paikalle (vuokrattu juhlatila). Eräskin työkaveri kerjäsi jatkuvasti kohteliaisuuksia miespuolisilta työkavereilta, ja kaatuili "vahingossa" jatkuvasti miesten syliin. Jonkin aikaa jaksoin meininkiä katsella, mutta kun porukka alkoi kuunnella siirappisia hitaita ja kutea kuka kenenkin kanssa liukenin paikalta. Omituista tässä on se, että edellisenä vuonna pikkujoulut pidettiin ravintolassa ja porukka osasi kuitenkin joten kuten käyttäytyä, varmaankin julkisen paikan vuoksi.

Itsekin olen aina kuvitellut että pikkujouluissa urpoilu on harvinaista tai vain legendaa, mutta tuon porukan muutaman kerran nähneenä ei voi kuin ihmetellä millaisia ihmiset voivat olla humalassa.

Vierailija
191/1197 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä ei mikään iso juttu muihin tässä ketjussa olleisiin, mutta sen verran traumaa tuli ettei enää koskaan minkään firman isompiin pikkujouluihin =>

Eräässä työpaikassani joku osastoassari tms "sihtreerikkö" innostui ottamaan meikäläisen jahdattavakseen pikkujouluissa. Tapahtuman alkuvaiheilla sattuman seurauksena jouduttiin istumaan pöytään vastatusten ja katselin että punaviiniä imettiin aika tiuaan tahtiin vaikka vasta kuunneltiin puheita & odoteltiin sapuskoita pöytään. Jutustelin kyllä kuten asiaan kuului, mutta en todellakaan mielestäni osoittanut mitään isompaa mielenkiintoa hänen suuntaansa, suorastaan viileänpuoleinen hänen suuntaansa. Mutta kun ei voinut enää oikein vaihtaa paikkaakaan, haikaillen katselin sinne pöytään missä oma jengi oli ja heillä tuntui olevan hauskaa.

Ilmeisesti jotain meni viestinnässäni pieleen kun ko ex-rouva liimautui kannoille koko loppuillaksi. Varmasti ollut ihan nätti nuorempana ko nainen, mutta tuolloin ~nelivitosena ~100 kg (160 cm), tupakin/viinan käheyttämä ääni ja niin kursailematon luonne kuin olla ja voi, parhaiten olemusta kuvaisi ehkä erään ex-mäkihyppääjän sekopää ex-puoliso..."mää oon päättänyt että tänään saan kullia ja sää oot se joka annat, olet naimisissa tai et, mulla on hotellihuone täällä, joko mennään" kähisi tanssilattialla tuo kikkelinpuutteinen harpyija korvaani, sen jälkeen kun oli "riistänyt" minut naiskollegani huomasta. Kiitos, mutta ei kiitos. Seurauksena hätäpläni-B, eli kuinka exitoidaan itsensä ulos bileistä mahdollisimman vauhdikkaasti.

Tuosta on 13 vuotta aikaa, enkä sen jälkeen ole käynyt yksissäkään juhlissa, jossa mennään isommalla sakilla kuin "oma porukka". Eli firman pikkujoulut, kesäjuhlat yms pannassa. Rouva ihmettelee penseyttäni ylipäätään mihinkään firmarientoihin....

Vierailija
192/1197 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kannaltani hilpeät, mutta sihteerin kannalta kamalat :)

Työpaikan pikkujoulut toimivat samalla erään työkaverin läksiäisinä.

Kyseisellä työkaverilla oli suhde sihteeriin, joka oli äitiyslomalla pikkujoulun aikoihin. Tuli kuitenkin juhlimaan ja joutui kuuntelemaan miten työkaverin pomo muisteli läksiäispuheessaan pikku-hiprakassa miten mukavia työmatkoja tuli työkaverin kanssa tehtyä ja naisseuraa niillä aina löydettyä.

Sihteeri istui pöytäseurueessamme ja näytti myrkyn nielleelltä, skun amaan aikaan muu seurue hekotteli lennokkaalle läksiäispuheelle.

Myöhemmin selvisi, että sihteerin äitiysloma oli työkaverin aikaansaama.

Vierailija
193/1197 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä yhdessä isossa firmassa, jolla useita toimipisteitä ympäri Suomea. Taomme firmalle rahaa, mutta kiitosta ei kuulu. Ei saada joululahjoja ja firman pikkujoulut on aina työntekijöiden itse järjestämät ja työnantaja ei anna rahaa niihin lainkaan. Kerran saatiin 100e, jolla piti tehdä juhlat 80 hengelle. Joudumme maksamaan pääsymaksun juhliin ja ohjelmassa on mm spotifyn kuuntelua ja karaokea youtuben kautta. Omat eväät mukaan ja niin no. Tarvitseeko sanoa, etten tänä vuonna osallistu.

Vierailija
194/1197 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin töissä valtion  lafkassa nimeltä Yleisradio  :D.  Pikkujoulut olivat aina monta kuukautta etukäteen suunniteltu tapahtuma ja jengi oli siellä aivan perseet olalla. Muistan ensimmäiset pikkujouluni kyseisessä firmassa.

Olin just ehkä 20-vuotias ja samanikäisen kollegani kanssa oltiin todella panostettu ulkonäköön ja pukeutumiseen. Tuolla oli tapana muutenkin panostaa pikkujouluissa outfittiin, juhlat olivat kaikintavoin hulppeat. Vaikka olin siihen ikään mennessä ehtinyt nähdä vaikka mitä, niin en ollut KOSKAAN nähnyt niin saatananmoisessa kunnossa olevaa jengiä. Oli maljakoihin oksentelevaa uutiankkuria, tanssilattialla itkupotkuraivareita jalat ilmassa ulvovaa näyttelijää, ravintolanpöydässä kollegaa avoimesti sormettavaa työkaveria..

No tulin tietysti itsekin tosi känniin, poltin pilveä pomoni kanssa hotellihuoneessa. Paikalla oli mm. vaatekaappiin sammunut eräs todella iso pomo, aggressiivisesti käyttäytyvä kollega joka rikkoi ikkunan heittäessää siitä tuolin läpi, kylpyhuoneessa nussivat kollegat.

Meidät heitettiin ymmärrettävästi ulos hotellista, mentiin minun luokseni jatkoille kun asuin melko keskustassa ja heräsin aamulla siihen että ulko ovi rappukäytävään asti oli auki, musiikki pauhasi. Eteiseni lattialla makasi sammuneena eräs kameramies, olkkarin lattialta heräili eräs ohjaaja ja minä siis heräsin puoliksi sängystä, puoliksi lattialta.

Noi taisi olla viimeiset koko firman yhteiset pikkujoulut mitä ylellä järjestettiin, tai ainakin seuraavana vuonna juhlia ei ollut. Itse olin jo rekrytoitunut muualle töihin.

Ei noi nyt karmeat kekkerit olleet, ikimuistoiset vaan ja sain muuten varotuksen vielä järjestämistäni jatkoista.

Joko huomasit itse ristiriitaisuudet kivassa tarinassasi?

Älä nyt pilaa hemmetin hauskaa tarinaa turhilla kysymyksillä, mitä väliä jos vähän värikynää käytetty...

Vierailija
195/1197 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli talvisota-aiheiset pikkujoulut, johtajat asiaankuuluvissa asuissa, kenttätelttoja sisällä ja musiikkiesiintyjänä korsuorkesteri. Letkajenkkaa.Kaikki ihan työpaikan lounasravintolassa.

Vierailija
196/1197 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli talvisota-aiheiset pikkujoulut, johtajat asiaankuuluvissa asuissa, kenttätelttoja sisällä ja musiikkiesiintyjänä korsuorkesteri. Letkajenkkaa.Kaikki ihan työpaikan lounasravintolassa.

Miten letkajenkka liittyy talvisotaan?

Vierailija
197/1197 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkujoulut jossain takahikiän hotellissa, piti jaksaa yhteen bussia odottaa tai olla yö homehuoneissa.no, ei ollut edes orkesteria, sairastuivat oksutautiin hotellin ruuasta.

Vierailija
198/1197 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan tästä on?

Vierailija
199/1197 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron karmeimmista pikkujoulujärjestelyistä, itse juhlat oli lopulta ihan onnistuneet.

Kuuluin yliopistossa ainejärjestön hallitukseen ja järkkäsin pikkujouluja muutaman muun kanssa. Ylioppilaskunta omisti baarin, jossa jokainen ainejärjestö sai pitää kerran vuodessa ilmaiseksi yksityistilaisuuden. No toki päätimme ottaa ilmaisen tilan vastaan, ja varasimme hyvissä ajoin baarin pikkujoulujamme varten eräälle marraskuiselle torstaille. Noh, noin pari viikkoa ennen juhliamme baarista ilmoitettiin, että he ovatkin päättäneet ottaa Jenni Vartiaisen esiintymään siksi illaksi ja ovet ovat toki sitten avoinna yleisölle. Ainejärjestöllemme luvattiin liput puoleen hintaan, mutta eiväthän ne ole mitkään pikkujoulut, jos porukkaa vaan hajaantuu sinne keikkayleisön sekaan. Päätimme, että pitäkää tunkkinne ja soitimme erääseen paikkakunnalla toimivaan ravintolaketjuun, josta järjestyi heti kiva yksityiskabinetti eräästä yökerhosta.

Noh, viisi päivää ennen pikkujoulujamme tuon yökerhon alakerrassa toimiva pitseriayrittäjä päätti tehdä vakuutuspetoksen ja poltti pitseriansa ja samalla sen yökerhon. Siinä meni sit meidän pikkujoulukabinetti. Tapauksessa myös kuoli ihmisisä, mikä on vielä karmeampaa kuin meidän pikkujoulujen peruuntuminen.

Ravintolaketju järjesti meille neljän päivän varoitusajalla tilat toisesta baarista ja juhlat saatiin juhlittua. Pisteet heille.

Vierailija
200/1197 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen osuus oli jaoteltu, ja minä jouduin maksamaan Visa creditillä 85 euroa omista ruuista ja juomista, koska minulla ei ollut tilillä niin paljon käyttörahaa. 

Pomo selvästi reilukerhon jäsen, mutta 85 euroa/pää ei kyllä ole "sikamaisen kallista".

T. 250 euron lasku vähän samanlaisessa tilanteessa... ;)

Just olin sanomassa, että 85 euroa kolmen ruokalajin illallisesta juomineen kuulostaa erittäin edulliselta!

No jos olisin menossa syömään sillä mielellä, että "firma maksaa" ja saisin lopussa (täysin yllättäen) edes 40 euron laskun, niin se olisi liikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi