Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten äiteillä ei ole muka aikaa??

Vierailija
21.10.2015 |

Olen itse neljän pienen lapsen äiti, ja kyllä mulla on aikaa pitää koti siistinä, tehdä ruokaa ja jopa leipoa, pidän itseni kunnossa ja laittaudun päivittäin. Kaikki tulee hoidettua ja enemmänkin, vielä helposti.

Musta tuntuu että monet äitit ei vaan osaa organisoida sitä arjen pyöritystä, ja ovat varmaan siihen lisäksi vaan laiskoja.

- Ruuanlaittoon menee 20-60min salatteineen, teet sen heti kun on mahdollista      (mulla lapset antaa tehdä milloin vain, ovat rauhallisia eivätkä roiku jaloissa)

-Tyhjennät kaiken alakaapeista ja muualta mihin taapero yltää, ei ole sitten sitä koko  ajan tavaroiden paikallaan laittamista

-Pyykit pesee kone! viskaa vaatteet aina suoraan koneeseen ja painat vaan napista! (en  tajuu miten joillekkin kertyy se pyykkivuori, koska on pesukoneet!)

-Lenkille pääset milloin vaan, 2 pientä saa tuplavaunuihin, ja mulla 5v ajaa pyörällä  mukana

-Jos et saa laittautumisrauhaa, herää vähän ennen lapsia laittautumaan. (itse herään  monesti jo ennen miestäkin ja teen hälle eväät töihin, kauniin näköisenä jo klo.6)

-Imurointi ei kauan vie, kun vaan alkaa, otat isommat lapset tavaroiden keräämiseen mukaan. (itse imuroin välillä kahdestikkin päivään vaikkei ole edes lemmikkiä)

- Tiskit laitetaan heti koneeseen! ja ruuan valmistumista odotellessa siivotaan keittiö.

Siinä on jo joitain mitä olen ihmetellyt muista äiteistä, ja noi on niin helppo tehdä, en tajua mikä siinä on niin vaikeaa? mä saan valtavaa nautintoa, siitä että arki pyörii hyvin ja siististi. 

Kertokaa miksi se on niin vaikeaa?

Kommentit (355)

Vierailija
101/355 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ruoka valmistuu alusta loppuun 20 minuutissa?

:D

Keitot, pastat, jne.... On tavaton määrä terveellisiä ruokia, jotka valmistuvat tuossa ajassa.

Mihin ruokaan menee aikaa alusta loppuun yli 20min?!

Kaalilaatikko, makaronilaatikko, hernekeitto, kanakeitto, kaikki kiusaukset. tietysti, jos jättää ruuat raaoiksi ja mauttomiksi, voi tehdä 10 minuutissa.

Vierailija
102/355 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan hauska provo, mutta kannattaa provoillessa muistaa myös se, että tätäkin ketjua saattaa lukea joku ahdistunut pienten lasten äiti, joka oikeasti kuvittelee, että asioiden pitäisi mennä noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/355 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

No valintojen maailma: kyllä mullakin varmaan aikaa olisi tehdä kaikki tuo mitä ap:kin, mutta ei ole halua. Rajallisen ajan käytän mieluummin nukkumiseen, lasten kanssa olemiseen, kavereiden näkemiseen, kerhoihin, omiin harrastuksiini, miehen kanssa kahdenkeskiseen aikaan, puutarhaan ja lukemiseen. Tästä seuraa se, että kodinhoidolle ei jää kovin paljon aikaa, mutta ei voi mitään. Mieluummin muistan pikkulapsiajan siitä että olin lapsen kanssa ja seurasin hänen kehitystään jne. kuin siitä että koti oli aina tiptop.

Sehän se tässä just onkin. Miten mä oon niin kätevä että saan tän kaiken toimimaan niin hyvin. Meillä on joka ilta miehen kaa 2-4h kahdenkeskistä aikaa kun lapset käy aikasin nukkuu.

Käydään kerhoissa, kavereilla, sukulaisissa, shoppailemassa, retkeilemässä, ja harrastan itsekin, ja nukun, viime yönäkin 22-05.30 katkeamatonta unta.

Mä oon kyllä aika hyvä tässä! mies sanookin, että mua täydellisempää naista sais ettiä. Että valitsi kyllä aivan oikein naisensa perheenperustamiseen. Ap

Ja aamulla ehostit sitten ittes hehkeäksi, tyhjensit yöllä pyörineen koneellisen ja teit miehelle aamupalankin alle puolessa tunnissa. :D

Ap:n salaisuus on yksinkertainen: piri. Mun yksi ystävä asui vuosia sitten Englannissa, ja hänen naapurissaan asui pirinistipariskunta. He olivat tosi ahkeria, siivosivat menemään ja maalailivat taloaan ja aitaansa. Kävivät myös ystäväni luona kyselemässä, olisiko heillä projekteja, joissa voisi autella.

mother's little helper...

Vierailija
104/355 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ruoka valmistuu alusta loppuun 20 minuutissa?

:D

Keitot, pastat, jne.... On tavaton määrä terveellisiä ruokia, jotka valmistuvat tuossa ajassa.

Mihin ruokaan menee aikaa alusta loppuun yli 20min?!

Kaalilaatikko, makaronilaatikko, hernekeitto, kanakeitto, kaikki kiusaukset. tietysti, jos jättää ruuat raaoiksi ja mauttomiksi, voi tehdä 10 minuutissa.

Lisään vielä, että jos keittoihin käyttää tuoreita juureksia, niin eivät kypsy 20 minuutissa. sitten vielä ne pastat. eivät taida ihan terveysruokaa olla.

Kyllä pastan keittää ja lämmittää kastikkeen tuossa ajassa, mutta....

Vierailija
105/355 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:
No turhaan sä nyt itteäs kehut. Justhan myönsit että teitä on siunattu hyvinnukkuvilla lapsilla (puhdasta tuuria siis) jotka sitten isompina ilmeisesti pelotellaan hiljaisiksi jotta äiti saa siivota rauhassa (siitähän tuo 5-vuotiaasikin kommnetti kielii: jos kerran parasta on se että äiti lähtee pyörälenkille, niin ei ilmeisesti paljon saa viettää aikaa äidin kanssa). Meillä onnelliset lapset menee puhtaan kodin edelle.

5v lempiharrastus tällä hetkellä on pyöräily. Onko siinä jotain outoa että se on parasta tekemistä lapsen mielestä? vaikka en siivoisi yhtään en silti lähde monta kertaa päivässä lasta pyöräilyttämään, koska meidän pitää ajaa eka autolla jonkin verran lähimmälle pyörätielle, en anna näillä teillä noin pienen ajaa vielä ajotiellä, johon kyllä päästäs suoraan pihasta. Ap

Vierailija
106/355 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä koti on ihan ok kunnossa, siis pyykit tulee hoidettua, imuroidaan ja mopataan, keittiö ei ole sotkuinen, mutta näihin asioihin mulla ei vaan tunne olevan niin paljon aikaa kuin haluaisin; oisko sulla ap vinkkejä:

- yksin kotona oleminen ilman mitään tärkeää tekemistä

- tv:n katsominen ilman että kukaan keskeyttää

- kirjojen lukeminen

- lapsen kanssa hengaaminen (tulen töistä viideltä, lapsi sänkyyn kasilta)

- konserteissa ja keikoilla ja leffoissa käyminen

Tietysti pikkulapsi aikana pitää hyväksyä että nyt hetken elämä on erilaista, ja monesta asiasta on luovuttava tai ainakin valmis olla tinkimään.

-en oikein ymmärrä? siis osata olla jouten vaan, niinkö... mulla se tuottaa vähän hankaluutta osata vaan keskittyä esim.sohvalla makaamiseen, pitää vähän pakottaa itsensä siihen nautintoon

-Mulla on Kauniit ja Rohkeat sellainen että mulle ei puhuta! :D äitillä on myös oma elämänsä

-Itse olen luopunut lukemisesta toistaiseksi, jos illallla ei jaksa kun lapset käy nukkuun ni sun on sanottava miehelles että antasko sulle lukuaikaa

-Teidän on syötävä reippaasti ja sit heti tekemään mitä nyt haluattekaan, onhan tuossa nyt monta tuntia.

-Me hoidetaan ulkona käynti niin, että joko mies on lasten kaa kotona, tai mä kun mies käy, isovanhemmilta ei saada apua :/ Et tarkotitko miehesi kanssa käymistä, jos kyllä ja ette pääse yhdessä, niin ei tää vaihe kestä ikuisuutta, kyllä vielä pääsette joskus aina yhdessä :) Ap

Kaikkia näitä teen, mutta aikaa ei ole tarpeeksi!  En koskaan voisi luopua lukemisesta, mieluummin vaikka siitä imuroinnista :) 

Tarkoitin kotona yksin olemista niin, että ei tarvi pyykätä tai imuroita tai korjata vaatteita tai tyhjentää tiskikonetta tai hoitaa työasioita tai muita paperiasioita . 

Vierailija
107/355 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan onnistunut kuvitelma ihmisestä, jonka kaltaiseksi aika harva haluaisi tulla.

Vierailija
108/355 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on ihan hauska provo, mutta kannattaa provoillessa muistaa myös se, että tätäkin ketjua saattaa lukea joku ahdistunut pienten lasten äiti, joka oikeasti kuvittelee, että asioiden pitäisi mennä noin.

Joo myönnän, että en ollut tälläinen kun ekan vauvan sain 20v, mut nyt 8v myöhemmin olen hioutunut pikkuhiljaa vuosien varrella varsin hyväksi. Aloituksen tarkoitus on antaa vinkkiä, kertoo esimerkin millaista se arki parhaimmillaan on ja että siitä voi tehdä helpompaa kun viitsii vaan opetella. Ap

Vierailija
109/355 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo myönnän, että en ollut tälläinen kun ekan vauvan sain 20v, mut nyt 8v myöhemmin olen hioutunut pikkuhiljaa vuosien varrella varsin hyväksi. Aloituksen tarkoitus on antaa vinkkiä, kertoo esimerkin millaista se arki parhaimmillaan on ja että siitä voi tehdä helpompaa kun viitsii vaan opetella. Ap

Mun mielestä tuo sun kuvailemasi arki kuulostaa lähinnä painajaiselta.

Vierailija
110/355 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisit täydellinen äiti nyt siihen, että miten niistä huonosti nukkuvista vauvoista saa hyvin nukkuvia? Minäkin mielelläni jaksaisin enemmän, kunhan saisin tuon 9 kk vauvani opetettua nukkumaan.

Vierailija
111/355 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna kun arvaan:

Sulla on saunassa lauteliinat.

Naisena sulle on tärkeitä kätentaitot.

Sä saat usein iteoita, joita mielelläsi toteutat aitoista materiaaleista.

Sulla on keittiössä kulho hetelmiä ja pakastin pullollaan vatelmia.

Sun lempimaisena on aurinkonlasku.

Mä ymmärsin kyllä tän kettuiluna. Mutta osamoilleen näin. Mikä tässäkin on vikana. Omistan ompeluhuoneen, ompelen verhot itse, tyynynpäälliset jne...

Entä sitten tytön ne vauvannuken vaatteet!!!! 15e jostain pikkuvaatteesta kaupassa, ompelen itse lapseni vauvanukelle vaatteet, tyttösaa olla itse vaikuttamassa millasia tulee ja ovat paljon hienompia!

Kyllä talveksi kerättiin mustikat, mansikat, vadelmat... aika monella mun käsittääkseni on. Ap

Vierailija
112/355 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaisit täydellinen äiti nyt siihen, että miten niistä huonosti nukkuvista vauvoista saa hyvin nukkuvia? Minäkin mielelläni jaksaisin enemmän, kunhan saisin tuon 9 kk vauvani opetettua nukkumaan.

Mäkin odotan vastausta tähän kysymykseen. Lisäksi tahtoisin lisäselvitystä siihen, mikä on hygienisti.

Vierailija
113/355 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n elämä ois aikalailla mun pahin painajainen. Inhoaisin joka hetkeä siitä, kun heräisin keskellä yötä laittautumaan ja hyysäämään viittä kakaraa. Luojan kiitos ei ole pakko hankkia neljää lasta ja passattavaa miestä!

Vierailija
114/355 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon joillekkin yrittänyt neuvoa, mutta suuttuvat vaan. Kysyn että oletko alusta lähtien nukuttanut lastasi tietyllä tavalla?

Eli minä olen aina nukuttanut vauvan omassa sängyssä;laittanut hereillä sänkyyn, yhtään mitään ylimääräsiä palveluita antaen yönaikana... Luulen tämän takia lasteni olleen hyviä nukkujia, lapset tosi nopeesti tottuu jos ne saa jotain ylimäärästä kivaa. Aika huonosti taisin selittää. Ap

Vierailija
115/355 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa todella viihdyttävä ketju! 

Harmi vain huomata kuinka oma elämä on täysi kaaos... 

Vierailija
116/355 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon joillekkin yrittänyt neuvoa, mutta suuttuvat vaan. Kysyn että oletko alusta lähtien nukuttanut lastasi tietyllä tavalla?

Eli minä olen aina nukuttanut vauvan omassa sängyssä;laittanut hereillä sänkyyn, yhtään mitään ylimääräsiä palveluita antaen yönaikana... Luulen tämän takia lasteni olleen hyviä nukkujia, lapset tosi nopeesti tottuu jos ne saa jotain ylimäärästä kivaa. Aika huonosti taisin selittää. Ap

Mitä PALVELUITA lapsille annetaan yön aikana muutenkaan? Imetys ja lohtu eivät ole palveluita.

Vierailija
117/355 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sillä ap:lla nyt 3 vai 4 lasta?

Vierailija
118/355 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myöhäistä se on sellaista nyt enää kysellä. Lapsen kasvatus aloitetaan jo kohdussa säännöllisellä unirytmillä, rauhallisella ympäristöllä, riittävällä liikunnalla ja ruokavaliolla.

Vierailija
119/355 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Radio Suomi Popin aamulypsyn Jaajokin osaa vastata tähän :D Eli rutiinit, rutiinit ja rutiinit.

Vierailija
120/355 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nää "ylimääräiset palvelut" on? Mun lapset kaipaa yön aikana maitoa ja turvaa, niitä annan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän