Miehen tupakoivat kaverit

Vierailija

Olen muuttamassa yhteen poikaystäväni kanssa, hänen omakotitaloonsa. Itse en tupakoi, mutta hän polttaa jos on seuraa tai välillä muutenkin, eikä se mua haittaa koska tapahtuu ulkona tai niin että en juodu savusta kärsimään. Kuitenkin meillä on tähän liittyvä ongelma johon ei olla keksitty mitään hyvää ratkaisua.

Mies on sisustanut kellariin (erillisessä rakennuksessa) oman tilan, johon voi kutsua kavereita, pelata pelejä, katsoa leffoja tai vaikka vaan jutella ja juoda bisseä. Koska hänen kavereistaan 95% polttaa on tässä tilassa aina poltettu sisällä, tälläisia paikkoja kun ei ole paljon olemassa.

En yhtään siedä tupakansavua itse, joten olen tähän mennessä ratkaissut asian niin että en mene kellariin jos siellä poltetaan. Pidemmän päälle en usko että tämä on hyvä ratkaisu, koska tunnen myös hänen kavereita, haluaisin osallistua "sosiaaliseen elämään" pelata yhdessä enkä vaan jäädä yksinään talon puolelle. Asuintalon puolella ei polteta sisällä. Myöskin poikaystäväni toivoisi että olisin ainakin välillä mukana ja voisimme olla yhdessä.

Vastaanotto ei olisi kovin hyvä jos kieltäsin tupakoimisen kellarissa koska itse en polta. He eivät ole tottuneet menemään ulos tupakalle ja poikaystävänikin haluaisi tarjota tilan jossa saa polttaa. Koska kaikki polttavat aika paljonkin, olisi suurin osa porukasta koko ajan ulkona. Sisällä polttamisen kieltoakin on kokeiltu, kun esimerkiksi mukana on ollut raskaanaolevia, mutta sen jälkeen kaikki on taas iloinneet kun on voinut olla "normaalisti". Tää on miehen harrastus, enkä siksi haluaisi mennä sinne määräilmään, mutta jotenkin tuntuu myös tyhmältä jäädä vaan yksinään kotiinkaan.

En tiedä onko tähän mitään hyvää ratkaisua, hyväksyä tupakoijat ja tupakoimattomat?

Kommentit (4)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat