Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten äiteillä ei ole muka aikaa??

Vierailija

Olen itse neljän pienen lapsen äiti, ja kyllä mulla on aikaa pitää koti siistinä, tehdä ruokaa ja jopa leipoa, pidän itseni kunnossa ja laittaudun päivittäin. Kaikki tulee hoidettua ja enemmänkin, vielä helposti.

Musta tuntuu että monet äitit ei vaan osaa organisoida sitä arjen pyöritystä, ja ovat varmaan siihen lisäksi vaan laiskoja.

- Ruuanlaittoon menee 20-60min salatteineen, teet sen heti kun on mahdollista      (mulla lapset antaa tehdä milloin vain, ovat rauhallisia eivätkä roiku jaloissa)

-Tyhjennät kaiken alakaapeista ja muualta mihin taapero yltää, ei ole sitten sitä koko  ajan tavaroiden paikallaan laittamista

-Pyykit pesee kone! viskaa vaatteet aina suoraan koneeseen ja painat vaan napista! (en  tajuu miten joillekkin kertyy se pyykkivuori, koska on pesukoneet!)

-Lenkille pääset milloin vaan, 2 pientä saa tuplavaunuihin, ja mulla 5v ajaa pyörällä  mukana

-Jos et saa laittautumisrauhaa, herää vähän ennen lapsia laittautumaan. (itse herään  monesti jo ennen miestäkin ja teen hälle eväät töihin, kauniin näköisenä jo klo.6)

-Imurointi ei kauan vie, kun vaan alkaa, otat isommat lapset tavaroiden keräämiseen mukaan. (itse imuroin välillä kahdestikkin päivään vaikkei ole edes lemmikkiä)

- Tiskit laitetaan heti koneeseen! ja ruuan valmistumista odotellessa siivotaan keittiö.

Siinä on jo joitain mitä olen ihmetellyt muista äiteistä, ja noi on niin helppo tehdä, en tajua mikä siinä on niin vaikeaa? mä saan valtavaa nautintoa, siitä että arki pyörii hyvin ja siististi. 

Kertokaa miksi se on niin vaikeaa?

Sivut

Kommentit (355)

Vierailija

Luulen, että kyse on d-kirjaimen käytöstä. Sinulle näyttää olevan epäselvää, että äiti -sanan monikko on äidit eikä äitit. Me d-kirjaimen kanssa sinut käymme töissä ja ansaitsemme siten paikkamme tässä yhteiskunnassa. Emme välttämättä ehdi vaunulenkille tämän tästä, mutta osaamme lajitella pyykkimme emmekä oleta, että lakanat ja lasten sukat pestään samassa koneellisessa.

Vierailija

Kiire on oman egon jatko jonka avulla päteä ja se on oman tärkeyden tunteen välikappale. 

Hyvin ehtii käydä töissä ja huoltamaan perheensä, kun on mies on tasavertainen vanhempi, eikä mikään perheen varavanhempi ja lapset otetaan mukaan ikä tasonsa mukaan yhteiseen projektiin nimeltä perhe. Mutta edelleen saa lukea näistä pahinmista marttyyreistä sitten jeesuksen!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kaikki äideistä eivät varmaan ole työttömiä?

Valitettavasti 2kk vauvaa ei voi vielä viedä hoitoon.

Vierailija

Perustele mulla miksi lakanoita ja lasten sukkia ei saisi pestä yhdessä?

Miksi teet tuossakin asiassa arjestasi hankalampaa, kun ne voi kyllä ihan pestä yhdessä. Olen minä käynyt töissäkin vaikka on lapsia ja lähden kun pienin täyttää 2v.

Samalla lailla se arki pitää pyörittää silloinkin, ilman tekosyitä. Työt alkoi mulla 6.30, heräsin klo.04.00. Kävin tunnin lenkillä, suihkussa ja laittauduin, sit lapset ylös ja liikkeelle. Ei se ole sen vaikeampaa. Ruuan huomiselle voi tehdä illalla jo kaappiin rauhassa kun lapset on nukkumassa. Ei ole sitten töitten jälkeen sitä ruuanlaittoa heti. Ap

Vierailija

Jokainen elää elämänsä miten haluaa. Itse toivoisin, että jokainen ihminen, riippumatta siitä, onko hänellä lapsia vai ei, käyttäisi aikaa myös siihen, mistä saa voimia, ei vain niihin asioihin jotka on pakko tehdä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä välissä käyt kaupassa?

kun mies tulee töistä kotiin tai vaunulenkin yhteydessä

Ei ollut tämä Ap: vastaus, vaan se että lasten kanssa tietysti! mikä siinäkin nyt on vaikeeta. Ja töissäkäyville vinkki, että ostokset voi tehdä vaikka sunnuntaina rauhassa koko viikoksi, ei sielä tartte joka päivä käydä. Suunnittelee viikon menuun, varaa niihin ainekset ja sit vaan tekee. Ap

Vierailija

Sulla oli tuossa alussa jo osviittaa antava lause. "Mulla lapset antavat tehdä rauhassa eivätkä roiku jaloissa." Niimpä, kaikilla ei ole näin :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jokainen elää elämänsä miten haluaa. Itse toivoisin, että jokainen ihminen, riippumatta siitä, onko hänellä lapsia vai ei, käyttäisi aikaa myös siihen, mistä saa voimia, ei vain niihin asioihin jotka on pakko tehdä.

Niin, minä kun juuri saan voimani siitä että pidän elämän järjestyksessä. En tiedä mistä muut sit saa jos ei siitä.... jos koti on kaaoksessa tai vaikka kroppani, ni kyllä se vaikuttaa elämääni, aina kun siivoaa elämäänsä, taakkani kevenee. En oo kuullu vielä yhdenkään sanovan nauttivansa sotkusta. Ap

Vierailija

Kokemukseni mukaan jotain juttuja ehtii tehdä kuten aikana ennen lapsia, mutta ei kaikkia. Esim. itse mieluummin luen lehtiä ja oman alani kirjallisuutta kuin käytän aikaa vaikkapa meikkaamiseen arkipäivänä. Siivoankin vain välttämättömän. Joku toinen ompelee, leipoo tai sisustaa kotia. Olisi sellainen puuhastelu minustakin mukavaa, mutta ei niinmukavaa ja tärkeää kuin lukeminen. Valintojen maailma!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Perustele mulla miksi lakanoita ja lasten sukkia ei saisi pestä yhdessä?

Miksi teet tuossakin asiassa arjestasi hankalampaa, kun ne voi kyllä ihan pestä yhdessä. Olen minä käynyt töissäkin vaikka on lapsia ja lähden kun pienin täyttää 2v.

Samalla lailla se arki pitää pyörittää silloinkin, ilman tekosyitä. Työt alkoi mulla 6.30, heräsin klo.04.00. Kävin tunnin lenkillä, suihkussa ja laittauduin, sit lapset ylös ja liikkeelle. Ei se ole sen vaikeampaa. Ruuan huomiselle voi tehdä illalla jo kaappiin rauhassa kun lapset on nukkumassa. Ei ole sitten töitten jälkeen sitä ruuanlaittoa heti. Ap

Missä välissä nukut?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat