Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä ovat lapsettomuuden parhaat puolet? Miksi kannattaa olla mieluummin lapseton kuin vanhempi?

Vierailija

Kysymys otsikossa!

Sivut

Kommentit (145)

Vierailija

Laskin kerran, että jos sijoitan sen 600 euroa kuussa 18 vuoden ajan, minkä lapsi maksaa, jään eläkkeelle miljonäärinä.

Vierailija

Ihan yhteen sanaan kiteytettynä: vapaus

Toisaalta vapaampi vanhempana voi olla monella tapaa, kun on lapsia. Ne huolehtivat, auttavat, nytkin vanhin poikani järjestää joulun perheineen. Jo kauan olen ollut todella vapaa. Vapaus on minulle sitä, että tiedän minusta aidosti välitettävän. Verisiteet ovat useimmiten ne vahvimmat. 

Eli miten se vapaus elämänkulussa mitataan. Vanhustyössä toimineet kertovat, että huonoimmassa asemassa on usein se lapseton ihminen. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Laskin kerran, että jos sijoitan sen 600 euroa kuussa 18 vuoden ajan, minkä lapsi maksaa, jään eläkkeelle miljonäärinä.

Eipä teissä lapsettomissa ole miljonäärejä yhtään sen enempää kuin meissä muissakaan. Itse asiassa tilastojen valossa köyhimpiä ovat yksinäiset. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä teissä lapsettomissa ole miljonäärejä yhtään sen enempää kuin meissä muissakaan. Itse asiassa tilastojen valossa köyhimpiä ovat yksinäiset. 

Öh, yksinäiset? Toivottavasti et hankkinut lapsia saadaksesi itsellesi seuraa. Lapsettomat eivät nimittäin ole sen yksinäisempiä kuin lisääntyjätkään.

On myös talousmaattinen tosiasia, että saman verran ansaitsevista talouksista sillä, jolla ei ole lapsia, menee aina taloudellisesti paremmin, kun muut tekijät pysyvät samoina. Lapset eivät tuota mitään, kuluttavat vain.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Eli miten se vapaus elämänkulussa mitataan. Vanhustyössä toimineet kertovat, että huonoimmassa asemassa on usein se lapseton ihminen. 

Tämä ei kyllä pidä paikkaansa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öh, kuka sanoi, että lapseton = yksinäinen?

Vierailija

Jos ei halua kantaa vastuuta lapsesta eikä halua tulla vanhemmaksi niin sitten ei tee lapsia. Mutta niitä hyötyjä ja haittoja ei voi verrata. Sillä joku toinen ei niitä koe kuitenkaan samalla lailla. Jokaisen on itse mietittävä kyseinen asia selväksi. Ja hyvä kun miettii sillä niitä harkitsemattomia raskauksia on liikaakin.

Vierailija

Paras asia on tietenkin se, ettei tarvitse olla vanhemapana vastuussa valtavasta määrästä monotonista, raskasta ja kokonaisarvoltaan hyvin kyseenalaista työtä, josta lapsen elättäminen, hoitaminen ja kasvattaminen koostuu. Lapseton on sen sijaan vapaa käyttämään aikansa johonkin aidosti merkitykselliseen ja palkitsevaan tekemiseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinelävät ovat köyhempiä kuin perheelliset. Tutustu tilastokeskuksen sivuihin joutessasi. 

Yksinäisyys on käsitteenä tietysti eri asia. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Paras asia on tietenkin se, ettei tarvitse olla vanhemapana vastuussa valtavasta määrästä monotonista, raskasta ja kokonaisarvoltaan hyvin kyseenalaista työtä, josta lapsen elättäminen, hoitaminen ja kasvattaminen koostuu. Lapseton on sen sijaan vapaa käyttämään aikansa johonkin aidosti merkitykselliseen ja palkitsevaan tekemiseen.

Se aito merkityksellisyys ja palkitsevuus tulee juuri lapsista. Useimmille meistä, mutta toki varmasti on poikkeuksia. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinelävät ovat köyhempiä kuin perheelliset. Tutustu tilastokeskuksen sivuihin joutessasi. 

Yksinäisyys on käsitteenä tietysti eri asia. 

Mitä ihmettä sinä sopotat yksin elävistä, kun tämän ketjun aihe on lapsettomuus!?

Oletko koskaan kuullut käsitteestä DINK (double income, no kids)? Dinkuilla menee taloudellisesti todella paljon paremmin kuin millään muulla kotitaloustyypillä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei kyllä pidä paikkaansa.

Ja millä perusteella?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat