Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ihmistä/ihmisiä joiden seurassa tulee selittämätön paha olo?

Vierailija
11.10.2015 |

Miten sen kuvailisi parhaiten, jonkilainen pahuus joka huokuu ihmisestä vaikka ulkokuori voi olla näennäisen ystävällinen. Tunnen tällaisen naisen ja aina kohdatessa hänet tulee tunne että haluan äkkiä pois tilanteesta. Voiko pahuuden aistia vai onko kyse ei yhteen sopivista kemioista?

Kommentit (257)

Vierailija
101/257 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Eräs nainen, jolla on yritykset, talot, lapset, rahaa, myös mallin mitoissa. Silti ratkeaa kiusaamaan ja keksimään valheellisia juttuja minusta. En tiedä miksi se kadehtisikaan, olen köyhä peruspositiivinen tavis. Mutta toivottavasti saa apua ongelmiinsa ja pahaan oloonsa. :o

Vierailija
102/257 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli yksi sellainen ihminen. Yritin suhtautua myönteisesti häneen, mutta aina oli sellainen tunne, että en halua kertoa itsestäni mitään hänelle. Juttelin hänen kanssaan yhteiskunnallisista asioista, politiikasta ja muusta, ettei tarvitsisi puhua omista asioista. Joitain vuosia myöhemmin selvisi, että hän on psykopaatti.

Okei! Itsekö teit diagnoosin? Oletko nähnyt ammattilaisen kirjoittaman? Muutenhan tuo on taa kyökkipsykologian tohtorin foliohattudiagnoosi - ja sinä luultavasti itse häiriintynyt.

En ole nähnyt kirjoitettuna, mutta kuulemma psykiatri oli näin sanonut ja henkilö itse myöntänyt asian. En viitsi kertoa tarkempia yksityiskohtia, liian tunnistettava tapaus ja julkinen foorumi. Tietolähde oli kuitenkin sellainen, jota pidän luotettavana.

Miksi muuten on niin kauhean tärkeää tietää, onko ammattilainen tehnyt diagnoosin? Eihän täällä muutenkaan tiedä, onko mikään tänne kirjoitettu totta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/257 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan tavannutkaan tuollaisia ihmisiä ja olen kuitenkin tähän ikään asti tavannut valtavasti ihmisiä.

Uskon että ihmiset ovat hyviä ja uskon hyvään.

Olen kokenut paljon hyvää ja näen päivittäin paljon hyvää.

En oikein usko teitä.

No oletkin ETUOIKEUTETTU ja pumpulissa elänyt. Kun olet tavannut vain hyviä ihmisiä luulet että kaikki on samanlaisia. Ei ole.

T. Se jonka oma isä hakannut 18 vuoden ajan ja melkein nirrin pois lapseltaan ottanut

Isäsi on sairas. Ei sairaus tarkoita pahaa.

Hän tarkoitti vain hyvää. Maailmassa on paljon hyvää tarkoittavia asioita, jotka aiheuttavat ympäristössä vain toista kuin alun perin tarkoitettiin.

Voit rauhassa jatkaa elämääsi ja kääntää uuden sivun kirjassasi. Isäsi oli hyvä mies.

Älä takerru menneisyyteen vaan huomenna kääntyy uusi sivu.

Olen kokenut elämässäni paljon kovempia asioita ja olen ottanut koko maailman tuskat harteilleni ja kärsinyt ne ja sovittanut ne. Paljon helpompi antaa periksi ja antaa anteeksi.

Maailma on täynnä pelkkää hyvää, se pitää tuntea.

Se joka väittää lasta hakkaavan psykopaatin olevan hyvä isä ja kiltti mies on itse aika pahasti psykopatiseen ajatteluun taipuvainen. Vähän kuin jollekin murhatun lapsen vanhemmille sanois että hyvää se murhasja tarkoitti, kävi vaan pirni vahinko.

Kyllä av palsta avaa silmät sille miten hulluja suomessa monet on. Sitä on ”normaalien kuplassa” koulutettuna työssäkäyvänä eikä aina tajua miten pahoista mt-ongelmista moni kärsii.

No, tunnen eräänkin perhetyössä toimivan jonka mielestä lapsensa hyväksikäyttäjä ihan oikeasti rakastaa sitä lastansa, ei vain osaa osoittaa rakkauttansa muulla tavalla. Että sellainen ammatti-ihminen siellä hoitamassa lasten ja perheiden asioita. On itsekin äiti-ihminen.

Vierailija
104/257 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahuutta ei pidä psykologisoida. Pahuus on pahuutta, ei sairautta.

Vierailija
105/257 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin tässä hiljattain että yksi vanha kaveri onkin aikamoinen juoruakka. Kertoo toisten yksityiselämästä semmoisia yksityiskohtia että vastaavia en haluaisi omasta elämästä eteenpäin juoruttavan. Tekee ohareita välillä, mitään menoa ei kannata sopia koska saattaa muuttaa mielen viime hetkellä. Holhoava ja arvosteleva, ei ymmärrä empatiaa. En jaksa enää. Olen tajunnut ja oivaltanut nyt vasta, että oikeastaan muutamat viimeisimmät vuodet hänen kanssaan on olleet paskaa kun olen päässyt liiasta kiltteydestä eroon.

Vierailija
106/257 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahuutta ei pidä psykologisoida. Pahuus on pahuutta, ei sairautta.

Ei tuollaista pidä päästää ulos suustaan.

Et selvästikaan tiedä mitä pahuus on.

Vierailija
107/257 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

J. M Turusta. Selvä narsku. 20v samassa työpaikassa, H P:tissä. Onneksi sai potkut.

Vierailija
108/257 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi pahuutta, koska sellaiseen en ole törmännyt, mutta epämiellyttäviä oloja tulee joistakin ihmisistä. Esim. eräs ryhmäläinen koulussa. Jo ensimmäisenä päivänä hänestä huokui jotain outoa. Myöhemmin koko ryhmä huomasi, että tyyppihän on patologinen valehtelija. Toisessa ryhmässä oli kämppikseni ja hänestäkin huokui jotain outoa, mutta muut rakastivat häntä. Myöhemmin selvisi, että hän aina hehkuttaa elämänsä rakkauksia fb:ssä mutta muutettuaan yhteen ja yhdessä asuttuaan vasta pari kk, hän muuttuu ihan oudoksi, hajoaa mieleltään, pettää kumppaneitaan mutta itkee kuinka p a skoja miehet ovat ja pakenee toiseen maahan. Viimeksi muutti hetkeksi Intiaan.

Lisään vielä että en ikinä ole pitänyt Anna Puusta tai Pete Parkkosesta. Molemmat panevat ketä sattuu ja sitten itketään. Joo aikuiset saavat tehdä mitä haluavat, mutta molemmat taitavat olla pettäjiä...

Toki kaikki voi olla sattumaa, mutta näin pysyn ainakin itse turvassa. Olen myös aistinut ihmisistä hyvyyden, ja tullut tällaisten ihmisten kanssa hyvin toimeen.

Vierailija
109/257 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

J. M Turusta. Selvä narsku. 20v samassa työpaikassa, H P:tissä. Onneksi sai potkut.

Narsistit huokuu pahuutta.

Vierailija
110/257 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan tavannutkaan tuollaisia ihmisiä ja olen kuitenkin tähän ikään asti tavannut valtavasti ihmisiä.

En oikein usko teitä.

No oletkin ETUOIKEUTETTU ja pumpulissa elänyt. Kun olet tavannut vain hyviä ihmisiä luulet että kaikki on samanlaisia. Ei ole.

T. Se jonka oma isä hakannut 18 vuoden ajan ja melkein nirrin pois lapseltaan ottanut

Hän tarkoitti vain hyvää. Maailmassa on paljon hyvää tarkoittavia asioita, jotka aiheuttavat ympäristössä vain toista kuin alun perin tarkoitettiin.

Voit rauhassa jatkaa elämääsi ja kääntää uuden sivun kirjassasi. Isäsi oli hyvä mies.

Olen kokenut elämässäni paljon kovempia asioita ja olen ottanut koko maailman tuskat harteilleni ja kärsinyt ne ja sovittanut ne. Paljon helpompi antaa periksi ja antaa anteeksi.

Unohdat, että ON olemassa ihmisiä, jotka haluavat pahaa ja tekevät pahaa. Ilmeisesti sinulta on jäänyt lukematta esim. vankilapsykiatrin haastatteluja.

Vaikka kuinka toivomme, että kaikki haluavat vain hyvää, niin se ei siltikään muutu tosiasiaksi.

Todellisuus ei toimi yksin.

Eli tuo mekaniikka käynnistyy asioiden yhteisvaikutuksesta ja koko elämän erilaisista kohtaamisista.

Ei silloin voida puhua mistään yksittäisestä pahasta.

Tuollainen ajattelu on yksinkertaista ja oikoo polkuja.

Muistuttaa uskovien jumalakäsitystä.

Niin näiden henkilöiden mielestä pahuus on joku mystinen irrallinen asia joka tapahtuu tahallaan ja aiheuttaa tahallaan jotain pahaa.

Se on mielestäni taikauskoista.

Pahuutta on pohdittu maailmanhistoriassa pitkään.

Minä olen itse pohtinut pahuutta jo kaksi vuotta, joka päivä 3 minuuttia kerrallaan.

Olen tullut siihen näkemykseen ettei pahuutta ole olemassakaan.

Paha jonka sellaisena koen on hyvä toisaalla ja ennen kaikkea pahuus on aina menneisyydessä. Pahuutta ei ole tulevaisuudessa.

Ajattelin vähän auttaa teitä koska olen älykäs henkilö ja antaa vähän pontta tähän pahuuskeskusteluun.

Ei sellaista ihmistä vain ole olemassa joka aiheuttaisi pahan yksinään.

Te olette osallisia tapahtumaan ja monet muut tekijät joita ei ehkä koskaan kyetä rekisteröimään.

Vierailija
111/257 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein usko teitä.

Unohdat, että ON olemassa ihmisiä, jotka haluavat pahaa ja tekevät pahaa. Ilmeisesti sinulta on jäänyt lukematta esim. vankilapsykiatrin haastatteluja.

Vaikka kuinka toivomme, että kaikki haluavat vain hyvää, niin se ei siltikään muutu tosiasiaksi.

Todellisuus ei toimi yksin.

Eli tuo mekaniikka käynnistyy asioiden yhteisvaikutuksesta ja koko elämän erilaisista kohtaamisista.

Ei silloin voida puhua mistään yksittäisestä pahasta.

Tuollainen ajattelu on yksinkertaista ja oikoo polkuja.

Muistuttaa uskovien jumalakäsitystä.

Niin näiden henkilöiden mielestä pahuus on joku mystinen irrallinen asia joka tapahtuu tahallaan ja aiheuttaa tahallaan jotain pahaa.

Se on mielestäni taikauskoista.

Pahuutta on pohdittu maailmanhistoriassa pitkään.

Minä olen itse pohtinut pahuutta jo kaksi vuotta, joka päivä 3 minuuttia kerrallaan.

Olen tullut siihen näkemykseen ettei pahuutta ole olemassakaan.

Paha jonka sellaisena koen on hyvä toisaalla ja ennen kaikkea pahuus on aina menneisyydessä. Pahuutta ei ole tulevaisuudessa.

Ajattelin vähän auttaa teitä koska olen älykäs henkilö ja antaa vähän pontta tähän pahuuskeskusteluun.

Ei sellaista ihmistä vain ole olemassa joka aiheuttaisi pahan yksinään.

Te olette osallisia tapahtumaan ja monet muut tekijät joita ei ehkä koskaan kyetä rekisteröimään.

Pahuus on tekosyy ihmisille vääristellä menneisyyttä ja todistella syytä nykytilalle.

Taistalla voi olla laiskuutta siirtää vastuuta pahalle, jota ei voida määritellä.

Vierailija
112/257 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini ja esimieheni ja hänen esimiehensä tulee äkkiä mieleen. Joskus jostain lapsestakin (ei omasta) tullut semmonen, että hän hautoo jotakin ja oikein kärkkyy, että pääsee loukkaamaan tai sekoittamaan pakkaa. Esimies tietämätön, kuuntelee, muttei useimmiten kuule, vaistoaa, että ajattelee jotakin muuta kuin mitä sanoo, sysää vastuun aina jollekin muulle, suoranaisesti valehtelee päin naamoja. Hänen esimiehensä puhtaasti tyhmä, ei tehtäviensä tasalla ja heikosti kiinnostunut niitä hoitamaan, sosiaalinen status, itsensä korostaminen ja korulauseet kuuluvat pakettiin. Onhan noita joitain muitakin ja vaisto on kyllä heidän kohdallaan osoittautunut oikeaksi.

Vierailija
113/257 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli yksi sellainen ihminen. Yritin suhtautua myönteisesti häneen, mutta aina oli sellainen tunne, että en halua kertoa itsestäni mitään hänelle. Juttelin hänen kanssaan yhteiskunnallisista asioista, politiikasta ja muusta, ettei tarvitsisi puhua omista asioista. Joitain vuosia myöhemmin selvisi, että hän on psykopaatti.

Okei! Itsekö teit diagnoosin? Oletko nähnyt ammattilaisen kirjoittaman? Muutenhan tuo on taa kyökkipsykologian tohtorin foliohattudiagnoosi - ja sinä luultavasti itse häiriintynyt.

En ole nähnyt kirjoitettuna, mutta kuulemma psykiatri oli näin sanonut ja henkilö itse myöntänyt asian. En viitsi kertoa tarkempia yksityiskohtia, liian tunnistettava tapaus ja julkinen foorumi. Tietolähde oli kuitenkin sellainen, jota pidän luotettavana.

Miksi muuten on niin kauhean tärkeää tietää, onko ammattilainen tehnyt diagnoosin? Eihän täällä muutenkaan tiedä, onko mikään tänne kirjoitettu totta.

Palstalla on vain tapana kyseenalaistaa kaikki. Esim. jos joku kertoo saaneensa selville, että mies pettää, niin heti kysytään: Oletko varma? Mistä sait tietää? Ihan kuin muilla keskustelijoilla olisi joku velvollisuus tarkistaa faktat eikä vastuu tarinan todenperäisyydestä olisi kertojalla itsellään. Keskustelun sujumisen kannalta on samantekevää, onko kaikki totta. Vaikka keskustelun aloittajan mies ei olisi todellisuudessa pettänyt, niin oleellisempaa on, että pettäviä miehiä on olemassa ja pettämisestä voidaan keskustella.

Vierailija
114/257 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sanoisi pahuutta, koska sellaiseen en ole törmännyt, mutta epämiellyttäviä oloja tulee joistakin ihmisistä. Esim. eräs ryhmäläinen koulussa. Jo ensimmäisenä päivänä hänestä huokui jotain outoa. Myöhemmin koko ryhmä huomasi, että tyyppihän on patologinen valehtelija. Toisessa ryhmässä oli kämppikseni ja hänestäkin huokui jotain outoa, mutta muut rakastivat häntä. Myöhemmin selvisi, että hän aina hehkuttaa elämänsä rakkauksia fb:ssä mutta muutettuaan yhteen ja yhdessä asuttuaan vasta pari kk, hän muuttuu ihan oudoksi, hajoaa mieleltään, pettää kumppaneitaan mutta itkee kuinka p a skoja miehet ovat ja pakenee toiseen maahan. Viimeksi muutti hetkeksi Intiaan.

Lisään vielä että en ikinä ole pitänyt Anna Puusta tai Pete Parkkosesta. Molemmat panevat ketä sattuu ja sitten itketään. Joo aikuiset saavat tehdä mitä haluavat, mutta molemmat taitavat olla pettäjiä...

Toki kaikki voi olla sattumaa, mutta näin pysyn ainakin itse turvassa. Olen myös aistinut ihmisistä hyvyyden, ja tullut tällaisten ihmisten kanssa hyvin toimeen.

😂 eli pahuus huokuu sinulle Seiskan sivuilta, tuskin henk koht olet kumpaakaan noita mainitsemistasi henkilöistä tavannut. Vedätkö johtopäätöksen että kaikki nuoruuden parisuhteissaan epäonnistuneet äidit ja isät ovat pahoja, jos suhdekuvioissa on ollut vähänkään mitään avanomaisesta mutkikkaampaa. Siinä tapauksessa maailma on pahoja ihmisiä täynnä.

Vierailija
115/257 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt pitäisi tietää mikä on ap:n tarkoittama "pahuus". Tarkoitatko, että jossakin ihmisessä asuu sielunvihollinen, paholainen, alkuperäinen pahuus, jokin sellainen joka on ollut hänessä syntymästä lähtien?

En aisti ihmisissä tällaista itse Pahuutta, mutta joissakin on paljon epämiellyttävää. He huokuvat hyvon nopeassakin kohtaamisessa kateutta, katkeruutta, itsekkyyttä, ennakkoluuloja, jyrkkiä asenteita, omahyväisyyttä, ylemmyyttä, alentuvuutta.. Siis monia epämiellyttäviä luonteenpiirteitä. Sellainen näkyy päälle, vaikka ihminen käyttäytyisi makeasti, lempeästi tai jotenkin "laupiaasti".

Ehkä syynä on kehonkieli ja äänenpainot.

Tai kehonpaino ja äänenkieli...

Vierailija
116/257 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂 eli pahuus huokuu sinulle Seiskan sivuilta, tuskin henk koht olet kumpaakaan noita mainitsemistasi henkilöistä tavannut. Vedätkö johtopäätöksen että kaikki nuoruuden parisuhteissaan epäonnistuneet äidit ja isät ovat pahoja, jos suhdekuvioissa on ollut vähänkään mitään avanomaisesta mutkikkaampaa. Siinä tapauksessa maailma on pahoja ihmisiä täynnä.

En puhunut pahuudesta, vaan epämiellyttävästä olosta.

Vierailija
117/257 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat aika uskiksia, vaikkeivat kaikki kirkkoon kuulukaan. Sen huomaa tästäkin ketjusta: kun ap käytti sanaa "paha", niin heti alkoi vääntö, onko pahaa "olemassa".

Unohtakaa jo demonit ja muut. Pahaa, ihan maallisessa mielessä, on todellakin olemassa, ja jotkut ihmiset todellakin huokuvat pahaa.

Ap:n kuvailemalla henkilöllä voi olla esim. persoonallisuushäiriö, joka tuo hänen habitukseensa painostavaa pahuutta. Ryhti, asento, katse, äänenkäyttö, elekieli... Jos ette ymmärrä, miettikää, miten te itse todennäköisesti huomaatte vaikkapa rauhallisesta koirasta, että se onkin peloissaan ja käy kohta kiinni, tai hiljaa leikkivästä taaperosta, että nyt on muuten raivari tulossa ihan just. Kehon, katseen ja ääneen ihan mikroviestejä, jotka sinä vastaanotat tuntemuksena, että nyt ei ole kaikki ihan hyvin.

Paha ihminen saa olemuksellaan toisen varuilleen. Siksi tuo toinen väsyy siihen tilanteeseen ja tule se tarve lähteä tilanteesta pois.

Tunnen ap:n kuvaileman ilmiön oikein hyvin, ja 100 prosentissa tapauksista noista pahuutta huokuvista ihmisistä on myöhemmin paljastunut jotakin, narsismi, rikollistausta tms. ja hyvin usein syvää katkeruutta, kateutta.

Vierailija
118/257 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ope yläasteella, opetti onneksi rinnakkaisluokkaa eikä minun luokkaani. Tämä nainen oli ihan tavallisen näköinen, ystävällinen eikä edes ollut koulun kuuluisia kiusaajamaikkoja, mutta silti jokin hänessä  karmi minua. Iho meni kanalihalle ja ajattelin, että kuolisin jos joutuisin tuon kanssa kaksin jälkkään !

Kerran olin sitten ollut vessassa ja kun  poistuin kopista, tämä opettaja  seisoi lavuaarin luona penkomassa käsilaukkuaan, muistan ahdistuksen ja paniikin joka minut valtasi vaikka nainen sanoi vain hymyillen "Hei" . 

Ja oli siis oppilaiden vessassa koska opettajien huoneen vessa oli tukossa,  tuosta tukoksesta tuli kuuma puheenaihe kun reksi oli kuulemma ollut poikien vessassa pas"""a :D Mutta sitä en ymmärrä, miksi tuli loukkuun jääneen eläimen olo siitä, että sinänsä ihan mukava naisope lainasi tyttöjen vessaa...

Vierailija
119/257 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat aika uskiksia, vaikkeivat kaikki kirkkoon kuulukaan. Sen huomaa tästäkin ketjusta: kun ap käytti sanaa "paha", niin heti alkoi vääntö, onko pahaa "olemassa".

Unohtakaa jo demonit ja muut. Pahaa, ihan maallisessa mielessä, on todellakin olemassa, ja jotkut ihmiset todellakin huokuvat pahaa.

Ap:n kuvailemalla henkilöllä voi olla esim. persoonallisuushäiriö, joka tuo hänen habitukseensa painostavaa pahuutta. Ryhti, asento, katse, äänenkäyttö, elekieli... Jos ette ymmärrä, miettikää, miten te itse todennäköisesti huomaatte vaikkapa rauhallisesta koirasta, että se onkin peloissaan ja käy kohta kiinni, tai hiljaa leikkivästä taaperosta, että nyt on muuten raivari tulossa ihan just. Kehon, katseen ja ääneen ihan mikroviestejä, jotka sinä vastaanotat tuntemuksena, että nyt ei ole kaikki ihan hyvin.

Paha ihminen saa olemuksellaan toisen varuilleen. Siksi tuo toinen väsyy siihen tilanteeseen ja tule se tarve lähteä tilanteesta pois.

Tunnen ap:n kuvaileman ilmiön oikein hyvin, ja 100 prosentissa tapauksista noista pahuutta huokuvista ihmisistä on myöhemmin paljastunut jotakin, narsismi, rikollistausta tms. ja hyvin usein syvää katkeruutta, kateutta.

Heh. Sinusta ainakin huokuu kirjoituksesi perusteella pahaa oloa, raskautta. Äkkiä pois.

Vierailija
120/257 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistit huokuu pahuutta.

No höpöhöpö nyt taas näit av-mammojen länkytyksiä. Sinäkin varmasti palvoisit maatakin useimpien narskujen alla. Ovat nimittäin usein taitavia sosiaalisesti ja enneminkin saavat toiset näyttämään pahoilta. 

Mut tämä ei mene kaikille perille ja senpä vuoksi narskuilla riittää kohteita, joita höynäyttää. Itse olen elänyt nuorena perheessä, jota narsku hallitsi. Vieläkin (n. 20 vuotta) joskus kaipaan tuota ihmistä, hän oli omalla tavallaan erittäin ihana, karismaattinen, mutta hän ei kenestäkään oikeasti välittänyt, eikä hänen kanssaan pystynyt oikeasti elämään. Tai jos eli, joutui olemaan kynnysmatto, paskasanko ja ilmeisesti säännöllisesti myö nyrkkeilysäkki. Ymmärrän hyvin esim. Michael Jacksonin uhreja - he ovat olleet syvästi ihastuneita Jacksoniin ja vaatii vuosikymmeniä nähdä koko hyväksikäyttökuvio ja oma osuus siinä, on jaettu salaisuuksia ja narsisti osaa rakentaa ne niin, että uhrista tuntuu kuin hän nyt 'pettäisi' sen narskun, kun kertoo salaisuuden eli totuuden hyväksikäytöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi