Jos teillä on rahat vähissä ja pitäisi äkkiä saada halvalla jotain herkkua tehtyä perheelle, mikä teidän perheen luottoherkku on?
Meillä on pellillinen mokkapaloja. Niitä leivotaan meillä vähintään kerran kuussa.
Halvalla saa ison pellillisen herkkuja kun on monta suuta syötettävänä ja makeanhimo iskee.
Toki saat kertoa, jos teidän perheessä tykätään enemmän suolaisista herkuista. Mutta mikä on se yleisin herkku teidän perheessä, minkä saa aina tehtyä vaikka olisi kuinka vähän rahaa käytettävissä?
Kommentit (67)
Pannukakku tai letut hillolla ja kermavaahdolla.
No aika halvalla saa Lidlistä paketillisen tuutteja. Alle kaks euroako se makso ja onkos siinä 8 tuuttia. Oikein halvalla köyhiä ritareita. Pannaria tai lettuja. Mut sit jos mulla rahat vähissä,on mulla kaapeissa ainekset kuiten vaikka tiikerikakkuun tai marjapiirakkaan.
Ei mulla ole rahat kai koskaan niin vähissä. Mutta jos olisi, niin herkkua ei silloin tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Pannukakku tai letut hillolla ja kermavaahdolla.
Tämä parasta, ja lapset tykkää taatusti.
Pappilan hätävara. Hyvää ja helppoa.
-30% pullasta köyhät ritarit + hillo ja kermavaahto
Pankukakku tai suklaakiisseli. Letut tietysti joo, mutta harvoin jaksan nähdä sen paistamisen vaivan. Kerran tai kaksi talvessa puuhellalla paistan - sähköliedellä ei saa yhtä hyviä. Mutakakku on nopea ja helppo herkku. Kaurakeksit myös helppoja. Joskus mulla oli ohje suht terveellisiin kaurapalleroihin, mutta olen sen valitettavasti hukannut.
Ja pulla olisi edullinen ja siihen tulee ihan perusainekset. Jos ei viitsi pyöritellä tai pitko ei maistu, entäs peltipulla? Taikinan kohotus ja vaivaus vie kyllä oman aikansa mutta samalla vaivalla saa ison määrän pullaa pakastimeenkin.
Popcornit on varmaan halvin ja aina ne kelpaa, siis telkkarin eteen leffaherkuiksi.
Muuten vaan leipomusherkkuina, jo mainitut mokkapalat ja letut / vohvelit ... tosin lettuja / vohveleita en laske herkuiksi, kun menee aamupalanakin, eli "ruokana"
Tämä on ankein lause jonka olen vähään aikaan kuullut "kun on monta suuta syötettävänä ja makeanhimo iskee".
Luojan kiitos ei ole tullut hankittua enempää lapsia mitä on varaa ruokkia.
Letut jos rahat on loppu (aineet noin 3 €). Mokkapala ei ole halpa herkku. Aineet kuitenkin tekee sen 8 - 10 €, jos ei oo kaapissa mitään.
ILMAINEN vinkki:
Herkutelkaa yhdessä toistamalla sanaa herkku. Se on niin herkullinen sana, melkein kuin orkku.
H-E-R-K-K-U!
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ankein lause jonka olen vähään aikaan kuullut "kun on monta suuta syötettävänä ja makeanhimo iskee".
Luojan kiitos ei ole tullut hankittua enempää lapsia mitä on varaa ruokkia.
Samaa mieltä. Pahalta kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
-30% pullasta köyhät ritarit + hillo ja kermavaahto
Me tehdään -30% vaaleasta leivästä.
Popcorn! Syön joka päivä, poksuttelen kattilassa. Korvaa yhden aterian päivässä.
Letut, omatekoinen hillo ja kermavaahto.
Pizza Everybody, eli esim jauhelihakastikkeen, juuston, yms jämät täytteeksi