Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri sanoo aina tosi ilkeästi

Vierailija
07.10.2025 |

Mulla on työkaveri, joka on innokas valittamaan kaikesta mahdollisesta. Kyyninen ja negatiivinen tyyppi. 

Tämänkin vielä jaksaisin, mutta hänellä on tapana nostaa esimerkiksi palavereissa ja muuallakin epäkohdat esiin todella ikävällä tyylillä. Työskentelemme alalla, jossa käytäntönä on, että esim. valmistuneiden hankkeiden ja projektien jälkeen ne käydään huolellisesti läpi ja mietitään, mikä meni hyvin ja mikä huonosti. Kaikki ovat varmasti tottuneet ottamaan palautetta vastaan, ja yleensä nämä palautepalaverit ovat hyvähenkisiä ja kannustaviakin. 

Tällä yhdellä työkaverilla on kuitenkin tapana sanoa negatiiviset huomionsa todella ikävään sävyyn. Kun joku muu sanoisi asian, että "siihen kiinnitin huomiota, että olisiko tuossa kustannuslaskelmassa ollut kuitenkin hyvä huomioida asia x ja y, kun meillähän on yrityksessä linjattu, että..." niin tämä yksi sanoo todella nyrpeä ilme naamallaan, melkein aggressiivisesti, että "mä en siis voi tajuta mitä tämä kustannuslaskelman tekijä on oikein ajatellut, siis en voi käsittää että tällaista on tehty, kuinka on edes mahdollista, että tämä on niin kuin joku alakoululaisen räpellys koko homma, kun linjauksen mukaan pitäisi olla..."

Huomaan, että tämä herättää muissakin vähän outoja fiiliksiä ja pitkiä katseita, mutta kukaan ei toistaiseksi ole osannut sanoa mitään tuossa tilanteessa. Itseäni suututtaa ja ketuttaa. 

Miten tähän pitäisi suhtautua?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokousta vetävä huomauttaa tietenkin, että pidetään puheenvuorot asiallisena.

Vierailija
2/3 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kertoa olevansa eri mieltä. "Siis mulle ei kyllä ole tullut koskaan Matikaisen raporteista sellanen tunne, et hän olis jotenki inkompetentti. Kyl Made on kannuksensa ansainnu, ollu jo tässäki talossa sen mitälie 10 vuotta ja sitä ennen Fortumilla toisen mokoman. Eli mä todella ihmettelen noita Kämäräisen kommentteja räpeltämisestä vai kuinka sä Kämäräinen tätä rapsaa kuvailitkaan? Voisitsä Kämy pliis vähä valottaa meille muillekin, että miks tää ei oo sust koherentti."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakotat olmin kontilleen, vedät housut nilkkoihin ja osoitat dominanssia kairaamalla hänen pyllykoloaan niin, että savu nousee...oppiipahan olenaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi