Tunnetko ihmistä/ihmisiä joiden seurassa tulee selittämätön paha olo?

Vierailija

Miten sen kuvailisi parhaiten, jonkilainen pahuus joka huokuu ihmisestä vaikka ulkokuori voi olla näennäisen ystävällinen. Tunnen tällaisen naisen ja aina kohdatessa hänet tulee tunne että haluan äkkiä pois tilanteesta. Voiko pahuuden aistia vai onko kyse ei yhteen sopivista kemioista?

Sivut

Kommentit (48)

Vierailija

Kyllä. Tai tuskin se paha on, mutta niin ärsyttävä että kun kuulen sen puhua retostelevan (äänikin on kamala) niin mun tekisi mieli potkia ovia ja huutaa.

Vierailija

En usko pahuuden "huokuvan" ihmisistä, jotka ovat ulkoisesti ystävällisiä. Uskon järjen "virtaavan" muualle tietynlaisista ihmisistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En usko pahuuden "huokuvan" ihmisistä, jotka ovat ulkoisesti ystävällisiä. Uskon järjen "virtaavan" muualle tietynlaisista ihmisistä.

Mitä tarkoitit tuolla järjen virtaamisella?

Vierailija

Nyt pitäisi tietää mikä on ap:n tarkoittama "pahuus". Tarkoitatko, että jossakin ihmisessä asuu sielunvihollinen, paholainen, alkuperäinen pahuus, jokin sellainen joka on ollut hänessä syntymästä lähtien?

En aisti ihmisissä tällaista itse Pahuutta, mutta joissakin on paljon epämiellyttävää. He huokuvat hyvon nopeassakin kohtaamisessa kateutta, katkeruutta, itsekkyyttä, ennakkoluuloja, jyrkkiä asenteita, omahyväisyyttä, ylemmyyttä, alentuvuutta.. Siis monia epämiellyttäviä luonteenpiirteitä. Sellainen näkyy päälle, vaikka ihminen käyttäytyisi makeasti, lempeästi tai jotenkin "laupiaasti".

Ehkä syynä on kehonkieli ja äänenpainot.

Vierailija

Joo tiedän yhden. On mukamas ystävällinen ja aina hääräämässä ja hösäämässä. Kaikille mielin kielin, mutta ei hämää mua. Todellakin selittämätön paha olo tulee joutuessani hänen kanssaan samaan tilaan. Liikaa ärsykkeitä mun aivoille.

Vierailija

Olin kerran pari viikkoa sairaalassa, ja siellä oli yksi sairaanhoitaja, jonka läsnäolo tuntui epämääräisen karmivalta. Hän ei ollut epäystävällinen, päinvastoin, jutteli kanssani aika paljonkin, mutta hän oli jotenkin kummallisesti kiinnostunut vain omasta itsestään, ei potilaiden hyvinvoinnista. Hoito-ohjeissani oli lääkärin määräys, että jos verenpaine ylittää tietyt lukemat, niin annetaan verenpainelääkettä pistoksena. Ja jotenkin tuntui että hän suorastaan nautti kun sai mitattua minulta ne korkeat lukemat ja pääsi antamaan pistoksen. Tuntui todella oudolta, ja olin aina helpottunut, kun vuoroon vaihtui toinen hoitaja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olin kerran pari viikkoa sairaalassa, ja siellä oli yksi sairaanhoitaja, jonka läsnäolo tuntui epämääräisen karmivalta. Hän ei ollut epäystävällinen, päinvastoin, jutteli kanssani aika paljonkin, mutta hän oli jotenkin kummallisesti kiinnostunut vain omasta itsestään, ei potilaiden hyvinvoinnista. Hoito-ohjeissani oli lääkärin määräys, että jos verenpaine ylittää tietyt lukemat, niin annetaan verenpainelääkettä pistoksena. Ja jotenkin tuntui että hän suorastaan nautti kun sai mitattua minulta ne korkeat lukemat ja pääsi antamaan pistoksen. Tuntui todella oudolta, ja olin aina helpottunut, kun vuoroon vaihtui toinen hoitaja.

Hiukan harhaista ahdistua sairaanhoitajasta, joka haluaa tehdä työnsä hoito-ohjeiden mukaan,  potilaan hyväksi..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Nyt pitäisi tietää mikä on ap:n tarkoittama "pahuus". Tarkoitatko, että jossakin ihmisessä asuu sielunvihollinen, paholainen, alkuperäinen pahuus, jokin sellainen joka on ollut hänessä syntymästä lähtien?

En aisti ihmisissä tällaista itse Pahuutta, mutta joissakin on paljon epämiellyttävää. He huokuvat hyvon nopeassakin kohtaamisessa kateutta, katkeruutta, itsekkyyttä, ennakkoluuloja, jyrkkiä asenteita, omahyväisyyttä, ylemmyyttä, alentuvuutta.. Siis monia epämiellyttäviä luonteenpiirteitä. Sellainen näkyy päälle, vaikka ihminen käyttäytyisi makeasti, lempeästi tai jotenkin "laupiaasti".

Ehkä syynä on kehonkieli ja äänenpainot.

Ehkä se on tämä mitä haen, osasit kuvailla paremmin kuin minä "pahuuden".

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miten sen kuvailisi parhaiten, jonkilainen pahuus joka huokuu ihmisestä vaikka ulkokuori voi olla näennäisen ystävällinen. Tunnen tällaisen naisen ja aina kohdatessa hänet tulee tunne että haluan äkkiä pois tilanteesta. Voiko pahuuden aistia vai onko kyse ei yhteen sopivista kemioista?

Miten se pahuus huokuu? Kai hän nyt jotain sellaista sanoo tai tekee, josta mielikuvasi tulee? 

Muutenhan koko juttu on vain pääsi sisässä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiukan harhaista ahdistua sairaanhoitajasta, joka haluaa tehdä työnsä hoito-ohjeiden mukaan,  potilaan hyväksi..

Minä ymmärsin mitä tarkoitti. Jonkinlainen taipumus sadismiin yhdistettynä halveksuvaan asenteeseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se pahuus huokuu? Kai hän nyt jotain sellaista sanoo tai tekee, josta mielikuvasi tulee? 

Muutenhan koko juttu on vain pääsi sisässä. 

Kerroinkin aloituksessa selittämättömästä tunteesta, kun ei oikein osaa sanoa mistä johtuu ja miksi tulee vain tämän kyseisen hlön seurassa. Ap

Vierailija

Joidenkin ihmisten kohdalla tulee sellainen olo, että en viihdy ja pitää päästä tilanteesta pois. Ei paha, vaan kiusallinen. Nyt on ollut sellainen työkaveri muutaman kk, että mieli tekee jopa vaihtaa työpaikkaa. Kamala olla kahdestaan vaikka lounaalla, kun meillä syödään eväitä. Tapana on syödä kaikki samaan aikaan. Olen aina helpottunut, jos saan jollain tekosyyllä väistettyä tämän. Meitä on vain muutama ja vain me kaksi lähes koko ajan konttorilla, muut ovat paljon työmailla. 

Vierailija

Tunnen. Oli ensin selittämätön pahan olon tunne hänen lähellään. Myöhemmin ymmärsin että sille oli perusteet, kun näin mitä oli kirjoitellut minusta Facebookissa. Niistä kävi ilmi hänen todelliset, minua pilkkaavat ajatuksensa. Tajusin niiden perusteella, mitä ikävää hänen oli täytynyt ajatella eräässä tietyssä tilanteessa, jossa minulla jostain syystä oli ollut hänen lähellään todella paha olo.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat