Crp 250, mitäs nyt?
Olin neljättä päivää kipeänä, kuumetta korkeimmillaan 39,4. Joku virus peräinen tulehdus kurkussa, todettiin vasta tänään, kun kävin kolmannen kerran lekurissa. Kaksi aikaisempaa vaan sanonut, että kotiin lepäämään ja buranaa tarvittaessa. Olen kysynyt, saisinko tsekattua tulehdusarvot, mutta ne ei kuulemma olleet tarpeellisia. Tämä ihana kolmas lääkäri kumminkin passitti labraan, ja soitti et CRP 250, ja määräsi antibioottikuurin. Olen ollut todella kipeä, monesti hysteerisesti itkenyt kun sattuu joka paikkaan ja muutenkin en pysty niellä, hengittäminen epämukavaa. Kumminkin nyt 800mg burana ja 1g panadoli auttaa, laskee kuumeen, pystyn olemaan normaalisti, kurkku kumminkin kipeä, puhuminen sattuu. Olin aluksi vaan onnellinen että sain vihdoinkin antibioottikuurin, mutta aloin lueskelemaan netistä, että crp on mulla korkea. Pitäskö soittaa jonnekin, jos joo, niin minne ja kysyä onko sairaala hoito tarpeellinen? Kiitos kauheasti jos joku vaivaantuu vastaamaan.
Kurkkukipusi aiheuttaja voi olla virus, mutta jossain elimistössäsi sinulla on bakteeritulehdus.