Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ongelma, potilaat eivät vastaa kun soitan tuntemattomasta numerosta.

Vierailija
02.10.2015 |

Olen terveyskeskuslääkäri ja soitan potilaille niin, että näkyy tuntematon numero soittaa. Jonkin aikaa soitin niin, että numero näkyi, mutta sitten potilaat rupesivat soittelemaan kesken vastaanoton, eikä se nyt käy. Tänäänkin eräs äiti oli pyytänyt kiireellisesti ottamaan yhteyttä lapsensa asiassa - ei vastannut puhelimeen - 3 kertaan soitin. Samoin erääseen pienkotiin yritin soittaa pyynnöstä heidän asukkaansa röntgenkuvista (ranteessa murtuma), ei vastattu. 

Vastaatko sinä tuntemattoman numeron soittaessa?

Kommentit (247)

Vierailija
161/247 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 22:47"]

Lähetä ensin tekstari, että kohta soitan.

[/quote]mut sit se numero näkyy siinä

Vierailija
162/247 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei vastata sen päivän aikana, kun muutaman kerran yritän, laitan kirjeen ja kiireellisissä asioissa soitan omaisille ja jätän viestin (en luonnollisestikaan kerro kuitenkaan salassapidettävää tietoa). Jos olisi hengenhätä, tekisin virka-apupyynnön poliisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/247 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 09:58"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 09:49"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 09:31"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 09:24"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 08:56"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 08:53"]

Mielestäsi lääkäri ei siis edes yritä saada potilasta kiinni, kun hän soittaa potilaalle neljä kertaa sinä ajankohtana, jona on sopinut soittavansa? Miten monta kertaa sen lääkärin sinusta pitäisi soittaa, jos potilas ei suvaitse vastata puhelimeen, vaikka tietää odottaa lääkärin soittoa siihen aikaan?

[/quote]

Jos ei homma toimi, niin kannattaisiko ehken miettiä toimintatavan muutosta?

[/quote]

Miksi lääkärin pitäisi miettiä toimintatavan muutosta? Jospa ihmiset ihan itse muuttuisivat toimintatapojaan siten, että vastaavat puhelimensa silloin kun tietävät odottaa lääkärin puhelua?
[/quote]
Pitäisikö se tietää että murtuma on jäänyt huomaamatta ja lääkäri soittaa takaisin kun huomaa vihdoin asian?
[/quote]

Siis kun ne sieltä pienkodista nimenomaan pyysivät että lääkäri rannemurtumajutusta soittaisi, niin kyllä on ihan pienkodin henkilökunnan moka se, että eivät vastaa puhelimeen vaikka lääkäri neljä kertaa soitti!! Kännykkää voi pitää mukana myös silloin kun on asiakkaiden kanssa tekemisissä, varsinkin jos odottaa tärkeää asiakasta koskevaa puhelua!
[/quote]
Kuulostaa kyllä varsin oudolle että murtuma asiassa joka vaatisi välitöntä hoitoa jätetään soittopyyntöjä puolin tai toisin.
[/quote]

Oudolta se minustakin kuulostaa, mutta silti mielestäni ei ole lääkärin vika se, jos pienkodin henkilökunta ei vastaa puhelimeen kun on itse kerran pyytänyt lääkärin soittoa. Voihan olla kyse vaikka murtumasta, joka on alunperin hoidettu vaikka liimasiteellä, mutta pienkodin henkilökunta on pyytänyt lääkäriä katsomaan röntgenit uudestaan, jos vaikka odotettua paranemista ei ole tapahtunut. Tällöin varmaan voisivat pyytää lääkäriä soittamaan kuvat katsottuaan.

Vierailija
164/247 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitokotitapauksessa soittaisin aina ylemmälle partaalle, kunnes saisin jonkun kiinni tai sitten omaisille, etä hakee vanhuksen kipsattavaksi. Terveyskeskukset ovat ongelmallisia paikkoja päästä puhelimella läpi, kun yritetään sairaalasta käsin. Toisin päin konsultaatiopuhelut pelaavat varmasti paremmin. 138

Vierailija
165/247 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyrin vastaamaan kaikkiin puheluihin ja aina, mutta viranomaisten ymv. tuntuu olevan aivan tosi vaikeaa käsittää, että minullakin on elämä.

Saatan olla paikassa missä en vaan voi vastata tai puhelin on äänettömällä. Toivon saavani tärkeistä asioista viestin, että minua on yritetty tavoittaa ja ohjeet miten voin toimia sen jälkeen.

Lääkäri voi jättää viestin, mutta asiaa ei saa vastaajaan kertoa vaan pyytää ottamaan yhteyttä esim. päivystykseen jos on kiireellinen asia ja kertoa, että aikoo ottaa uudestaan yhteyttä ja aika jolloin näin tekee.

Moni vastaava taho kuvittelee, että se on mun elämäni ainoa ja tärkein asia. Olen usean lapsen yksinhuoltaja ja lapsillani sekä itselläni on sairauksia, jotka työllistävät minut päivittäin suurelta osin eli olen palaverissa, tapaamisessa, lapsen lääkärissä, omassa toisessa lääkärissä... silloin keskityn siihen asiaan ja puhelin saa piristä.

Et varmaan itsekään lääkärinä halua, että potilas puhelee puhelimessa vastaanotolla ja vie kallista aikaasi?

Nyt joku sanoo, että vastaa ja kerro, että et voi puhua nyt. Tämä ei useinkaan toimi. Kaikki ei edes kysy, että olenko sellaisessa paikassa, että voinko puhua ja onko minulla aikaa. Useat aloittaa sellaisen monologin samantien ettei siihen saa sanaa väliin vasta kun toinen hiljenee. Sitten onkin jo aikaa kulunut ja henkilökohtainen asiani siinä esillä.

Kun nämä soittajat ei huomaa ajatella, että saatan olla pahassa paikassa tai arvosta millään tapaa minun aikaani.

En myöskään pysty vastaamaan samasta syystä jos minulla on verensokeri alhaalla (olen diabeetikko) kun siinä on kysymys sekunneista ja joutuisin olemaan tyly kun sanoisin nopeasti, että en voi puhua ja mulla on hypot (usein vieläpä puhumaan sen juuri aloitetun monologin päälle ja sulkemaan luurin) sillä en kerkiäisi mihinkään small talkiin enkä ystävällisiin tapoihin. Mieluummin odotan, että se joku soittaa uudestaan jos on tärkeää.

Älkää siis noin pienistä te lääkäritkään tössähtäkö. Teillä on työaika ja kyseessä työpuhelu, mutta ne puhelut eivät ole minun työtäni vaan elämää eikä siten voi olettaa, että istun luurin ääressä odottamassa kun luvattu soittaa kymmeneltä, mutta soitetaan 12.30 kun on ollut kiireinen päivä. Minä voin jo silloin olla toisessa luvatussa paikassa.

Vierailija
166/247 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa töissä ei vaan pysty vastaamaan jokaiseen päivällä tulevaan tuntemattomaan numeroon. Mulla ei lukion opena ole edes yleensä puhelinta mukana oppitunteja pitäessä: otan sen mukaan vain, jos odotan soittoa esim. lääkäriltä.

Vierailija
167/247 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 10:11"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 22:47"]

Lähetä ensin tekstari, että kohta soitan.

[/quote]mut sit se numero näkyy siinä

[/quote]

Voi kamala! Ketä lääkäri sitten pelkää? Kun eihän se nyt henkilökohtainen numero ole!

Laittaa vastaajaansa viestin, että kiireisissä asioissa ottakaa yhteys ajanvaraukseen tai päivystykseen. Muutoin voi palata asiaan soittoajalla, joka on : ******

Vierailija
168/247 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 09:24"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 08:56"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 08:53"] Mielestäsi lääkäri ei siis edes yritä saada potilasta kiinni, kun hän soittaa potilaalle neljä kertaa sinä ajankohtana, jona on sopinut soittavansa? Miten monta kertaa sen lääkärin sinusta pitäisi soittaa, jos potilas ei suvaitse vastata puhelimeen, vaikka tietää odottaa lääkärin soittoa siihen aikaan? [/quote] Jos ei homma toimi, niin kannattaisiko ehken miettiä toimintatavan muutosta?   [/quote] Miksi lääkärin pitäisi miettiä toimintatavan muutosta? 

[/quote]

Koska ei homma toimi. Siksi. Jos räikkösen auto ei kulje Ferrarilla kunnolla, niin ei auta itkeä, että Mercedeksen mekaanikot tulisivat sitä korjaamaan.

Vierailija
169/247 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 09:38"]

Minä en edes luovuta numeroani kellekään, jonka numeroa minulla itselläni ei ole. Tästä tiedän, että tuntemattomasta soittaja on joku häirikkö, joka on tonkinut numeroni luvatta ties mistä. Miksi helvetissä ette voi lähettää sähköpostia? Onneksi joissain palveluissa tajutaan lähettää, mutta sitä ennen tulee aina vähintään pari salattua puhelua. Itse jouduin ottamaan lomaa puhelua varten, koska terveydenhuoltoon piti ottaa yhteys puhelimitse ja se piti tehdä klo 10-11, eikä tuo onnistunut töissä. Ihan idioottien hommaa, jos siihen puhelimeen ei ehdi vastata kuin tunnin aikana niin miksi ihmeessä ei voi suostua kommunikoimaan sähköpostitse? Joku kirjesalaisuusjuttu? En tiedä mitä puhelu siinä auttaa, voihan kuka tahansa napata puhelimeni ja vastata siihen esittäen minua.

[/quote]

Aivan näin! Ja jos asiakas itse toivoo yhteydenottoa esim. sähköpostilla, niin silloin kirjesalaisuus on asian oma ongelma. Jos tarpeeksi pitkälle mennään vainoharhaisuudessa, niin puheluidenkin kuuntelu on mahdollista.

Lisäksi olen ihmetellyt näitä virastoja joissa sanotaan, että homma ei onnistu puhelimella, mutta kirjeellä onnistuu. No voihan joku förata sen kirjeen matkallakin. Aukotonta järjestelmää ei ole olemassakaan.

Vierailija
170/247 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 10:13"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 09:58"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 09:49"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 09:31"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 09:24"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 08:56"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 08:53"]

Mielestäsi lääkäri ei siis edes yritä saada potilasta kiinni, kun hän soittaa potilaalle neljä kertaa sinä ajankohtana, jona on sopinut soittavansa? Miten monta kertaa sen lääkärin sinusta pitäisi soittaa, jos potilas ei suvaitse vastata puhelimeen, vaikka tietää odottaa lääkärin soittoa siihen aikaan?

[/quote]

Jos ei homma toimi, niin kannattaisiko ehken miettiä toimintatavan muutosta?

[/quote]

Miksi lääkärin pitäisi miettiä toimintatavan muutosta? Jospa ihmiset ihan itse muuttuisivat toimintatapojaan siten, että vastaavat puhelimensa silloin kun tietävät odottaa lääkärin puhelua?
[/quote]
Pitäisikö se tietää että murtuma on jäänyt huomaamatta ja lääkäri soittaa takaisin kun huomaa vihdoin asian?
[/quote]

Siis kun ne sieltä pienkodista nimenomaan pyysivät että lääkäri rannemurtumajutusta soittaisi, niin kyllä on ihan pienkodin henkilökunnan moka se, että eivät vastaa puhelimeen vaikka lääkäri neljä kertaa soitti!! Kännykkää voi pitää mukana myös silloin kun on asiakkaiden kanssa tekemisissä, varsinkin jos odottaa tärkeää asiakasta koskevaa puhelua!
[/quote]
Kuulostaa kyllä varsin oudolle että murtuma asiassa joka vaatisi välitöntä hoitoa jätetään soittopyyntöjä puolin tai toisin.
[/quote]

Oudolta se minustakin kuulostaa, mutta silti mielestäni ei ole lääkärin vika se, jos pienkodin henkilökunta ei vastaa puhelimeen kun on itse kerran pyytänyt lääkärin soittoa. Voihan olla kyse vaikka murtumasta, joka on alunperin hoidettu vaikka liimasiteellä, mutta pienkodin henkilökunta on pyytänyt lääkäriä katsomaan röntgenit uudestaan, jos vaikka odotettua paranemista ei ole tapahtunut. Tällöin varmaan voisivat pyytää lääkäriä soittamaan kuvat katsottuaan.
[/quote]
Tiedon voi jättää myös potilas asiakirjoihin silloin kun pyydetään palaamaan johonkin asiaan uudelleen. Hoitovirhe tapahtuu vasta jos viestiin ei reagoida puhelimeen vastaamattomuus ei sellainen ole.
Toki tuntuu varsin oudolle että kokopäivänä ei puhelimeen kukaan vastaa ellei sitten ole virhe puhelintiedoissa... nekin ehkä kannattaa tuossa vaiheessa tarkistaa.
Olen työskennellyt useammassa pienkodissa enkä muista että puheluja olisi tullut tuntemattomasta numerosta kyllä muutenkaan oli soittaja lääkäri tai joku muu virallinen taho.

Vierailija
171/247 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 10:24"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 09:24"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 08:56"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 08:53"] Mielestäsi lääkäri ei siis edes yritä saada potilasta kiinni, kun hän soittaa potilaalle neljä kertaa sinä ajankohtana, jona on sopinut soittavansa? Miten monta kertaa sen lääkärin sinusta pitäisi soittaa, jos potilas ei suvaitse vastata puhelimeen, vaikka tietää odottaa lääkärin soittoa siihen aikaan? [/quote] Jos ei homma toimi, niin kannattaisiko ehken miettiä toimintatavan muutosta?   [/quote] Miksi lääkärin pitäisi miettiä toimintatavan muutosta? 

[/quote]

Koska ei homma toimi. Siksi. Jos räikkösen auto ei kulje Ferrarilla kunnolla, niin ei auta itkeä, että Mercedeksen mekaanikot tulisivat sitä korjaamaan.

[/quote]

Niin ihmettelen minäkin. Miksi lääkäri ei voi muuttaa toimintatapojaan? Omia työskentelytapojaan toimivammiksi? Kun kerran ongelman ydin on niissä lääkärin puheluissa ja niiden onnistumisessa eikä asiakkaiden elämässä (heiltähän menee vain sen kertainen yhteydenottoyritys ohi ja lääkäriltä kenties useita päivittäin)?

Kuka sitten ne toimintatavat muuttaisi jos ei henkilö itse, joka toteaa ettei ne vanhat tavat nyt toimi?

Vai odotatteko te lääkärit, että joku muu instanssi tulee ja antaa uudet ohjeet? Kai te nyt olette ihan itseohjautuvia ammattilaisia kuitenkin?

Vierailija
172/247 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos tulee paskahätä juuri silloin kun on sovittu puheliaika?  =o

Vierailija
173/247 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi ap:n työnantajan ohjeistavan myös montako kertaa potilasta yritetään saavuttaa millä aikavälillä ja mitä sitten tehdään kun potilas ei vastaa puheluihin. Laitetaanko tieto esim. paperilla jne. 
Kyllä se on ihan potilaan oma vika, jos ei vastaa puheluihin.

Vierailija
174/247 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi ihmisillä on epätietoisuutta terveydenhuollon toiminnasta ja paljon ihan järkevältä kuulostavia olettamuksia, mutta jotain asiaa ei tiedetä.

1. Useimmissa paikoissa sähköpostilla potilasasioiden hoitaminen kielletty

2. Tekstiviestien lähettäminen kielletty

3. Vastaajaviestien jättäminen kielletty

4. Soitetaan tuntemattomasta numerosta, koska ei haluta potilaiden soittavan kesken toisen potilaan hoidon. Potilaiden hoitaminen on ihan haastavaa, ja häiriötekijät on minimoitava, jotta virheitä ei tulisi. Puhelimen täytyy kuitenkin olla päällä, kun henkeä uhkaavissa tilanteissa lääkäri kuitenkin pitää saada kiinni, vaikka toisen hoito olisi kesken. Kahta puhelinta ja liittymää ei valitettavasti ainkaan meidän tk:ssa ole vara pitää per lääkäri. Raha siis tässäkin syy.

5. On mahdotonta sanoa tarkkaa aikaa soitolle potilaalle. Esim. rötgenkuvan katson toki itsekin ja näen kyllä, osan asioista, mutta sitten laitan kuvan lausuttavaksi radiologille, jolta vastaus tulee, sitten kun tulee. Radiologikin koittaa kuvat katsoa pikimmiten, mutta välillä lausuminen venyy. Asiaan perehtynyt ihminen näkee kuvista enemmän kuin, minä ja ei meillä ole edes sellaisia olosuhteita, että kuvista näkisi kaiken. Vaatisi esimerkiksi tietynlaisen näytön, joita ei meidän kunnassa ole ollut varaa ostaa.

Toki silloin kun muistan, sanon potilaille, että soittelemme täältä ilman numeroa, että kannaa vastata.

Vierailija
175/247 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 08:28"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 08:24"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 08:18"] [quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 07:54"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 00:37"] [quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 22:57"] [quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 22:54"] [quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 22:44"] Vastaatko sinä tuntemattoman numeron soittaessa? [/quote] Töissä vastaan (pienkodissa) työpuhelimeen, mutta en jos joku soittaa tuntematomasta numerosta henkilökohtaiseen puhelimeen. Vapaalla aika paljon riippuu tilanteesta vastaanko vai en, kaupan kassalla, lenkillä jne en yleensä vastaa. [/quote] Lisätään nyt vielä että toisinaan se työkännykäkin saattaa olla kanslian pöydällä esim. silloin kun olen suihkuttamassa/muuten hoitamassa asukasta. [/quote]Tästä rannemurtumastakin soitin neljään kertaan päivän aikan hoitokotiin kännykkänumeroon, ei vastattu. Ehkä sitten hoitaja oli kaiken aikaa potilaassa kiiini. Rannemutuma nyt jäi kipsiä vaille ainakin ensi viikkoon. Ap [/quote] Onneksi minulla ei ole kaltaistasi lääkäriä, joka jättäisi murtuneen ranteeni ilman kipsiä vain, koska ei viitsinyt yrittää saada kiinni. Minulle kävi vähän samantyyppisessä tilanteessa niin, että olin tentissä ja känny kiinni, labratuloksista odottelin tietoa vasta pari tuntia tentin jälkeen, kun oli soittoaika varattu. No, kun lääkäri ei saanut kiinni, hän soitti koululle, ja vapaatuntia viettänyt opettaja tuli luokkaan ja pyysi minut oven ulkopuolelle ja ojensi puhelimen, jossa lääkäri kertoi että parissa veriarvossa oli kriittisellä tavalla häikkää, ja piti lähteä heti ensiapuun keskussairaalaan. Ihan hyvä että huolehti, olisin kuollut jos lääkäri olisi ollut kuin ap. Tosin provohan tämä taitaa olla, edes kusipäisimmät lääkärit eivät kiduta potilaitaan noin. [/quote] Meinaat, että lääkärillä ei ole muuta tekemistä kun alvariinsa soitella yhdelle ihmiselle, joka ei useasta soitosta huolimatta vastaa puhelimeen? Varsinkin kun vastapuolella on tiedossa, että jossain vaiheessa puhelu tulee. [/quote] Koskaan kuullut, että joskus pitäisi päästä hoitoon HETI tai kuolee? Jos lääkäri ei olisi sinnikkäästi tavoitellut, olisin kuollut. Kuume oli jo koholla ja leukkarit nollilla. Katsos kun kaikki lääkärit ei ole ap:n kaltaisia kusipäitä, jotka antaisivat potilaan menehtyä, kun eivät vaivaudu tavoittelemaan. [/quote] Menehtyykö ihminen, jos rannetta ei kipsata? Missä kohtaa ap kirjoitti, ettei ole vaivautunut tavoittelemaan? En näe sellaista kohtaa.

[/quote]

Ei menehdy mutta kärsii. Moinen kusipää saisi menettää lupansa. Minäpä kerron teille erään tapauksen, jonka lääkäri olisi menettänyt lupansa, jos olisi toiminut yhtä sadistisesti kuin ap. Potilas oli ollut itseään huolestuttavien oireiden vuoksi lääkärillä, oli otettu verikokeet ja röntgen ja kotiin odottamaan että labravastaukset tulevat ja että joku ehtii katsoa kuvat. Kerrottiin, että soitettaisiin tiettynä aikana.

Labravastaukset tulivat, mutta kuvista ei vielä oltu saatu lausuntoa, kun lääkäri kuitenkin sitten katsoi labrat. Pari arvoa oli vinksallaan, jopa niin paljon, että lääkäri soitti heti potilaalle, ei kuitenkaan saanut vastausta. Parin lisäkerran jälkeen hän soitti lähiomaiselle, joka yritti sitten heti tavoittaa potilasta, turhaan. Potilas oli menettänyt tajunsa kotonaan ja tämä lähiomainen huomasi sen kun meni potilaan ovelle eikä saanut auki, näki kuitenkin potilaan lattialla makaamassa. Soitti suoraan häkeen, ja pelastuslaitos tuli mukanaan kirves.

Potilas selvisi tuosta vain siksi että lääkäri ei luovuttanut. Kuoli tosin perussairauteensa jokin aika sitten.

Tiedän tapauksen, koska olen sairaankuljettajana/ensihoitajana samassa vuorossa kun ne, jotka potilaan luo lähti ja debriifauksessa oltiin me muutkin mukana.

Vierailija
176/247 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisko mahdollista saada työn puolesta toinen puhelin mikä olisi vain näitä soittoja varten? Sitten kun puhelut hoidettu niin kyseinen puhelin kiinni.

Vierailija
177/247 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 10:33"]

[/quote]Irrota se puhelin laturista ja ota mukaan huussiin.

Vierailija
178/247 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan kun kykenen, mutten nyt saa teidän logiikastanne kiinni... Maksavalle asiakkaalle saa soitella mihin aikaan tahansa ja asiakas on moukka ja typerys jos ei vastaa, mutta esimerkiksi tekstari tai viesti vastaajaan tai edes näkyvä numero ei tule kuuloonkaan, koska olisi ikävää jos lääkärille soitettaisiin huonoon aikaan? Tämä systeemi ei selvästikään toimi kenenkään eduksi, joten en ymmärrä miksei tosiaan voi hoitaa näitä asioita sähköpostitse. Selittäisittekö?

Vierailija
179/247 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 10:42"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 10:33"]

[/quote]Irrota se puhelin laturista ja ota mukaan huussiin.

[/quote]

Oon muuten tehnyt näin. Eri. Ihan oikeesti, kukaan ei ole kommetoinut, mutta eikö teille muka anneta niitä soittoaikoja etukäteen, että tietää odottaa? Ei mulle ole yksikään lääkäri yllättäin soittanut. 

Vierailija
180/247 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako palstalaiset aikaa, jolloin käytössä oli lankapuhelin. Eihän sitä silloin koskaan voinut tietää kuka soittaa! Itse vastaan vaikka olisi tuntematon numero ja osaan nätisti sanoa ei kiitos-puhelinmyyjille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä