Ongelma, potilaat eivät vastaa kun soitan tuntemattomasta numerosta.
Olen terveyskeskuslääkäri ja soitan potilaille niin, että näkyy tuntematon numero soittaa. Jonkin aikaa soitin niin, että numero näkyi, mutta sitten potilaat rupesivat soittelemaan kesken vastaanoton, eikä se nyt käy. Tänäänkin eräs äiti oli pyytänyt kiireellisesti ottamaan yhteyttä lapsensa asiassa - ei vastannut puhelimeen - 3 kertaan soitin. Samoin erääseen pienkotiin yritin soittaa pyynnöstä heidän asukkaansa röntgenkuvista (ranteessa murtuma), ei vastattu.
Vastaatko sinä tuntemattoman numeron soittaessa?
Kommentit (247)
Kyllämulle lääkäri soitti pari viikoa sitten yllättäen ihan näkyvästä numerosta. Ei tulis kyllä mieleenkään soitella hänelle päin ja häiritä työntekoa. Itse tekisin niin että soittaisin potilaille numerosta, joka olisi vain tähän käyttöön tarkoitettu.
Sen voisi laittaa äänettömälle silloin kun on töissä. Enkä vastaisi siihen tulleisiin viesteihin tai soittoihin. Nauhoitus vaan siihen että ottakaa yhteys hoitajaan ja jättäkää soittopyyntö.
Mitä vittua? Kyllä meidän kaikissa kunnallisissa (tk ja sairaalat) näkyy numero. Samoin näkyy jos sairaankuljetuksesta (ensihoitaja tms.) soittaa. Yksityisen lääkäriaseman lääkäri soittaa tuntemattomasta nrosta mutta asiasta on infottu etukäteen todella selkeästi.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 22:48"]
Vastaan, koska en ole idiootti enkä velkojia pakeneva rikollinen. Jos joku ei vastaa tuntemattomaan, hyväksyy myös sen, ettei tule saamaan odottamaansa puhelua lääkäriltä.
[/quote]
Meinaatko että se velkoja löytää jotenkin helpommin, jos vastaa puhelimeen?
Vastaan, jos tiedän, että sairaalasta soitetaan minulle kyseisenä päivänä.
Muuten en.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 22:54"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 22:44"]
[/quote]
Töissä vastaan (pienkodissa) työpuhelimeen, mutta en jos joku soittaa tuntematomasta numerosta henkilökohtaiseen puhelimeen. Vapaalla aika paljon riippuu tilanteesta vastaanko vai en, kaupan kassalla, lenkillä jne en yleensä vastaa.
[/quote]
Lisätään nyt vielä että toisinaan se työkännykäkin saattaa olla kanslian pöydällä esim. silloin kun olen suihkuttamassa/muuten hoitamassa asukasta.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 22:47"]
Lähetä ensin tekstari, että kohta soitan.
[/quote]Tämmöiseen venkoiluun en lähde. Ap
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 22:50"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 22:48"]En koskaan vastaa jos en tiedä kuka soittaa, oli numero tai ei! [/quote] Oletko niin nuori, ettet ole koskaan nähnyt lankapuhelinta? Jos et, miten toimit siihen aikaan?
[/quote]
Lankapuhelimessakin oli numeronäyttö jo 90-luvun alussa.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 22:51"]
En vastaa. Terveyskeskuksesta ei soiteta kännykästä.
[/quote]Meillä ei muita puhelimia olekaan lääkäreillä kuin kännykät. Ap
Vastaan, jos kuulen puhelimen soivan.
Esimerkiksi töissä ollessani en vastaa.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 22:55"]
Mä oon kans ihmetellyt näitä jotka "en todellakaan vastaa tuntemattomaan nroon!" Siis kaupittelijoille voi sanoa ei ja jostain ihme stalkkereistakin on kiva tietää jos ne on jostakin numeroni saanut hommattua= voi sit vaihtaa tiedot salaseks tai vaihtaa nro..ei kukaan lankoja pitkin pysty tulemaan että mitä siinä pelkäämään
[/quote]
Jos ei huvita vastata tuntemattomaan numeroon niin voi jättää vastaamatta. Jokain päättää ihan itse mihin vastaa ja mihin ei. Onko tämä joku ongelma sinulle?
Eikö teillä, jotka ette vastaa tuntemattomaan numeroon, ole sen ikäisiä lapsia, jotka jo liikkuvat kodin ulkopuolella ilman vanhempia? Lapselle on voinut sattua jotain ja esim. sairaalasta tai poliisista soitetaan? Tai joku soittaa tuntematon aikuinen soittaa, joka on auttanut pulaan joutunutta lasta.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 23:02"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 22:55"]
Mä oon kans ihmetellyt näitä jotka "en todellakaan vastaa tuntemattomaan nroon!" Siis kaupittelijoille voi sanoa ei ja jostain ihme stalkkereistakin on kiva tietää jos ne on jostakin numeroni saanut hommattua= voi sit vaihtaa tiedot salaseks tai vaihtaa nro..ei kukaan lankoja pitkin pysty tulemaan että mitä siinä pelkäämään
[/quote]
Jos ei huvita vastata tuntemattomaan numeroon niin voi jättää vastaamatta. Jokain päättää ihan itse mihin vastaa ja mihin ei. Onko tämä joku ongelma sinulle?
[/quote]Ei se minulle ole ongelma, kirjaan sairaskertomukseen, että olen yrittänyt soittaa, mutta ei vastattu. Se on sen potilaan ongelma. Ap
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 23:03"]
Eikö teillä, jotka ette vastaa tuntemattomaan numeroon, ole sen ikäisiä lapsia, jotka jo liikkuvat kodin ulkopuolella ilman vanhempia? Lapselle on voinut sattua jotain ja esim. sairaalasta tai poliisista soitetaan? Tai joku soittaa tuntematon aikuinen soittaa, joka on auttanut pulaan joutunutta lasta.
[/quote]
Yleensä siinä tilanteessa kun en pysty/halua vastata tuntemattomaan numeroon yhteyden saa toiseen vanhempaa.
Vastaan puhelimeen jos voin, mutta ärsyttää salatuista numeroista tulleet puhelut, kun ei tiedä kuka oli eikä voi selvittää.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 08:02"]
[/quote]Tästä rannemurtumastakin soitin neljään kertaan päivän aikan hoitokotiin kännykkänumeroon, ei vastattu. Ehkä sitten hoitaja oli kaiken aikaa potilaassa kiiini. Rannemutuma nyt jäi kipsiä vaille ainakin ensi viikkoon. Ap
[/quote]
Mulla on ainakin otettu röntgenit ensin ja sitten kipsattu, jos on ollut tarvetta, eikä ole lähetetty ensin kotiin ja sitten yritetty soitella perään. Outoa toimintaa.
[/quote]Tätä vanhusta oli käytetty lääkärillä edellisenä päivänä iltavastaanotolla, jolloin rtg ei ollut auki. Minustakin outoa, ettei päivystävää lääkäriä pyydetty heti silloin katsomaan kuvia. Ap
Meillä potilaat eivät soita lääkärille, vaan soittotunnit on sillä periaatteella että lääkäri soittaa potilaalle. Ja kun soitan siihen ennalta ilmoitettuun aikaan tuntemattomasta numerosta, eivät potilaat siltikään vastaa. Ap
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 22:57"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 22:54"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 22:44"]
[/quote]
Töissä vastaan (pienkodissa) työpuhelimeen, mutta en jos joku soittaa tuntematomasta numerosta henkilökohtaiseen puhelimeen. Vapaalla aika paljon riippuu tilanteesta vastaanko vai en, kaupan kassalla, lenkillä jne en yleensä vastaa.
[/quote]
Lisätään nyt vielä että toisinaan se työkännykäkin saattaa olla kanslian pöydällä esim. silloin kun olen suihkuttamassa/muuten hoitamassa asukasta.
[/quote]Tästä rannemurtumastakin soitin neljään kertaan päivän aikan hoitokotiin kännykkänumeroon, ei vastattu. Ehkä sitten hoitaja oli kaiken aikaa potilaassa kiiini. Rannemutuma nyt jäi kipsiä vaille ainakin ensi viikkoon. Ap
Itse olen vastannut tuntemattomiin numeroihin sen jälkeen, kun esikoinen lähti koulutielle. Se itsenäistyminen voi tuoda mitä vaan tullessaan. Ei ole ihmeellisiä tuonnut mutta.
mä olen aina ihmetellyt, että miksei lääkäreillä ole omaa "firman numeroa" noita tilanteita varten ja sitten se sisäinen numero erikseen. Eihän se ole kovin vaikea tai edes rahaa vaativa juttu, mutta kun terveydenhuollossa halutaan olla kökköjä ja jäyhiä, kuten kaupungin/valtion palveluksessa yleensä...
Eihän se ole soittavan lääkärin vika missään tapauksessa. Outoa, jos jengi osaa odottaa puhelua, niin sitten eivät vastaa. edes lapsen ollessa hädässä.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 22:47"]Lähetä ensin tekstari, että kohta soitan.
[/quote][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 22:47"]Lähetä ensin tekstari, että kohta soitan.
[/quote]
Idiootti :D
Ei liene ylivoimaista järjestää asiaa niin että numerosi näkyy, mutta siihen ei voi soittaa.
Itse olen sitä mieltä että numerot pitäisi koodata siten että puhelimessa itsessään olisi jo kaikista numeoista tieto että onko soittaja esimerkiksi puhelinmyyjä tai viranomainen jne.