Apua pukeutumisasiassa! Millaista viestiä mielestäsi antaa nainen
joka on pukeutunut näin:
- nanson musta-punainen lilja mekko velouria, pituus polveen
- mustat paksut sukkahousut
- musta villatakki (kiinni napitettu, zaran)
- mustat vagabondin nahkasaappaat (korolla, mutta arkiset)
- musta nahkainen isohko mummotyylinen käsilaukku (wedinsistä)
- aarikan mustat korvakorut (roikkuvat, pienehköt)
- hieman meikkiä, ei näkyvästi. Hiukset vaaleat kiharat, "auki" pituus olalle
Olin nimittäin näin pukeutuneena eräässä tapaamistilanteessa äskettäin ja annoin ilmeisesti aivan väärää viestiä pukeutumisellani... Eli toivoisin kommentteja siitä, mitä viestiä annan ja myös arvauksia iästäni ja vaikka koulutukseni tasosta sekä työalastani tai mitä tuosta nyt mieleen tulee. Kiitos jos jaksat vastata :) (niin ja sanotaan vielä että olen keskipituinen ja normaalipainoinen jos sillä on vaikutusta asiaan)
Kommentit (84)
mutta mulle tuli ekana mieleen huora.
Nyt kun luin pidemmälle niin voisiko ensikerralla olla päällä jakkupuku? Tai siistit suorat housut ja joku peruspaita vaikka vähän muotoleikattu. Siistit matalavartiset kävelykengät ja sitten jos sataa niin vaikka sellainen tumma perustakki, jossa vaikka vyö vyötäröllä. Voisiko ostospaikka olla ensikerran vaikka Stokka tai Halonen ja pyydät vinkkejä toimistopukeutumiseen.
jos haluat työpaikan. Joillakin työantajilla on kriteerit työvaatteista. Voit sitten vapaa-ajalla pukeutua niin kuin haluat.
yhdellä hame, paitapusero ja neuletakki, yhdellä housujakkupuku ja yhdellä arkisen oloiset suorat housut ja trikoinen paita.
Pukeutuisin töihin samoin mekkoon ja neuletakkiin, sellaisia vaatteita käytän. Välillä tunikoita/ mekkoja ja trikoita tai kapeita housuja, mutta nämä eivät mielestäsi työhaastatteluun sovi...Mutta mitäpä minä tiedän :O
Aikuinen nainen pukeutuu kesällä umpinaisiin pikkukenkiin, kun sataa. Saappaita ei käytetä kesäkuukausina lainkaan.
Itse käytän pikkukenkiä kesällä myös hameen kanssa, vaikka sataa. Kymmenen minuutin työmatkallani en ehdi liikaa kastua, ja ohuet, ihonväriset sukkahousut kuivuvat nopeasti. Ei tarvitse rypeä lätäköissä vaikka olisikin kostea sää. Kengät suojataan suihkeella ennen käyttöä, jolloin ne eivät kastu lyhyillä matkoilla.
Neuleesta, trikoosta tai velourista valmistettua mekkoa en ole koskaan käyttänyt töissä. Sellaiset kuuluvat vapaa-aikaan, ihan iästä ja vartalosta riippumatta.