Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Halosen kannattajat ja demarit! Vastaisitteko ystavallisesti tahan yhteen kysymykseen? Tama keskustelu ei koske muita aiheita, vain tata yhta. Kysymys kuuluu:

Vierailija
30.01.2006 |

Miten hyvinvointivaltio eli laaja tukijärjestelmä tulevaisuudessa rahoitetaan, kun suomalainen väestörakenne on eliniän pidentymisen ja syntyvyyden laskemisen myötä jatkuvasti menossa siihen suuntaan, että tuen tarvitsijoita on enemmän kuin sen maksajia?

Kiitos paljon asiallisista kommenteista!

Kommentit (164)

Vierailija
101/164 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos velkalait muutetaan ja johtavat demarivirkamiehet vaihdetaan ja kymmenet tuhannet nyt sidotut yrittäjät päästetään vapaaksi, sen jälkeen on viisasta auttaa yrittäjiä pääsemään jaloilleen sosiaalisella yritystoiminnalla.

t. konklaavityyppi

Vierailija
102/164 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olin 25 v ylioppilas, kun sain ekan lapseni. Mulle on toiminut tosi hyvin se, että olin ensin töissä monta vuotta, kunnes lapsen saannin jälkeen olin kolme vuotta himassa ja nyt kolmatta vuotta koulussa. Valmistun samoihin aikoihin, kun lapsi menee kouluun. Yhtään ei hierrä elää tällä hetkellä yhteiskunnan varoilla, koska oon jo itsekin ollut siihen pottiin veroja keräämässä ja lapsen hoidon kannalta tosi kätevää, kun opinnot joustaa paremmin kuin työpaikka.

Halonen menestyneenä yksinhuoltajana on yksinomaan kannustanut muakin tekemään töitä unelmieni eteen. Ja ennen kaikkea nauttimaan äitiydestä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/164 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille? Onko sinulla mielipiteitä?

Minulle tulee äkkiseltään sellainen ajatus, että siitä kärsisi ensi sijassa tiedeyhteisö, jossa toivotaan mahdollisimman nuoria tutkijoita. Samoin kärsisi akateemiset alat, jotka joutuisivat kantamaan suuren taloudellisen vastuun työntekijöistä, jotka ovat jo menettäneet osan nuoruuden vuosistaan tullessaan akateemisiin töihin.

Itse oen oikein usko tähän nuoruuden kaikkivoipaiseen paremmuuteen, mutta näin aika monilla aloilla ajatellaan, että nuoret ovat nälkäisiä. Mitä mieltä itse olet?

t. konklaavityyppi

Vierailija
104/164 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monellekin akateemiselle opiskelijalle olisi erittäin hyvä asia jos olisi vaikka jokin amistutkinto pohjalla, jonka turvin voi tehdä jotain " oikeita" töitä akateemisten opintojen loma-aikoina ja saada sen verran rahaa, ettei ole riippuvainen leipälainoista.

t. konklaavityyppi

Vierailija
105/164 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo konklaavityyppi ole edes esittänyt PERUSTEETTOMIA väitöksiä, vaan kyllä ne on täysin perusteltuja. joten mitään syytä ei hänellä ole joutua syytteeseen ko asiasta. Ottaisitte selvää ihan oiekasta ennen kuin syyttelette

Vierailija
106/164 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on syytä lähteä suosittelemaan minun elämänmenoani malliksi kenellekään. Sehän nyt on täysin sattumasta kiinni koska sattuu pariutumaan, tai tulemaan raskaaksi jne. Eikä meitä ole mitään syytä sen suhteen tasapäistää, kyllä luonto hoitaa nuo asiat.

Tiedeyhteisö joutuu kaipaamaan minun panostani jatkossakin, koska olen suuntautunut toiselle alalle. Me emme voi millään kaikki palvella nimenomaan tiedeyhteisöä, koska käytännön työt tarvitsevat paljon tekijöitä.Vierailija:

kaikille? Onko sinulla mielipiteitä?

Minulle tulee äkkiseltään sellainen ajatus, että siitä kärsisi ensi sijassa tiedeyhteisö, jossa toivotaan mahdollisimman nuoria tutkijoita. Samoin kärsisi akateemiset alat, jotka joutuisivat kantamaan suuren taloudellisen vastuun työntekijöistä, jotka ovat jo menettäneet osan nuoruuden vuosistaan tullessaan akateemisiin töihin.

--- en tavoita ajatuksesi logiikkaa. Miten akateemiset kärsivät siitä, että minä teen ensin 5 vuotta töitä ja opiskelen sen jälkeen 3,5. Sehän on yhteensä suunnilleen se, mitä he käyttävät opintoihinsa... ja mä hankin lapsenkin kouluikään siinä ajassa.

Itse oen oikein usko tähän nuoruuden kaikkivoipaiseen paremmuuteen, mutta näin aika monilla aloilla ajatellaan, että nuoret ovat nälkäisiä. Mitä mieltä itse olet?

--- siis mistä? nälkäisyydestä? en ymmärrä oikeasti. Mä olen tosi tyytyväinen, että tein lapsen nuorena, jolloin voimia oli tosi paljon, enkä ollut vielä tottunut suurten tulojen tuomaan leppoisaan menoon, tiukka budjetti vauvan kanssa sujui vanhasta tottumuksesta ja keräsin kolmessa vuodessa hyvät säästöt kotihoidontuesta ja lapsilisästä, joilla nyt rahoitan opintojani. Sossussa ei ole tarvinnut käydä, eikä onneksi töissäkään, työtä kun riittää oikein runsaasti tässäkin.

Ja anteeksi ap, tämä ei nyt enää liity varsinaiseen kysymykseesi, johon tarjoan siis ulkomaista työvoimaa.

t. konklaavityyppi

Vierailija
107/164 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kas kun Espoossa nimenomaan kokoomus ois jatkuvasti nostamassa kotihoidontuen kuntalisää. Demarit ei. Eli jos kotihoidontuki on liian hyvä, niin turha on demareita siitä syyttää. Päinvastoin demareita on täälläkin syytetty siitä, etteivät haluaisi enää kotihoidontukea parantaa. Kokoomus ja keskusta sen sijaan kannattavat äitien kotona olemista ja sitä, ettei ole taloudellisesti kannattavaa naisten käydä töissä. Älä siis äänestä ainakaan kokoomusta tai kepua jos kotihoidontuen korotuksia et halua.

Kotihoidon tuen nostamista Espoossa ehdotti kyllä Maria Guzeninan (sdp) johtama sosiaalilautakunta. Valitettavasti ehdotus ei mennyt (kokoomusenemmistöisessä) kaupunginvaltuustossa läpi, mutta toisaalta ei myöskään toteutunut joissain budjettiehdotuksissa kaavailta kotihoidon tuen leikkaus.

Vierailija
108/164 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halosen kannattajalle ja se on sääli!!!!!

Vierailija
109/164 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukien poisto ja Niinistöläisyys?

Vierailija
110/164 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja veikkaan, että kukaan ei tiedä hyvää ratkaisua tähän

Vierailija
111/164 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tukien poisto ja Niinistöläisyys?

Valitettavasti. Työnteko ei tällä hetkellä aina kannata, kun saa niin hyvät tuet että käteen jäävä osuus on jopa pienempi työssä käyvällä kuin erilaisilla tuilla elävillä. Näin ei saisi olla, vaan työnteko pitäisi aina olla pelkkää plussaa.

T:Kotihoidon tuella olija jonka EI kannata mennä töihin.(Niinistön äänestäjä)

Vierailija
112/164 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa,a. Pahahan se on sanoo mitä Halonen tekee!

Niinistö varmaan laittais firmat ulkomaille.. :)

Vierailija
113/164 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole haloslainen tai niinistöläinen. Äänestin eilen henkilöä, jonka uskoin kahdesta olevan parempi henkilö sekä niihin tehtäviin, jotka presidentillä on sekä joka kampanjassaan käsitteli minulle tärkeitä asioita.

Vaikka paljon mediaa seurasinkin, en muista kuulleeni Haloselta ehdotusta, mistä hyvinvointivaltioon saadaan rahat. Köyhyys poistuu Halosen mukaan hyvinvointivaltiolla, joten voisi olettaa, että on melko tärkeää saada siihen myös käyttövaroja, siis rahaa.

Niinistö ehdotti ongelman ratkaisuksi työtä. Lisää työpaikkoja, lisää arvoa työlle ja työssäkäynnille, lisää mahdollisuuksia työllistää.

Oletan, että etenkin te Halosta " itsestäänselvästi" äänestäneet (siis jotka ette harkinneet valintaa kahden ehdokkaan välille) osaatte kertoa kannattamanne ehdokkaan vastauksen tähän tulevaisuuden yhteen suurimpaan tavallista kansalaista koskettavaan ongelmaan.

Ap

Vierailija
114/164 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattavasti mielekkäämpää ja edullisempaa valtiollekin. Rahaa kiertoon yhteiskunnassa ja näin työllistyville mielekästä tekemistä.

Tämä vastaa tavallaan Vihreiden ajatusta ns. kansalaispalkasta. Kokoomus ja Niinistö eivät käytä tätä termiä, vaan puhuvat ns. negatiivisesta verotuksesta. Tässä nyt vaan yksi esimerkki, joka kyllä kävi moneen kertaan ilmi avoimin korvin kuunteleville keskusteluja ja uutisointia seuranneille.

Vierailija
115/164 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miten hyvinvointivaltio eli laaja tukijärjestelmä tulevaisuudessa rahoitetaan, kun suomalainen väestörakenne on eliniän pidentymisen ja syntyvyyden laskemisen myötä jatkuvasti menossa siihen suuntaan, että tuen tarvitsijoita on enemmän kuin sen maksajia?

Keinoja:

- työllisyyden parantaminen, autetaan työvoimapulaa kärsiviä yrityksiä ja työttömiä kohtaamaan, keinoina mm. uudelleenkoulutus johon työnantajakin osallistuu (tällaista harjoitetaan nytkin, minäkin olen joskus ollut vähän tuontyyppisessä koulutuksessa ja sen avulla sainkin hyvän työpaikan)

- maahanmuutto, jos suomalaisia ei ole tarpeeksi niin sittenhän on hankittavaa työvoimaa muualta.

Mitä Niinistö näihin sitten tarjoaisi? Sitä että " työntekeminen on saatava kannustavammaksi" ? Ja keinoina mm. työelämän joustot (sis. minimipalkan poiston).

Vierailija
116/164 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

VÄHÄÄ kun Niinistöllä te olisitte sen täällä jo ilomielin kertoneet. Nyt teillä ei ole muuta kun vedota siihen että " et säkään osaa sanoa. No ei mekään" .

Vierailija
117/164 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu vaalien alla liikkui tosi paljon sellaisissa asioissa, joissa presidentti voi korkeintaan mielikuvallisesti saada jotain aikaan. Kuten tuo työpaikkojen luominen. Hallitus siitä päättää, eli nyt keskusta- ja demariministerit kera taustavirkamiestensä.

Jatkokysymys myös niinistöläisille: jos kokoomus kerran haluaa lisää niitä kotihoidontukia ym., millä ne sitten rahoitetaan, jos verojakin ajetaan alas?

Vierailija
118/164 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit saanu mennä töihin peruspäivärahalla tai sen puolikkaalla jos hän saisi päättää. Onko se sitten hienoa? Tämä tukien varassa eläminen on kuule hieno asia. Ei se tuo lisää työtä eikä motivoi, että laitetaan kaikki väkisin töihin nälkäpalkalla. Työantajat pitää laittaa vastuuseen ja työstä on maksettava se palkka kuin siitä kuuluukin.

Että on pöljiä ihmisiä jotkut..

Vierailija
119/164 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mistä hän ne olisi järjestänyt? jos tietää keinon, niin toivottavasti hoitaa ne työpaikat vaikka vaalit hävisikin. vai pitääkö ne nyt takataskussaan, ähäskutti, olisin pystynyt järkkään teille töitä mutta kun äänestitte väärin!

Vierailija
120/164 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle tulee aina paha mieli, mutta vain siksi, että olen kohta vuoden hakenut 200 km säteellä kotikaupungistani töitä, joita ei löydy. Haluaisinpa tietää, missä se työvoimapula lepää, millä alalla siis, voisin lähteä sinne.

ap

Vierailija:

Vierailija:

Keinoja:

- työllisyyden parantaminen, autetaan työvoimapulaa kärsiviä yrityksiä ja työttömiä kohtaamaan, keinoina mm. uudelleenkoulutus johon työnantajakin osallistuu (tällaista harjoitetaan nytkin, minäkin olen joskus ollut vähän tuontyyppisessä koulutuksessa ja sen avulla sainkin hyvän työpaikan)

- maahanmuutto, jos suomalaisia ei ole tarpeeksi niin sittenhän on hankittavaa työvoimaa muualta.

Mitä Niinistö näihin sitten tarjoaisi? Sitä että " työntekeminen on saatava kannustavammaksi" ? Ja keinoina mm. työelämän joustot (sis. minimipalkan poiston).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän