Halosen kannattajat ja demarit! Vastaisitteko ystavallisesti tahan yhteen kysymykseen? Tama keskustelu ei koske muita aiheita, vain tata yhta. Kysymys kuuluu:
Miten hyvinvointivaltio eli laaja tukijärjestelmä tulevaisuudessa rahoitetaan, kun suomalainen väestörakenne on eliniän pidentymisen ja syntyvyyden laskemisen myötä jatkuvasti menossa siihen suuntaan, että tuen tarvitsijoita on enemmän kuin sen maksajia?
Kiitos paljon asiallisista kommenteista!
Kommentit (164)
Kaikki mitä hän on mun huomaten sanonut, on olleet ihan asiaperusteisia argumentteja.
Jos hän haluaa julistaa punikkiantipatioitaan, niin tehköön sen jossakin muualla.
Konklaavityyppi jauhaa ja jauhaa, mutta oikeassa hän on jossakin mielessä. Juuri Tarja Halonen kielsi julkaisemasta jo Mauno Koiviston salaiseksi julistamaa listaa STASIn Suomen yhteyshenkilöistä.
ja sitten kun suurin osa pystyy tajuamaan sen, että suuria ja monimutkaisia ongelmia ei ratkaista tuijottamalla 90-luvun alkuun ja syyttämällä ihmisiä vaan katsomalla tulevaisuuteen.
Vierailija:
Kaikki mitä hän on mun huomaten sanonut, on olleet ihan asiaperusteisia argumentteja.
Oikeassahan se oli tuon Holkerin hallituksenkin kanssa.
la heitä työllistäviä yrityksiä. Eri nimitys ja kenties hiukan erilaiset metodit, mutta minusta pitkälti sama asia.
" Tukityöllistäminen
Työnhakija pyritään aina ensisijaisesti työllistämään työvoimapalvelujen avulla
avoimeen työpaikkaan tai ohjaamaan työnsaantia edistävään koulutukseen.
Jos työnhakija ei yksilöllisillä toimenpiteillä työllisty, työvoimatoimisto voi myöntää
työnantajalle työttömän palkkakustannuksiin työllistämis- tai yhdistelmätukea.
Tuki myönnetään työsopimussuhteessa tehtävään työhön tai oppisopimuskoulutukseen.
Työllistämistuki
Työllistämistuella työllistetään ensisijassa pitkäaikaistyöttömiä, vajaakuntoisia, alle
25-vuotiaita nuoria ja työttömiä, joita uhkaa pitkäaikaistyöttömyys tai syrjäytyminen
työmarkkinoilta. Tukea voivat saada valtion virastot ja laitokset, kunnat, yritykset ja
muut yksityisen sektorin työnantajat, kuten esim. yhdistykset, säätiöt ja kotitaloudet. "
vrt:
Vierailija:
Niiden pyrkimyksenä on työllistää pysyvästi mm. vajaakuntoisia, pitkäaikaistyöttömiä ja maahanmuuttajia. Eli sellaisia ryhmiä, jotka ovat vaarassa pudota tai ovat jo pudonneet avointen työmarkkinoiden ulkopuolelle. Sosiaalinen yritys saa yhteiskunnalta tukea, kun työllistää tällaiseen kohderyhmään kuuluvan.Niinistö puhui tästä sosiaalisesta yrittäjyydestä jossakin vaalikeskustelussa, vaikka ei käyttänytkään sosiaalisen yrittäjyyden termiä.
On sitä pahempaakin tapahtunut. Get over it!
Onhan näistä asioista puhuttu Suomessa vuosikaudet, mutta aina vaan riittää jostain kiven alta typeryksiä, jotka bäittää, ettei Koivistolla ja Halosella ollut mitään tekemistä nykyisen yrittäjäpulan ja yrittämmisen mahdottomuuden kanssa.
On jo pitempään tuntunutkin, että kuinka kauan tätä samaa asiaa pitää jankutta näille kovakalloille.
Kysykää keneltä vaan (ei-demarilta) politiikan asiantuntijalta, samaa asiaa puhuvat, mikä teidän mielestä on " skitsoa" . Jos mun puheet on skitsoja, niin sitten varmaan suurin osa ei-vasemmistolaisista politiikan tutkijoista on skitsoja. Oon nimittäin vain referoinut heidän mielipiteitään.
t. se konklaavityyppi
Vierailija:
Oikeassahan se oli tuon Holkerin hallituksenkin kanssa.
Tehtailet itsellesi siinä määrin tukiviestejä, että järkevä keskustelu ketjun alkuperäisestä aiheesta käy mahdottomaksi.
Pelkäätkö, että siinä oikeassa keskustelussa tulee ehkä jotakin järkevää lopputulemaksi, kun haluat sen tuhota...?
Kyllä sitä onkin helppo sanoa että get it over. Entäs jos oliskin käynyt sulle ja perheellesi ja sanottaisiin vaan että älä ole katkera. Helppo ymmärtää tuulessa palelevaa kun on itsellä takki päällä.
Vierailija:
On sitä pahempaakin tapahtunut. Get over it!
Minä tunnustan, että yhdyin yhteen mielipiteeseen tämän konklaavityypin kanssa. Ei hän ole siis ihan joka viestiä itselleen vastaillut...
Vierailija:
Jos mun puheet on skitsoja, niin sitten varmaan suurin osa ei-vasemmistolaisista politiikan tutkijoista on skitsoja. Oon nimittäin vain referoinut heidän mielipiteitään.t. se konklaavityyppi
Ja siis linkki politiikan tutkijaan, jonka mielestä Halonen ja sdp ovat vastuussa lamasta ja henk.koht ylivelkaantuneiden ahdingosta.
AIKA mielenkiintoinen väite.
Meilläpäin Varsinais-Suomessa on vissiin edelleen oikeudenkäynnit meneillään entistä Lounais-Suomen Säästöpankkia vastaan siitä, miten se hassasi säästäjien rahat holtittomiin lainoihin. Oliko Halonen senkin takana, sulla varmaan on hyvä evidenssi siitäkin?
Vierailija:
Kyllä sitä onkin helppo sanoa että get it over. Entäs jos oliskin käynyt sulle ja perheellesi ja sanottaisiin vaan että älä ole katkera. Helppo ymmärtää tuulessa palelevaa kun on itsellä takki päällä.
Kyllä hän on huolissaan ylivelkaantuneista (Teemat-kohta), mutta ei tue tuota sinun skitsoiluasi laisinkaan.
Eli linkki kehiin nyt vaan!
Vierailija:
t. se konklaavityyppi
Vierailija:
149 nyt on vaan joku raivohullu röökaaja, joka ei kestä kun joku on eri mieltä.
Minusta tässä oli hyvä keskustelu meneillään siihen asti, kun se tuli tänne keuhkoamaan. Se on pilannut viime päivinä jokaikisen keskustelun tuolla jorinallaan, joka täällä on yritetty käynnistää politiikasta.
kirjoittaisit vaikka omalle kansanedustajallesi ja vaikka muillekin edustajille, niin ehkä joku ottaa sun asiasi puheeksi ja tekee lakialoitteen? Katsos kun silleen voi tehdä, varsinkin nyt vaalien alla.
Yksinkään mun tuntemistani konkurssiin menneistä yrittäjistä ei muuten ole noin katkera kuin sinä. Maksavat kiltisti velkaansa ja ovat hyväpalkkaisissa hommissa. On omistusasuntoa, lapsia, autoja ja kaikki ulkoiset puitteet kunnossa. Ovat todenneet vain, että velkaa on ja ovat paiskineet sairaasti hommia. Ei ne mieti lainkaan jotain 90-luvun juttuja vaan elää.
Itsekin olen pitkäaikaistyötön ja silti olen onnellinen. Mikä sun ongelmasi oikeasti on?
Vierailija:
AIKA mielenkiintoinen väite.Meilläpäin Varsinais-Suomessa on vissiin edelleen oikeudenkäynnit meneillään entistä Lounais-Suomen Säästöpankkia vastaan siitä, miten se hassasi säästäjien rahat holtittomiin lainoihin. Oliko Halonen senkin takana, sulla varmaan on hyvä evidenssi siitäkin?
Vierailija:
Eipä tuo keskustelu presidenttikampanjaan olisi kuulunutkaan. Eduskunnan tässä on otettava vastuu. Sitä vartenhan ne on valittu. Käsittääkseni kysymys kuului, että miten hyvinvointiyhteiskunta pidetään pystyssä, kun huoltosuhde on tulevaisuudessa mikä on. Vastaus on edelleen, että ei mitenkään.
OK. Sorry, käsitin väärin.
-137-