Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikääntyneet työpaikoilla syy työttömyyteen?

Vierailija
20.05.2026 |

Olen itse 50 v, alakoululaisen äiti. 55 v olen 14 vuotiaan äiti. Pitäisikö minun jäädä silloin eläkkeelle, kun eläkeikä on minulla 69 v ?

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012017892.html

Vai tarkoittaako tämä uutinen että pitäisi olla työttömänä sen 14 vuotta ennen eläkeikää jotta nuoremmille jää työtä? 

Olen nyt tehnyt pätkätöitä eri aloilla koko elämäni ja nytkin olen työttömänä.  Köyhä olen ja vuokrakaksioissa asutaan lapsen kanssa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luetuntmmärminen

Miksi aikaisemmat vastaukset ei kelvanneet 

Vierailija
2/6 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luetuntmmärminen

Miksi aikaisemmat vastaukset ei kelvanneet 

En ole tehnyt tästä aloitusta aiemmin...

Uutisessa mainittiin ikäryhmä 55v eteenpäin. 

T: ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies, 59v, lähti tänään töihin työttömyysjakson jälkeen. Sori siitä. 

Vierailija
4/6 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäryhmästä 55v alkaen ammattiosaaminen on yleensä huipussaan. Poissaoloja tuskin lainkaan, koska lapsetkin ovat jo isoja. 

Jos luonne on vielä asiallinen ja terveyskin ok, niin tottakai tällaisia palkataan sekä pidetään töissä mielellään.

Suomen taloudellinen ahdinko ei mitenkään ole heidän syytään, näiden tunnollisten ja luotettavien puurtajien.

Vierailija
5/6 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävätär, 2kk vaille 60v, työttömyysjakson jälkeen pääsi ammattiansa vastaavaan töihin, koska tarvittiin vastuullista erityisosaamista kipeästi. Hyvä tyyppi, taitava ja motivoitunut, ei ihme.

Tosin häntä(kin) peloteltiin kun jäi työttömäksi, että työura (muka) oli sitten siinä. Eipä ollut.

Vierailija
6/6 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaajia ja taitavia tekijöitä tarvitaan jatkossakin.

Ei kai se osaamisen tarve mihinkään katoa ellei ole suoraan sellaisella alalla minkä AI tai automaatio voi helposti korvata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi