Noloja ja hauskoja vääriä luuloja, joita sinulla on ollut aikuisuuteen asti
Vastineena tuolle "Lapsena luulin..."-ketjulle! :) Kertokaa hauskoja ja noloja juttuja, joita olette luulleet todeksi/ymmärtäneet väärin aikuiseksi asti!
Itse tosiaan luulin, että miehillä on kaksi kivespussia. Asian oikea laita selvisi vasta 18-vuotiaana, kun aloin seurustelemaan.
Luulin myös, että lorvikatarri on oikeasti jokin vakava sairaus. Tajusin vasta kuukausi sitten, että eipä olekaan... Hehheh, onneksi tämä ei tullut kenellekään muulle ilmi paitsi nyt teille. :D
Kertokaapa!
Kommentit (1649)
Luuseri kirjoitti:
Kuulin ala-asteella jostain sanan "oransininen" ja päättelin jostain syystä, että se on oranssi-värin "virallinen nimi". Että oranssi olisi vain puhekielinen lyhennelmä sanan alkuperäisestä muodosta.
Kysyin asiasta äidiltäni, joka on vähän veijari. Luulo oli hänestä niin höpsö, että äiti väitti värin todella olevan oransininen. Muut ovat hänen mukaansa vähän juntteja, kun kutsuvat väriä oranssiksi.
Niin sitä sitten tuli vielä yliopistossa ihmeteltyä, että helvetin harva osaa puhua esimerkiksi porkkanan väristä oikeilla termeillä.
Etkö sä koskaan lue mitään:O ja onpa sulla tampio mutsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kahvilassa kun viereiseen pöytään istui naisseurue joka alkoi jutella äänekkäästi Titanic leffasta yms että kuin monta kertaa kukin on sen nähnyt ja jne edelleen, olivat kaikki nähneet sen jo jotain 5-10 kertaa.
Mutta tajusin niiden siinä jutellessa että kukaan heistä ei ollut vieläkään tajunnut elokuvan juonta, olivat siis sitä mieltä että siinä vaan mentiin laivaan ja laiva upposi ja yks pelastu. Voi luoja.....
No mikä se "juoni" sinusta sitten on? Minusta Titanic-ELOKUVAN juoni pyörii lähinnä rakkaustarinan ympärillä. Todellisessa turmassa taas ei mitään JUONTA ollut, se vain tapahtui ja oli aika traagista.
Jack ei ollut edes koko laivassa, kyseessä on ihmisen oman itsensä pelastuskertomus yli dramaattisesten elämän kohtaloiden, selviytymistarina, Jack ei ollut edes koko laivassa ja elokuva vilisee lukuisia vihteitä asiasta. Ja kun Roselle kysytään elokuvan lopulla Jackista koska häntä ei ole mainittu laivan matkustajakirjoista loteaa Rose näin:
- Ei löydy, ei tietenkään. Mutta hän elää aina - muistoissani.
Se oli rakkaustarina joka oli ja eli vain Rosen omassa päässä ja se pelasti Rosen...
Ah tätä tyhmyyden määrää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 00:17"]
Mun eräs tuttu ei tiennyt vielä 25 vuotiaana että urosleijona on se sellainen jolla on se harja (tämä tapahtui siis 90-luvun alussa, ennen syntymääni). Luuli vielä jotenkin niin että oisko oranssi-musta-raidalliset (eli tiikerit) olleet uroslaijonia ja naarasleijonat sitten naarasleijonia. Ei kuulemma meinannut millään uskoa kun kaverit kertoivat hänelle uroslaijonasta, väitti että huijaavat häntä kun eihän sellaista eläintä ole olemassakaan millä olisi tuuhea harja pään ympärillä. Vasta leijonakuningas vuonna 1994 paljasti totuuden hänelle. Ja tällainen ihminen on nyt sitten hyvin koulutettu akateeminen (mitä av:lla niin kovin arvostetaan) korkeassa virassa ;)Se ilmeisesti myös luuli, että tiikerit myös asustavat afrikassa.
Missäs tiikerit sitten asuu,jos ei afrikas?? :D
Itä- ja Kaakkois-Aasiassa.
Leijonia on Afrikassa, tiikereitä Aasiassa ja jaguaareja Amerikoissa. Leopardeja eli panttereita elää Afrikassa sekä Aasiassa.
Ai jestas, kävit sitten ihan Wikipediasta lukemassa, jotta voit päteä. Itseasiassa tiikereitä on myös Intiassa, ikinä kuullut bengalintiikeristä?
Ja Intia ri kuulu Itä- eikä Kaakkois-Aasiaan vaan Etelä-Aasiaan. Että sillä lailla.
Luulin, että vesitornit ovat veden säilyttämistä varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 22:40"]Eikä, joku toinenkin paljasti anjovis-luulonsa ihan samaan aikaan! :D
t: 122
Hyvä ajoitus :D ! Pakko kyllä todeta että anjovis on oikeasti tosi harhaanjohtavan kuuloinen nimi kalalle ;D t.121
Kuulin jostain lapsena, että anjovis on huono käännös onion fish -termille, mitä en ole jaksanut tarkastaa. Hyvä muistisääntö ainakin.
Nojoo, ei ole onion fish siinä taustalla. Englanniksi anjovis on anchovy, mutta tarkalleen otten tarkoittaa eri kalalajia. Anchovy on siis sardelli, kun taas Suomessa anjoviksena myydään säilöttyä kilohailia.
Minä tajusin vasta 30 vuotiaana miehenä että esinahka pitää vetää taakse kun pissaa.
Mietin että opettaako isät tämän normaalisti pojilleen koska minulla ei ollut tästä mitään tietoa.
Aloin miettimään asiaa vasta kun alkoi roiskumaan enempi kuin nuorempana.
Vierailija kirjoitti:
Minä tajusin vasta 30 vuotiaana miehenä että esinahka pitää vetää taakse kun pissaa.
Mietin että opettaako isät tämän normaalisti pojilleen koska minulla ei ollut tästä mitään tietoa.
Aloin miettimään asiaa vasta kun alkoi roiskumaan enempi kuin nuorempana.
itsellä ei ollut isää eikä isähahmoa ollenkaan eikä kukaan opettanut että esinahkaa pitää venyttää terskan taakse. piti aikuisena ruveta venyttelemään
N. Ero kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 00:17"]
Mun eräs tuttu ei tiennyt vielä 25 vuotiaana että urosleijona on se sellainen jolla on se harja (tämä tapahtui siis 90-luvun alussa, ennen syntymääni). Luuli vielä jotenkin niin että oisko oranssi-musta-raidalliset (eli tiikerit) olleet uroslaijonia ja naarasleijonat sitten naarasleijonia. Ei kuulemma meinannut millään uskoa kun kaverit kertoivat hänelle uroslaijonasta, väitti että huijaavat häntä kun eihän sellaista eläintä ole olemassakaan millä olisi tuuhea harja pään ympärillä. Vasta leijonakuningas vuonna 1994 paljasti totuuden hänelle. Ja tällainen ihminen on nyt sitten hyvin koulutettu akateeminen (mitä av:lla niin kovin arvostetaan) korkeassa virassa ;)Se ilmeisesti myös luuli, että tiikerit myös asustavat afrikassa.
Missäs tiikerit sitten asuu,jos ei afrikas?? :D
Itä- ja Kaakkois-Aasiassa.
Leijonia on Afrikassa, tiikereitä Aasiassa ja jaguaareja Amerikoissa. Leopardeja eli panttereita elää Afrikassa sekä Aasiassa.
Ai jestas, kävit sitten ihan Wikipediasta lukemassa, jotta voit päteä. Itseasiassa tiikereitä on myös Intiassa, ikinä kuullut bengalintiikeristä?
Ja Intia ri kuulu Itä- eikä Kaakkois-Aasiaan vaan Etelä-Aasiaan. Että sillä lailla.
Wikipedia on joskus ihan hyvä. Itse opin mm., että Australiassakin on pingviinejä - tästä väittelin, ennenkuin tein matkan sinne ja kävin sitten katsomassakin niitä pingviinejä.
(Vs. ulkomaalaisten ajatukset jääkarhuista Suomessa ... Barcelonassa kesällä 2015 väittelin tästä apteekin jonossa paikallisten kanssa..... )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mullon taskussa kakskytä senttiä vaan" ei tarkotakkaan mitään kolikkoa :( Vasta kolmekymppisenä tajusin. Tarkoittaa siis penistä.
Tuota en kyllä ymmärrä. Jos mulla on kakskytä senttiä taskussa niin kyllä sieltä kolikko/kolikoita löytyy. Miten naisella se voisi tarkoittaa penistä?
Ehkä se sitten auttaa ymmärtämään hihityksen ympärilläsi?
Itse nuorten ohjaajana sanoin kerraan yhdelle, että hänellä on nenässä mustetta, kun oli tosiaan piirtänyt nenäänsä (ehkä tahallaan?) ja en ymmärtänyt, miksi koko nuorisojoukko hihitteli ihan hulluna.
Kotona sitten tajusin. ;-)
Vierailija kirjoitti:
Luulin että majesteetti on majasteetti.
Ja minä luulin pitkään että lordi on lodri. Kun Lordi voitti Euroviisut, kirjoitusasu selvisi :D
En ole varma vieläkään, onko tuima suolainen vai suolaton. Mielestäni suolainen, koska, tuima, äkäinen, suolainen on vähän sama, mut ei siis ilmeisesti ole?
Vierailija kirjoitti:
En ole varma vieläkään, onko tuima suolainen vai suolaton. Mielestäni suolainen, koska, tuima, äkäinen, suolainen on vähän sama, mut ei siis ilmeisesti ole?
Tuima voi olla sekä suolainen että suolaton. Tämä on kerrankin ihan aito murrekysymys.
Länsi-Suomessa (liian) suolaista ruokaa moititaan tuimaksi, itämurteissa taas tuimalla tarkoitetaan vähäsuolaista tai suolatonta ruokaa, sellaista joka kaipaisi hieman lisää suolaa.
Minä luulin, että ruotsin opiskelusta olisi oikeasti hyötyä. No ei ollut. Ikinä en tarvinnut.
Luulin, että kandidaatti lausutaan kandinaattina. Ja käytin sitä sanamuotoa vielä 2kk sitten... Onneksi mieheni korjasi tämän luulon :D
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 00:20"]Luulin, että Imatra on lomasaari ulkomailla.
Sekoitat Imatran Sumatraan! Luulin että Sumatra sijaitsee Suomessa
Luulin että päästäinen on pikkulintu. Kerran kun vielä asuin vanhempien luona olin baarista tullessa astunu yhen semmosen kuoliaaksi eteisen lattialle. Ihmettelin et miten nyt oon pikkulinnun onnistunu tallomaan
Luulin varmaan parikymppiseksi asti, että Niagaran putoukset ovat Afrikassa.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 20:48"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 14:27"]Olin aina luullut, että viittomakieli on maailmanlaajuinen yhteinen oma kielensä. Vasta pari vuotta sitten selvisi, että joka maalla on oma viittomakielen sanasto. Tosin on käsimerkkejä, jotka taidetaan tuntea melkein ympäri maailmaa. N30
Erikseen on viittomakieli ja esim viitottu suomi, viitottu ruotsi, viitottu englanti jne.
Ohoh. Siinä tapauksessa se kuuro - jolle viittomakieli on äidinkieli - joka piti aiheesta luennon, valehteli meille kertoessaan ettei ole olemassa mitään kansainvälistä viittomakieltä vaan aivan kuten ekana lainattu viesti kertoo, jokaisella maalla on oma viittomakielen sanasto. Aika ovelasti oli miettinyt etukäteen aidon kuuloisia esimerkkejäkin siitä miten eri maalaisten viittomakielisten oli vaikea ymmärtää toisiaan ja kuinka monet viittomakieliset kirjoittavat huonosti esimerkiksi suomea koska heille se ei ole äidinkieli vaan vieras kieli ;D
Viittomakieli EI ole kansainvälinen kieli. Joka maassa on omat viittomansa asioille.
nimim. kuuron äiti
Luulin että käärmeet on jotenkin kylmiä ja niljakkaita. Ne onkin lämpimiä ja siloisia.
Kuulin ala-asteella jostain sanan "oransininen" ja päättelin jostain syystä, että se on oranssi-värin "virallinen nimi". Että oranssi olisi vain puhekielinen lyhennelmä sanan alkuperäisestä muodosta.
Kysyin asiasta äidiltäni, joka on vähän veijari. Luulo oli hänestä niin höpsö, että äiti väitti värin todella olevan oransininen. Muut ovat hänen mukaansa vähän juntteja, kun kutsuvat väriä oranssiksi.
Niin sitä sitten tuli vielä yliopistossa ihmeteltyä, että helvetin harva osaa puhua esimerkiksi porkkanan väristä oikeilla termeillä.