Noloja ja hauskoja vääriä luuloja, joita sinulla on ollut aikuisuuteen asti
Vastineena tuolle "Lapsena luulin..."-ketjulle! :) Kertokaa hauskoja ja noloja juttuja, joita olette luulleet todeksi/ymmärtäneet väärin aikuiseksi asti!
Itse tosiaan luulin, että miehillä on kaksi kivespussia. Asian oikea laita selvisi vasta 18-vuotiaana, kun aloin seurustelemaan.
Luulin myös, että lorvikatarri on oikeasti jokin vakava sairaus. Tajusin vasta kuukausi sitten, että eipä olekaan... Hehheh, onneksi tämä ei tullut kenellekään muulle ilmi paitsi nyt teille. :D
Kertokaapa!
Kommentit (1651)
Minusta Bambi on kauris, ei poika.
Aku Ankassa pingviinit ihmisen kokoisia? Onko Aku Ankassa ihmisiäkin?
Olen kuvitellut, että on olemassa jokin "jumala" :D
Vierailija kirjoitti:
- Vesimeloni on marja
- Munakoiso on marja.
- Banaani on marja.
- Mansikka on pohjushedelmä
- Maapähkinä ei ole pähkinä vaan palkokasvi (tämä siihenki kun joku hämmästeli että pähkinöitä kaivettiinkin maasta: Niin maapähkinöitä jotka siis ei ole pähkinöitä).
Chili on marja, ilmeisesti siis paprikakin on marja.
Luulin viime vuoteen (21 v.) asti, että yksisarvisia on olemassa. Kuvittelin että ovat muuten kuin villihevoset, mutta niillä vaan on sarvi. Mieheltäni opin, ettei niitä olekaan. Hävettää :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole varma vieläkään, onko tuima suolainen vai suolaton. Mielestäni suolainen, koska, tuima, äkäinen, suolainen on vähän sama, mut ei siis ilmeisesti ole?
Tuima voi olla sekä suolainen että suolaton. Tämä on kerrankin ihan aito murrekysymys.
Länsi-Suomessa (liian) suolaista ruokaa moititaan tuimaksi, itämurteissa taas tuimalla tarkoitetaan vähäsuolaista tai suolatonta ruokaa, sellaista joka kaipaisi hieman lisää suolaa.
No mä asun enempi itä-suomessa, joten siitä varmaan johtuu tuo sekaannus, kun mulle se tuo mieleen suolaisen
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin että taskubilis on samanlainen peli ku mini-shakki. Opin vasta feissarimokien kautta mitä sillä oikeesti tarkoitetaan..
Mulla on ihan sama!!! Jossain leffassa vieläpä taisi olla semmonen pieni bilispöytä, ja mietin et tommonen taskubiljardi ois kiva vaikka automatkalle :D Opin sanan oikean merkityksen netistä tai poikaystävältä, en muista. Oon myös tähän päivään asti luullu et savusaunassa on savua, aattelin et se on jotain erikoissavua, että se jotenkin suodattuu tai jotain. Myös monta muuta asiaa opin tästä ketjusta.
T: nainen 21v
Luulin, että opiskelun jälkeen saa töitä ja että töissä ollaan eläkkeelle asti.
Luulin 20 vuotiaaksi asti, että mattoveitsi on mattaveitsi.
Ei niissä ole mitään, mikä olisi hauskaa. Ei yhtään mitään. Hauskuus on loppunut jo aikoja sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reilu parikymppikseks luulin et kaikki pähkinät kasvaa puussa/pensaassa.. Kunnes matkustellessani päädyin maapähkinäviljelmälle.. Sieltä niitä kuokittiin ylös ku perunoita..
Nimi tietty voi antaa viitteitä, mutten ollu koskaa ajatellu niin pitkälle..Taas Aku Ankan syytä!
Nimittäin Super-Hessu joka saa voimansa maapähkinästä, niin sillä kasvaa ne pensaassa talonsa pihalla!!!!!! Törkeää huijausta!!!!!!!
On kuitenkin kätevämpää, että sarjakuvassa ne kasvavat pensaassa.
Luokka-avustaja väitti, että tiskipöytä on oikeasti tiskapöytä.
No siis kuulin maanantaina, että laivan perämies on siellä keulassa kapteenin kanssa ohjaamassa, eikä suinkaan perässä...
Terkuin N29
Sain vasta tänä vuonna tietää, että on olemassa maidosta tehty ruoka nimeltä jugurtti. Nykyään tiedän onneksi, että se on aikuisten oikeasti jogurtti.
Luulin,että saivartelu on enempi teinien ja yksinäisten tosikkojen hommaa...
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 22:40"]Eikä, joku toinenkin paljasti anjovis-luulonsa ihan samaan aikaan! :D
t: 122
Hyvä ajoitus :D ! Pakko kyllä todeta että anjovis on oikeasti tosi harhaanjohtavan kuuloinen nimi kalalle ;D t.121
Anjovis nimistä kalaa ei ole olemassakaan. Anjovis on kilohailia (silli), joka on maustettu ja kypsytetty tynnyrissä.
Vierailija kirjoitti:
Luulin noin 20 kymppiseksi asti, että naiset ja miehet ovat samanarvoisia ja heitä koskee samat velvollisuudet ja oikeudet yhteiskunnassamme. Sitten tajusin, että näin ei ole vaan miehenä minä voin aika pitkälti tehdä mitä huvittaa ja naisia voi kohdella kuin roskaa. Vasta tämän tajuttuani onnistuin saamaan pillua ja olen sitä kyntänyt siitä asti säännöllisesti.
200-vuotias palstaällötys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mullon taskussa kakskytä senttiä vaan" ei tarkotakkaan mitään kolikkoa :( Vasta kolmekymppisenä tajusin. Tarkoittaa siis penistä.
Tuota en kyllä ymmärrä. Jos mulla on kakskytä senttiä taskussa niin kyllä sieltä kolikko/kolikoita löytyy. Miten naisella se voisi tarkoittaa penistä?
"Olen ennenkin heittänyt kravatin pois
Varaa vyötäkin pikkuisen säädellä ois
Kun on pohjalla näin, suunta ainoa on ylöspäin
Mullon taskussa kakskytä senttiä vain
Sinä siihen et suostu edes vilkaisemaan
Pari kymmentä vaivaista senttiä vain
Se sut saa tuskin naurahmaan
Parikymmentä senttiä vain
Mullon taskussa kakskytä centtiä vain, siinä on kaikki sen luojalta sain
Sillä pärjännyt oon jumalaa ei oo vain, sillä totta tein unelmistain
Parikymmentä centtiä vain"
Ja biisin laulaa mies, Pate Mustajärvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mullon taskussa kakskytä senttiä vaan" ei tarkotakkaan mitään kolikkoa :( Vasta kolmekymppisenä tajusin. Tarkoittaa siis penistä.
Tuota en kyllä ymmärrä. Jos mulla on kakskytä senttiä taskussa niin kyllä sieltä kolikko/kolikoita löytyy. Miten naisella se voisi tarkoittaa penistä?
"Olen ennenkin heittänyt kravatin pois
Varaa vyötäkin pikkuisen säädellä ois
Kun on pohjalla näin, suunta ainoa on ylöspäinMullon taskussa kakskytä senttiä vain
Sinä siihen et suostu edes vilkaisemaan
Pari kymmentä vaivaista senttiä vain
Se sut saa tuskin naurahmaan
Parikymmentä senttiä vainMullon taskussa kakskytä centtiä vain, siinä on kaikki sen luojalta sain
Sillä pärjännyt oon jumalaa ei oo vain, sillä totta tein unelmistain
Parikymmentä centtiä vain"
Ja biisin laulaa mies, Pate Mustajärvi.
Jumala jakaa kaikille uskiksille 20 centtiä kun nämä syntyy, etkö sitä tiennyt? Jokaisen vastasyntyneen kourassa on 20 centin kolikko.
Elonkorjuuta minäkin olen tähän asti kuunnellut ja kivespussejakin on ollut kaksi.
Myös nuo hedelmät ja marjat ovat menneet suloisesti sekaisin ja ananaksetkin kasvaneet puussa.
Harvempi tietää, että alkuperäiseltä merkitykseltään luuri-sana tarkoittaa puhallinsoitinta.
"Pohjolassa käytettiin pronssikaudella S-kirjaimen muotoisia luureja, joiden suukappale oli samanlainen kuin nykyisessä pasuunassa."
http://www.elisanet.fi/sakari.hilden/Mt/mtp/soitin2.html
https://fi.m.wiktionary.org/wiki/lur
Tämmöistä tänään.