Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noloja ja hauskoja vääriä luuloja, joita sinulla on ollut aikuisuuteen asti

Vierailija
09.08.2015 |

Vastineena tuolle "Lapsena luulin..."-ketjulle! :) Kertokaa hauskoja ja noloja juttuja, joita olette luulleet todeksi/ymmärtäneet väärin aikuiseksi asti!

Itse tosiaan luulin, että miehillä on kaksi kivespussia. Asian oikea laita selvisi vasta 18-vuotiaana, kun aloin seurustelemaan.

Luulin myös, että lorvikatarri on oikeasti jokin vakava sairaus. Tajusin vasta kuukausi sitten, että eipä olekaan... Hehheh, onneksi tämä ei tullut kenellekään muulle ilmi paitsi nyt teille. :D

Kertokaapa!

Kommentit (1651)

Vierailija
701/1651 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että olen niin fiksu, että joku satunnainen trolli tai provoilija ei saa mua ärsyyntymään tai vastaamaan. Veikkaan, etten olekaan niin fiksu aina...

Vierailija
702/1651 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt ennen uroskoiran saamista että koirilla on pippeli suunnilleen siinä navan kohdilla, oli aika mielenkiintoinen yllätys ja unohtui jatkuvasti aluksi. Olin tottunut taputtelemaan narttukoiraa juuri sitä kohdasta (kun narttujen värkit on siellä taaempana niinkuin kuulukin olla).  Uroksilla on myös "siitinluu", koska niillä ei ole täysi erektio vielä päällä kun ne tunkee siittimeen narttuun.

Opin myös vasta aikuisena, että koirat jää paritellessaan kiinni toisiinsa kun uroksen siitin turpoaa nartun sisällä, ovat siis "nalkissa" eikä irti pääse, nalkissa ollessaan voivat seisoa peput vastakkain, ei ole siis pakko uroksen pysyä nartun selässä, outoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/1651 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle selvisi 33-vuotiaana, miksi Käpykakku on kaikista väreistä juuri ruskea, ja siinä on pieniä vekkejä. Se käpy...

Vierailija
704/1651 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä: mä en ole vieläkään varma, tarkoittaako "reilu tunti" enemmän vai vähemmän kuin tunti. Tai jos puhutaan tämän viikon keskiviikkona että nähdään ensi lauantaina, se tarkoittaa (kolmen päivän päästä) tulevaa lauantaita eikä suinkaan vasta viikon päästä tulossa olevaa lauantaita. Huoh.

N35

Vierailija
705/1651 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 15:46"]

Luulin, että härkä on oma eläinlajinsa. Selvisi vasta pari vuotta sitten, että se onkin vain kuohittu sonni. Vähän niinkuin ori-> ruuna.

Mä taas luulin, että kaupoissa ja ravintoloissa myytävät "härän fileet" ovat aina oikeasti härkää eivätkä nautaa.

Lisäksi luulet edelleen, ettei härkä ole nauta, vaikka kaikki naudat eivät olekaan härkiä.

Vierailija
706/1651 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin että kiivi-linnut ovat pieniä, päästäisen kokoisia. Oikeasti ne ovat yli puoli metrisiä.

Olet väärässä.

"Kiivi on suunnilleen Kanan kokoinen lentokyvytön lintu, mutta kiivin muna on kuusi kertaa kananmunan kokoinen. Se vie niin paljon tilaa naaraan ruumissa, että se ei pysty syömään kolmeen päivään ennen munimista ja kykenee astelemaan vain jalat haarallaan kuin ankka. Munittuaan naaras jättää munan koiraan huoleksi." Terv wikipedia plus seuraan luonto-dokkareita. Kanan kokosia ovat.

Vierailija
707/1651 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin vasta teininä että myös perheet lapsineen voivat asua kerrostaloissa. Sitä ennen kaikki perheet joita olin tavannut asuivat omakotitaloissa ja yleensä maalla. Olen kotoisin pieneltä paikkakunnalta Keski-Suomesta.

Vierailija
708/1651 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N. Ero kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 00:17"]

Mun eräs tuttu ei tiennyt vielä 25 vuotiaana että urosleijona on se sellainen jolla on se harja (tämä tapahtui siis 90-luvun alussa, ennen syntymääni). Luuli vielä jotenkin niin että oisko oranssi-musta-raidalliset (eli tiikerit) olleet uroslaijonia ja naarasleijonat sitten naarasleijonia. Ei kuulemma meinannut millään uskoa kun kaverit kertoivat hänelle uroslaijonasta, väitti että huijaavat häntä kun eihän sellaista eläintä ole olemassakaan millä olisi tuuhea harja pään ympärillä. Vasta leijonakuningas vuonna 1994 paljasti totuuden hänelle. Ja tällainen ihminen on nyt sitten hyvin koulutettu akateeminen (mitä av:lla niin kovin arvostetaan) korkeassa virassa ;)

Se ilmeisesti myös luuli, että tiikerit myös asustavat afrikassa.

Missäs tiikerit sitten asuu,jos ei afrikas?? :D

Itä- ja Kaakkois-Aasiassa.

Leijonia on Afrikassa, tiikereitä Aasiassa ja jaguaareja Amerikoissa. Leopardeja eli panttereita elää Afrikassa sekä Aasiassa.

Ai jestas, kävit sitten ihan Wikipediasta lukemassa, jotta voit päteä. Itseasiassa tiikereitä on myös Intiassa, ikinä kuullut bengalintiikeristä?

Ja Intia ri kuulu Itä- eikä Kaakkois-Aasiaan vaan Etelä-Aasiaan. Että sillä lailla.

Wikipedia on joskus ihan hyvä. Itse opin mm., että Australiassakin on pingviinejä - tästä väittelin, ennenkuin tein matkan sinne ja kävin sitten katsomassakin niitä pingviinejä.

(Vs. ulkomaalaisten ajatukset jääkarhuista Suomessa ... Barcelonassa kesällä 2015 väittelin tästä apteekin jonossa paikallisten kanssa..... )

Kumpaa väitit? Itse väitän aina, että jääkarhuja voi kävellä ihan kaupungin keskustassakin.

Vierailija
709/1651 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin vasta lähes viisikymppisenä että voidaan sanoa palomies - panomies. Enkä tarkoita että tajusin vitsin vaan että ylipäätään sanotaan niin.

Vierailija
710/1651 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joku 17 kun aloin postimyynnistä tilaamaan farkkuja.Siihen piti ottaa mitat että saa oikean koon ja muistan että lantion leveys oli sillon(ja on kyllä edelleen vähän enemmänkin) yli 80 cm.Mietin kauan että ku mulla on 80 cm leveä sänky nii miten se mun perse ei vyöry yli siitä:D

Vierailija
711/1651 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin itseasiassa ihan tähän kesään saakka ettei kaupungissamme ole moottoripyöräkerhoja (luulin niitä vain isojen kaupunkien sekä tv-sarjojen jutuiksi). Luulin itseasissa että koko suomessa on vain tyyliin 2 tai 3 kerhoa. Nyt käytiin juhannuksena tyttäreni kanssa katsomassa kokkoa paikassa jossa en ole aiempina vuosina käynnyt. Kuulin paikasta kaverilta ja päätettiin mennä katsomaan (oli sellaiseen lapsille sopivaan aikaankin). Ihmettelin kun oli kovasti sellaisia isoja partasuisia ukkoja ja hoikkia, vahvasti meikattuja pimatsuja ympäriinsä (ihan samanlaisia ihmisiä kuin vaikka sons of anarchy sarjassa) ja myöhemmin kuulin että oli paikallisen mc:n järjestämä kokko :D Ihan yleinen ilmoitus siitä oli lehdessä eli sai sinne mennä eikä siinä nyt mitään muutenkaan pahaa ollut, paljon lapsia ja ihan rauhallista meininkiä, grillailivat makkaraa siinä jne. :D

Niinpä ja nämä harhaluuloiset lietsovat sitä hölmöä mielikuvaa että kaikki moottoripyöräkerhot ovat rikoolisjärjestöjä. Samoin kuin autokerhot ovat tietämättömien mielestä öykkärikerhoja. Vaikka todellisuudessa vaikka postimerkkikerho voi olla rikollisjärjestö mutta ei sellaista mielikuvaa ei kenellekkään tule pieneen mieleenkään kosaka postimerkkelijät ovat hellantelttuja. Ihminen on tietämätön ja hölmö.

Vierailija
712/1651 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin joku 17 kun aloin postimyynnistä tilaamaan farkkuja.Siihen piti ottaa mitat että saa oikean koon ja muistan että lantion leveys oli sillon(ja on kyllä edelleen vähän enemmänkin) yli 80 cm.Mietin kauan että ku mulla on 80 cm leveä sänky nii miten se mun perse ei vyöry yli siitä:D

Siis lantion ympärys...

Vierailija
713/1651 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että mäkihypyssä mitataan hypyn korkeutta eikä pituutta.

Vierailija
714/1651 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin vielä oppikoulun alaluokilla, että ympärileikkaus tarkoittaa hiusten leikkaamista sellaiseen malliin kuin ainakin ennen opetuskuvissa oli katolisilla munkeilla. Siis päälaki kaljuksi sitten hiusrengas ympäri pään ja taas sen alapuolelta karvat pois. Eihän siihen aikaan varsinkaan vanhapiikaopettajat selittäneet kansa- tai oppikoulun uskonnonopetuksessa, mitä ympärileikkaus tarkoittaa, eivätkä oppilaat silloin kyselleet hankalia.

Onneksi nyt oppilaat ovat rohkeita kysymään, mutta hämmästyttävän paljon tietämättömyyttä on edelleen. Olen kieltenopettaja ja oppikirjoissa oli keskieurooppalaisten asuntojen kuvia. Kylpyhuoneessa oli vessanpytyn vieressä toinen pytty ja selityksenä bidee. Eivät tienneet lukiolaiset, mikä se oli, mutta kysyivät. Ovat sitä käsisuihkusukupolvea eivätkä tiedä mitään pesuvadin päällä kyykkimisestä!

Toinen oma harhaluuloni koski käärmeitä. Luulin, että niillä on pituutta metritolkulla ja paksuuttakin vähintään puoli metriä. Kun sitten näin ensimmäisen kyyn, niin olin pettynyt, sellainen alle metrinen luikero. Kysyin, oliko se poikanen, mutta oli kuulemma täysikokoinen.  

Vierailija
715/1651 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla nämä liittyy aika paljon Biologiaan ja maantietoon. Olen kuitenkin jo keski-ikäinen, joten jotkut asiat näistä ovat selvinneet aikoja sitten, mutta vasta aikuisiällä

- afrikkalainen ja intialainen norsu ovat ihan eri asioita sekä ettei Afrikassa ole tiikereitä.

- Kuusamo ja Vuokatti eivät kuulu Lappiin

- kirsikoita ja luumuja kasvaa suomessakin (ei meillä päin)
- kaikki tummaihoiset ovat afrikkalaisia tai afrikasta amerikkaan tuotuja

- vasta ihan äskettäin tajusin, että Helsingin ja Uudenmaan vaalipiirit ovat eri

Anteeksi mitä? Oletko varma ettet kirjoittanut väärin päin tuota?

Vierailija
716/1651 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli Aku Ankka kun olin lapsi.  Se luettiin innokkaasti heti sen  tullessa.  Oliko nyt Akun pään päällä vai Pelle >pelottoman päällä puhekupla, jossa luki 'sensuurin pyyhkimä'.   Luulin pitkään, en nyt sentään aikuiseksi asti mutta vuosia, että tuo sanapari 'sensuurin pyyhkimä' olisi ollut joku hirveän ruma sana tai ainakin kirosana.  Muistaakseni huusin veljelleni meidän tapellessa että 'sensuurin pyyhkimä'.  Sen jälkeen asia selvisi minulle, että mitä sana 'sensuuri' tarkoittaa.  Herätti kovasti muissa, vanhemmissa ja isommissa lapsissa, hilpeyttä.

Vierailija
717/1651 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että ihmiset ovat pääosin ystävällisiä toisilleen ja antavat sellaisten asioiden olla, jotka eivät kuulu heille.

Olin elänyt jossain onnekkaassa kuplassa. Kun ikä lähestyi 20 huomasin että olen ollut ihan väärässä!

Vierailija
718/1651 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin 29-vuotiaaksi asti että Gibraltar kuuluu Iso-Britannialle (kuten kuuluukin) ja että sijaitsee Marokon puolella.   Taisin sekoittaa Ceutan kaupunkiin.

Ja olen siis ollut muuten aina todella hyvä maantiedossa. Muistan hirveän monen maan pääkaupungit ulkoa yms.

Vierailija
719/1651 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin aina että verkkainen tarkoittaa nopeaa mutta Kielikellon mukaan se tarkoittaakin hidas.

Edelleenkään en ole ihan varma mitä ajatella, jos joku sanoo kävelevänsä verkkaisesti.

Vierailija
720/1651 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin aina että verkkainen tarkoittaa nopeaa mutta Kielikellon mukaan se tarkoittaakin hidas.

Edelleenkään en ole ihan varma mitä ajatella, jos joku sanoo kävelevänsä verkkaisesti.

Mulla on sama. Jossain vaiheessa en muistanut kumpaa se tarkoitti, mutta PMMP:n Lautturi-kappaleessa lauletaan: "se verkkainen ja tyyni virta on". Tuosta opin muistamaan että se on hidas...

Mun mielestä silti verkkainen kuulostaa enemmän siltä että se olisi nopea, vaikka nyt onneksi muistan mitä se oikeasti tarkoittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi