Jättäisitkö sinä miehen tässä tilanteessa?
Yhdessä ollaan oltu 5 vuotta, esikoinen 10kk. Viime aikoina alkanut tulemaan riitoja ihan tyhmistä asioista, yleensä esim kotitöistä ja ne paisuvat ihan järjettömiksi.
Viimeksi riita meni pari päivää siihen että mies huusi minulle "nyt pidät sen turpas kiinni" johon minä sitten vastaan yhtä aikuismaisesti "tai mitä?" "eikun nyt pidät sen turpas kiinni!"
"niin, tai mitä??"
"nyt se turpa kiinni tai mä taitan sulta niskat".
tuli sen verran puskista tämä heitto että kyllä ainakin hiljenin. Mies ihmettelee kun olen edelleen vihainen tästä kommentista vaikka asiasta on jo pari päivää.
Viime yönä vauva heräsi huutamaan keskellä yötä eikä rauhoittunut ollenkaan, tökkäsin miestä ja kysyin "haeksää maitoa ni mä yritän rauhotella" vastaus oli
"hae ite ja nyt se turpa kiinni, mä yritän nukkua!". Tätä ei kuulemma muistanut aamulla vaikka tuli suoraan naamaan kiinni huutaaan mulle.
Tänään sanoin miehelle että en pysty unohtamaan tuota väkivallalla uhkailua. Mies inttää että oon mäkin sanonut kauheuksia kun ollaan riidelty (joo totta, olen sanonut että otan vauvan ja me muutetaan toiseen osoitteeseen, mies jääkööt tähän). Mutta en vaan saa mielestäni tota uhkailua niskojen taittamisella ja sanoin miehellekin että mieti hetki millaisena aikana puhut tuollaisia, juuri nyt kun koko ajan on jotain perhesurmia jossain. Tänään mies on itkenyt ja rukoillut anteeksiantoa ja sanonut mm että se niskojen taittaminen on tyhmintä mitä hän on ikinä kellekään sanonut ja hokenut rakastavansa mua, eikä kestä jos muutan vauvan kanssa pois.
Keskittyen nyt ihan vaan tähän tilanteeseen ja menemättä sen pidemmälle aiheeseen "kenen vika", mitä te tekisitte? Tarkoitan nyt sitä että olenko tyhmä ja uhkarohkea jos jään tuollaisen uhkauksen jälkeen suhteeseen vai luotanko siihen että se oli kiukuspäissään heitetty juttu ja mies ei todella tarkoittanut sitä?
Kommentit (110)
Huvittavia nämä liitot. Mikä pakko?
Se on vauva jo yläkoulussa. Hohhoijaa, kuspäät ketjujen nostelijat.
Olen jättänyt kolme miestä tuollaisten sanojen jälkeen.
Tinderiin etsimään elättäjää, oot hei aivan timantti
Mitenkähän ap:lle on käynyt? Lapsi on jo 13.
Vierailija kirjoitti:
Se on vauva jo yläkoulussa. Hohhoijaa, kuspäät ketjujen nostelijat.
Mut nämä samat ongelmat on ikuisia.
Aah, klassinen tai mitä? provokaatio. Mitähän järkevää odotit saavasi vastaukseksi rasittavaan jankkaukseesi? Ei sillä, että erittäin kypsä turpakiinni olisi sen fiksumpaa.
Ja ketjun alkupäässä jo joku kritisoi miestä kun ei älynnyt poistua tilanteesta. Totta. Ja samaa voi sanoa naisestakin. Fiksumpihan sen aina älyää lopettaa ja tässä nyt ei sitä fiksumpaa ollut paikalla.
Koittakaahan kasvaa aikuiseksi.
Kyllähän minunkin puolisi suuttuessaan yrittää provosoida mua mukaan riitaan, mutta en lähde siihen mukaan. Joskus meinaa jo vähän naurattaakin ihan ilmiselvät provokaatiot joilla yritetään saada minulta menemään maltti. Mutta harkitsen silti sanomiseni ja en korota ääntä. En vain ole koskaan oikein ymmärtänyt, mitä järkeä on yrittää suututtaa itselle rakasta ihmistä. Multa se kyllä näköjään onnistuu välillä ilman yrittämistäkin.
Kuka retu nostelee ikivanhoja? Koetko olevasi jokin koomikkokin, vai mikä pointti tässä on?
Vierailija kirjoitti:
Kuka retu nostelee ikivanhoja? Koetko olevasi jokin koomikkokin, vai mikä pointti tässä on?
Oisko kivinen vai onko niitä muitakin?
Kotimainen miestenvihaaja sinä olet.