Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jättäisitkö sinä miehen tässä tilanteessa?

Vierailija
23.06.2012 |

Yhdessä ollaan oltu 5 vuotta, esikoinen 10kk. Viime aikoina alkanut tulemaan riitoja ihan tyhmistä asioista, yleensä esim kotitöistä ja ne paisuvat ihan järjettömiksi.

Viimeksi riita meni pari päivää siihen että mies huusi minulle "nyt pidät sen turpas kiinni" johon minä sitten vastaan yhtä aikuismaisesti "tai mitä?" "eikun nyt pidät sen turpas kiinni!"

"niin, tai mitä??"

"nyt se turpa kiinni tai mä taitan sulta niskat".

tuli sen verran puskista tämä heitto että kyllä ainakin hiljenin. Mies ihmettelee kun olen edelleen vihainen tästä kommentista vaikka asiasta on jo pari päivää.

Viime yönä vauva heräsi huutamaan keskellä yötä eikä rauhoittunut ollenkaan, tökkäsin miestä ja kysyin "haeksää maitoa ni mä yritän rauhotella" vastaus oli

"hae ite ja nyt se turpa kiinni, mä yritän nukkua!". Tätä ei kuulemma muistanut aamulla vaikka tuli suoraan naamaan kiinni huutaaan mulle.

Tänään sanoin miehelle että en pysty unohtamaan tuota väkivallalla uhkailua. Mies inttää että oon mäkin sanonut kauheuksia kun ollaan riidelty (joo totta, olen sanonut että otan vauvan ja me muutetaan toiseen osoitteeseen, mies jääkööt tähän). Mutta en vaan saa mielestäni tota uhkailua niskojen taittamisella ja sanoin miehellekin että mieti hetki millaisena aikana puhut tuollaisia, juuri nyt kun koko ajan on jotain perhesurmia jossain. Tänään mies on itkenyt ja rukoillut anteeksiantoa ja sanonut mm että se niskojen taittaminen on tyhmintä mitä hän on ikinä kellekään sanonut ja hokenut rakastavansa mua, eikä kestä jos muutan vauvan kanssa pois.

Keskittyen nyt ihan vaan tähän tilanteeseen ja menemättä sen pidemmälle aiheeseen "kenen vika", mitä te tekisitte? Tarkoitan nyt sitä että olenko tyhmä ja uhkarohkea jos jään tuollaisen uhkauksen jälkeen suhteeseen vai luotanko siihen että se oli kiukuspäissään heitetty juttu ja mies ei todella tarkoittanut sitä?

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue se tännekin linkitetty ihan tavallinen perhe -artikkeli ja mieti oletteko vaiheessa yksi.

Tänne on pesiytynyt noita "mitäs et osannut tehdä miehen mieliksi" -tyyppejä. En tiedä ovatko edes naisia vai miesasiamiehiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kanattaisi pohtia sitä, että jättääkö hän sinut. Kuka uskaltaa tuollaisen skitson kanssa olla.

Vierailija
44/110 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että uhkailee kinan yhteydessä vievänsä mieheltä lapsen on pahinta henkistä väkivaltaa miestä kohtaan ja tahallista väkivaltaisen reaktion hakemista. Aivan turhaan täällä itkette että "itse en tuollaista kuuntelisi" mutta naisella on oikeus uhkailla lapsen viemisellä? Kyllä te olette varsinaisia saatanan siskokultia.

Vierailija
46/110 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tuijottaa silmiin = pakataan kamppeet. Mies sanoo pidä turpasi kiinni = pakataan kamppeet. Mies sanoo suutuspäissään taittavansa niskat = pakataan kamppeet.

Nainen uhkailee jatkuvasti riidan yhteydessä häipyvänsä lasten kanssa = Miehen tulisi hymyillä tyytyväisenä että kyllä kulta, se on oikeutesi naisena?

Menkää joskus perkele itseenne.

Vierailija
47/110 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että uhkailee kinan yhteydessä vievänsä mieheltä lapsen on pahinta henkistä väkivaltaa miestä kohtaan ja tahallista väkivaltaisen reaktion hakemista. Aivan turhaan täällä itkette että "itse en tuollaista kuuntelisi" mutta naisella on oikeus uhkailla lapsen viemisellä? Kyllä te olette varsinaisia saatanan siskokultia.

fyysisellä väkivallalla uhkailuun! Onko vaikeaa tajuta se?!

"tahallista väkivaltaisen rektion hakemista??!?!"

HEI PLIIS!

Vierailija
48/110 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani, että olet tuollaisessa tilanteessa. Mielestäni miehesi on todellakin tehnyt väärin. Ensinäkin miehen tulisi auttaa vauvanhoidossa niin ettet sinä väsy liikaa ja kasvaa uuden tilanteen tasalle. Toiset ihmiset ovat valitettavasti sellaisia, että heidän voimavaransa eivät riitä siihen työmäärään, mitä pieni lapsi aiheuttaa. Eli vauva tarvitsee hereillä ollessaan lähes jatkuvasti jotain: hoivaa, ruokaa, seuraa. Lisäksi jos vauva itkee paljon tai unet on pätkittäiset, toiset vanhemmat eivät sitä kestä. Myös oman ajan menetys on toisille liikaa. Olen nähnyt miten vauvan tulo muuttaa ihmisen ihan toisenlaiseksi, koska ns. pää ei vaan kestä sitä stressiä ja muutosta, mikä vauvanhoidosta seuraa :(

Toisekseen, jos hänen aggressiivinen käytöksensä jatkuu, olisin itse vastaavassa tilanteessa oikeasti peloissani. Ja mielestäni ei ole normaalia, että ääritilanteissa käytös muuttuu uhkaavaksi. Ihan sama, miten riidan toinen osapuoli on "yllyttänyt". Uskon, että aggresiiviset sanat vaihtuvat aina jossain vaiheessa teoiksi.

Usein vastauksissa sanotaan, että olisit valinnut paremman isän lapsillesi tms. Mutta ei sitä oikeasti tiedä, millainen vanhempi kenestäkin tulee, kun olosuhteet muuttuvat pienen lapsen myötä niin paljon.

Toivon, että miehesi saa päänsä kasaan pian.

Voimia sinulle!

Vierailija
49/110 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaava on olemassa, ja tähän ketjuun kirjoittavat sen vahvistavat ap:n syyllistämisellä. Jos ap on tarpeeksi pitkällä, hän uskoo itsekin, että kaivaa verta nenästään ja mies muuttuu parempaan suuntaan, jos nainen vain osaa olla varpaillaan.

Vierailija
50/110 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olette molemmat uhkailleet toisianne. Se ei ole mikaan kiva ja kunnioittava tapa puhua puolisolle, joten siita pitaisi kylla paasta eroon.

Jos ei mitaan muita vaaran merkkeja ole ilmassa, niin en lahtisi noilla "meriiteilla" eroamaan.

Luulen etta se on vain teidna elamantilanteen muutos: vauva vaatii paljon teilta molemmilta eika saa nukuttua tarpeeksi, niin ei tahdo jaksaa ja riidat eskaloituu helposti karpasista harkasiksi.

Olisiko jotain konkreettista mita voisitte tehda, josta olisi apua? Esim. meilla riideltiin kotitoista paljon. Ratkaisimme asian palkkaamalla siivoojan, joka kay viikottain. Se menee kotitalousvahennykseen ja/tai tingimme sitten muusta. Oikeasti helpottaa arkea todella paljon!

Voisiko vauva menna isovanhemmille, kummeille tms viikonloppuhoitoon? Saisitte levata ja nukkua. Jos jaksatte, voisitte menna vaikka kahdestaan jonnekin treffeille vaikka elokuviin ja syomaan. Mutta tarkeinta lienee etta saisitte kumpikin lepoa.

Vierailija
51/110 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen haluan korjata heti että en ole viemässä lasta mieheltä, enkä ole sanonut itse tuota riidan aikana että muutan lapsen kanssa pois. Vaan kyseessä on silloin ollut "tavallinen" keskustelu, tässä on nyt jo hetki puhuttu siitä että onko meidän hyvä olla yhdessä. Ja silloin olen sanonut että jos erotaan, niin mies saa jäädä tähän ja minä muutan lapsen kanssa pois. Sen lisäksi olen tähän lisännyt että minä en halua viedä isää lapselta, lapsella on vain yksi isä ja haluan että tämä pysyy samalla tapaa lapsen elämässä vaikka eroaisimme. En todellakaan olisi edes hakemassa mitään "sä näät sitä vaan kerran kuussa yhen päivän" ratkaisuja.

Aikaisemmin en ole edes miettinyt että voisin pelätä miestäni, mutta en tiedä, se ilme ja äänensävy millä nämä jutut ovat lähiaikoina tulleet on karmiva. Silloin kun uhkasi taittaa niskat, niin miehestä oikein näki että teki töitä itsensä kanssa ettei ainakin kolauttanut turpaan.

Mun mielestä sekin vaan on aika ahdistavaa, että jos suhde ei ota onnistuakseen, ei erosta voi puhua asiallisesti vaan mies kiihtyy samantien nollasta sataan. Joka hiton kerta miehelle toistan ensin tuhanteen kertaan että lopeta se huutaminen kun vauva tossa ja sitä pelottaa, mutta mies vaan jatkaa ja sitten mun hermot pettää ja provodoisun mukana. Varmaan joku vihanhallinta sopis vissiin molemmille..

-ap

Vierailija
52/110 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jättäisi.

Olette nyt stressaavassa elämänvaiheessa, kumpikin uupuneita ja juuri silloin riidat leimahtaa suuremmiksi kuin oli tarkoitus.

Olen ollut samassa tilanteessa. Kotityöt jäi paljon mun harteille ja mies matkatöissä vauva-aikaan. Puolin ja toisin sanottiin ikäviä asioita, joita ei oikeasti tarkoittanut.

Jos mies sanoo rakastavansa sinua, ja jos sinä rakastat häntä, olette kaukana tilanteesta jolloin edes kannattaa ajatellakaan eroa.

Pitäkää kiinni siitä mitä teillä on. Se on tahdon asia.

(ps. jos miehesi ei ryyppää, sanoisin että sinulla ei ole hätää.

Enneminkin juopottelevat miehet saattavat yltyä väkivaltaisiksi.)

Vierailija
53/110 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tuijottaa silmiin = pakataan kamppeet. Mies sanoo pidä turpasi kiinni = pakataan kamppeet. Mies sanoo suutuspäissään taittavansa niskat = pakataan kamppeet.

Nainen uhkailee jatkuvasti riidan yhteydessä häipyvänsä lasten kanssa = Miehen tulisi hymyillä tyytyväisenä että kyllä kulta, se on oikeutesi naisena?

Kun mies tuijotti uhkaavasti ja pelästyin, pakkasin tavarat ja lähdin lasten kanssa niin selitin miehelle tilanteen jälkeen, että et ottanut lapsia mukaan uhkaillakseni miestä, vaan siksi että lapset eivät pelästyisi äidin lähtemistä. Olen lähtenyt kerran yksin ilman lapsia, ja se oli lapsille pelottavaa ja surullista, mies ymmärtää kyllä että en veisi lapsia häneltä kokonaan enkä ole sillä uhkaillutkaan. Ne on yhtä lailla miehenkin lapsia eikä mitään äidin omaisuutta jota voi käyttää riidan välikappaleena..

Vierailija
54/110 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä vittua taas. Tajuatteko te, että niskojen taittaminen tarkoittaa toisen tappamista? Eli "nyt turpa kiinni tai tapan sut" on ihan jees riidan keskellä? Ja erosta keskustelu on muka vähintään yhtä paha asia?

Itse en voisi elää jos toinen uhkaisi tappamisellani, tosissaan tai vähemmän tosissaan. Normaalijärkinen ihminen ymmärtää, että tuollaista ei sanota omalle puolisolle, vanhemmille, omalle lapselle jne. edes suutuspäissään.

Ja ap muka kerjäsi väkivaltaista reaktiota? Hei kamoon, oksetatte mua.

Vierailija
55/110 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä vittua taas. Tajuatteko te, että niskojen taittaminen tarkoittaa toisen tappamista? Eli "nyt turpa kiinni tai tapan sut" on ihan jees riidan keskellä? Ja erosta keskustelu on muka vähintään yhtä paha asia?

Itse en voisi elää jos toinen uhkaisi tappamisellani, tosissaan tai vähemmän tosissaan. Normaalijärkinen ihminen ymmärtää, että tuollaista ei sanota omalle puolisolle, vanhemmille, omalle lapselle jne. edes suutuspäissään.

Ja ap muka kerjäsi väkivaltaista reaktiota? Hei kamoon, oksetatte mua.

Meillä on pari kertaa ollut tuollainen turpa kiinni, tai mitä-tyylinen riita. Mutta kertaakaan kumpikaan ei ole sanonut mitään tuon tyylistä, vastaus on ollut tasoa "tai mä lähden lopullisesti tästä suhteesta". Pelkkää uhkailua sekin on ollut, mutta raja silti sillä millä uhkaillaan.

Vierailija
56/110 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas näitä :(

Vierailija
57/110 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene joskus perkele hankkimaan se lääkitys kuntoon.

Vierailija
58/110 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaava on olemassa, ja tähän ketjuun kirjoittavat sen vahvistavat ap:n syyllistämisellä. Jos ap on tarpeeksi pitkällä, hän uskoo itsekin, että kaivaa verta nenästään ja mies muuttuu parempaan suuntaan, jos nainen vain osaa olla varpaillaan.

Ennen naiset hoiti kodin ja lapset napisematta ja jupisematta ja vaatimatta miestä mukaan vauvan hoitoon. Mies kyllä löytää paikkansa vanhempana sitten kun sen voi ottaa mukaan omiin harrastuksiin. Vauvan hoito kuuluu naisille ja se vaan on luonnon järjestys.

Vierailija
59/110 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos miehesi ei ryyppää, sanoisin että sinulla ei ole hätää. Enneminkin juopottelevat miehet saattavat yltyä väkivaltaisiksi.)

Vitsi mitä valopäitä tässä ketjussa...

Vierailija
60/110 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina löytyy syy erota. Aattele nyt, sun ei tarvi keksiä syytä. Anna mennä vaan. Saat joka toisen viikonlopun vapaata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi