Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jättäisitkö sinä miehen tässä tilanteessa?

Vierailija
23.06.2012 |

Yhdessä ollaan oltu 5 vuotta, esikoinen 10kk. Viime aikoina alkanut tulemaan riitoja ihan tyhmistä asioista, yleensä esim kotitöistä ja ne paisuvat ihan järjettömiksi.

Viimeksi riita meni pari päivää siihen että mies huusi minulle "nyt pidät sen turpas kiinni" johon minä sitten vastaan yhtä aikuismaisesti "tai mitä?" "eikun nyt pidät sen turpas kiinni!"

"niin, tai mitä??"

"nyt se turpa kiinni tai mä taitan sulta niskat".

tuli sen verran puskista tämä heitto että kyllä ainakin hiljenin. Mies ihmettelee kun olen edelleen vihainen tästä kommentista vaikka asiasta on jo pari päivää.

Viime yönä vauva heräsi huutamaan keskellä yötä eikä rauhoittunut ollenkaan, tökkäsin miestä ja kysyin "haeksää maitoa ni mä yritän rauhotella" vastaus oli

"hae ite ja nyt se turpa kiinni, mä yritän nukkua!". Tätä ei kuulemma muistanut aamulla vaikka tuli suoraan naamaan kiinni huutaaan mulle.

Tänään sanoin miehelle että en pysty unohtamaan tuota väkivallalla uhkailua. Mies inttää että oon mäkin sanonut kauheuksia kun ollaan riidelty (joo totta, olen sanonut että otan vauvan ja me muutetaan toiseen osoitteeseen, mies jääkööt tähän). Mutta en vaan saa mielestäni tota uhkailua niskojen taittamisella ja sanoin miehellekin että mieti hetki millaisena aikana puhut tuollaisia, juuri nyt kun koko ajan on jotain perhesurmia jossain. Tänään mies on itkenyt ja rukoillut anteeksiantoa ja sanonut mm että se niskojen taittaminen on tyhmintä mitä hän on ikinä kellekään sanonut ja hokenut rakastavansa mua, eikä kestä jos muutan vauvan kanssa pois.

Keskittyen nyt ihan vaan tähän tilanteeseen ja menemättä sen pidemmälle aiheeseen "kenen vika", mitä te tekisitte? Tarkoitan nyt sitä että olenko tyhmä ja uhkarohkea jos jään tuollaisen uhkauksen jälkeen suhteeseen vai luotanko siihen että se oli kiukuspäissään heitetty juttu ja mies ei todella tarkoittanut sitä?

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloinkin oli kesä... Pari viikkoa miehen uhakilujen ja anteeksipyyntöjen jälkeen meille tuli riitaa jostain olemattomasta ja mies yritti kuristaa minut hengiltä.

Niin että lähde nyt vielä kun voit Mies väitti, että vain näytti, mitä voi tapahtua. Lääkäri ja poliisi olivat eri mieltä.

Vierailija
82/110 |
23.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tänään mies on itkenyt ja rukoillut anteeksiantoa ja sanonut mm että se niskojen taittaminen on tyhmintä mitä hän on ikinä kellekään sanonut ja hokenut rakastavansa mua, eikä kestä jos muutan vauvan kanssa pois. "

Mitä muuta tuo on ap:n puolelta, kuin henkistä väkivaltaa. Ap uhkailee lapsen viemisellä, ärsyttää suuttunutta niin kauan, että saa haluamansa reaktion ja sitten nöyryyttää toista vielä päälle. Kiva suhde.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen vuosi vauvan kanssa on kaikkein rankin. Kun lapsi kasvaa ja oppii itsenäisemmäksi niin arki ja väsymys helpottaa. Huolestuttavan moni pari eroaa lapsen ensimmäisen elinvuoden aikana. Nykyään tunnutaan ajattelevan että rakkaus on se joka kantaa vaikka todellisuudessa suhde vaatii lujaa tahtoa toimiakseen. Yiritä jaksaa ja löytää yhteys mieheesi. Puhukaa ja keksikää keinoja purkaa väsymystä ja negatiivisia tunteita. Kerro millaista pelkoa uhkailu sinussa herättää. Riidellessä kanattaa ennemmin nimetä omia tunteita kuin syytellä toista esim: "olen väzynyt ja tarvitsen tukeasi" eikä "sinä et koskaan auta". Toivon että tilanteenne helpottaa ja miehesi käytös johtuu stressistä, mutta muista silti olla varuillasi ja katkaista tilanne ajoissa jos uhkailu toistuu tai miehen käytös menee pahempaan suuntaan.

Vierailija
84/110 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäisi tuollaisen miehen kanssa päivääkään enemmän kuin on pakko. Se, että huutaa kuin mielipuoli tappaja ja sitten itkeä pillittää, on todella huolestuttavaa,ei normaalimiehen mielentila heittele tuolla lailla laidasta laitaan . Tuolla miehellä on vakavia ongelmia ja teille saattaa olla vaarallista jatkaa miehen kanssa asumista. Mutta älä kuitenkaan uhkaile pois muuttamisella jatkuvasti, vaan tee se ja lähde sieltä heti kun olet saanut asiasi järjestettyä. Tee se silloin kun mies ei ole paikalla,niin on turvallisempaa lähteä. Yritä myöskin itsenäistyä niin että sinun ei tarvitse olla koko ajan kotona miehen kanssa kahdestaan, niin jaksat paremmin olla hermostumatta. Onko sinun mahdollista nukkua vauvan kanssa eri huoneessa, se olisi ehkä vähän turvallisempaa teille?

Vierailija
85/110 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäisi tuollaisen miehen kanssa päivääkään enemmän kuin on pakko. Se, että huutaa kuin mielipuoli tappaja ja sitten itkeä pillittää, on todella huolestuttavaa,ei normaalimiehen mielentila heittele tuolla lailla laidasta laitaan . Tuolla miehellä on vakavia ongelmia ja teille saattaa olla vaarallista jatkaa miehen kanssa asumista. Mutta älä kuitenkaan uhkaile pois muuttamisella jatkuvasti, vaan tee se ja lähde sieltä heti kun olet saanut asiasi järjestettyä. Tee se silloin kun mies ei ole paikalla,niin on turvallisempaa lähteä. Yritä myöskin itsenäistyä niin että sinun ei tarvitse olla koko ajan kotona miehen kanssa kahdestaan, niin jaksat paremmin olla hermostumatta. Onko sinun mahdollista nukkua vauvan kanssa eri huoneessa, se olisi ehkä vähän turvallisempaa teille?

Niin. Tai sitten ap:n mies voisi lähteä lapsen kanssa, kunn ap ei ole kotona. Saisi mies elää lapsensa kanssa turvassa perheenä, ilman uhkaa siitä, että vaimo tasaisin väliajoin uhkaa muuttaa lapsen kanssa pois.

Vierailija
86/110 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina löytyy syy erota. Aattele nyt, sun ei tarvi keksiä syytä. Anna mennä vaan. Saat joka toisen viikonlopun vapaata.

ja on jopa muodikastakin olla yh..

voi veljet..

Vierailija
87/110 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kyseessä on kuitenin pikkulapsivuodet ja ihmisten pitäisi tajuta eetä ne on epänormaaleja-aikoja jolloin yks´sun toin enkin sanoo väsyneenä asíoita joita ei välttämättä tarkoita.

miksi olette luvanneet olla puolisoita jos ette totisesti niin tee? ruuhkavuodet on vastoinkäymisiä pahimmillaan. kestäkää ne ja sed helpottaa.

älkää aina erotko. se ei ole ratkaisu

Vierailija
88/110 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta tuo on ap:n puolelta, kuin henkistä väkivaltaa. Ap uhkailee lapsen viemisellä, ärsyttää suuttunutta niin kauan, että saa haluamansa reaktion ja sitten nöyryyttää toista vielä päälle. Kiva suhde.

Sama tunne tuli ketjua lukiessa. Tuollaisen riitelyn tarkoitus on ajaa toinen sanomaan jotain anteeksiantamatonta, jota voi käyttää hyväksi seuraavissa riidoissa. Voin kuvitella ap:n voiman tunteen, kun hän sai uhkauksen puristettua miehestä. Nyt kun eroatte, on aikakin selvää, kumpi on syyllinen: väkivallalla uhannut mies ei saa koskaan anteeksi.

Lapsen viemisellä ei muistaakseni uhannut ap vaan joku muu. Se ei ole isälle mikään kevyt heitto, vaan ne sanat pysyvät mielessä ikuisesti. On hyvin vaikea luottaa naiseen, joka on kerran uhannut viedä lapsen pois.

Jotta suhteella olisi tulevaisuus, pitäisi molemmilla olla hyvää tahtoa ja luottamus toiseen. Jos molemmilla ei ole halua näitä rakentaa, suhde päättyy varmasti eroon, kunhan on kerätty riittävästi pelimerkkejä eroa varten.

Vierailija
89/110 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tunne tuli ketjua lukiessa. Tuollaisen riitelyn tarkoitus on ajaa toinen sanomaan jotain anteeksiantamatonta, jota voi käyttää hyväksi seuraavissa riidoissa. Voin kuvitella ap:n voiman tunteen, kun hän sai uhkauksen puristettua miehestä. Nyt kun eroatte, on aikakin selvää, kumpi on syyllinen: väkivallalla uhannut mies ei saa koskaan anteeksi. Lapsen viemisellä ei muistaakseni uhannut ap vaan joku muu. Se ei ole isälle mikään kevyt heitto, vaan ne sanat pysyvät mielessä ikuisesti. On hyvin vaikea luottaa naiseen, joka on kerran uhannut viedä lapsen pois. Jotta suhteella olisi tulevaisuus, pitäisi molemmilla olla hyvää tahtoa ja luottamus toiseen. Jos molemmilla ei ole halua näitä rakentaa, suhde päättyy varmasti eroon, kunhan on kerätty riittävästi pelimerkkejä eroa varten.

aivan kuten isä uhkailee sanoilla niin ap kin uhakilee nyt teoillaan. miksi?

ainakin tästä kirjoituksesta voi ymmärtää että tärkeintä on olla se joka tekee uhkauksen todeksi ja että lapset sitä kautta saavat paremman elämän..

paskat sanon minä,.

antakaa anteeksi. puhukaa. ymmärtäkää. ei ole reilua vetää äärettömiä johtopäätöksiä joissa on osallisina lapsia. :(

Vierailija
90/110 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa näistä vastaajista on kasvatettu?! A uhkaa tappavansa B:n ja se onkin B:n oma vikan kun ärsytti ja provosoi?!

Mitäs jos A olisikin tappanut B:n, olisiko se ollut B:n oma vika, kun kerran "kaivoi verta nenästään" ja "oli niin ärsyttävä"? Ärsyttävyys ei ole syy tappaa ketään saati uhata tappamisella.

Toisia ihmisiä ei uhata tappaa, se on jo ihan laitontakin. Ihmisellä on oikeus elää niin, ettei häntä uhkailla väkivallalla, tappamisesta nyt puhumattakaan. Väkivallan pelko on lamaannuttavaa ja näivettää sielun. Sellainen elämä ei sovi koirallekaan. Perheen pitäisi olla turvallisista ja rakkaista ihmisistä koostuva yhteisö.

Jos tämä suhde päättyy eroon, niin se on tämän tappouhkailijan vika, ei tämän "ärsyttäjän".

Mua oikeesti pistää niin vihaksi te ääliöämmät, miksi te aina puolustelette näitä luuseriukkoja?! Miksi suhtaudutte parisuhdeväkivallan uhkaan niin kevyesti ja vähätellen? Taidatte olla näitä fiftarimuijia.

Onko se oikeasti niin helvetin tärkeää saada ikuisesti kestävä parisuhde, että mitä tahansa paskaa täytyy sietää? Elämässä on muutakin ja paska parisuhde ei ole kenenkään onni tahi autuus. Ei teille kukaan mitään mitaleja jaa, vaikka ottaisitte vuosikaudet turpaanne.

Vierailija
91/110 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies sanoisi naiselle, että vie lapset. Jos mies ärsyttäisi suuttunutta naista niin kauan, että nainen sanoo jotain typerää, ja sen jälkeen syyllistäisi sillä naista. Jos mies saisi naisen sillä syyllistämisellä itkemään ja anomaan anteeksiantoa seuraavan päivän. Mikä se mies olisi? Ihana isä ja aviomies?

Vierailija
92/110 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin se arki varmaan jysähtää päälle, kaiken vauvahömpötyksen jälkeen.

Meillä mies riidoissa heitti minua mm.lasilla, meni ohi ja rikkoutui pääni vieressä. Mieheni rikkoi lukemattomasti tärkeitä esineitä minulle, kukat lensi multineen ym..lähti aina raivottuaan hetkeksi pois ja kömpi häntä koipien välissä takasin, aina otin vaikka itkien huusin, että painuu h*lvettiin. Minä provosin miestäni juuri tuolla inttämisellä.

Yhden episodin jälkeen, lapsen ollessa alle 1v. otin ja lähdin, anteeksipyyntelyjen jälkeen kun palasin, tilanne muuttui.

Nyt olemme olleet 13v. yhdessä, kolme lasta..mies ei todellakaan käytä voimakeinoja minuun..huutaa kyllä välillä riitojen yhtydessä, mutta todella harvoin. En pelkää millään lailla miestäni enkä edes oikeastaan mieti noita alkuajan juttuja. Olen oma itseni ja huudan ja meuhkaan ja ärsytän, mies ei silti koske tai heitä tavaroilla.

Se, onko miehesi naamassasi kiinni huutaminen juuri se, mistä sinun täytyy pelästyä, siihen en voi vastata. Sinun täytyy tuntea se itse sisälläsi, mikä on oikein ja mikä väärin. Meillä mies heitteli esineitä, monet kaverini sanoivat, että olen hullu kun jään miehen luo. Mutta luotin ja luotan siihen edelleen, että mieheni ei kuitenkaan minuun koske. Ei ole koskaan koskenut. Jos edes vähän tönäisisi, lähtisin saman tien.

Vierailija
93/110 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävelemässä illalla kotiin töistään Mäkkärillä ja tulisi raiskatuksi jalkakäytävän viereisessä pusikossa, niin olisi ihan kokonaan A:n oma vika, että mies raiskaisi. Hänähän on nuori, takamus selkeästi näkyvissä tiukoissa housuissa ja hän kävelee yksin klo 20.00 jälkeen hieman syrjässä keskustasta. Miten se muka voisi olla miehen vika, että on pakko päästä väkivallalla uhaten naimaan, kun nainen selkeästi ärsyttää ja provosoi miestä? Eihän sitä kukaan mies kestä, että toinen käyttäytyy noin, ilta illan jälkeen!

Vierailija
94/110 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli kuin viulunkieli, koskaan ei tiennyt, mikä sana laukaisee riidan. Minä olin kahden pienen lapsen kanssa väsynyt, enkä jaksanut koko ajan kulkea varpaillani.

Tunnustan, kesken riidan uhkasin, että otan lapset ja lähden. Sen sanottuani tajusin, että juuri niin on tehtävä, koska muuten jatkuvalle väkivallan uhan alaisena elämiselle ei ikinä tule loppua. Siihen mennessä mies oli riitojen aikana rikkonut jo lähes koko häälahja-astiaston, leikellyt vaatteitani, murskannut lasten leluja ja hävittänyt autoni rekisteriotteen jne.

Toteutin uhkaukseni, pakkasin lapset ja pari laukullista tavaroita ja lähdin. Miehen luokse en palannut, vaikka tämä miten aneli. Asetin ehdoksi, että korvaa kaiken siihen mennessä rikkomansa, ja koska ei pitänyt sitä tarpeellisena, en minäkään katsonut tarpeelliseksi palata yhteen.

Minusta tuli onnellinen ja vapaa, miehestä alkoholisoitunut luuseri. Pelastin 3 elämää.

Vierailija
95/110 |
24.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaivoit verta nenästäsi jankkaamalla. Olisit pitänyt turpasi kiinni ja antanut miehelle tilaisuuden rauhoittua. Ap katso peiliin ja niinkauan, että tulee oivallus.

Lisäksi kasva jo viimein aikuiseksi!

Vierailija
96/110 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä nyt oman pitkäaikaisen kumppaninsa tuntee sen verran hyvin, että osaa arvioida, voisiko tuollainen lause olla tosissaan sanottu vai ei. Mutta ap:n aloitus kuulostaa siltä, kuin hänellä ei olisi asiasta minkäänlaista aavistusta puoleen tai toiseen.

Vierailija
97/110 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä hemmetin takia pitää jankata lisää ja lisää jos näkee, että toinen on jo hermostunut? Ai siksi, että voi sitten jälkeenpäin uhriutua ja olla marttyyri?

Ja yöheräämiset, olit jo hereillä, mutta et voinut lähteä vauvan kanssa hakemaan sitä maitoa vaan piti saada koko perhe ja ehkä koko muu naapurusto myös hereille?

Ihan lapsellista pelleilyä molemmilta. Univeloissa ei aina osaa käyttäytyä korrektisti. Älkää tehkö lisää lapsia ainakaan.

Vierailija
98/110 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin. Mieslapsi.

Vierailija
99/110 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helppo puhua mitä tahansa paskaa, niin hyvässä kuin pahassakin.

Vierailija
100/110 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies aloittanut kasvuhormonin käytön? Niiden kanssa tulee usein äkillisiä ailahteluja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan