Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varhaisultra rv 5+5, ei alkiota

Vierailija
16.06.2023 |

Kaipaisin hieman rauhoitteluja, vertaistukea ja kokemuksia. Olen ensimmäistä kertaa raskaana, ja jouduin käymään varhaisultrassa poikkeuksellisesti jo rv 5+5, koska olen lähdössä ulkomaille ja piti poissulkea kohdunulkoinen raskaus.

Ultrassa näkyi pelkkä ruskuaispussi, mutta ei alkiota, sykettä, tai edes sikiökaikua. Lääkäri ei pystynyt tarkkaan määrittämään edes kestoa, sanoi vain että 5+. Tikutin ovulaation ja kierto on säännöllinen, joten kesto ei kovin paljoa tuosta 5+5 voi heittää..

Netistä löydän ristiriitaista tietoa: varhaisultra suositellaan tekemään aikaisintaan rv 6+, mutta todella monella on näkynyt sekä alkio ja syke näihin aikoihin, jopa aikaisemminkin. Heräsi epäilys, pitäisikö alkion kuitenkin näkyä.. Pelkään tuulimunaa :( Onko mahdollista, että raskaus on normaali vaikka mitään ei vielä näy eikä kuulu? Onko jollain kokemusta, että olisi käynyt noilla viikoilla samanlaisten löydösten kanssa ja raskaus olisi jatkunut normaalisti?

Kiitos jo etukäteen!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan mahdollista että on kaikki hyvin. Menit kovin aikaisin ultraan. Mutta eipä se nyt selviä kuin odottamalla pari viikkoa.

Vierailija
2/11 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tarkkaan enää muista päiviä mutta 5+ jotain se oli kun kävin niukan verenvuodon vuoksi ultrassa. Hedelmöittyminen tiedettiin tarkasti koska se oli ivf raskaus. Ei näkynyt mitään elonmerkkejä. Viikkoa myöhemmin näkyi ja kaikki kunnossa. Tiedän että päivät on pitkiä tuossa vaiheessa mutta aika näyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali ultratulos noilla viikoilla. :) mulla oli pari viikkoa sitten sama tilanne, maanantaina rv 6+6 näkyi sitten jo kaikki. Näin on ollut aiemmissakin raskauksissa. Hyvää matkaa! :)

T. Kahden äiti

Vierailija
4/11 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on kolme lasta joten on kokemusta. Kierto ollut aina säännöllinen joten raskauden kesto tiedossa.

Olen käynyt jokaisessa raskaudessa vapaaehtoisesti varhaisultrassa 6+ viikolla. Kuopuksen kohdalla kävin 6+4, vanhempien lasten kanssa olen käynyt 6+5 ja 6+6. Kuopuksen sydämen syke näkyi juuri ja juuri viikolla 6+4, ja lääkärin mukaan aikaisemmin ei juurikaan näy.

Eli varmaan sulla on kaikki ihan kunnossa. 

Vierailija
5/11 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin miettinyt, mistä johtuu, että joillakin alkio näkyy jo tyyliin 5+4 ja joillain ei vielä 6+ viikoillakaan.. Ja tuo, että toisilla kesto saadaan määritettyä tosi aikaisin ja toisilla vain arvio viikoista. Osaisiko joku asiasta paremmin tietävä valaista hieman?

Vierailija
6/11 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä syke näkynyt jo 5+4. Ettei ois tuulimuna jos alkiotakaan ei näy?

Vierailija
7/11 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kyllä syke näkynyt jo 5+4. Ettei ois tuulimuna jos alkiotakaan ei näy?

Höpö höpö, ei ole mitään perustetta arvella tuollaista. Siihen on olemassa ihan syy, että varhaisultria ei suositella ennen rv6, mielellään ei ennen rv7.

Vierailija
8/11 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin Ivf-hoidon jälkeen ultrassa vko 7 ja kaikki oli ok.

Ap liian aikaisin liikkeellä.

Vierailija
9/11 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kävin Ivf-hoidon jälkeen ultrassa vko 7 ja kaikki oli ok.

Ap liian aikaisin liikkeellä.

Kyllä, mutta tietyissä tilanteissa ultra on tehtävä jo tuolloin, kuten ap:n tapauksessa. Olen itse ollut samassa tilanteessa ja sykettä tai alkiota ei tuolloin näkynyt. Piinaavaa odotusta, mutta lääkäri sanoi, että löydös on normaali tässä vaiheessa. Toisaalta, vaikka syke tuolloin jo löytyisikin, ei se takaa mitään. Ajattelen, että mitä myöhemmin syke varmistetaan, sitä vakaammalla pohjalla raskaus on. Itse olin tuon epätietoisen ultran jälkeen pari viikkoa reissussa ja koitin vain olla ajattelematta asiaa. Sitten menin Suomeen palattuani rv8 uudestaan ja kaikki ok. Suosittelen ap, että nautit matkasta ja käyt sen jälkeen sitten uudestaan :)

Vierailija
10/11 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap kävi? Sama tilanne 5+5 eikä ruskuaispussin lisäksi näkynyt alkiota. Huoli iso aiempien menetysten takia, vaikka varhaisilla viikoilla mennään. 

Vierailija
11/11 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama tilanne 5+6. Piinalliset päivät odotella 😮💨

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä