Suomi on paska maa; olin jo unohtanut tämän totuuden.
Asuin monta vuotta Ranskassa. Nyt kun tuli muutettua takaisin "kotimaahan" muistin taas, minkälainen kiristysmeininki täällä on. Verot helvetin korkeat ja surkea ostovoima. Kaupoissakin paska valikoima ja ruokakauppa duopoli on vieläkin yhtä paha. Vittu mitä tein...
Kommentit (374)
VihaajatVihaa kirjoitti:
Hyviä puolia:
Terveydenhuolto, koulutusmahdollisuudet (+ilmainen kouluruoka), julkinen liikenne (ainakin pk-seutu), turvallinen maa asua ja liikkua ulkona, saa olla ja elää rauhassa (jos haluaa), asiakaspalvelu on asiallista, kun itse on asiallinen, keskuslämmitys (ei ole itsestään selvää joka maassa), auto- ja kävelytiet ovat useimmiten kunnossa, vaikka routa tuo haasteensa.
Julkinen terveydenhuolto on aivan surkea. Toimii jotenkuten jos olet kuolemansairas, ja niin onnekas että pääset lääkärille asti eli saat ajan ennenkuin on myöhäistä.
Koulutus on ilmaista, joo. Laatu taas... tasapäistävää keskinkertaisuutta. Täältä ei huippuja tule.
Suomessa on kotiväkivaltaa ja liikennekuolemia luokkaa eniten länsimaista. Se siitä turvallisuudesta.
Kaikissa länsimaissa on kyllä lämmitys asunnoissa! Oletko koskaan matkustanut minnekään :D?
Suomen autotiet ovat surkeassa kunnossa. Jopa viron, puolan ja liettuan tiet ovat paremmat. Taas - oletko koskaan matkustanut Euroopassa??
Sano vielä että täällä voi juoda vettä hanasta :'D!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuuuuupajuuuuuu kirjoitti:
Paskanmarjat suomi ole mikään hieno ja täydellinen maa. On suomessa hyviä asioita. Turvallinen ja siisti. Mutta kuvitellaan että mikään ei muutu. Itse asun norjassa, olen asunut jo 15:sta vuotta ja käyn muutaman kerran vuodessa suomessa sukuloimassa. Joitain vuosia sitten vielä ostelin suomesta matkaani yhtä ja toista tarvitsemaani. Nykyään en juuri mitään.
Suomen hintataso on noussut radikaalisti.
Seuraan päivittäin synnyinmaani tapahtumia ja voin vain todeta, että suomen hyvinvointivaltio menee aika kovaa vauhtia alaspäin jos tuohon alasajoon ei puututa.
Itselläni on töiden puolesta mahdollisuus valita suomi tai norja.
Valitsen norjan. Kokonaisuutena norja on paljon parempi maa ihmiselle.
Tänne myös jään kun työvuoteni ovat ohi.Toivottavasti jäätkin. Ärsyttäviä ne ulkomailla asuneet/työskennelleet, jotka tulevat sitten eläkeiässä vaivoineen ja sairauksineen rasittamaan meidän yhteiskuntaa.
Ja ensin on opiskeltu ilmaiseksi Suomessa ja sitten lähdetty.
Niin tein minäkin. Olisiko pitänyt jäädä työttömäksi suomeen?
Ihan tyypillisiä suomalaisia nämä ketjun "Suomi on paska maa" -kommentoijat ovat. Ylimielisiä, ilkeitä yms. niin suomalaista!
Levoton sielu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Levoton sielu on rauhoittunut lopultakin kirjoitti:
Kauheita kommentteja ihmisiltä! Kyllä joku voi asua muussa maassa jonkin aikaa ja palata Suomeen kokeilemaan, viihtyisikö. Ja jollei viihdy, aina voi lähteä. Ei siinä tarvita mitään vinoilua tyyliin "tuli häntä koipien välissä takaisin Suomeen" .
Itse asuin pari vuotta toisessa maassa, duunit loppui, takaisin Suomeen. Sitten noin vuosi Suomessa ja uusi l
ähtö taas eri maahan vuodeksi. Palattuani sieltä Suomeen totesin ehdottomaksi totuudeksi sen, etten kerta kaikkiaan viihdy Suomessa.
Nyt olen asunut jo yli 10 vuotta poissa. Ensin yhdessä aurinkoisessa maassa ja sitten toisessa. Viihdyn erinomaisesti. Ihmiset hymyileviä, turvallinen maa, ei siipeilijöitä, edulliset hinnat, aurinkoa liki ympäri vuoden.
Katso otsikkoa - äkäiset kommentit johtunevat Suomen haukkumisesta rumasti paskaksi. Monelle tämä on hyvä maa, ja arvostelun voi esittää järkevämmin.
Kyllähän minäkin olisin voinut sanoa suoraan, mitä Suomesta ajattelen eli paska maa se on. Mutta jouluajan kunniaksi jätin tuon pois.
Suomi voi olla kohtuullisen hyvä maa, jos olet suvaitsevainen ja sossun asiakas ja saat kaikki mahdolliset tuet yms. sieltä. Itse työtä koko ikäni tehneenä en sieltä koskaan senttiäkään saanut. Yhden ainoan kerran olisin tarvinnut. No, papereita olisi pitänyt sinne toimittaa ihan mieletön määrä ja loppujen lopuksi olisin kuitenkin saanut vain lainaksi sen rahan. Katsoin, ettei kannata ja kitkuttelin eteenpäin.
Itseäni kauhistuttaa maan luisuminen nykytilanteeseen. Sosiaaliturva on liian hyvä ja höveli ja sanopa se ääneen. Turpiin tulee. Niin paljon kun noita elättejä nyt on.
Nykykotimaassani sosiaaliturva on minimaalinen ja eipä ole noita Suomen lieveilmiöitä. "Pakolaisiakin" joskus tuli, mutta kun olisi pitänyt elättää itsensä työnteolla, liukenivat vähin äänin.
Viva la estonia....
Kun ei voida tehdä!
Jo sitä on yritetty 2000-luvun alusta saakka, esim. äänestämällä. Ei missää muualla hyvinvointivaltiossa ole tällaista sirkusta, kuin meidän eduskuntamme.
Myös lakimme laahaa todella, todella paljon jäljessä nyky yhteiskunnassa.
Myös verotus on kohdistettu aivan väärällä tavalla, mm. Spiegel-lehti nauroi Suomalaisille autoilusta verotukseen liittyvistä kuluista. Kulut on jo taivaissa, mutta näistä veroista 10% kohdistetaan autoilun hyväksi. Eli autoilijat maksavat 90%, ei heille kuuluvaa verotettavaa etuutta jollekkin sektorille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viro on hyvä maa.
Vesi maistuu siellä tosi paskalta ja virolaiset ovat yhtä töykeitä kuin ranskalaisetkin.
Tunnetko hyvin montaki virolaista? mulla on ihan eri käsitys kun sinulla virolaisista. No tosta veestä voi olla montaa mieltä, on eri paikoissa nääs siinäki eroja. Eipä mulla muuta..
Vierailija kirjoitti:
VihaajatVihaa kirjoitti:
Hyviä puolia:
Terveydenhuolto, koulutusmahdollisuudet (+ilmainen kouluruoka), julkinen liikenne (ainakin pk-seutu), turvallinen maa asua ja liikkua ulkona, saa olla ja elää rauhassa (jos haluaa), asiakaspalvelu on asiallista, kun itse on asiallinen, keskuslämmitys (ei ole itsestään selvää joka maassa), auto- ja kävelytiet ovat useimmiten kunnossa, vaikka routa tuo haasteensa.
Julkinen terveydenhuolto on aivan surkea. Toimii jotenkuten jos olet kuolemansairas, ja niin onnekas että pääset lääkärille asti eli saat ajan ennenkuin on myöhäistä.
Koulutus on ilmaista, joo. Laatu taas... tasapäistävää keskinkertaisuutta. Täältä ei huippuja tule.
Suomessa on kotiväkivaltaa ja liikennekuolemia luokkaa eniten länsimaista. Se siitä turvallisuudesta.
Kaikissa länsimaissa on kyllä lämmitys asunnoissa! Oletko koskaan matkustanut minnekään :D?
Suomen autotiet ovat surkeassa kunnossa. Jopa viron, puolan ja liettuan tiet ovat paremmat. Taas - oletko koskaan matkustanut Euroopassa??
Ja se turvallisuus. Ei täällä turvassa saa elää vaikka itse haluaisi.
Se on ihan tuurista kiinni se turvallisuus.
Vierailija kirjoitti:
Levoton sielu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Levoton sielu on rauhoittunut lopultakin kirjoitti:
Kauheita kommentteja ihmisiltä! Kyllä joku voi asua muussa maassa jonkin aikaa ja palata Suomeen kokeilemaan, viihtyisikö. Ja jollei viihdy, aina voi lähteä. Ei siinä tarvita mitään vinoilua tyyliin "tuli häntä koipien välissä takaisin Suomeen" .
Itse asuin pari vuotta toisessa maassa, duunit loppui, takaisin Suomeen. Sitten noin vuosi Suomessa ja uusi l
ähtö taas eri maahan vuodeksi. Palattuani sieltä Suomeen totesin ehdottomaksi totuudeksi sen, etten kerta kaikkiaan viihdy Suomessa.
Nyt olen asunut jo yli 10 vuotta poissa. Ensin yhdessä aurinkoisessa maassa ja sitten toisessa. Viihdyn erinomaisesti. Ihmiset hymyileviä, turvallinen maa, ei siipeilijöitä, edulliset hinnat, aurinkoa liki ympäri vuoden.
Katso otsikkoa - äkäiset kommentit johtunevat Suomen haukkumisesta rumasti paskaksi. Monelle tämä on hyvä maa, ja arvostelun voi esittää järkevämmin.
Kyllähän minäkin olisin voinut sanoa suoraan, mitä Suomesta ajattelen eli paska maa se on. Mutta jouluajan kunniaksi jätin tuon pois.
Suomi voi olla kohtuullisen hyvä maa, jos olet suvaitsevainen ja sossun asiakas ja saat kaikki mahdolliset tuet yms. sieltä. Itse työtä koko ikäni tehneenä en sieltä koskaan senttiäkään saanut. Yhden ainoan kerran olisin tarvinnut. No, papereita olisi pitänyt sinne toimittaa ihan mieletön määrä ja loppujen lopuksi olisin kuitenkin saanut vain lainaksi sen rahan. Katsoin, ettei kannata ja kitkuttelin eteenpäin.
Itseäni kauhistuttaa maan luisuminen nykytilanteeseen. Sosiaaliturva on liian hyvä ja höveli ja sanopa se ääneen. Turpiin tulee. Niin paljon kun noita elättejä nyt on.
Nykykotimaassani sosiaaliturva on minimaalinen ja eipä ole noita Suomen lieveilmiöitä. "Pakolaisiakin" joskus tuli, mutta kun olisi pitänyt elättää itsensä työnteolla, liukenivat vähin äänin.
Viva la estonia....
La Estoniassa tosiaan asuin ne pari ensimmäistä ulkomaanvuottani, mutta nykykotimaani on jo se neljäs ja näillä näkymin viimeinen; aurinkoinen ja lämmin maa, jossa hinnat ovat edulliset ja ihmiset ystävällisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on paska maa kunnes paukahtaa syöpä. Siinä vaiheessa se vanha kotimaa alkaa jännästi houkuttaa
Olen muuttamassa rakkaaseen kotimaahani Suomeen Ranskasta, mutta terveydenhuolto pelaa Ranskassa paljon paremmin, joten pelkän sairauden takia en kyllä vaivautuisi palaamaan. Vaan siksi, että Suomi on muuten ihana maa.
Ainakin Espanjassa aggressiivista syöpää sairastanut ulkosuomalainen tuttuni pääsi julkisella puolella nopeasti tutkimuksiin ja hoitoihin.
Suomessa asuu se kourallinen rakkaita ihmisiä joita ilman elämä olisi tyhjää. Siksi en muuta pois.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tyypillisiä suomalaisia nämä ketjun "Suomi on paska maa" -kommentoijat ovat. Ylimielisiä, ilkeitä yms. niin suomalaista!
Minäkin ihmettelin, ettei siellä ulkomaan onnelassa olla ainakaan käytöstapoja opittu.
Vierailija kirjoitti:
VihaajatVihaa kirjoitti:
Hyviä puolia:
Täällä voi juoda vettä hanasta.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole v ittu mitään.
Paskat yliopistot. Turha luulla että mitään valoisaa tulevaisuutta noitten papereilla saa. Ulkomailla kelpaavat korkeintaan vessapaperiksi.
Paskat duunit. Joku 4t/kk mukamas huippupalkka. Hah hah.
Paskat muijat. Ihan vittumainen käytös. Ei todellakaan mitään kaunottaria.
Muutenkin vittumaiset ihmiset. Jos on vähän menestyneempi niin useimmat laittaa välit poikki. Ketään ei kiinnosta jutella tuntemattomien kanssa.
Ei mitään vitun elämää. Duunin jälkeen jotain tylsiä harrastuksia tai telkkarin kattelua. Viikonloput kuunnellen jotain pönttöjä alkkis kavereita jos haluu mennä ulos.
Mitäs jännittäviä harrastuksia siellä ulkomailla on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkiset rakennukset ovat purkukunnossa kymmenessä vuodessa ja asuintaloissa ei seinät ole suoria.
Oli kyllä aivan ihana käydä Espanjassa, kun yhden yhtä nostokurkea ei ollut kaupunkimaisemaa pilaamassa eikä yhden yhtä tienpätkää aukirevittynä kulkemista haittaamassa. Sitten paluu tänne ja voi tsiisus sitä rakennustyömaiden määrää joka puolella!!!
Niin, joo. Toki varmaan turisti/hotellialueella ei mitään rakentamista olekkaan sesonkiaikoina. (Oletan että vierailit tähän tyyliin Espanjassa) Itse voin kuitenkin sanoa, että kyllä siellä espanjassa kaupungeissa ja syrjemmässäkin kuule rakennetaan ihan yhtälailla kuin Suomessakin.
Ja mitä tulee siihen, että talot ovat suomessa purkukunnossa 10v sisällä niin sanon, että Espanjassa talot rakennetaan paljon huonommin, ja ovat erityisesti pohjoismaalaisten näkökulmasta huonossa kunnossa jo 5v sisällä. :-) Mutta toki ruoho on aina vihreämpää aidan toisella puolella!
Vierailija kirjoitti:
On se jännä miten ne valtiot ulkomailla pyörii ilman veroja. Ilmatteeks koulut, terveydenhoito, infra ja armeija pyörii vuodesta toiseen.
Ne jännät veroja keräämättömät valtiot taitavat olla jossa Afrikassa. Eipä siellä sitten olekaan mitään yhteiskunnan palveluja tarjolla, klaanisotia kyllä riittää. Olisiko kiva paikka elellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nuori, enkä ole asunut kovinkaan pitkiä aikoja ulkomailla.
Kuitenkin sen olen huomannut, että ulkomailla olen paljon vapautuneempi ja puheliaampi, Suomessa vetäydyn kuoreeni enkä mene mihinkään - ehkä siksi, ettei täällä Suomessa ole juuri mitään tekemistä.
Useimmat ulkomaalaiset turistit ovat ihan eri mieltä. Ehkä kannattaisi katsoa peiliin, jos elämä tuntuu tuollaiselta.
Tunnen opintojen kautta paljon ulkomaalaisia. Joka ikinen heistä on sanonut kuinka suomalaiset ovat hiljaisia ja tylyja, kuinka täällä on käsittämättömän vähän tekemistä ja sekin vähä on kallista, ja että heillä oli aivan liian positiivinen kuva maasta.
Jokainen halusi alkujaan suomesta töitä, mutta huomattuaan millaista täällä on, ja kuinka vaikea töitä on löytää, ovat muuttamassa takaisin kotimaihinsa. Siellä koulutusta arvostetaan, täällä nämä akateemiset ihmiset ovat saaneet parhaimmillaan vain siivoojan ja lehdenjakajan töitä...
Niinkö? Olen lähes päivittäin työssäni tekemisissä ulkomaalaisten IT-konsulttien kanssa, jotka viihtyvät oikein hyvin täällä ankeassa Suomessa. Mukavia ihmisiä jotka arvostavat kovasti Suomen yhteiskunnan tarjoamia palveluja, vaikkapa terveydenhoitoa ja lasten päivähuoltoa. Ei niinkään itsestään selvyyksiä heidän kotimaissaan.
Niin, koska he ovat niitä harvinaisia poikkeuksia jotka ovat saaneet täältä töitä. Minä puhuin opiskelijoista, joille suomi kyllä tarjoaa ilmaisen tutkinnon, mutta joista vain pieni murto-osa saa täältä töitä. Siksi valtaosa lähtee heti valmistuttuaan omaan maahansa tai muualle Eurooppaan töihin.. Eikä heillä yhdelläkään ole siitä lopulta kovin suuri surku tullut, koska ovat nähneet kuinka ankeaa täällä on. Joku lastenhoito ei heitä kosketa - kuten todettua, lapsiperheellähän täällä onkin oikea onnela, kun mikään ei maksa juuri mitään ja vanhempien etuudet ovat maailman parhaimpien joukossa. Me lapsettomat sitten lähdetään muualle, jossa ei moista onnelaa joudu rahoittamaan.
Ko. henkilöt ovat opiskelleet muualla ja tulleet Suomeen töihin. Perheellisiä ja perheettömiä.
Suomesta tekee paskan paikan juuri sinun kaltaisesi jokapaikanvalittajat, joilla ei oikeasti ole mitään ongelmia helpossa elämässään, mutta suu jauhaa koko ajan negatiivisia mielipiteitä ja naama on jatkuvasti norsunvitulla. Miten tuollaisella asenteella edes jaksaa elää? Yhtään sen helpompaa elämäsi ei tule olemaan ulkomaillakaan, jos sinne uskaltaudut.
Vierailija kirjoitti:
Juuuuuupajuuuuuu kirjoitti:
Paskanmarjat suomi ole mikään hieno ja täydellinen maa. On suomessa hyviä asioita. Turvallinen ja siisti. Mutta kuvitellaan että mikään ei muutu. Itse asun norjassa, olen asunut jo 15:sta vuotta ja käyn muutaman kerran vuodessa suomessa sukuloimassa. Joitain vuosia sitten vielä ostelin suomesta matkaani yhtä ja toista tarvitsemaani. Nykyään en juuri mitään.
Suomen hintataso on noussut radikaalisti.
Seuraan päivittäin synnyinmaani tapahtumia ja voin vain todeta, että suomen hyvinvointivaltio menee aika kovaa vauhtia alaspäin jos tuohon alasajoon ei puututa.
Itselläni on töiden puolesta mahdollisuus valita suomi tai norja.
Valitsen norjan. Kokonaisuutena norja on paljon parempi maa ihmiselle.
Tänne myös jään kun työvuoteni ovat ohi.Toivottavasti jäätkin. Ärsyttäviä ne ulkomailla asuneet/työskennelleet, jotka tulevat sitten eläkeiässä vaivoineen ja sairauksineen rasittamaan meidän yhteiskuntaa.
Minä todennäköisesti muutan takaisin Suomeen eläkeiässä ainakin osittain, mutta tulen käyttämään yksityisiä lääkäripalveluja enkä todellakaan mene julkiselle puolelle edes missään syöpähoidoissa.
Vierailija kirjoitti:
Suomi On hirveä maa. Täynnä jankttavia juntteja tai kostonhimoisia peräkammaripoikia tai naimisiin pakotettuja sosiaalisesta pakosta. Mammanpojat itkee ja kapinoi. Mammat lellii poikiansa. Hullut viranomaiset ja poliitikot. Kyttäys ja rankaisumentaliteetti vaanii joka nurkalla. HULLUJEN MAA!
Kaduttaa myös paluu tänne PIMEYTEEN!!!!!!!!!!!!
Suomessa hyvin pieni osa täysikasvuisista lapsista asuu kotona, toisin kuin eteläisessä Euroopassa.
http://www.independent.co.uk/news/world/europe/rise-of-the-mammone-two-…
Suomessa viranomaiset eivät pääsääntöisesti ole hulluja, eivät poliitikotkaan. Harvemmin täällä nähdään eduskunnassa suoranaista turpiinmätkimistä, kuten etelämmässä näkyy olevan tapana.
Mitä säähän tulee, eipä tuo Keski-Euroopan säätilakaan kovin valoisalta näytä. Tietysti voi aina lähteä aurinkoa hakemaan vaikka iki-ihanaan Meksikoon, jossa vasta 20 000 ihmistä on murhattu tänä vuonna.
Kökkötraktoreilla on sina paskaa
Ja ensin on opiskeltu ilmaiseksi Suomessa ja sitten lähdetty.