Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomi on paska maa; olin jo unohtanut tämän totuuden.

Vierailija
21.01.2015 |

Asuin monta vuotta Ranskassa. Nyt kun tuli muutettua takaisin "kotimaahan" muistin taas, minkälainen kiristysmeininki täällä on. Verot helvetin korkeat ja surkea ostovoima. Kaupoissakin paska valikoima ja ruokakauppa duopoli on vieläkin yhtä paha. Vittu mitä tein...

Kommentit (374)

Vierailija
101/374 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi On hirveä maa. Täynnä jankttavia juntteja tai kostonhimoisia peräkammaripoikia tai naimisiin pakotettuja sosiaalisesta pakosta. Mammanpojat itkee ja kapinoi. Mammat lellii poikiansa. Hullut viranomaiset ja poliitikot. Kyttäys ja rankaisumentaliteetti vaanii joka nurkalla. HULLUJEN MAA!

Kaduttaa myös paluu tänne PIMEYTEEN!!!!!!!!!!!!

kurja kuulla:( mistä palasit?

Vierailija
102/374 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen asunut 3 krt ulkomailla yht. houkan yli 10 vuotta. Tällä hetkellä asumme Suomessa. Ei nyt paha, mutta kyllä Suomessa saat yleensä kalliilla hinnalla paskaa palvelua ja tavaraa ja vielä vikinää päälle jos siitä valittaa. Ja verot...

Kyllähän Suomessa muutaman vuoden taas asuu, mutta sitten on päästävä pois.

Niin, se palvelu on jännä juttu. Toiset saavat jatkuvasti ”paskaa palvelua” joka paikassa, mistä lie johtuu. Itse olen saanut aina Suomessa erinomaista palvelua. Paljon matkustelleena se tyly ja jopa vihamielinen ”palvelu” on tullut aina ulkomailla (ei usein toki sielläkään).

Joo huono asiakaspalvelukokemus tuntuu kasautuvan tietyille henkilöille. Itse en ole sellaiseen Suomessa törmännyt. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan...

Joo ei. Paskoja tuotteita, vääriä asennuksia ja jatkuvaa asennuksien korjausta riittää. Ennen kuin muutimme pois Suomesta niin tuota ei niin huomannut/ajatellut. Suomeen paluun jälkeen huomasi vankasti, kun oli mihin verrata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/374 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoin tähän ketjuun jo aiemmin, olen koulutukseltani KTM ja asunut kuutisen vuotta muualla Euroopassa, nyt muuttamassa Iso-Britanniaan. Ihan vilpittömästi tunnen ulkosuomalaisena kauhunsekaista sääliä Suomen nykytilaa kohtaan: vihamielisyys, avuttomuus ja syrjäytyneisyys ovat normalisoituneita asenteita, nurkkakuntainen politiikka ajaa Suomen ihan oikeasti parissa vuosikymmenessä aitoon köyhyyteen. Merkit ovat jo ilmassa. Miksei politiikkaan puututa? Tuntuu että tarvittaisiin jonkinlainen vallankumous.

Vierailija
104/374 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levoton sielu on rauhoittunut lopultakin kirjoitti:

Kauheita kommentteja ihmisiltä! Kyllä joku voi asua muussa maassa jonkin aikaa ja palata Suomeen kokeilemaan, viihtyisikö. Ja jollei viihdy, aina voi lähteä. Ei siinä tarvita mitään vinoilua tyyliin "tuli häntä koipien välissä takaisin Suomeen" .

Itse asuin pari vuotta toisessa maassa, duunit loppui, takaisin Suomeen. Sitten noin vuosi Suomessa ja uusi l

ähtö taas eri maahan vuodeksi. Palattuani sieltä Suomeen totesin ehdottomaksi totuudeksi sen, etten kerta kaikkiaan viihdy Suomessa.

Nyt olen asunut jo yli 10 vuotta poissa. Ensin yhdessä aurinkoisessa maassa ja sitten toisessa. Viihdyn erinomaisesti. Ihmiset hymyileviä, turvallinen maa, ei siipeilijöitä, edulliset hinnat, aurinkoa liki ympäri vuoden.

Katso otsikkoa - äkäiset kommentit johtunevat Suomen haukkumisesta rumasti paskaksi. Monelle tämä on hyvä maa, ja arvostelun voi esittää järkevämmin.

Vierailija
105/374 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut useissa maissa lähinnä kuitenkin pohjois-euroopassa. Suomi on parhaasta päästä jos et halua tehdä työtä. Keskiluokkaiset, ja sellaisiksi haluavat, kyllä tekevätkin Suomessa työtä sinunkin edestäsi. Yläluokka, jota Suomessa ei edes virallisesti ole olemassa, ohjailee demokratiaa nykyään kuten tahtoo. Suurin osa kansasta kuvittelee elävänsä jossain lottovoitto paratiisissa, vaikka ovat oikeastaan valtion vero-orjia jotka sokeasti maksavat veroillaan koko sairaan koneiston pyörityksen kyseenalaistamatta mitään. Koska aina on näin tehty ja se on velvollisuutemme.

Vierailija
106/374 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen asunut 3 krt ulkomailla yht. houkan yli 10 vuotta. Tällä hetkellä asumme Suomessa. Ei nyt paha, mutta kyllä Suomessa saat yleensä kalliilla hinnalla paskaa palvelua ja tavaraa ja vielä vikinää päälle jos siitä valittaa. Ja verot...

Kyllähän Suomessa muutaman vuoden taas asuu, mutta sitten on päästävä pois.

Niin, se palvelu on jännä juttu. Toiset saavat jatkuvasti ”paskaa palvelua” joka paikassa, mistä lie johtuu. Itse olen saanut aina Suomessa erinomaista palvelua. Paljon matkustelleena se tyly ja jopa vihamielinen ”palvelu” on tullut aina ulkomailla (ei usein toki sielläkään).

Joo huono asiakaspalvelukokemus tuntuu kasautuvan tietyille henkilöille. Itse en ole sellaiseen Suomessa törmännyt. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan...

Joo ei. Paskoja tuotteita, vääriä asennuksia ja jatkuvaa asennuksien korjausta riittää. Ennen kuin muutimme pois Suomesta niin tuota ei niin huomannut/ajatellut. Suomeen paluun jälkeen huomasi vankasti, kun oli mihin verrata.

Enpäs ole tuollaista huomannut. Mistähän tuotteista on kysymys? Eiköhän kodintekniikka- ja tietotekniikkatuotteet ole aika lailla samanlaisia eri  puolilla maailmaa.  Ihan hyvän käyttötuen olen niihin kaikkiin saanut täällä Suomessa tarvittaessa.

Mitä tulee paljon parjattuun suomalaiseen byrokratiaan, se on kovin kesyä useimpiin muihin maihin verrattuna. Yrittäkääpä vaikka hankkia mobiililiittymä monissa maissa, voipi tulla yllätyksiä vastaan. Suomessa sellaisen saa R-kioskilta.

Vierailija
107/374 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheita kommentteja ihmisiltä! Kyllä joku voi asua muussa maassa jonkin aikaa ja palata Suomeen kokeilemaan, viihtyisikö. Ja jollei viihdy, aina voi lähteä. Ei siinä tarvita mitään vinoilua tyyliin "tuli häntä koipien välissä takaisin Suomeen" .

Itse asuin pari vuotta toisessa maassa, duunit loppui, takaisin Suomeen. Sitten noin vuosi Suomessa ja uusi l

ähtö taas eri maahan vuodeksi. Palattuani sieltä Suomeen totesin ehdottomaksi totuudeksi sen, etten kerta kaikkiaan viihdy Suomessa.

Nyt olen asunut jo yli 10 vuotta poissa. Ensin yhdessä aurinkoisessa maassa ja sitten toisessa. Viihdyn erinomaisesti. Ihmiset hymyileviä, turvallinen maa, ei siipeilijöitä, edulliset hinnat, aurinkoa liki ympäri vuoden.

Katso otsikkoa - äkäiset kommentit johtunevat Suomen haukkumisesta rumasti paskaksi. Monelle tämä on hyvä maa, ja arvostelun voi esittää järkevämmin.

Joo, hyvä maa kokoomuslaisille.

muuten, meno ihan perseestä ja se johtuu kokoomuksesta.

Vierailija
108/374 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuori, enkä ole asunut kovinkaan pitkiä aikoja ulkomailla.

Kuitenkin sen olen huomannut, että ulkomailla olen paljon vapautuneempi ja puheliaampi, Suomessa vetäydyn kuoreeni enkä mene mihinkään - ehkä siksi, ettei täällä Suomessa ole juuri mitään tekemistä.

Vierailija
109/374 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän minäkin olisin voinut sanoa suoraan, mitä Suomesta ajattelen eli paska maa se on. Mutta jouluajan kunniaksi jätin tuon pois. 

Suomi voi olla kohtuullisen hyvä maa, jos olet suvaitsevainen ja sossun asiakas ja saat kaikki mahdolliset tuet yms. sieltä. Itse työtä koko ikäni tehneenä en sieltä koskaan senttiäkään saanut. Yhden ainoan kerran olisin tarvinnut. No, papereita olisi pitänyt sinne toimittaa ihan mieletön määrä ja loppujen lopuksi olisin kuitenkin saanut vain lainaksi sen rahan. Katsoin, ettei kannata ja kitkuttelin eteenpäin.

Itseäni kauhistuttaa maan luisuminen nykytilanteeseen. Sosiaaliturva on liian hyvä ja höveli ja sanopa se ääneen. Turpiin tulee. Niin paljon kun noita elättejä nyt on.

Nykykotimaassani sosiaaliturva on minimaalinen ja eipä ole noita Suomen lieveilmiöitä. "Pakolaisiakin" joskus tuli, mutta kun olisi pitänyt elättää itsensä työnteolla, liukenivat vähin äänin. 

Vierailija
110/374 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin sen olen huomannut, että ulkomailla olen paljon vapautuneempi ja puheliaampi, Suomessa vetäydyn kuoreeni enkä mene mihinkään - ehkä siksi, ettei täällä Suomessa ole juuri mitään tekemistä.

Useimmat ulkomaalaiset turistit ovat ihan eri mieltä. Ehkä kannattaisi katsoa peiliin, jos elämä tuntuu tuollaiselta.

Vierailija
111/374 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat ulkomaalaiset turistit ovat ihan eri mieltä. Ehkä kannattaisi katsoa peiliin, jos elämä tuntuu tuollaiselta.

Eri mieltä? Siis ovat vai sitä mieltä, että olen ulkomailla vähemmän puheliaampi kuin kotimaassani? Tai että täällä on enemmän tehtävää kuin esim. Saksassa? Siis _turistit_?

Vierailija
112/374 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen opintojen kautta paljon ulkomaalaisia. Joka ikinen heistä on sanonut kuinka suomalaiset ovat hiljaisia ja tylyja, kuinka täällä on käsittämättömän vähän tekemistä ja sekin vähä on kallista, ja että heillä oli aivan liian positiivinen kuva maasta.

Jokainen halusi alkujaan suomesta töitä, mutta huomattuaan millaista täällä on, ja kuinka vaikea töitä on löytää, ovat muuttamassa takaisin kotimaihinsa. Siellä koulutusta arvostetaan, täällä nämä akateemiset ihmiset ovat saaneet parhaimmillaan vain siivoojan ja lehdenjakajan töitä...

Vierailija
113/374 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta ikävän tekee valittajat...kaikkee pitäisi saada, mutta mitään ei itse tehdä. Jos Ranskasta lähtisi alkuperäiset pois ja se täyttyisi ap:n kaltaisilla, niin luultavasti kukaan ei saisi aikaan mitään valitukseltaan. Itse viihdyn missä vain, koskaan osaan tehdä muutakin kuin valittaa, enkä odota, että mulle tehdään kaikki valmiiksi. Jos ei ole hyvää ruokaa, sitä voi tehdä itse jne. Mun kotikunnasta aikoinana puuttui eräältä asuinalueelta kauppa. Ongelma ratkaistu, veljeni perusti sen.

Vierailija
114/374 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos korkeat verot ja pieni ostovoima pännii, niin silloin ihmettelen sitä, että valitsee Ranskan asuinmaakseen. Sillä Ranskassa on noista molempia.

Vierailija
115/374 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viro on hyvä maa.

Ei perseaukisille..

Vierailija
116/374 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuuuuupajuuuuuu kirjoitti:

Paskanmarjat suomi ole mikään hieno ja täydellinen maa. On suomessa hyviä asioita. Turvallinen ja siisti. Mutta kuvitellaan että mikään ei muutu. Itse asun norjassa, olen asunut jo 15:sta vuotta ja käyn muutaman kerran vuodessa suomessa sukuloimassa. Joitain vuosia sitten vielä ostelin suomesta matkaani yhtä ja toista tarvitsemaani. Nykyään en juuri mitään.

Suomen hintataso on noussut radikaalisti.

Seuraan päivittäin synnyinmaani tapahtumia ja voin vain todeta, että suomen hyvinvointivaltio menee aika kovaa vauhtia alaspäin jos tuohon alasajoon ei puututa.

Itselläni on töiden puolesta mahdollisuus valita suomi tai norja.

Valitsen norjan. Kokonaisuutena norja on paljon parempi maa ihmiselle.

Tänne myös jään kun työvuoteni ovat ohi.

Toivottavasti jäätkin. Ärsyttäviä ne ulkomailla asuneet/työskennelleet, jotka tulevat sitten eläkeiässä vaivoineen ja sairauksineen rasittamaan meidän yhteiskuntaa.

Vierailija
117/374 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskanmarjat suomi ole mikään hieno ja täydellinen maa. On suomessa hyviä asioita. Turvallinen ja siisti. Mutta kuvitellaan että mikään ei muutu. Itse asun norjassa, olen asunut jo 15:sta vuotta ja käyn muutaman kerran vuodessa suomessa sukuloimassa. Joitain vuosia sitten vielä ostelin suomesta matkaani yhtä ja toista tarvitsemaani. Nykyään en juuri mitään.

Seuraan päivittäin synnyinmaani tapahtumia ja voin vain todeta, että suomen hyvinvointivaltio menee aika kovaa vauhtia alaspäin jos tuohon alasajoon ei puututa.

Vierailija
118/374 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin monta vuotta Ranskassa. Nyt kun tuli muutettua takaisin "kotimaahan" muistin taas, minkälainen kiristysmeininki täällä on. Verot helvetin korkeat ja surkea ostovoima. Kaupoissakin paska valikoima ja ruokakauppa duopoli on vieläkin yhtä paha. Vittu mitä tein...

Ei tuo  mikään totuus ole vaan ainoastaan sun mielipiteesi.

Täällä  sentään verot maksetaan joka kk eikä  kerran vuodessa jälkikäteen. Shekkivihotkin on jo  poistettu käytöstä  ja  pankkitilin saa avattua ilman vanhaa sähkölaskua ja tuhatta muuta lippulappua.

En tiedä missä kaupassa sä  asioit,  mutta mä olen omaan lähikauppaani ihan tyytyväinen. Kyllä siellä myytävistä raaka-aineista saa kokattua ranskalaista ruokaa jos vaan osaa kokata.

Vierailija
119/374 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti jäätkin. Ärsyttäviä ne ulkomailla asuneet/työskennelleet, jotka tulevat sitten eläkeiässä vaivoineen ja sairauksineen rasittamaan meidän yhteiskuntaa.

No jos on Norjan terv. hoitoon ja sen resursseihin tottunut niin ihan varmisti tulee Suomeen Attendon ja arvauskeskuksen elävältä balsamoitavaksi tänne. LOL.

Vierailija
120/374 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on valtiokapitalistinen maa jossa voi elää sidettävästi osinkotuloilla tai tulonsiirroilla. Omalla työllä elämä on kituuttamista. Tolkuton verotus ja veroluonteiset maksut ja kalliit hinnat estävät keskiluokkaa vaurastumasta. Tämä oikeisto- ja vasemmistopuolueiden kuppauspolitiikan tulos. Itse olen asunut Itävallassa, Ranskassa ja nyt Hollannissa. Elintaso on aivan toinen ja palvelut paremmat kuin Suomessa. Lisäksi saan ulkomaalaisena hyvätuloisena 30 pinnaa alennusta veroista. Elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi Suomessa vero-orjana.