Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi on paska maa; olin jo unohtanut tämän totuuden.

Vierailija
21.01.2015 |

Asuin monta vuotta Ranskassa. Nyt kun tuli muutettua takaisin "kotimaahan" muistin taas, minkälainen kiristysmeininki täällä on. Verot helvetin korkeat ja surkea ostovoima. Kaupoissakin paska valikoima ja ruokakauppa duopoli on vieläkin yhtä paha. Vittu mitä tein...

Kommentit (374)

Vierailija
181/374 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 39-vuotta. kirjoitti:

Olen asunut kohta 12-vuotta Saksassa ja voin kertoa, että kyllä Suomi on todellakin 2000-luvulla viimeistään ajettu suohon, niin kuin joku tuolla topicin alussa kirjoitti.

Näin huonoa hallitusta/maan-johtoa, verotusta, lainsäädäntöä yms. ei ole missään muussa hyvinvointivaltiossa. Paitsi, että Suomi ei tule siihen kauaa lukeutumaan, max. 20v.

Lähdin Berliiniin 2000-luvun alussa töiden perässä, samalla kun erosin ex-vaimosta. Ainoa mikä jäi harmittamaan, että yhteinen lapsi jäi äidilleen Suomeen, tietysti yhteisellä päätöksellä. Mutta eipä ole iso murhe, Lufthansa lentää päivittäin tänne ja ei ole kuin yksi lapsi, niin matkanteko on erittäin edullista.

Hain Saksan kansalaisuuden 3-vuotta sitten ja samalla luovuin täysin ehdoin Suomen kansalaisuudesta ja samalla tietysti passista.

Täytyy sanoa, että ollut elämäni paras päätös.

Ei enää ikinä Suomeen, Saksalainen ja ylpeä siitä!

Huomaa että olet asunut muualla, kirjoituksesi vilisee perustason kielioppivirheitä.  39 vuotta, 12 vuotta, 3 vuotta. Kolmesti sama moka.

Vierailija
182/374 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 39 vuotta. kirjoitti:

Eläkejärjestelmä näin virallisesti menee näin:

"Saksan lakisääteinen eläkejärjestelmä on sosiaalivakuutustyyppinen, ansiosidonnainen järjestelmä, eikä varsinaista asumiseen perustuvaa eläkejärjestelmää ole. Pienituloiset ja vähäisen työhistorian omaavat ovat oikeutettuja perusturvaan, joka ei kuitenkaan ole osa varsinaista eläkejärjestelmää."

Tarkoittaa sitä, että vaikka olisit pienituloinen, niin elinkeino taataan, eikä se edes vaikuta siihen saamaasi "pieneen eläkkeeseen".

Töissä olen pienteollisuudessa, jossa työpäivän pituus on 9 tuntia, mutta tämä käsittää 1 tunnin ruokatunnin. Ja se on myös tunnin.

Lomapäiviä kertyy VÄHINTÄÄN 30 vuodessa, mutta todellisuudessa paljon enemmän. Mm. sisään teot yms. Lisäksi vuosibonukset on aivan toista luokkaa kuin Suomessa. Ja käytännössä joka alalla. Mm. Meillä tänä vuonna oli joulu/vuosibonus 2200€. Keskimäärä oli, jos en paljoa väärin muista 1200€ keskimäärin.

Asun tällä hetkellä Friedenaulla, erittäin isossa ja siistissä kaksiossa, jossa vuokra on kuussa 480€.

Vuokrat muutenkin todella paljon huokeammat kuin Suomessa.

Kieli on todella helppo opiskella täällä vapaa-ajalla, koska kansalaisopistot tarjoaa niihin viikonloppuisin järjestettäviä kursseja. Kurssien hinnat on aivan pienet nimellismaksut.

Lisäksi käyt ulkona syömässä hyvin 20€:lla. Joten kynnys laittaa ruokaa aina on todella pieni, etenkin kun ravintoloita on aivan järjetön määrä tarjolla.

Toivottavasti sait edes jotain osviittaa kysymyksiisi.

Korjasin hieman kirjoitustasi selkokielisemmäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/374 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viro on hyvä maa.

Vesi maistuu siellä tosi paskalta ja virolaiset ovat yhtä töykeitä kuin ranskalaisetkin.

Tsot tsot. Asuin kaksi vuotta Virossa ja maa oli oikein mukava. Ihmiset eivät ainakaan töykeämpiä kuin suomalaiset! 

Vierailija
184/374 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on paska jääkiekkomaa!

Suomalaiset poika- ja miesjääkiekkoilijat ovat pelkkiä sisäsiistejä feministejä.

Suomen tyttö- ja naisjääkiekkoilijat omaavat enemmän munaa kuin nämä mukamaskuliiniset tumputtajat!

Vierailija
185/374 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on puolensa, mutta kyllähän se kotiinpaluu aina kirpaisee. Jo lentokentällä huomaa heti, ketkä on suomalaisia: tyly ja vihainen ilme kasvoilla, tuijotellaan ja kyräillään muita. Hetken kuluttua siihen turtuu, mutta kyllä täältä aina kaipaa pois kun vain mahdollista, ilmastonkin puolesta. Auringonvalo ja seuranvaihto tekee ihmeitä ihmiselle.

^ Tämä jos mikä on niin tyypillistä junttisuomalaisen ajattelua: kaikki tuijottavat vihaisesti MINUA, maailman napaa, ja KYRÄILEVÄT vielä. Vaikka oikeasti ihmiset vaan ajattelee omia asioitaan! Ihmetyttää tällaiset metsäsuomalaiset, joiden mielestä pelkkä katse on ahdistelua. Onneksi on fiksujakin suomalaisia. Itse olen tekemisissä vain fiksujen ihmisten kanssa.

Vierailija
186/374 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on kamala, ahdistava maa, juoppoja ja kieroja poliitikkoja täynnä. T. Muualla asuva

Vierailija
187/374 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on puolensa, mutta kyllähän se kotiinpaluu aina kirpaisee. Jo lentokentällä huomaa heti, ketkä on suomalaisia: tyly ja vihainen ilme kasvoilla, tuijotellaan ja kyräillään muita. Hetken kuluttua siihen turtuu, mutta kyllä täältä aina kaipaa pois kun vain mahdollista, ilmastonkin puolesta. Auringonvalo ja seuranvaihto tekee ihmeitä ihmiselle.

^ Tämä jos mikä on niin tyypillistä junttisuomalaisen ajattelua: kaikki tuijottavat vihaisesti MINUA, maailman napaa, ja KYRÄILEVÄT vielä. Vaikka oikeasti ihmiset vaan ajattelee omia asioitaan! Ihmetyttää tällaiset metsäsuomalaiset, joiden mielestä pelkkä katse on ahdistelua. Onneksi on fiksujakin suomalaisia. Itse olen tekemisissä vain fiksujen ihmisten kanssa.

Hei, tottahan tuo tuijotus ja kyräily on!! Muissa maissa ei vieraita ihmisiä töllötetä yhtä avoimesti kuin Suomessa, jos ollenkaan. Suomalaisen tunnistaa ulkomailla juuri tuosta "hitaasta" katseesta. Monella vielä suukin repsottaa auki. 

Vierailija
188/374 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa asuvat suomalaiset haukkuvat ulkomaita. Ulkomailla asuvat suomalaiset haukkuvat Suomea. Suomalaiset haukkuvat loppujen lopuksi ihan kaikkea. Tämäkin palsta pelkkää valittamista.

Vierailija
189/374 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen katsoo kohti. Ei luimistele. Se on suoraa ja rehellistä. Hymy irtoaa vasta kun tutun tuntee. Mitäs erinomaisen kummallista siinä on?

Mitä sitä turhaan virnistelee ja jauhaa turhanpäiväisyyksiä.....

Ettei vaan ois huonoa omaatuntoa kun ei itse kestä rehtiä katsetta?

Vierailija
190/374 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen purnaa ihan vaan lämpimikseen.

Vierailija
191/374 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finland is a lousy country to live a life.

Like in every country there are good and bad things in Fin.

But to live in Fin everyday life is so much worse than I ever imagined,

I lived in the U.S. for many years and came back because of something

personal not because I was missing Fin or because I didn't like it there,

I LOVED LIVING IN AMERICA!

There's too many reasons to list here why Fin is a bad country to live a life

but one major reason are you people in Fin, just the way you are....most of you!

I just wish I wasn't here and didn't know what kind of country Fin really is

that way I would still have my great life in the U.S. and I would still have

good thoughts and opinions about Fin.

I am being honest when I say that this lousy country and her envious

and mallicious imitator like, copycat people destroy your life for you

if you make the same mistake I made.

Vierailija
192/374 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on vastenmielinen maa,

surkea ilmapiiri,

pienimielinen kansa!

Kova pettamaan toistansa!

Havetkaa Suomessa kasvaneet raukkamaiset!

Vierailija
193/374 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin lähinnä inhoan nykyään tätä maata. 

Vierailija
194/374 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maa on kaunis mutta kulttuurissa on jotain vastenmielistä ja ahdistavaa tunkkaisuutta.

Vierailija
195/374 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtionjohdon vapaamuurarit pilaavat Suomea.

Vierailija
196/374 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000005685346.html

SDP haluaisi tänne vielä maastamuuttoveron. Eli on rangaistavaa lähteä suomesta, verot lätkäistään sitten niskaan.

Vierailija
197/374 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

okei, olen päättänyt muuttaa välimerelle kun tämä on paska valtio ollut aina mielestäni ja ulkomailla asumisestakin on kokemusta. kuka teistä maksaa mulle loppuelämän asumisen esim. italiassa? kreikasta varmaan sais nyt halvalla saaren, kerran kun voi valita vaan ja mennä! multa vaan rahat puuttuu, jos teen jonkun rahankeräyssivun niin laitatteko sinne vai pistänkö tilinumeron tänne...? 

Vierailija
198/374 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua risoo Suomessa tämä näköalattomuus ja pelko. Itsekin olen semmoinen. Olemme 90-luvun alusta asti olleet paniikissa. Varmaan pian talous katuu, firmat ei kannata, työttömänä ollaan jne. Meillä on laumoittain akateemisia ja tekeviä ihmisiä, joita pompotetaan työelämässä pätkissä pelkäämässä tulevaisuutta. Meillä on laumoittain keski-ikääntyviä ihmisiä, jotka ajetaan sivuraiteelle, jos sattuu työt loppumaan syystä tai toisesta. Tämä kaikki johtaa siihen, että olemme pelokkaita.

Onko elämä samanlaista muualla? Ainakin tuntuu, että muualla ihmiset uskaltaa luottaa tulevaan ja normaalilla, osaavalla ja kyvykkäällä ihmisellä on aina mahdollisuuksia. Täällä ei ole.

En ole koskaan asunut muualla kuin Suomessa, joten en osaa sanoa, onko tää normaali tila joka puolella.

Ei ole normaalia muualla. Suomessa 2008 laman seuraukset jatkuivat paljon pidempään kuin muissa maissa. Vuosikausia pidempään. Vastikään nuorten asemaa työmarkkinoilla heikennettiin, kun alle 30-vuotiaat voidaan pitää pätkätöissä ilman perusteluja. Työelämä on ihan toisenlaista esim. Saksassa.

Vierailija
199/374 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskinta on nämä at-eistien sukupolvi eli 50-60 vuotiaat ja yli ja heidän jälkeläisensä joista on tullut les-bolaisia

juttelet jonkun ruokajonossa olevan eläkeläisen kanssa, ne juttu on aina ateismin värittämiä juttuja ja elämän tarkoitus on ruoan syöminen ja eläke

Vierailija
200/374 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä juuri esimerkki suomalaisten erinomaisuudesta !!! Tässä he ovat nro 1 in the world ! :D

Sairaalloisen manipulatiivista alemmuuskopleksista ja kateellista nälvintää, juuri sellaista jota kohtaa täällä itsesäälissään rypeviltä perussuomalaisilta!!!:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän