Suomi on paska maa; olin jo unohtanut tämän totuuden.
Asuin monta vuotta Ranskassa. Nyt kun tuli muutettua takaisin "kotimaahan" muistin taas, minkälainen kiristysmeininki täällä on. Verot helvetin korkeat ja surkea ostovoima. Kaupoissakin paska valikoima ja ruokakauppa duopoli on vieläkin yhtä paha. Vittu mitä tein...
Kommentit (374)
Vierailija kirjoitti:
Viro on hyvä maa.
Vesi maistuu siellä tosi paskalta ja virolaiset ovat yhtä töykeitä kuin ranskalaisetkin.
Vierailija kirjoitti:
Lottovoitto asua Suomessa, tuskimpa vaan. kirjoitti:
Lottovoitto syntyä Suomeen, tuskimpa!
Kekkosen aikaan ko.sanonta oli vielä hiukan korostan sanaa "hiukan" sinneppäin.
Kyllä tämä on täysin holhottu, epäkorrekti, sivistymätön ja hävettävä valtio.
Sääliksi käy sotsveteraaneja ja kansamme rakentajia, jonka työn tulos on nyt viimeistään 2000-luvulla huuhdottu viemäristä alas.
Itse ympäri maailmaa paljon matkanneena ja Sveitsissä asuneena, voin kertoa, että näin se vaan on.
Itselläni 2-vanhat kaksoistytöt täällä Suomessa, exäni kanssa yhteishuoltajuudella, joka vielä toistaiseksi, jarruttaa lähtöäni.
Mutta kun tytöt vielä pari vuotta kasvaa, niin minä sanon tälle perähikijälle "auf Wiedersehen" ja painelen Hampuriin suorinta tietä.
Teen jo paljon keikka hommia Saksaan ja solminut työasiat siihen pisteeseen, että kun matkalaukku on pakattu, niin siellä alkaa työt.
Suosittelen oikeasti ihmisiä harkitsemaan missä asuu, minne ne omat verorahat menee.
Missään muussa hyvinvointi-valtiossa ei voi päästä ministeriksi, työtön paperimies, joka käynyt pelkän peruskoulun kun Suomessa tämä Jari Lindström.
Ei tuollainen henkilö voi oikeasti hoitaa tuollaista virkaa ja se itseasiassa nähtiin. Oli pari kuukautta töissä ja jäi pitkälle burnoutille, tilalle palkattiin ammattihenkilö hoitamaan asiaa ja nyt menee sitten kahdet verorahat yhdestä työstä.
Tässä vain yksi pieni esimerkki.Ja opettajan koulutuksella valtiovarainministeriksi :D
Ensivuonna alkaa sitten "töihin pakotus"
Mulla ei oikeen mee jakeluun, että miten pakottaminen ja demokratia sopivat yhteen.
Sitäkään mä en tajua, että sellaset ihmiset tekee kaikenlaisia kilinvittupäätöksiä, joiden seurauksista he eivät itse pääse "nauttimaan"
Ja sopeutumisrahaa, KARENSSIA SAATANA!
Voitte vastustaa tätä järjetöntä lakia allekirjoittamalla kansalaisaloite, niin minäkin tein ja tuhannet muut.
Samalla voitte vastustaa siellä kansanedustajien älyttömän suuria sopeutumiseläkkeitä.
Tämä on totta. Kotihoidon tuet ym.aivan toisella tasolla kuin tänäpäivänä.
Silloin ihmisillä oli mahdollisuuksia , mutta sitten alkoi tämä säästämishörinä . Tuolloin vielä jaksoi työnsä tehdä kun oli kohtuullista.
Nythän yksi ihminen tekee vähintään kahden työt.
Sh kirjoitti:
Tämä on totta. Kotihoidon tuet ym.aivan toisella tasolla kuin tänäpäivänä
80-luvulla. Silloin myös luotettiin toisiimme.
Silloin ihmisillä oli mahdollisuuksia , mutta sitten alkoi tämä säästämishörinä . Tuolloin vielä jaksoi työnsä tehdä kun oli kohtuullista.
Nythän yksi ihminen tekee vähintään kahden työt. Ahneus kukoistaa.
Suuri ongelma on Suomessa vapauden puute, aina tuntuu että joku toinen päättää asioistasi.Todellista vaikuttamisen mahdollisuutta ei ole , paitsi jotkut vaalit jotka aina menee kuitenkin persiilleen.
Hi hi, voin kuvitella AP:n kävelemässä vastaan kadulla: naama mutkalla, ukkospilvi pään päällä. Noita näkee aina silloin tällöin.
No joulurauha ohi ja taas vapaampaa juttua.
Ensi vuotena toivottavasti joku räjäyttää tämän Suomen sorakasaksi.
Ennen lähtöä toivon näkevän lauman pätijä tätejä kyrpäsetiä jupksemassa raajatrikki tienpientareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nuori, enkä ole asunut kovinkaan pitkiä aikoja ulkomailla.
Kuitenkin sen olen huomannut, että ulkomailla olen paljon vapautuneempi ja puheliaampi, Suomessa vetäydyn kuoreeni enkä mene mihinkään - ehkä siksi, ettei täällä Suomessa ole juuri mitään tekemistä.
Useimmat ulkomaalaiset turistit ovat ihan eri mieltä. Ehkä kannattaisi katsoa peiliin, jos elämä tuntuu tuollaiselta.
Tunnen opintojen kautta paljon ulkomaalaisia. Joka ikinen heistä on sanonut kuinka suomalaiset ovat hiljaisia ja tylyja, kuinka täällä on käsittämättömän vähän tekemistä ja sekin vähä on kallista, ja että heillä oli aivan liian positiivinen kuva maasta.
Jokainen halusi alkujaan suomesta töitä, mutta huomattuaan millaista täällä on, ja kuinka vaikea töitä on löytää, ovat muuttamassa takaisin kotimaihinsa. Siellä koulutusta arvostetaan, täällä nämä akateemiset ihmiset ovat saaneet parhaimmillaan vain siivoojan ja lehdenjakajan töitä...
Niinkö? Olen lähes päivittäin työssäni tekemisissä ulkomaalaisten IT-konsulttien kanssa, jotka viihtyvät oikein hyvin täällä ankeassa Suomessa. Mukavia ihmisiä jotka arvostavat kovasti Suomen yhteiskunnan tarjoamia palveluja, vaikkapa terveydenhoitoa ja lasten päivähuoltoa. Ei niinkään itsestään selvyyksiä heidän kotimaissaan.
Niin, koska he ovat niitä harvinaisia poikkeuksia jotka ovat saaneet täältä töitä. Minä puhuin opiskelijoista, joille suomi kyllä tarjoaa ilmaisen tutkinnon, mutta joista vain pieni murto-osa saa täältä töitä. Siksi valtaosa lähtee heti valmistuttuaan omaan maahansa tai muualle Eurooppaan töihin.. Eikä heillä yhdelläkään ole siitä lopulta kovin suuri surku tullut, koska ovat nähneet kuinka ankeaa täällä on. Joku lastenhoito ei heitä kosketa - kuten todettua, lapsiperheellähän täällä onkin oikea onnela, kun mikään ei maksa juuri mitään ja vanhempien etuudet ovat maailman parhaimpien joukossa. Me lapsettomat sitten lähdetään muualle, jossa ei moista onnelaa joudu rahoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
No joulurauha ohi ja taas vapaampaa juttua.
Ensi vuotena toivottavasti joku räjäyttää tämän Suomen sorakasaksi.
Ennen lähtöä toivon näkevän lauman pätijä tätejä kyrpäsetiä jupksemassa raajatrikki tienpientareita.
Huh huh!! :D Vatsaan sattuu!!
On totta, että Suomessa moni asia on ihan huonosti. Kertokaa parhaat vinkkinne omasta maasta ulkosuomalaiset.
Suomi on paska maa kunnes paukahtaa syöpä. Siinä vaiheessa se vanha kotimaa alkaa jännästi houkuttaa
Onneksi täällä on mukava ilmasto.
(sarkasmia)
Vierailija kirjoitti:
Juuuuuupajuuuuuu kirjoitti:
Paskanmarjat suomi ole mikään hieno ja täydellinen maa. On suomessa hyviä asioita. Turvallinen ja siisti. Mutta kuvitellaan että mikään ei muutu. Itse asun norjassa, olen asunut jo 15:sta vuotta ja käyn muutaman kerran vuodessa suomessa sukuloimassa. Joitain vuosia sitten vielä ostelin suomesta matkaani yhtä ja toista tarvitsemaani. Nykyään en juuri mitään.
Suomen hintataso on noussut radikaalisti.
Seuraan päivittäin synnyinmaani tapahtumia ja voin vain todeta, että suomen hyvinvointivaltio menee aika kovaa vauhtia alaspäin jos tuohon alasajoon ei puututa.
Itselläni on töiden puolesta mahdollisuus valita suomi tai norja.
Valitsen norjan. Kokonaisuutena norja on paljon parempi maa ihmiselle.
Tänne myös jään kun työvuoteni ovat ohi.Toivottavasti jäätkin. Ärsyttäviä ne ulkomailla asuneet/työskennelleet, jotka tulevat sitten eläkeiässä vaivoineen ja sairauksineen rasittamaan meidän yhteiskuntaa.
Ihan niin kuin Norjassa tai muissa länsimaissa (ex-usa) ei olisi ilmaista terveydenhuoltoa. Ja ihan hyvä se vaan on että nuo tulevat takaisin suomeen tuhlailemaan rahansa sen jälkeen kun ovat tienaneet ne. Jos eivät tulisi niin sitten taas alkaisi poru siitä miten kiertävät eläke- ja perintöveroja. Ei v ittu näitä suomalaisia. Teki niin tai näin ei voi voittaa.
Suomi on ihan hyvä maa asua, lähinnä ilmasto pistää välillä masentamaan. Yleista negatiivisuutta on vähän liikaa, asioilla on aina myös se positiivinenkin puoli, tosin media "auttaa" tässä negaamisessa aika paljon:( Mitenköhän on muissa maissa.....?
Hyviä puolia:
Terveydenhuolto, koulutusmahdollisuudet (+ilmainen kouluruoka), julkinen liikenne (ainakin pk-seutu), turvallinen maa asua ja liikkua ulkona, saa olla ja elää rauhassa (jos haluaa), asiakaspalvelu on asiallista, kun itse on asiallinen, keskuslämmitys (ei ole itsestään selvää joka maassa), auto- ja kävelytiet ovat useimmiten kunnossa, vaikka routa tuo haasteensa.
Varmasti on parempia maita asua, mutta kun tietää millaisessa köyhyydessä ja kurjuudessa ja nälässä niin monessa maassa ihmiset joutuvat asumaan, tuntuu typerältä ja näköalattomalta valittaa Suomea p*skaksi maaksi.
Suomessa ei ole v ittu mitään.
Paskat yliopistot. Turha luulla että mitään valoisaa tulevaisuutta noitten papereilla saa. Ulkomailla kelpaavat korkeintaan vessapaperiksi.
Paskat duunit. Joku 4t/kk mukamas huippupalkka. Hah hah.
Paskat muijat. Ihan vittumainen käytös. Ei todellakaan mitään kaunottaria.
Muutenkin vittumaiset ihmiset. Jos on vähän menestyneempi niin useimmat laittaa välit poikki. Ketään ei kiinnosta jutella tuntemattomien kanssa.
Ei mitään vitun elämää. Duunin jälkeen jotain tylsiä harrastuksia tai telkkarin kattelua. Viikonloput kuunnellen jotain pönttöjä alkkis kavereita jos haluu mennä ulos.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on paska maa kunnes paukahtaa syöpä. Siinä vaiheessa se vanha kotimaa alkaa jännästi houkuttaa
Olen muuttamassa rakkaaseen kotimaahani Suomeen Ranskasta, mutta terveydenhuolto pelaa Ranskassa paljon paremmin, joten pelkän sairauden takia en kyllä vaivautuisi palaamaan. Vaan siksi, että Suomi on muuten ihana maa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin sen olen huomannut, että ulkomailla olen paljon vapautuneempi ja puheliaampi, Suomessa vetäydyn kuoreeni enkä mene mihinkään - ehkä siksi, ettei täällä Suomessa ole juuri mitään tekemistä.
Useimmat ulkomaalaiset turistit ovat ihan eri mieltä. Ehkä kannattaisi katsoa peiliin, jos elämä tuntuu tuollaiselta.
Tunnen opintojen kautta paljon ulkomaalaisia. Joka ikinen heistä on sanonut kuinka suomalaiset ovat hiljaisia ja tylyja, kuinka täällä on käsittämättömän vähän tekemistä ja sekin vähä on kallista, ja että heillä oli aivan liian positiivinen kuva maasta.
Jokainen halusi alkujaan suomesta töitä, mutta huomattuaan millaista täällä on, ja kuinka vaikea töitä on löytää, ovat muuttamassa takaisin kotimaihinsa. Siellä koulutusta arvostetaan, täällä nämä akateemiset ihmiset ovat saaneet parhaimmillaan vain siivoojan ja lehdenjakajan töitä...
Niinkö? Olen lähes päivittäin työssäni tekemisissä ulkomaalaisten IT-konsulttien kanssa, jotka viihtyvät oikein hyvin täällä ankeassa Suomessa. Mukavia ihmisiä jotka arvostavat kovasti Suomen yhteiskunnan tarjoamia palveluja, vaikkapa terveydenhoitoa ja lasten päivähuoltoa. Ei niinkään itsestään selvyyksiä heidän kotimaissaan.
Jahas, eli varmaan intiasta ja itä-euroopan pahimmista läävistä noi konsultit. Huvittavinta on että useat niistäkin lähtevät kotiin sen jälkeen kun ovat muutaman vuoden säästäneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ne saavat kovin totuudenmukaisen kuvan Suomesta kun viikon pari asuvat hotelleissa ja käyvät turistinähtävyydet läpi. Useimmat ulkomailla syntyneet kaverini jotka täällä asuvat haaveilevat poismuutosta.
AfricasChillingPeopleMike kirjoitti:
naiset on nykyään paskafeministejä ja lesboja puolet, eihän tästä mitään tule kun kunnon puritaaninaista ei saa mistään, saako edes Espanjasta tai Meksikosta?
Meksikossa on kyllä muutamia tyttöjä jotka odottavat naimisiin asti mutta harvassa ovat. Useimmat ihan kauheita ho roja jotka uneksivat narco poikaystävästä. Käytös yleensä sellaista kiroilua tappelua juoruilua.
On se jännä miten ne valtiot ulkomailla pyörii ilman veroja. Ilmatteeks koulut, terveydenhoito, infra ja armeija pyörii vuodesta toiseen.