Mikä harvinainen tai edes vähän valtaväestöstä poikkeava ominaisuus sinulla on?
Minulta puuttuvat kokonaan kaikki viisaudenhampaat (siis myös niiden juuret), yleisyys n. 2 %. Lisäksi olen punavihersokea (olen siis nainen), yleisyys 0,5 %. Punavihersokea nainen, jolta puuttuvat viisaudenhampaat, ei siis kävele ihan joka päivä kadulla vastaan :D
Kommentit (512)
Multa puuttuu viisaudenhampaat alhaalta kokonaan. Suuri empatiankyky.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 07:26"]Osaan tärisyttää pupillejani jännittämällä silmieni lihaksia. Olen tavannut vain kaksi ihmistä, jotka pystyvät samaan.
Minulla on asperger. Lasken sen positiiviseksi ominaisuudeksi, koska pystyn elämään normaalia elämää.
Näen numerot väreinä.
[/quote]
Tää oli ensimmäinen, mikä löi mut ällikällä :D
Miksihän mun viestejä aina alapeukutetaan... Joku ketjun selvännäkijöistä voisi kertoa.
104
Minulla on Chiarin malformaatio, eli yksinkertaisesti sanottuna aivoni ovat liian isot päähäni, joten ne valuvat muutaman millin selkäydinkanavaan.
Päänsäryt ja muut oireet ovat kamalat, mutta voinpahan sanoa, että minulla on isot aivot:D
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 10:44"]Miksihän mun viestejä aina alapeukutetaan... Joku ketjun selvännäkijöistä voisi kertoa.
104
[/quote]
Mä en tiedä... Johtuisiko sitten noista vihreistä silmistä? Ei ne Suomessa oo niin harvinaiset.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 10:51"]Minulla on Chiarin malformaatio, eli yksinkertaisesti sanottuna aivoni ovat liian isot päähäni, joten ne valuvat muutaman millin selkäydinkanavaan.
Päänsäryt ja muut oireet ovat kamalat, mutta voinpahan sanoa, että minulla on isot aivot:D
[/quote]
O____O
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 10:52"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 10:44"]Miksihän mun viestejä aina alapeukutetaan... Joku ketjun selvännäkijöistä voisi kertoa.
104
[/quote]
Mä en tiedä... Johtuisiko sitten noista vihreistä silmistä? Ei ne Suomessa oo niin harvinaiset.
[/quote]
Mä joskus luin jonkun keskustelun AV:lla, jossa kovasti väitettiin, että on harvinaiset - en ole aiemmin kiinnittänyt huomiota asiaan.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 10:51"]
Minulla on Chiarin malformaatio, eli yksinkertaisesti sanottuna aivoni ovat liian isot päähäni, joten ne valuvat muutaman millin selkäydinkanavaan.
[/quote]
Mikä lääkitys sulla on kipuihin? Tuttu sai Triptylistä avun.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 23:43"]Kyky käyttää kaikkia aisteja kunnolla unissani. Eli siis haistan/maistan jne. jota on väitetty "mahdottomaksi". Samoin pinnistelemällä saan unen pysymään loogisena vaikkapa numeroiden tai tekstipätkien suhteen, vaikka yleensä ne vaihtuvat joka kerrasta kun ne lukee yms. Usein myös uneni jatkuvat, kuin tv-sarjat.
[/quote]
Sama täällä. Lisäksi pystyn ohjailemaan uniani, ja on tullutkin harrastettua hyvää seksiä :D
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 09:59"]Jos joki tosiaan aurallisen migreenin laskee harvinaiseksi niin ok, käsi pystyssä täälläkin. Myös piilevä epilepsia, viisivuotiaaksi oireili kunnes painui lääkityksellä taka-alalle. Supraventrikulaarinen takykardia, eli sydämen tiheälyöntinen rytmihäiriö, en tiedä onko kovin moni saanut siis verenpainelääkityksen 19 vuotiaana.
[/quote]
Mainitsin aurallisen migreenini siksi, että sen minulla laukaisee nimenomaan hajut. Se on aika ikävää, kun on hyvä hajuaisti, estolääkitys päällä siis koko ajan.
115
Olen niin tavallinen että se alkaa olla jo harvinaista. Olen keski-ikäinen, keskimittainen, keskipainoinen, keskimääräisen älykäs - minussa ei ole mitään persoonallista tai huomiota herättävää missään mielessä.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 10:56"]
[/quote]
[/quote]
Ei mikään, vedän ihan vaan Clotamia pahimpiin päänsärkyihin. Oireeni ovat aika lieviä verrattuna äitiini, joka saattaa yöllä herätä siihen, ettei enää hengitä, kun niska on ollut huonossa asennossa. Häntä tutkittiin monta vuotta ja söi järkyttävän määrän epilepsialääkkeitä vuoden ajan turhaan väärän diagnoosin takia. Hänelläkään ei ole mitään erityistä lääkitystä.
Mulla on "kaksoiskyynärpäät", eli kyynärluu ylikasvanut molemmissa käsivarsissa niin että näyttää kuin olisi kaksi vierekkäistä kyynärpäätä. Samoin käsivarteni taipuvat oudosti niin, että kun käännän kämmenen alas, kyynärtaive osoittaa ylös.
Äidilläni on sama. Elämään se ei vaikuta millään tavalla, mitä nyt säikäytti mieheni aluksi.
Mulla on myös absoluuttinen sävelkorva ja tunnistan oikean nuotin ilman sekunninkaan viivettä.
(Oikea absoluuttinen sävelkorva on todella harvinainen; oliko se nyt 1:300.000. Mulla on tuo harvinainen "täysabsoluuttinen" muoto.)
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 11:02"]
[/quote]
[/quote]
Ei mikään, vedän ihan vaan Clotamia pahimpiin päänsärkyihin. Oireeni ovat aika lieviä verrattuna äitiini, joka saattaa yöllä herätä siihen, ettei enää hengitä, kun niska on ollut huonossa asennossa. Häntä tutkittiin monta vuotta ja söi järkyttävän määrän epilepsialääkkeitä vuoden ajan turhaan väärän diagnoosin takia. Hänelläkään ei ole mitään erityistä lääkitystä.
[/quote]
Kannattaa ehkä kokeilla sitä Triptyliä. Sitä käytetään mieliala- ja unilääkkeenä, mutta myös kroonisten kipujen hallintaan. Tuttu sanoi, että on tällä hetkellä lähes kivuton, ja sama vaiva siis.
[/quote]
Ainiin, minulla on myös yli 100 ruoka-aineallergiaa, enkä osaa röyhtäillä!
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 11:04"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kannattaa ehkä kokeilla sitä Triptyliä. Sitä käytetään mieliala- ja unilääkkeenä, mutta myös kroonisten kipujen hallintaan. Tuttu sanoi, että on tällä hetkellä lähes kivuton, ja sama vaiva siis.
[/quote]
Kiitos vinkistä, katsotaan sitten, jos menee hillittömäksi. Ei ole ollenkaan joka päivä oireita, yleensä matalapainepäivinä pahimmat, jolloin aivot turpoavat entisestään. Joo tiedän, kuulostaa oudolta. Mutta ylipäätään haluan elää mahdollisimman vähillä lääkityksillä.
Käyrät nimettömät, niiden uloin nivel jotenkin epämuodostunut.
Nimeni on ainoa laatuaan Suomessa (varmaan myös muuallakin)
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 11:08"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 11:04"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kiitos vinkistä, katsotaan sitten, jos menee hillittömäksi. Ei ole ollenkaan joka päivä oireita, yleensä matalapainepäivinä pahimmat, jolloin aivot turpoavat entisestään. Joo tiedän, kuulostaa oudolta. Mutta ylipäätään haluan elää mahdollisimman vähillä lääkityksillä.
[/quote]
Joo, on tuosta Triptylistä sivuvaikutuksiakin, väsyttää aamulla, suuta kuivaa ja voi ummettaa. Mutta tällä mun tutulla oli joka päivä kipuja, niin sanoi, että sivuvaikutukset on siinä pientä!
Myers-Briggsin persoonallisuustestin mukaan mulla on persoonallisuus, joka mätsää alle 3% väestöstä ja naisilla kuulemma n.1% luokkaa. Selittää miksen juuri koskaan tapaa ns. samanhenkisiä ihmisiä.