Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä harvinainen tai edes vähän valtaväestöstä poikkeava ominaisuus sinulla on?

Vierailija
18.08.2014 |

Minulta puuttuvat kokonaan kaikki viisaudenhampaat (siis myös niiden juuret), yleisyys n. 2 %. Lisäksi olen punavihersokea (olen siis nainen), yleisyys 0,5 %. Punavihersokea nainen, jolta puuttuvat viisaudenhampaat, ei siis kävele ihan joka päivä kadulla vastaan :D

Kommentit (512)

Vierailija
161/512 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvamuisti - luulin tästä olevan hyötyä vain akateemisissa opinnoissa, muuta oikeastaan tämä ominaisuus on hirmu kätevä vauvaperheessä, mikään esine ei ole koskaan hukassa!

Vierailija
162/512 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄO 159 (noin 0,2% kaikista naisista, 0,8% miehistä) ja pituus 180 cm (noin 1% kaikista naisista)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/512 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole minkäänlaisia menkkakipuja. Ikinä.

Vierailija
164/512 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mt-häiriö, jonka yleisyys on alle 4%

Vierailija
165/512 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 12:14"]ÄO 159 (noin 0,2% kaikista naisista, 0,8% miehistä) ja pituus 180 cm (noin 1% kaikista naisista)

[/quote]

Hmm... Onko sulla myös asperger-syndrooma ja olet ns. suorapuheinen? Tunnen nimittäin yhden tällaisen pitkän naisen joka aina korostaa älykkyyttään mutta se älykkyys ei kyllä arkielämässä näy.

Vierailija
166/512 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan sadetta ja vihaan aurinkoa :)

Vierailija
167/512 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 09:31"]

Osaan kissojen elekieltä ja saan villiintyneetkin kissat heti luottamaan minuun. Usein eläintarhoissakin villikissat/ilvekset yms. huomaavat minut. Olen siis kissakuiskaaja! :D

[/quote]

Meinasin tulla kertomaan samaa! Maalaistalossa aina syntyy villipentuja joskus, ne kesyyntyvät kyllä. Olen opettanut poikaa, meidän puolivillit katit luottavat nelivuotiaaseen enemmän kuin aikuisiin ja antavat tämän nostella, vaikka välillä poika ei maltakaan käyttäytyä.

Nuorena naisena kävin eläintarhassa, ja gorilla tuijotti minua silmiin. Väkeä oli paljon, olin komea tyttö ja ehkä se vaikutti asiaan, tai sitten olin liian tottunut hakeutumaan katsekontaktiin eläinten kanssa. Minut bongattiin jonosta kaukaa. Se oli äärimmäisen häiritsevä tuijotus, koska olin aistivinani siinä valtavasti tuskaa ja ärtymystä. Sen jälkeen olen miettinyt, miltä gorillasta tuntuu olla häkissä toljotettavana. Sitten herragorilla kääntyi ja heitti rouvaansa autonrenkaalla. Säikähdin, että nyt aiheutin parisuhdekriisin, mutta rouva ohjasi renkaan laiskasti jalalla toiseen suuntaan eikä ollut tietääkseen. Ehkä en kuitenkaan ollut ensimmäinen typy, joka herraa turhautti. Silti olen aina kuvitellut, että tätä ei kyllä ole muille voinut tapahtua. Olen tuntenut kaksinkertaista syyllisyyttä kahden gorillan takia. Loppukierroksesta meni tehokkaasti maku.

Pikkusormeni ulottuvat nimettömän keskinivelen puoliväliin. Lilliputit ovat senverran pienet, että konekirjoitus oli hankalaa matkakirjoituskoneella opetellessa. Serkullani on sama ominaisuus, molemmat kirjoitamme työksemme. Jatkuvasti oli molemmilla kynsinauha pikkusormesta repaleina, koska sormi tipahti aina aan ja ässän väliin. Nykyaika siis pelasti sormeni jatkuvalta raatelulta, kun ensin sain sähkökoneen ja sitten tietokoneen. Pianonsoitto kuitenkin onnistui, koska sormet venyvät sivulle hyvin, peukalo ja pikkurilli tekevät spagaatin. Sormet myös taittuvat rystysestä ulos 90 astetta. Nuorempana sain peukalon kiinni kyynärvarteen.

Kantaluussani on iso pyöreä reikä, ikään kuin joku olisi tunkenut sormen siitä läpi. Röntgenkuvassa näkyi, ei ole kuulemma mahdottoman harvinaista eikä pitäisi olla hirmuisen harmillistakaan. Tuli kyllä vähän kevytkenkäinen olo. Onko täällä muita reikäluita?

Vierailija
168/512 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan tapahtumia ajoilta kun olen ollu 3-vuotias. Muistan myös kaikki ihmiset joiden kanssa olen ollut 4-vuotiaana samassa kerhossa ja kaikki esikoulukaveritkin nimeltä. Tunnistan heitä vieläkin aikuistuttuaan vaikka en ole nähnyt sitten esikoulun. Kukaan ei koskaan muista minua.

Vierailija
169/512 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat peukut ovat ylimmän nivelen yläpuolelta normaalia lyhyemmät. Peukalonkynnet hyvin matalat ja erittäin leveät. Löysin kerran ala-asteella kohtalontoverin, jolla oli samanlainen peukku, ja myöhemmin tajusin että tämä on ihan tunnettu ilmiö: http://en.wikipedia.org/wiki/Clubbed_thumb

Vierailija
170/512 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella vihreät silmät ovat harvinaiset? Minun laajasta lähipiiristäni varmaan 90% on vihreät silmät. Minulla on harmaat silmät, joka on vihreitä vielä harvinaisempi. Miehelläni on vihreät silmät, samoin lapsellamme. Lapsemme on varmaan joku mutaatio saadessaan vihreät silmät.

Vierailija
171/512 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 12:08"]Olen INFJ. Kuulun harvinaisimmaksi väitettyyn persoonallisuustyyppiluokkaan. Selittää paljon omia tuntojani.

[/quote]

Mikä vitun INFJ?

Vierailija
172/512 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 12:27"]

Millä perusteella vihreät silmät ovat harvinaiset? Minun laajasta lähipiiristäni varmaan 90% on vihreät silmät. Minulla on harmaat silmät, joka on vihreitä vielä harvinaisempi. Miehelläni on vihreät silmät, samoin lapsellamme. Lapsemme on varmaan joku mutaatio saadessaan vihreät silmät.

[/quote]

öhh.. 90% suomalaisista on harmaa/ siniharmaa silmäisiä! vihreät & ruskeat ovat sitten harvemmalla...

Vierailija
173/512 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on halvausoireinen migreeni, eli kuuluu auralliseen migreeniin. Yksi hymykuoppa oikeassa poskessa. Sekä syntymämerkki (punertava läiskä) silmien välissä.

Vierailija
174/512 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen molempikätinen ja ruskeasilmäinen. Mulla myös kaikki viisaudenhampaat suussa ilman ongelmia.

Vierailija
175/512 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 12:31"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 12:27"]

[/quote]

öhh.. 90% suomalaisista on harmaa/ siniharmaa silmäisiä! vihreät & ruskeat ovat sitten harvemmalla...

[/quote]

Mun mielestä, jos jokin on harvinaista, sitä pitää olla alle prisentilla väestöstä. Maailmalla niin varmaan onkin, mutta kyllä Suomessa vihreät silmät on melko yleiset. Minullakin on.

Vierailija
176/512 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 12:11"]

Pystyn kyllä. Tunnistan minkä tahansa sävelen heti. Soinnutkin kuulen heti oikein, tosin lintsasin konservatorion teoriatunneilta niin paljon, etten osaa nimetä kaikkia sointuasteita, mutta voin luetella heti sointuun kuuluvat sävelet ja soittaa ne pianolla saman tien. Harmittaa kyllä että olin niin laiska teoriaopinnoissa.

Absoluuttisen sävelkorvani totesi säveltapailun opettaja kun olin n. 10-vuotias. Osasin jo silloin kirjoittaa melodian ylös yhdeltä kuulemalta ja ihmettelin, miksi se oli muille niin vaikeaa! En ole koskaan tarvinnut äänirautaa. Tonaalinen ja atonaalinen prima vista-laulu käy yhtä helposti.

Myöhemmin "diagnoosin" vahvisti eräs soitonopettajistani yksinkertaisesti soittamalla säveliä vaihtelevalla nopeudella ja käskemällä mua tunnistamaan ne. Samoin mun piti laulaa tiettyjä nuotteja ja ope sitten tarkisti että menikö oikein. Aina meni.

[/quote]

Okei, no aika selkeeltä toi vaikuttaa. :) Mulla vaan hyvin opittu sävelmuisti, pystyn viulun vapaita kieliä muistelemalla laulamaan pyydettäessä minkä tahansa nuotin, ja melodiadiktaatit on mullekin aina ollut tosi helppoja. Prima vista -laulukin periaatteessa, mutta jännitän niitä koetilanteita aina, niin saattaa sit sen takia tulla joskus virheitä. Mutta esim. kuorossa solfaan stemmat kyllä suoraan nuotista. Sävellajit tunnistan vain siinä tapauksessa, että kuuntelussa on jotain jousisoitinmusaa, mistä kuulee ne vapaat kielet. Myöskin noissa sointukuunteluketjuissa saattaa joskus mennä niin sekasin, että yhtäkkiä ei jostain soinnusta tiedä edes onko se duuri tai molli. :o Eli missään nimessä mulla ei absoluuttista oo, ja ärsyttääkin, kun joskus kuulee niitä, että "muistan a:n, eli mulla on absoluuttinen!"

Vierailija
177/512 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 23:17"]Korkea älykkyysosamäärä.

[/quote]

Minulla on myös, tutkitusti. Lisäksi minulla on, synnynäinen inferiliteetti johtuen muun muassa polykystisistä munasarjoista ts. Minulla ei koskaan ole ollut kuukautisia.(yksistään tämän todennäköisyys maailman laajuisesti noin 0,03% paikkeilla muuten terveellä naisella). Elämäni historia on sellainen että tuskin löytyy kovin montaa saman läpikäynyttä. Lapsuuteni ja nuoruuteni on poikkeava.

Vierailija
178/512 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kouvolatukka.

Vierailija
179/512 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, no aika selkeeltä toi vaikuttaa. :) Mulla vaan hyvin opittu sävelmuisti, pystyn viulun vapaita kieliä muistelemalla laulamaan pyydettäessä minkä tahansa nuotin, ja melodiadiktaatit on mullekin aina ollut tosi helppoja. Prima vista -laulukin periaatteessa, mutta jännitän niitä koetilanteita aina, niin saattaa sit sen takia tulla joskus virheitä. Mutta esim. kuorossa solfaan stemmat kyllä suoraan nuotista. Sävellajit tunnistan vain siinä tapauksessa, että kuuntelussa on jotain jousisoitinmusaa, mistä kuulee ne vapaat kielet. Myöskin noissa sointukuunteluketjuissa saattaa joskus mennä niin sekasin, että yhtäkkiä ei jostain soinnusta tiedä edes onko se duuri tai molli. :o Eli missään nimessä mulla ei absoluuttista oo, ja ärsyttääkin, kun joskus kuulee niitä, että "muistan a:n, eli mulla on absoluuttinen!"

[/quote]

Mutta muista että täällä av:lla ainakin 90% palstailijoista on absoluuttinen sävelkorva, koska he tunnistavat epävireisen laulun. Niin! :)

Vierailija
180/512 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 12:40"]

Minulla on kouvolatukka.

[/quote]

Minulla on turenkitukka, suoraan kasarilta.