Mikä harvinainen tai edes vähän valtaväestöstä poikkeava ominaisuus sinulla on?
Minulta puuttuvat kokonaan kaikki viisaudenhampaat (siis myös niiden juuret), yleisyys n. 2 %. Lisäksi olen punavihersokea (olen siis nainen), yleisyys 0,5 %. Punavihersokea nainen, jolta puuttuvat viisaudenhampaat, ei siis kävele ihan joka päivä kadulla vastaan :D
Kommentit (512)
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 11:02"]
Mulla on myös absoluuttinen sävelkorva ja tunnistan oikean nuotin ilman sekunninkaan viivettä.
(Oikea absoluuttinen sävelkorva on todella harvinainen; oliko se nyt 1:300.000. Mulla on tuo harvinainen "täysabsoluuttinen" muoto.)
[/quote]
Jos sulle soitetaan pianosta samanaikaisesti vaikkapa 10 ääntä, joilla ei ole mitään tonaalista sointusuhdetta toisiinsa, pystytkö miettimättä nimeämään ne? Entä, kun kuulet sointuketjuja, pystytkö myös miettimättä nimeämään heti kuulemasi soinnun/sointuasteen/laadun? Millaisella testillä tuo abs sulla on todettu? Kiinnostaa, kun usein monet luulee, että mulla ois abs, mutta nämä tässä mainitsemani kyvyt multa puuttuu, ja sen vuoksi en koskaan kellekään väitä, että mulla abs ois.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 23:17"]
Onko harvinaista, että kaikki neljä viisaudenhammasta on puhjennut täysin nätisti? Ei vaikuta purentaan, minulla on siis 32 hammasta. Oikea barbaarinainen :D
Mulla myös :)
Minä olen myös punavihreäsokea :)
[/quote]
Fibromyalgia. No ok, ei hirveän harvinainen, mutta ainakin valtaväestöstä poikkeava.
Minulla on apc-resistenssi, eli veritulppataipumus.
Löytyy absoluuttinen sävelkorva sekä erittäin herkät aistit, etenkin tunto ja kuulo. Voin kuulon perusteella päätellä esim. missä asennossa ihminen istuu, vaikka en näkisi häntä. Puolisoa tämä ärsyttää. :D
Minulla on syntyessä ollut keuhkoissa reikä :D Todella, siis todella, paksut kullanvaaleat hiukset (vanhemmilla tummat ja ohuet). Tajuttomasti luomia ympäri kehoa, olen kuin dalmatialainen tuplapilkuilla.... :D Vatsassa suurehko ja harvinainen syntymämerkki :)
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 01:15"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 01:07"][quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 23:55"]Mulla on kasvaneet onnistuneesti kaikki viisaudenhampaat, ilmankos olen niin viksu ja filmaattinen.
Numeromuisti on melkoinen, muistan vieläkin 15 vuoden takaisia lankapuhelinnumeroita.
Vaistoan todella helposti ihmisten tunnetilat ja välillä tuntuu että ajatuksetkin. Osaan usein arvata ihmisen traumat. Kerran exäni kanssa tavatessamme meni noin 2 sek tajuta että hän on ihastunut toiseen (kova paikka mulle). Oikeastaan tiesin sen jostain jo ennenkuin hän tuli paikalle, varmaan tekstiviestien muuttuneesta sävystä. En mielelläni esim katso telkkaria tai lue joitain blogeja kun näen (tai luulen näkeväni) niiden machojen unelmien glamour-kulissien läpi, ihmisen rikkinäisyyteen ja siihen mitä he koittavat paikata, ja suorastaan keskenkasvuisuuteen.
[/quote]
Osaan myös tulkita ihmisiä todella syvällisesti. Osaan aavistaa ihmisten aikeita. Osaan aavistaa ihmisten menneisyyden. Aistin erittäin helposti ihmisten tunteet, vaikka olisi kyse oudostakin ihmisestä. Esim. Varovasti osaan kääntää keskustelun pois aiheesta jonka huomaan vaivaavan toista. Siis todella pieniä ja mitättömiäkin asioita. Mieleltään herkät ihmiset yleensä ovat parempia näissä. Itse en ole erityisen herkkä mutta jostain syystä välillä kuin avointa kirjaa. Joskus olen ollut myyntihommissa ja näistä ominaisuuksista on valtava hyöty. Siis ihan mieletön. Ko. myyntityö oli kuitenkin moraalini vastaista joten lopetin. Täytyis melkeen alkaa myyjäksi taas kun oma ala hiljenee koko ajan. Keksis vain mitä myis.
[/quote]
Musta tuntuu, että sä olet todella täynnä itseäsi.
[/quote]
muistatko vielä mikä oli ketjun otsikkona?
silmäni ovat siniharmaat, mutta tietyssä valossa ovat niin vihreät että minulta on kysytty käytänkö piilareita..
minulla on notkoselkä, joka välillä jotenkin lukkiutuu niin että herään n. 5-6 cm pidempänä kuin nukkumaan mennessä ja tunne on aina yhtä pelottava sekä epätodellinen.. kun kaikki näkyy eri tavalla. sitä ei voi verrata korkokenkien käyttämiseen, mieskin säikähti kun tuo tapahtui ensimmäisen kerran !
kelakortissa koodi 112
eikä kukaan koskaan arvaisi sitä, vaikka olisi selvännäkijä
Veriryhmäni on B rh +, taitaa olla 15 %:lla suomen väestöstä.
Mulla on ollut niin vinot hampaat että rautoja "sain" pitää teini-iässä 4v, eivätkä silti täysin oienneet.
Mun näkö on -8 luokkaa (onko se kuin yleistä?)
Urheiluvammat paranee tosi hitaasti. Olen tykänny liikkua, mutta kaikki harrastukset tyssänny loukkaantumisiin. Aika herkästi niitä vammoja myös tulee.
Eri väriset silmät, toinen vaalean vihreä ja toinen siniharmaa.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 00:27"]
Sappikiviä, vaikka kaikki tyypilliset riskitekijät puuttuivat. Olin tuolloin 20 v, langanlaiha ja kasvissyöjä. Monta kertaa kävin mahakipujen takia lääkärissä ja sain kuulla että "jos olisit 50 v ja lihava, epäilisin sappikiviä mutta eihän sinulla niitä voi olla" :D onneksi lopulta tutkittiin sekin vaihtoehto ja pääsin sappirakon poistoleikkaukseen.. Nykyään minulta siis puuttuu sappirakko, mikä on aika harvinaista ikäluokassani
[/quote]
Ootko minkäikäinen nyt?
Se on jännä miten minullekkin 35v naiselle (ihan hoikka/normaalipainoinen olen)
Sanottiin että yleensä ne tulee lihaville ja vanhemmille naisille.
Mulla alkoi reilu vuosi sitten oireilemaan. Alkoi tulla kohtauksia. Pääsin sitten tämän vuoden huhtikuussa sappirakon poistoon. Kirurgi joka leikkasi nii kertoi ennen leikkausta että hän oli tutkinut sairaustietojani ja jo 15v sitten kun olen ekaa kertaa ollut raskaana niin sappiarvot ovat olleet huomattavasti koholla, mutta ei silloin vaivanneet. Aika jännä juttu. Mulla on ilmeisesti ollut pitkään sappikiviä. Pari viikkoa leikkauksen jälkeen otettiin uusi verikoe ja sappiarvot olivat normaalit.
En tiedä miten harvinaista, mutta minulta puuttuu yksi pari kylkiluita ja yksi selkänikama.
minulla on leveä lantio, yleensähän suomalaisilla naisilla (jopa lihavilla) on kapea. eikä se vain näytä tilavalta, vaan on sitä myös sisäisesti. kuulemma " synnyttäjän ihannelantio" & "täydellinen vauvalle". olen siis synnytyskone :D
en osaa napsuttaa sormiani, vaikka treenasin monta vuotta. en myöskään osaa iskeä silmää
minulla on liian tiukat kielijänteet, joita ei älytty leikata lapsuudessani 80-luvulla. saan kielestä ulos vain kärjen, puheeni on sössöttävää & minulla on r sekä s-viat, mutta muuten tämä ei haittaa elämistä
Olen INFJ. Kuulun harvinaisimmaksi väitettyyn persoonallisuustyyppiluokkaan. Selittää paljon omia tuntojani.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 09:37"]
Minulla on kaunis, lihaksikas vartalo ja pystyn helposti laihduttamaan (pidän välillä treenikausia, jolloin syön paljon ja paino voi nousta 10 kiloakin alle vuodessa ja sitten laihdutan sen helposti pois puolessa vuodessa). En tajua, miksi laihtuminen on jonkun mielestä vaikeaa.
[/quote]
Onneksi olkoon. Älykkyydellä sua ei sitten olekaan siunattu.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 11:16"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 11:02"]
Mulla on myös absoluuttinen sävelkorva ja tunnistan oikean nuotin ilman sekunninkaan viivettä.
(Oikea absoluuttinen sävelkorva on todella harvinainen; oliko se nyt 1:300.000. Mulla on tuo harvinainen "täysabsoluuttinen" muoto.)
[/quote]
Jos sulle soitetaan pianosta samanaikaisesti vaikkapa 10 ääntä, joilla ei ole mitään tonaalista sointusuhdetta toisiinsa, pystytkö miettimättä nimeämään ne? Entä, kun kuulet sointuketjuja, pystytkö myös miettimättä nimeämään heti kuulemasi soinnun/sointuasteen/laadun? Millaisella testillä tuo abs sulla on todettu? Kiinnostaa, kun usein monet luulee, että mulla ois abs, mutta nämä tässä mainitsemani kyvyt multa puuttuu, ja sen vuoksi en koskaan kellekään väitä, että mulla abs ois.
[/quote]
Pystyn kyllä. Tunnistan minkä tahansa sävelen heti. Soinnutkin kuulen heti oikein, tosin lintsasin konservatorion teoriatunneilta niin paljon, etten osaa nimetä kaikkia sointuasteita, mutta voin luetella heti sointuun kuuluvat sävelet ja soittaa ne pianolla saman tien. Harmittaa kyllä että olin niin laiska teoriaopinnoissa.
Absoluuttisen sävelkorvani totesi säveltapailun opettaja kun olin n. 10-vuotias. Osasin jo silloin kirjoittaa melodian ylös yhdeltä kuulemalta ja ihmettelin, miksi se oli muille niin vaikeaa! En ole koskaan tarvinnut äänirautaa. Tonaalinen ja atonaalinen prima vista-laulu käy yhtä helposti.
Myöhemmin "diagnoosin" vahvisti eräs soitonopettajistani yksinkertaisesti soittamalla säveliä vaihtelevalla nopeudella ja käskemällä mua tunnistamaan ne. Samoin mun piti laulaa tiettyjä nuotteja ja ope sitten tarkisti että menikö oikein. Aina meni.
Minulla ei ole otsaonteloa lainkaan. Minulla, veljelläni ja isälläni on erittäin harvinainen kromosomihäiriö. Kyseistä häiriötä ei ole tavattu suomessa aikaisemmin. Periytynyt kuulemma intiaaneilta.