Mikä harvinainen tai edes vähän valtaväestöstä poikkeava ominaisuus sinulla on?
Minulta puuttuvat kokonaan kaikki viisaudenhampaat (siis myös niiden juuret), yleisyys n. 2 %. Lisäksi olen punavihersokea (olen siis nainen), yleisyys 0,5 %. Punavihersokea nainen, jolta puuttuvat viisaudenhampaat, ei siis kävele ihan joka päivä kadulla vastaan :D
Kommentit (512)
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 23:20"]
Hohhoijaa, olen älykäs ja kielellisesti lahjakas.
[/quote]mitka kielet osaat enemman kuin kelpuuttavasti?
Olen vaalea ja sinisilmäinen. Suurin osa maailman ihmisistä (jopa 90%) on ruskeasilmäisiä mustatukkia.
Minulla on hyvin hyvin kihara, mutta suhteellisen ohuet hiukset (sitä ei huomaa kun ovat semmoinen iso kiharapilvi). Suurin osa kiharapäistä joihin olen törmännyt ovat karkeahiuksisempia
(Voi morjes että tämä on typerä asia, mutta yritän silti olla jotenkin erikoinen :D vertaan siis teihin joilla liian vähän laskimoita tai ei jotain luuta)
Olen myös keskivertonaista reilusti pidempi ja en pysty juomaan alkoholia. Jälkimmäinen piirre on ärsyttävä, pidän ajatuksesta että seurassa ottaisin vaikka oluen/siiderin/jonkun paukun mutta ei vaan mene alas. Ja sitten joutuu selittämään että ei ole raskaana jne.
Olen erityisherkkä ja tunnistan muut kaltaiseni helposti.
Olen nopea lukemaan. Riittää, että katson sivun keskelle, niin pystyn lukemaan koko rivin(kirjat). Joskus ärsyttää kun lukee samaa tekstiä jonkun toisen kanssa, niin "odottavan aika on pitkä".
Mulla on erittäin harvinainen, narkolepsian kaltainen unisairaus.
Mulla on ihan megaharvinainen geneettinen sairaus, joka aiheuttaa sairauden vain miehille(x-kromosomaalinen). Suomessa vain muutamassa perheessä tätä, itse olen meidän suvun ensimäinen mutaatio.
Minulla on pari persoonallisuushäiriötä.
Osaan tärisyttää pupillejani jännittämällä silmieni lihaksia. Olen tavannut vain kaksi ihmistä, jotka pystyvät samaan.
Minulla on asperger. Lasken sen positiiviseksi ominaisuudeksi, koska pystyn elämään normaalia elämää.
Näen numerot väreinä.
Sairastan Crohnin tautia.
Veriryhmäni on B-, jota on 7% suomalaisista
Olen sairastanut Bartholitis-rauhasen tulehduksen 3 kertaa.
Saan joskus "ennetietoa", siis vähän ennen kun jotain tapahtuu, kuvittelen sen mielessäni että kohta tapahtuu näin. Näistä ei ole kuitenkaan mitåån hyötyä koska vasta kun se sitten tapahtuu, tajuan että tiesin sen jo. Näitä tulee harvoin ja ihan hölmöistä asioista.
Minulla on todella hyvä numeromuisti.
Minulla on aurallinen migreeni mutta ilman päänsärkyä, pelkät aurat vain.
Mulla on erikoiset harmahtavat silmät, joiden väri vaihtelee sinisestä vihreään ja aina TURKOOSIIN asti sen mukaan, minkä värisiä vaatteita mulla on päällä. En ole tavannut ketään muuta, jonka silmät olisivat "muuntautumiskykyisiä" noin laajasti :D
Aspergerin oireyhtymä (diagnoosi ei vielä valmis, mutta kuvaus vastaa luonnettani ja käytöstä lähes 1:1).
Mulla on oikeassa kainalossa iso maitorauhanen joka paisuu kanamunan kokoiseksi aynnytyksen jälkeen kun maito nousee. Kipeytyy ja koko kainaloa aristaa siihen asti kunnes maidontulo tasaantuu ja patti pienenee. :)
Olen myös "sähköinen" ihminen. Ukkosella tunnen ilman sähköisyyden paineentunteena päässä ja iholla. Sähkölinjan alta en mieluiten kävele koska tulee ilkeä tunne kehoon ja karvat nousevat pystyyn. Ei niin mukavaa..
vastaanpa vaimon kehotuksesta..
korvistani puuttuu jotenkin rusto, ne saa siis kieputettua ihan rullalle! vaimokkeen mielipuuhaa ennen nukahtamista onkin rullailla korviani :D
ja pulssini sykkii ranteen sijasta kämmenen päällä! vaimo aina naureskeleekin että "äijä on mutantti!"
Olen puoliksi aasialainen.
Minulla on laktoosi-intoleranssi.
En pysty juomaan alkoholia lähes ollenkaan koska multa puuttuu lähes kokonaan joku entsyymi joka hajottaa alkoholia tms. (alan punoittamaan, kuumottaa ja voin pahoin). Olen normaalia (keskimääräinen suomalainen nainen) lyhyempi.
Eivät nämä ole välttämättä muualla maailmassa epätavallisia ominaisuuksia mutta Suomessa kylläkin. Laktoosi-intoleranssi on kyllä vähän ärsyttävä juttu.
Epäsuomalainen tukka parinkin parturin mielestä.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 08:59"]Olen puoliksi aasialainen.
Minulla on laktoosi-intoleranssi.
En pysty juomaan alkoholia lähes ollenkaan koska multa puuttuu lähes kokonaan joku entsyymi joka hajottaa alkoholia tms. (alan punoittamaan, kuumottaa ja voin pahoin). Olen normaalia (keskimääräinen suomalainen nainen) lyhyempi.
Eivät nämä ole välttämättä muualla maailmassa epätavallisia ominaisuuksia mutta Suomessa kylläkin. Laktoosi-intoleranssi on kyllä vähän ärsyttävä juttu.
[/quote]
Olet puoliksi aasialainen ja noiden perusteella pidät itseäsi erikoisena? Varmaan 99% aasialaisista puuttuu tuo entsyymi ja on laktoosi-intoleranssi.
Minulla on vaaleanharmaat silmät, jotka muuttuvat turkooseiksi itkiessäni. Tuhkanvaaleat hiukset.
Painoindeksini on reilusti yli 40 ja samaan aikaan olen kuntotestauksen mukaan huomattavasti paremmassa kunnossa kuin ikäiseni naiset keskimäärin. Testit koskivat lihaskuntoa, liikkuvuutta ja aerobista suorituskykyä.