Miten äiti ja isä VOI NAUTTIA 10päivän ulkomaanmatkasta jos vuoden ikänen sillä aikaa hoidossa?
Kyllä mun mielestä sellasilla vanhemmilla on jotain häiriötä itsellään korvien välissä. Jos tuntuu HYVÄLTÄ ja NAUTINNOLLISELTA olla noin pitkään erossa noin pienestä. Että ehdoin tahdoin näin haluaa. Valitsee näin.
Ja parisuhteen hoitaminen on typerin perustelu tälläselle toiminnalle. On kyllä parisuhde valmis tunkiolle jos sen ylläpitämiseksi tai toimivuuden kannalta tarvitaan tälläsiä irtiottoja. Siis silloin kun lapset ihan pieniä.
Onko se joku itsellisyyden ja " makeen mutsin" merkki, että haluaa ja osaa olla erossa pienestä lapsesta noin pitkän aikaa.
Juu, ei siitä varmasti mitään pysyviä traumoja pienelle tule, mutta eikös sekin riitä, että on vaikka iltaisin paha mieli ja ikävöi?
Jotenkin vaan käsittämätöntä että vanhemmat on nykyaikana niin omaan napaan tuijottavia. Mit' ä minä haluan aina ensin.
Ottaa päähän.
Kommentit (86)
noin pitkälle matkalle ja jättää lapsi isovanhemmille tms.
Siskoni oli miehensä kanssa viikon laskettelemassa kun esikoinen oli noin vuoden vanha ja uusi raskaus ihan aluillaan. Seuraavan reissun tekivät vasta sitten kun lapset otettiin mukaan. Kyllä mä toisaalta ymmärrän ihan hyvin, vaikken itse voisikaan ajatella toimivani samoin, mutta enpä ole ollut samassa tilanteessakaan.
Onko sinulle olemassa tosiaan vain 2 ääripäätä?
Itse en jättäisi mistään hinnasta meidän 2-vuotiasta 10 päiväksi hoitoon ja lähtisi matkalle. En silti ole takertuvainen ja voin olla lapsesta erossa.
taitaa olla vähän vanhemmista ja heidän iästäkin kiinni kuinka piene " pystyy" jättämään. Olen saanut 2 ekaa lastani parikymppisenä ja silloin oli jotenkin huolettomampi jättämään hoitoon, ihan tutuille isovanhemmille kyllä. Nyt 34 en ole 11kk tytöstä ollut erossa kuin 24h korkeintaan. Eikä ole ollut tarvetta, parisuhde voi hyvin.
Ystäväni on lähdössä viikoksi kaukomaille ja jättää 11kk ja 3½v lapsensa hoitoon. Itse en pystyisi en sitten millään varsinkaan tuota pienempää,eihän hän tajua vielä lainkaan että isi ja äiti tulevat vielä takaisinkin vaan kokee tapahtuman totaalihylkäämisenä:´(
Mulla kävi just sama mielessä että kyllä tuohon on oltava jokin jos nyt ei synnynnäinen taipumus ja piirre niin ainakin jonkinsortin " vamma" mitä tulee äiti-lapsi suhteeseen.Voi olla aika voimakkaasti sanottu mutta noin asian koen koska se on niiiiiiiiiiiiiiiiin kaukana siitä miten itse ajattelen ja tunnen ja koen asiassa.
Eikä mene mielestäni " ihmiset on erilaisia" -selityksen piikkiin.
eivät ole sama asia kuin omat vanhemmat, eikä mummolaa vastaa koskaan kotia. Mut toki on eri asia, jos lapsi osaa itse jo vaatia päästä hoitoon, mutta harvoin 2-vuotiaat itse voivat valita. -39
Vierailija: