Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten äiti ja isä VOI NAUTTIA 10päivän ulkomaanmatkasta jos vuoden ikänen sillä aikaa hoidossa?

Vierailija
11.01.2006 |

Kyllä mun mielestä sellasilla vanhemmilla on jotain häiriötä itsellään korvien välissä. Jos tuntuu HYVÄLTÄ ja NAUTINNOLLISELTA olla noin pitkään erossa noin pienestä. Että ehdoin tahdoin näin haluaa. Valitsee näin.

Ja parisuhteen hoitaminen on typerin perustelu tälläselle toiminnalle. On kyllä parisuhde valmis tunkiolle jos sen ylläpitämiseksi tai toimivuuden kannalta tarvitaan tälläsiä irtiottoja. Siis silloin kun lapset ihan pieniä.

Onko se joku itsellisyyden ja " makeen mutsin" merkki, että haluaa ja osaa olla erossa pienestä lapsesta noin pitkän aikaa.

Juu, ei siitä varmasti mitään pysyviä traumoja pienelle tule, mutta eikös sekin riitä, että on vaikka iltaisin paha mieli ja ikävöi?

Jotenkin vaan käsittämätöntä että vanhemmat on nykyaikana niin omaan napaan tuijottavia. Mit' ä minä haluan aina ensin.

Ottaa päähän.

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Aikuisella on oikeus nautia elämästä ilman lapsia välillä

Nautin työstäni ja siksi lapseni meni päiväkotiin 9 kuukauden iässä. Työ on kuitenkin raskasta, joten lapsi on mummolassa paljon viikonloppuisin. Minulla on myös oikeus levätä. Käymme mieheni kanssa parisuhdelomilla pari kertaa vuodessa ilman lapsia.

Parisuhde on lapsen koti. Lapselle parempi olla päiväkodissa ja mummolassa kuin väsyneen äidin kanssa.

Taidatte olla kateellisia."

En olisi ikinä uskonut sanovani tätä mutta sinun kohdallasi en ymmärrä miksi olet lapsesi hankkinut. Haluat olla vaativassa työssä ja alottaa kun vauva on vielä noin pieni. Tuskin olet sitten kovin hehkeimmilläsi iltasin ja sitten viikonloppusi halut rentoutua niin viet lapset hoitoon. On sulla kamala lapsi jos se noin ehkäisee sinun rentoutumisen...

Tuo on ihan paskaa että parisuhde AINOASTAAN on lapsen koti. Että ei sillä väliä vaikka isä ja äiti ei koskaan ole lapsen kanssa, lapsi voi hyvin jos parisuhde voi hyvin. Että voi olla naiiveja vanhempia. Oletko Elenia?

Mistä me oltaisiin kateellisia? Lopettakaa nyt nuo kateellisuuspuheet. Minulla on mahdollisuus viedä lapsi hoitoon ja rahaa ottaa lapsi mukaan lomille. En kyllä ole sinunlaisellesi mistään kateellinen. Olen nuori, hoikka, hyvässä parisuhteessa ja onnellinen.

Vierailija
62/86 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olleet yhden yon minun vanhemmillani hoidossa. Se, etta puolustelen taalla vanhempia, jotka vievat 1v isovanhemmilleen, etta saavat ladattua akkunsa, tai rentoutua milloin mistakin syysta tai ilman syyta ei tarkoita etta mina olen niin tehnyt, kuten viestistasi vihjaat. Mina varmaan veisinkin, jos minulla olisi mahdollisuus niin tehdakin, mutta kun ei ole. Ymmarran silti vanhempia jotka taman ratkaisun tekevat. Kaikki lomakohteet eivat ole kovin lapsiystavallisia eika aiti paase lasten mukana ollessaan esim. nukkumaan pitkaan ja nauttimaan rauhallisista illallisista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kaikki lomakohteet eivat ole kovin lapsiystavallisia eika aiti paase lasten mukana ollessaan esim. nukkumaan pitkaan ja nauttimaan rauhallisista illallisista.

Vierailija
64/86 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annapa toisten sanoa sanottavansa ihan omilla sanoillaan, turha niitä on täällä listailla.

Tossa sanoihin takertumisessa on näköjään vähän sama pohja kuin siinä muiden tuomitsemisessa: Koska minä en tee näin/pidä tätä hyvänä asiana, eivät muutkaan saa pitää sitä hyvänä asiana.

Ja itse asiaan: Jos nauttii lomasta ilman lapsia niin sitten nauttii, niin yksinkertaista se on. Siis jos kysymys kuului, että " miten voi nauttia lomasta ilman lapsia" .

Vierailija
65/86 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska näet lastasi?

Vierailija:

Nautin työstäni ja siksi lapseni meni päiväkotiin 9 kuukauden iässä. Työ on kuitenkin raskasta, joten lapsi on mummolassa paljon viikonloppuisin. Minulla on myös oikeus levätä. Käymme mieheni kanssa parisuhdelomilla pari kertaa vuodessa ilman lapsia.

Parisuhde on lapsen koti. Lapselle parempi olla päiväkodissa ja mummolassa kuin väsyneen äidin kanssa.

Taidatte olla kateellisia.

Vierailija
66/86 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on aina olleet hyvässä ja luotettavassa hoidossa. Loma on ollut mahtava ja nautinnollinen. Kateelliset rahattomat jotka ei voi matkustaa tekee tollasia aloituksia. Ottaa oikeen päähän!!! Mulla on korvien väli todistetusti ihan kunnossa, joskus vaan tekee mieli lomailla.

Ihan samalla tavalla voisi kysellä miten äiti ja isä voivat päivästä toiseen käydä töissä kun 1-vuotias on päivähoidossa. On kyllä korvien välissä pahasti jotain vialla jos tehdään lapsia, eikä hoideta niitä kotona.

Sanon minä.

Mulla on neljä tervettä ja tasapainoista lasta, vaikka silloin tällöin ollaan miehen kanssa reissattukin. Toisinaan on lapsetkin olleet mukana, mutta loma on ollut silloin kuin arkea. Ei lomaa. Nautinnollista sekin kuitenkin.

Vierailija
67/86 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muksu oli 8 kuukautta, kun mummo hoiti sitä viikon, kun olimme Itavallassa, eikä tehnyt ollenkaan pahaa!!!

Tässä tarvitsee vaan tehdä niin kuin itse parhaaksi näkee!!!

Vierailija
68/86 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 92, en tiedä kuka olet... siis mikä viesti numero oli aikasemmin sinun. sanot että kommentoin sinulle, mutta en kyllä sen kummemin kommentoinut kenellekään. ja sittenhän me ollaan samaa mieltä, enkös mä sanonut että siinä on vissi ero onko lapsi hoidossa yhden yön vai 10 yötä.

juu, mina ärsyttää monet kuluneet kliseet, joilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa ja joita kuitenkin joka välissä viljellään suurina kansantotuuksina. ihmisten käyttämät sanamuodot minua eivät yleensä järin ärsytä.

sinä joka veit 8-kuisesi hoitoon 5 yöksi, mistä tiedät että se ei ole aiheuttanut vauvalle mitään? lapsesi on nyt ilmeisesti aikuinen? tai mistä te edes tiedätte että se ei juuri sillä hetkellä ole raskasta ja pelottavaa vauvalle?

miksi ihmiset tulee kyselemään (siis minä oletan että koko tämä alotus on viittaus tuonne vauvapuolen ketjuun) mielipiteitä ja neuvoja jos kerran se ainoa oikea juttu on että tee niin kuin sinusta tuntuu.

ja sitten hyvät äitykät täällä, en minä oikeasti ole välttämättä ollenkaan sitä mieltä että lapsen hoitoon vienti on aivan kauhea rikos, enkä muutenkaan näin radikaalia mieltä, kunhan vain haluan kyseeenalaistaa kaikki nämä " ei siitä ole mitään haittaa lapselle missään vaiheessa" . mistä te kaikki sen tiedätte, mistä minä sen voin tietää? ajatelkaapa nyt 1-vuotiasta ja hänen henkistä kehitystään, ajatelkaa kuinka hän näkee maailmaa, aika eri tavalla kuin me. vaikka hoitaja kuinka olisi tuttu niin on se varmasti jonkun asteinen kummastus kun äiti ja isä yhtäkkiä häviävät viikoksi. eihän lapsella ole yhtään samanlainen ajantaju ja käsitys tulevaisuudesta jne jne. kai jokainen muistaa jotakin lapsuudestaan, jotakin miten ajattelitte missäkin tilanteessa ja kuinka se nyt ajateltuna tuntuu aivan merkilliseltä. siispä ties mitä lapsi saattaa " laskelmoida" päässään tuon viikon aikana. ehkä ei tee niin, mutta minusta kaikki tämä itsevarmuus täällä, että lapselle ei ole siitä mitään haittaa, on aika kummallista.

Vierailija
69/86 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos isä tekee reissutyötä ja on jossain toisella puolella maapalloa yhteen putkeen 3 kuukautta ja miksipä se ei voisi olla äitikin.

Vierailija
70/86 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pitäisi pieni tyttöni jättää noin pitkäksi aikaa hoitoon.mutta onneksi ei tarvi:0)ehtii sitä matkustella myöhemminkin.

Vierailija
71/86 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän oli silloin reilu 1v.

Vierailija
72/86 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärsinkö nyt oikein?

Jos vanhemmat lähtevät lomalle ilman lapsiaan ja vielä nauttiivat siitä, ööööööööö.....Heiiiiii, ovatkos ne huonoja vanhempia?

Vierailija
73/86 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:llä tosiaan noin yksinkertainen ajatus maailma???

Vierailija
74/86 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin nautin täysillä. Meillä oli siihen aikaan 1- vuotiaat kaksoset ja olin ihan riekaleina. Mun omat vanhemmat hoitivat niitä sen kaksi viikkoa. Muutaman kerran soiteltiin ja hauskaa oli. Ei niissä lapsissa päällepäin näy mitään oireita.

Vierailija
75/86 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en itse vielä ole oikein päättänyt mitä ajattelen asiasta. Kai sitä nyt saa ajatella ja pohtia vaikka se ei sinänsä minulle kuulukaan.

Enkä mä usko että kritisoijat automaattisesti ovat kateellisia, vähän naiivi ajatus. Eikö ole mahdollista että aivan riippumatta omasta raha- ja hoitajatilanteesta jonkun mielestä 1-vuotiaan kotiinjättäminen on huono ajatus. Vai ainako kritiikki johtuu kateudesta. Jos joku kritisoi pulloruokintaa niin onko hän automaattisesti kateellinen niille joiden vauvat saavat korviketta (tyhmä esimerkki mutta kuitenkin)?

Vierailija
76/86 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

loma ilman vanhempia jättää lapselle pysyviä jälkiä kehitykseen. On useilla tutkimuksilla pystytty näyttämään se. Toki jokainen lapsi reagoi eri tavalla ja vakavuus on sidoksissa lapsen personallisuuteen. Mutta lasta ei saisi alle kahden vuoden ikäisenä jättää kuin korkeintaan kahdeksi yöksi hoitoon.

Vanha neuvo onkin: 1-vuotiaan voi jättää yhdeksi yöksi

2-vuotiaan kahdeksi yöksi jne.

Vierailija
77/86 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

gradua aiheesta, joka käsittelee tätä aihetta melkoisen läheltä. :) T: 39

Vierailija
78/86 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsellesi hoitopaikan niin voitko käsi sydämellä väittää ettet nauttisi siitä?

Lapset ovat tärkeitä mutta eivät ne siihen kuole, että ovat erossa vanhemmistaan jos perusturva on olemassa. Lapsi saa perusturvallisuutta halaamisesta, hoivasta, välittämisestä ja ei sitä suuremmin 10 päivän reissut horjuta. Ja mitä sitten jos vähän horjuttaisikin? Luuletko että lapselle jää siitä kauheet traumat joita se sitten aikuisena purkaa terapiaan?? Hehhe, kyllä ne traumat tulee enemmän vanhemmista, jotka ahdistavat lapsiaan ylenpalttisella läsnäolollaan. Vanhemmat ovat itse täysin riippuvaisia lapsista. Eivät osaa olla yksin. Myös lapsi tarvitsee tilaa vanhemmiltaan. Ja jos teillä itsellänne on jäänyt trauma siitä että teidät on jätetty yksin, niin se ei tarkoita etteikö lasta voisi silti joskus jättää hyvään hoitoon.

Vierailija
79/86 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Täytykin alkaa varmaan matkaa kesäksi, kai ne kakarat voi johonkin nakata hoitoon. Pääasia, ettei kukaan vaan luule meitä köyhäksi...

Vierailija
80/86 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi on 2v ja läheinen isovanhemmilleen. haluaa sinne yökylään ja sanoo olevansa monta yötä. pitää raahata kotiin välillä.

pitääkö tuoda 2 yön jälkeen viimeistään, ettei tule traumoja vai voiko luottaa siihen, että lapsi kaipaa kotiin kun kaipaa.

eli siis voisimme mennä periaatteessa reissuun esim. pitkäksi viikonlopuksi kun lapsi haluisi muutenkin olla neljä yötä? joka yön jälkeen sanoo, että minä olen täällä vielä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi