Miten joku voi sanoa ettei rahat riitä ruokaan? Ruokaa saa tehtyä niin halvalla, että
Me välillä syödään edullisestikin mutta sitten mopo karkaa käsistä ja pitää ostaa kaikenlaisia hedelmälajikkeita, lihoja, juustoja, leipiä... Kyllähän noi maksaa! Mutta kun ei tee mieli jäädä puurolinjallekaan:(.
Kommentit (339)
jos hän saa nauraa tai antaa noottia terveelliselle ja ravitsevalle ruualle?!? (toinen juttu jos se on pahaa, mutta se on eri asia, ei kasvikset ole pahoja oikein laitettuina, päinvastoin)
On eri asia jos mies on ammatiltaan metsuri tai harrastaa triathlonia, silloin kulutus on suurta. Mutta suurin osa miehistä tekee nykyään kevyttä sisätyötä..
ja tekee fyysisesti raskasta työtä..joten jos nauraa linsseille,niin niitä ei tarjota :D T:157
ja tekee fyysisesti raskasta työtä..joten jos nauraa linsseille,niin niitä ei tarjota :D T:157
saatan joskus jopa itse nauraa itselleni tai tekemisilleni,joskun jopa sapuskalle =0) Ehkä mulla siksi onkin oma rakas mies,kun en oo tuollain tiukkapipo..t:157
puksaakkaan 10 tuntia päivässä,ehkä tunnin jos sattuu huvittamaan,ja jos ukko vahtii lapsia ;)
puksaakkaan 10 tuntia päivässä,ehkä tunnin jos sattuu huvittamaan,ja jos ukko vahtii lapsia ;)
jos luulevat että sen tekemiseen menee 10 tuntia
mä nauran niin kovin tälle itse aloittamalleni ketjulle, tyypit vastailee, et he ei ainakaan ala tekemään ruokaa vaan ostavat mahd valmista. Kyse kun ei ollut siitä että kaikkien ihmisten pitäis halvalla yrittää tehdä ruokaa, jos sulla on varaa ostaa kalliimpaa ilman että loppukuusta loppuu ruokarahat niin osta. Kyse oli ihmisistä joilla ei ole oikeasti rahaa niin, että voisivat sitä tuhlailla. Kyse oli ihmisistä jotka ostavat kallista ruokaa ja loppukuusta valittavat täällä ettei ole rahaa ruokaan.. Mun puolesta ihminen jolla on rahaa, voi syödä mitä ikinä huvittaa.. Tämä ketju ei ollut sitten sinulle tarkoitettu, sulla tuskin rahat loppuvat kuun lopussa.
ja aina olen ihmetellytkin, että miten moni puhuu lohen kalleudesta.. Täytyy se kai uskoa, että se ei joka paikassa ole halpaa. Meillä on lähikaupassa (K) ollut lohi jo pari viikkoa 4,95/kilo, usein myös 3,95 ja pelkkä file jopa 4,95, tavallisimmin 5,95. Siis todella halpaa.. Asutaan hiukan Helsingistä itään.
Meillä myös tehdään ruokaa tooodella edullisesti, ja voin väittää, että myös todella hyvää, terveellistä ja monipuolista. Ruuanlaitto on rakas harrastukseni ja sillä säästän myös rutkasti rahaa. Enempää en kyllä jaksa selostaa kun ihme vääntämiseksi mennyt tämä ketju..
ja jos se ap:n aiheesta poikkeaa,sähän et sille minkään voi (ja sekös näköjään nyppiikin :) Kahden lapsen äidin on btw pakko hieman edes osata kotiruokaa tehdä,sanoo 157.
jos luulevat että sen tekemiseen menee 10 tuntia
mä nauran niin kovin tälle itse aloittamalleni ketjulle, tyypit vastailee, et he ei ainakaan ala tekemään ruokaa vaan ostavat mahd valmista. Kyse kun ei ollut siitä että kaikkien ihmisten pitäis halvalla yrittää tehdä ruokaa, jos sulla on varaa ostaa kalliimpaa ilman että loppukuusta loppuu ruokarahat niin osta. Kyse oli ihmisistä joilla ei ole oikeasti rahaa niin, että voisivat sitä tuhlailla. Kyse oli ihmisistä jotka ostavat kallista ruokaa ja loppukuusta valittavat täällä ettei ole rahaa ruokaan.. Mun puolesta ihminen jolla on rahaa, voi syödä mitä ikinä huvittaa.. Tämä ketju ei ollut sitten sinulle tarkoitettu, sulla tuskin rahat loppuvat kuun lopussa.
...ei lopu rahat ei,muttei kaukaanta käytä.Ennen loppui kesken loppukuusta,jolloin päätin ettei sama meno voi jatkua (lapsia ei edes tällöin ollut),ja aloin säästämään kaikesta epäoleellisesta,EN ruuasta,kuten ensimmäisessä viestissäni kerroinkin. t:157
kun nää ihmiset jotka täällä on vastailemassa eivät voi säästää mistään muusta kuin siitä ruoasta, kun sillä sossun rahalla ei paljon muuta osteta kuin sitä ruokaa, mistä silloin säästät ellet ruoasta???
Ei voi vaan ymmärtää et on oikeesti näin tyhmiä ihmisiä olemassa, säkin säästät varmaan epäoleellisista, eli vaatteista, herkuista, tupakasta yms, köyhät eivät niitä pysty ostelemaan muutenkaan
...ei lopu rahat ei,muttei kaukaanta käytä.Ennen loppui kesken loppukuusta,jolloin päätin ettei sama meno voi jatkua (lapsia ei edes tällöin ollut),ja aloin säästämään kaikesta epäoleellisesta,EN ruuasta,kuten ensimmäisessä viestissäni kerroinkin. t:157
3,90 ja 4,90. Myös filettä saa joskus samaan hintaan.
Itse käyn kaupassa s-marketissa, missä tarjouslihaa on hyvin harvoin ja silloinkin vain -30%. 10 paketin hamstraaminen ei ole mahdollista, 50 sentin maksalaatikoista puhumattakaan.
Muutenkin ihmettelen noita heittämiänne ruokien hintoja. Viime vuonna en ole kertaakaan nähnyt lohta alle 5€ kilohintaan, mikä täällä on väitetty ihan tavalliseksi hinnaksi lohelle.
...äläs ala.Jos olisin yh,jos elisin mm.soskun tukemana,jäisi perheellemme ENEMMÄN rahaa,kuin tällä hetkellä.Miehen palkka on ok,mutta hän on velallinen,joka kuu 500€ siis lyhennyksiin.Itse olen äp-rahalla,joka tosin ei ole minimi,olen nääs töitäkin tehnyt.Siltikään ruuasta tai lasten varusteista ei tarvitse tinkiä.Täälläpäin kun sosku maksaa yh:lle sähköt,pesukoneet yms. antaa vaaterahaa,plus tietty ruokarahat..Niin ja Kelalta asumistuki.T:157
kun nää ihmiset jotka täällä on vastailemassa eivät voi säästää mistään muusta kuin siitä ruoasta, kun sillä sossun rahalla ei paljon muuta osteta kuin sitä ruokaa, mistä silloin säästät ellet ruoasta???
Ei voi vaan ymmärtää et on oikeesti näin tyhmiä ihmisiä olemassa, säkin säästät varmaan epäoleellisista, eli vaatteista, herkuista, tupakasta yms, köyhät eivät niitä pysty ostelemaan muutenkaan
Meillä nimittään syödään sikanautaa ihan vain siksi, että se on TERVEELLISEMPÄÄ ja ekologisempaa, kuin naudan jauheliha. Ostan porsasta aina kun mahdollista, mutta ainakaan meidän lähikaupassamme ei sitä myydä. Sianliha on jonkin verran rasvaisempaa, mutta sen rasvahappokoostumus on erinomainen. Ihminen tarvitsee rasvaa ja erityisesti sitä tarvitsevat kasvavat lapset. Jos perheelle syöttää rasvatonta lihaa, rasva on pakko korvata lisäämällä öljyä/ voita tai muuten kaikilla on hetken luluttua kiljuva nälkä ja tulee syötyä jotain epäterveellistä.
Niin, mulle taas se sikanautajauheliha on yhtä punainen vaate kuin tölkkimandariini sulle. Mieskin on meillä jo oppinut, että mitään moskajauhelihaa ei meille osteta. Piste.
llaanmpas sitä nyt niin prinsessaa kun ei sitten kerrassaan mitää valmista voi ostaa. Kas kun et purista makaronejakin itse pastakoneella.
Ei kyllä varmana maistu joku rasvainen sikajauheliha samalle kuin naudan paistijauheliha, johan sen silmilläänkin näkee, rasvan voi kuulla tirisevän. tai sitten mätät sinne tosi paljon mausteita. kyllä ne kuule joskus sulle kostautuu.
Siis onko nämä sikanautamammat niitä samoja mammoja jotka valittaa että kuinka jotkut äidit polttaa tupakkaa? Sitten itse syöttävät koko perheelleen jotain moskajauhelihaa - mitä eroa siinä on? Tupakka tuhoaa keuhkot, moskaruoka verisuonet. Ai niin, kun se ei kerran MAISTU oudolle ja on vielä itse tehtyä, niin onhan sen oltava tervelliistä.
Voi elämän kevät teidän joidenkin ajatuksenjuoksua. Ei mikään ihme, että meillä on sairaalat täynnä kuusikymppisiä tukkeutuneiden verisuonten kanssa jos edes perheenäidit eivät tajua mitä eroa on halpisjauhelihalla ja naudan paistijauhelihalla.
Halpisjauheliha = valmisruoka. Ei yhtään terveellisempää. Siinä ei auta vaikka kuinka olisi itse tehnyt ja alennuksesta ostanut.
miksette pistä sille sitä minibudjettia käteen ja käske mennä kauppaan ostamaan viikon ruuat sekä sen jälkeen tekemään omin kätösin ne myös?
en ymmärrä näitä kotirouvaorjia.
vastasin viestiin, jossa väitettiin että liemen keittäminen vaatii jaksamista, eli fyysistä ja/ tai henkistä ponnistusta. Kustannuksista ei siinä puhuttu mitään. Jos kodissa - siis huom JOS - on useampia televisioita ja tietokoneita ja muita sähkölaitteita, niin jonkun liemen keittely tunnin verran liedellä tuskin tekee sähkölaskuun ihan hirmuista piikkiä.
joku kirjoitti, että kyllä kuusi perunaa kuorii aika nopeasti ja muusikin oli valmista jo hetkessä. No, kaikilla ei ole vakiona se kuusi perunaa, itse en koskaan arkisin tee perunamuusia, koska työpäivän päätteeksi ennen lasten harrastuksia pitäisi kuoria sellaiset 40 perunaa. Ja entäs tuo marjastamiskommentti, ettei siihen autoa tarvitse kun voi mennä pyörälläkin. Meidän lapset on varmaan poikkeus, kun tekisi tiukkaa jo vanhemmillekin lapsille polkea parikymmentä kilsaa eväiden ja sankojen kanssa että pääsisi marjastamaan, jostain 2-ja 4-vuotiasta nyt puhumattakaan.
jos et perunoita viitti ees keittää-- huhhuh
en mäkään ruoanlaitosta pidä mut pakko sitä on laittaa... etkö jumalauta jo tajua mistä tässä ketjussa on kyse? jos sulla on varaa laittaa pelkkää einesruokaa niin LAITA, ketjussa on kyse ihmisistä joilla ei oikeasti olisi varaa, mutta laittavat silti
siksi mieheni mielipide ruokasuunnitelmia laadittaessa merkitseekin minulle paljon :D Kuten myös omani luonnollisesti t:157
Todella sianliha on kaikin puolin parempaa kuin paistinauta Tutkikaapa asiaa ihan hiven.
Ja tottakai kala muutenkin kannattaa ostaa ruotoineen päineen, miten muuten muuten kuvittelet saavasi keittojen ja kastikkeiden pohjaksi kalalientä, jossa ei ole liemikuutioperäistä natriumglutamaattia, joka on käytännössä hermomyrkky?