Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ensisijainen syysi asua kerrostalossa?

Vierailija
25.02.2023 |

?

Kommentit (180)

Vierailija
1/180 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin keskustassa ei ole omakotitaloja.

Vierailija
2/180 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavuus, turvallisuus, palvelujen läheisyys. Naapurit. Omakotialueilla ja haja-alueilla häiriköt häiriköivät vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen eikä sille voi tehdä yhtään mitään. Kerrostalosta ne saa äkkiä helmettiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/180 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavuudenhalu

Vierailija
4/180 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntavamma. Rivari menisi mutta omakotitalon lumi- sun muut työt ei onnistuisi.

Vierailija
5/180 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, etten ole vastuussa kiinteistön kunnosta enkä pihatöistä. Saan vain asua huolettomasti.

(Lisäksi samalla sijainnilla en voisi asua omakotitalossa, niitä ei ole alueellamme. Mutten muuttaisi omakotitaloon, vaikka niitä olisi eikä budjetti olisi ongelma.)

Vierailija
6/180 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laiska ja saamaton vätys, enkä halua itse tehdä mitään.

Vierailija
7/180 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakointi, moni vanhus ei ajoissa ymmärrä että pitäisi muuttaa helpompaan asumismuotoon.

Vierailija
8/180 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoleton asuminen. Ei tarvitse miettiä pihatöitä tai kunnostustöitä vaan ainoastaan maksaa ja kaikki hoituu.

Vierailija
9/180 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois orpo olo yksin omakotitalo alueella, missä valaistuskin on vähäisempi, eikä esimerkiksi kauppakeskuksia joissa näkisi ihmisiä.

Vierailija
10/180 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluamme asua Helsingin keskustassa. Täällä ei juurikaan omakotitaloja ole. 

Suvut ja läheiset asuvat tässä lähellä, meidän työpaikat on keskustassa. 

Siirtolapuutarha on meillä keskustan ulkopuolella sekä mökki Turun saaristossa. 

Vierailija
11/180 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kyllästyin ajamaan lähikauppaan 5 km suuntaansa ja kolaamaan lunta kaksi tuntia ennenkuin sain auton ulos tallista. Nyt on kauppaan 70 metrin kävelymatka, ravintolaan, apteekkiin 30 metriä ja harrastusporukka kokoontuu tämän taloni alakerrassa. Lumet kolaa huoltoyhtiö.

Jos haluan kauemmas, bussipysäkille on 35 metriä ja pääsen vaikka kevyessä viinihönössä kotiin halvemmalla tarvitsematta juoppokuskia. Eilen kävin teatterissa bussilla eikä ollut pysäköintiongelmia.

Vierailija
12/180 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii nykyiseen elämäntilanteeseeni parhaiten. Jos myöhemmin on lapsia, niin olisi kiva asua siten, että on oma piha. Nyt ei ole myöskään kumppania ja olen aika paljon menossa, joten yksin kerrostalo on helppo asumismuoto. 

Vierailija
13/180 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse tehdä itse lumitöitä. Siinäpä se.

Vierailija
14/180 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolettomuus, helppous. Ei tarvitse huolehtia pihatöistä eikä mistään muustakaan, joku suunnittelee remontit ja kilpailuttaa jne, itse täytyy vain maksaa. Lisäksi naapurit, mulla on turvallinen olo ihmisten ympäröimänä. Ja kun piha on yhteinen, eikä kenenkään vastuulla, niin lapset voi leikkiä kimpassa ilman että ovat kenelläkään kylässä. Mun ei tarvitse miettiä että onkohan Maija syönyt tai juonut, milloin sen pitäisi mennä kotiin tms, sillä yhteisellä pihalla jokainen lapsi on oman vanhempansa vastuulla, mutta saavat olla yhdessä aamusta iltaan.

Vierailija
15/180 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen laiska ja saamaton vätys, enkä halua itse tehdä mitään.

On hyvä tunnistaa heikkoutensa, mutta voisit varmaan palata takaisin sinne maalle peräkammariisi, kun ei sulla töitäkään ole. Moni lähtee henkseleitä paukutellen suureen kaupunkiin eikä kehtaa palata kotiin kun siellä pidettäisiin luuserina, mutta stressi pois! Ne pitivät sinua luuserina jo ennestäänkin.

Vierailija
16/180 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma miten asenteet muuttuu kun ihminen vaurastuu. Jännästi se kerrostaloluukku ei olekaan enää halutuin asumismuoto.

Vierailija
17/180 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin asuen viihdyn kerrostalossa jossa elämää ympärillä.

Asun maan tasossa jossa on kiva kuisti ja yllättävän iso asukaspiha jossa voi kasvatella pienesti kukkia ainakin.

Vierailija
18/180 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaatteko, miten aloittajaa kiukuttaa kun kerrostalossa on helppo ja mukava asua, eikä me halutakaan hänen naapurikseen kuuntelemaan hänen mölinöitään ja kännissä ammuskeluaan.

Puolet suomalaisista asuu kerrostaloissa ja puolet suomalaisista asuu Hämeenlinnan kaupungin Hauhon kylän eteläpuolella. Siihen on ihan loogiset ja hyvät syyt. Veikkaan, että tämä puolikas suomalaisista myöskin tuottaa kansantalouden tuloksesta REILUSTI enemmän kuin puolet (koska työpaikat ovat etelässä ja erityisesti vaativat työpaikat), kun taas se pohjoispuolisko kuluttaa enemmän verovaroja, pitäähän heillekin pitkien välimatkojen päähän olla ne sähkölinjat, väylät, palvelut sekä maataloustuet.

19/180 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalo on yhdelle ihmiselle liian iso ja hyväkuntoiset liian kalliita. Kun muutin nykyiseen kotikaupunkiini etsin rivitalo- tai kerrostalokaksioita. En ole rakennusalan ammattilainen, mutta minusta savimaalle tehdyissä 80-luvun rivitaloissa oli kaikissa valesokkeli. Asun nyt kerrostalossa ja läheissä metsässä on hyvät ulkoilupolut. Olen ollut tyytyväinen.

Vierailija
20/180 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppous ja ajan säästö. Jää paljon enemmän ihan oikeaa vapaa-aikaa töiden jälkeen, jota kaipaan varsinkin talvisin.

Kesämökki meillä on isoine pihoineen, ja siellä kyllä riittää sitä tekemistä ihan koko kesäksi. Kesäisin se jatkuva puuhailu onkin pääsääntöisesti ihan kivaa, kun on valoisaa pitkään ja enemmän virtaa ja ulkona olosta nauttii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän