Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytyksen jälkeinen masennus johtuu siitä, että äiti ei halua lasta tai

Vierailija
07.01.2006 |

tilanteessa on jotain sellaista joka tekee hänelle pahan olon. Lapsi voi olla jotenkin erikoisen näköinen, vaikuttaa vieraalta tai synnytys on mahdollisesti ollut niin vaikea että siitä on vaikea toipua. Turha kuitenkaan väittää että tuo masennus voi tulla kaikille. Jos lastaan rakastaa ja on onnellinen tilanteestaan, niin ei varmasti masennu. Lola on aivan oikeassa. Monia tapauksia olen työssäni nähnyt ja aina se äidin suhde lapseen on aina " erikoinen" , jos äiti masentuu. Eli rakkautta lapseen ei ole syntynyt ja se aiheuttaa masennusta.

Kommentit (87)

Vierailija
82/87 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut synnytyksen jälkeisen masennuksen ja se ei todellakaan ilmene sen takia,että ei lasta olisi halunnut.Minä ainakin halusin.Yleinen elämäntilanne voi kyllä asiaan vaikuttaa,mutta todistetusti asialla on tekemistä hormitason vaihteluiden kanssa.

Itse en kyllä alustaisi aiheesta josta en tiedä mitään.

ps.On muuten todella vakava asia,voi aiheuttaa jopa psykoosin hoitamattomana,joten jätetäänkö toisten arvostelut ja mieluummin tuetaan näitäkin äitejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunpa olisikin! Kautta aikojen ihmiset ovat olleet masentuneita.Oma äitini kärsi kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä ja tappoi itsensä,kun sairaudessa oli meneillään huono vaihe(jos siinä nyt hyvää vaihetta olikaan).Kyllä masennus on todellinen riski niille,jotka siihen sairastuvat.Esim unettomuus joka siihen liittyy voi viedä todella huonoon kuntoon niin psyyk. kuin fyys.

Taas täällä tiedetään ja eipäs sitten tiedetäkään!

Vierailija
84/87 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tuen puute voi johtaa tuohon ap:n mainitsemaan äidin ja lapsen välisen suhteen häiriintymiseen esim. äiti ei saa rakastaa lastaa sellaisena kuin äiti itse on, vaan esim. puoliso tai isovanhemmat olettavat ja vaativat muuta (nalkuttavat, valittavat, kommentoivat, kyttäävät jne.)

Vierailija
85/87 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkii muksuja, sitten vaipuu masennukseen. Toivottavasti ette sieltä ylös nousisikaan.

Vierailija
86/87 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 39:lle, olipa harvinaisen fiksu ja perustellusti kirjoitettu juttu!

Vierailija
87/87 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sairaalassa huomasivat ajoissa minun oravanpyörän ja sain apua.Näin jälkikäteen asiaa mietittyäni, puistattaa kuinka hilkulla moinen oli.Terveisin Katjuzza